NS verwacht extra groei door nieuwe abonnementen
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39193
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
NS verwacht extra groei door nieuwe abonnementen
NS verwacht extra groei door nieuwe abonnementen
Geplaatst op: woensdag 17 augustus 2011 13:45
Laatst bijgewerkt: woensdag 17 augustus 2011 13:46
UTRECHT - De Nederlandse Spoorwegen (NS) verwachten dat nieuwe abonnementen het bedrijf jaarlijks drie miljoen extra reizen zullen opleveren, bovenop de al bestaande groei.
Bovendien denken de spoorwegen dat de nieuwe abonnementen de files zullen verminderen. Dat stelt commercieel directeur NS Reizigers Boukje Bügel in een interview met NU.nl.
Lees verder
Geplaatst op: woensdag 17 augustus 2011 13:45
Laatst bijgewerkt: woensdag 17 augustus 2011 13:46
UTRECHT - De Nederlandse Spoorwegen (NS) verwachten dat nieuwe abonnementen het bedrijf jaarlijks drie miljoen extra reizen zullen opleveren, bovenop de al bestaande groei.
Bovendien denken de spoorwegen dat de nieuwe abonnementen de files zullen verminderen. Dat stelt commercieel directeur NS Reizigers Boukje Bügel in een interview met NU.nl.
Lees verder
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: NS verwacht extra groei door nieuwe abonnementen
Ik las het ja. En de capaciteit, hoe zit het daarmee? :?
Re: NS verwacht extra groei door nieuwe abonnementen
Het is een commercieel directeur hoor die dit verhaaltje vertelt. Die kunnen goed verkopen, maar de technische invulling is inderdaad een ander verhaal.
Re: NS verwacht extra groei door nieuwe abonnementen
De bedoeling is toch dat die extra reizen buiten de spitsuren zullen plaatsvinden? Wie weet verdwijnt er dan ook nog een of andere file ergens rond het middaguur op een 2e paasdag naar de meubelboulevard, en Boukje heeft nog gelijk ook :D
Re: NS verwacht extra groei door nieuwe abonnementen
vorig jaar zeiden ze almaar dat die chipkaart zo'n enorme vlucht had genomen-al 800.000/900.00 etc kaarten uitgezet (tja-alle lopende VDU-kaarten werden aldus omgebouwd-of ze ook als zodanig gebruikt werden geen woord). Er zouden inmiddels 10 miljoen chipkaarten in Nl zijn afgezet (al zijn er etteluijke daarvan al verlopen).
Lijkt me wel een vreemd bericht: het doel van die nieuwe ABOs was nu juist de spits te ontlasten en het reizen in daluren te stimuleren-dat zal wel helpen om files te minderen, toch? En NS zal de aller-allerlaatste zijn om een fout te erkennen, zelfs al is die zonneklaar. Volgens hun is er toch ook een enorme stijging in het aantal FYRA-benutters?
Lijkt me wel een vreemd bericht: het doel van die nieuwe ABOs was nu juist de spits te ontlasten en het reizen in daluren te stimuleren-dat zal wel helpen om files te minderen, toch? En NS zal de aller-allerlaatste zijn om een fout te erkennen, zelfs al is die zonneklaar. Volgens hun is er toch ook een enorme stijging in het aantal FYRA-benutters?
Re: NS verwacht extra groei door nieuwe abonnementen
Dat laatste klopt wel, eerst zat er echt geen hond in. Als er dan na een jaar ineens gemiddeld 40 mensen per rit gebruik maken van Fyra is dat een enorme stijging ten opzichte van de 10 reizigers per rit in de eerste maanden.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: NS verwacht extra groei door nieuwe abonnementen
Abonnementen die onbeperkt reizen bieden waren er altijd al. Of gaat het hier over abonnementen die alleen in de daluren vrij reizen bieden?“Die extra groei moet je gaan merken in het verminderen van files”, stelt ze. Dit omdat sommige abonnementen nu onbeperkt reizen bieden.
Die helpen ook niet erg want zorgen er alleen maar voor dat de treinen in de daluren vol zitten met mensen die heel voordelig reizen. Dan wordt reizen in de daluren weer minder aantrekkelijk...
Als het doel bereikt wordt wel ja, de grote vraag is nu juist of dat hiermee wel lukt. Ik denk eigenlijk van niet.midnet schreef:Lijkt me wel een vreemd bericht: het doel van die nieuwe ABOs was nu juist de spits te ontlasten en het reizen in daluren te stimuleren-dat zal wel helpen om files te minderen, toch?
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: NS verwacht extra groei door nieuwe abonnementen
zal niet een deel van de bestaande reizigers een van die nieuwe abonnementen zal nemen om zijn huidige reizen iets goedkoper te maken?
als dat zo zou gaan, komen er wel meer abonnementhouders bij, maar niet meer reizigers...
als dat zo zou gaan, komen er wel meer abonnementhouders bij, maar niet meer reizigers...
Re: NS verwacht extra groei door nieuwe abonnementen
Is er in ieder geval iemand positief over
En wat betreft die Fyra reizigers, Als ze toeristen fyra kaartjes aansmeren (terwijl ze met een gewone IC reizen) dan gaat de kaartverkoop wel omhoog ja. :X
En wat betreft die Fyra reizigers, Als ze toeristen fyra kaartjes aansmeren (terwijl ze met een gewone IC reizen) dan gaat de kaartverkoop wel omhoog ja. :X
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Re: NS verwacht extra groei door nieuwe abonnementen
Bestaat het abonnement nog waarmee je altijd in elk OV-middel mag rijden, iets van 100% vrij OV? Of geldt het altijd vrij abonnement ook in trams, metro's en bussen vanaf 2012?
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: NS verwacht extra groei door nieuwe abonnementen
De "oude" OV-jaarkaart bestaat nog steeds, die is (nog) niet vervangen door wat nieuws.
De "nieuwe" NS-abonnementen zijn allemaal uitsluitend in de trein geldig.
De "nieuwe" NS-abonnementen zijn allemaal uitsluitend in de trein geldig.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: NS verwacht extra groei door nieuwe abonnementen
Dat is volgens mij niet zo tactisch gedaan van de NS. Als je die wizard: Welk abonnement past bij mij? uitvoert en je vult als voor- en natransport OV-middel in met 6 dagen per week of meer reizen, dan wordt het advies gegeven: Altijd Vrij 295,- p.m.
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6238
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: NS verwacht extra groei door nieuwe abonnementen
Als je zes dagen per week met de trein reist, dan lijkt me Altijd Vrij toch geen slechte abonnementskeuze wat het treingedeelte betreft?
"Een touringcar is geen bus"
Re: NS verwacht extra groei door nieuwe abonnementen
Wat treingedeelte betreft is dat het gunstigste, precies, maar dus niet voor de totale kosten. Dan kan je nog steeds beter een ov-jaarkaart kopen.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39193
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: NS verwacht extra groei door nieuwe abonnementen
Ligt eraan, je moet immers wel een redelijke afstand afleggen om het eruit te halen. Daarnaast is een trajectabonnement al een stuk goedkoper dan elke werkdag een retourtje kopen als je gewoon vijf dagen in de week werkt.fogeltje schreef:Als je zes dagen per week met de trein reist, dan lijkt me Altijd Vrij toch geen slechte abonnementskeuze wat het treingedeelte betreft?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: NS verwacht extra groei door nieuwe abonnementen
Ja, dat klopt. Maar daar gaat het mij even niet om.
Mijn vraag is:
Waarom adviseert NS een Altijd Vrij abonnement als ik aangeef dat ik voor die 6 of meer reizen als voor- en natransport altijd OV gebruik. Dat is al minimaal 12x per week een andere vervoerder: 12 x 52 = 624 ritten.
De Altijd Vrij is 295 x 12 = 3.480 euro
Het OV-jaarabonnement is 4.084 euro
Verschil: 684 euro
Dan moeten die ritjes voor voor- en natransport heel kort zijn. Maar hij vraagt verder niks over dat voor- en natransport. Toch adviseert hij een abonnement waar alleen het NS-gedeelte in zit. Maar waarom?
Mijn vraag is:
Waarom adviseert NS een Altijd Vrij abonnement als ik aangeef dat ik voor die 6 of meer reizen als voor- en natransport altijd OV gebruik. Dat is al minimaal 12x per week een andere vervoerder: 12 x 52 = 624 ritten.
De Altijd Vrij is 295 x 12 = 3.480 euro
Het OV-jaarabonnement is 4.084 euro
Verschil: 684 euro
Dan moeten die ritjes voor voor- en natransport heel kort zijn. Maar hij vraagt verder niks over dat voor- en natransport. Toch adviseert hij een abonnement waar alleen het NS-gedeelte in zit. Maar waarom?
Re: NS verwacht extra groei door nieuwe abonnementen
Volgens mij omdat dat adviesding een advies geeft over de nieuwe abonnementen en niet over alle mogelijke producten.
Re: NS verwacht extra groei door nieuwe abonnementen
Dat zou kunnen. Maar een reiziger is toch niet gebaat bij een nieuw peoduct als een ouder product voordeliger is.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39193
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: NS verwacht extra groei door nieuwe abonnementen
Dat adviesding adviseert gewoon alle producten. Heb ooit mijn reisgedrag ingevuld en toen kreeg ik er een jaartrajectkaart uit
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: NS verwacht extra groei door nieuwe abonnementen
En de nieuwe abonnementen zijn dan weer niet geldig bij Arriva, Syntus etc. Waarom dat is is mij een raadsel, een VDU was er tenslotte ook geldig.reisthijs schreef:De "oude" OV-jaarkaart bestaat nog steeds, die is (nog) niet vervangen door wat nieuws.
De "nieuwe" NS-abonnementen zijn allemaal uitsluitend in de trein geldig.
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Re: NS verwacht extra groei door nieuwe abonnementen
Dat kan je niet geheel de NS verwijten. overigens verwacht met dat men vanaf 2012 de overige vervoerders wel worden gekoppeld aan het product.... (en wellicht dus in prijs omhoog gaat????)Mark schreef:En de nieuwe abonnementen zijn dan weer niet geldig bij Arriva, Syntus etc. Waarom dat is is mij een raadsel, een VDU was er tenslotte ook geldig.reisthijs schreef:De "oude" OV-jaarkaart bestaat nog steeds, die is (nog) niet vervangen door wat nieuws.
De "nieuwe" NS-abonnementen zijn allemaal uitsluitend in de trein geldig.
Overigens kan je bij Veolia Limburg het product nog steeds gratis krijgen. !
Re: NS verwacht extra groei door nieuwe abonnementen
Ik verwijt NS ook niks, het was meer een algemene opmerking.
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Re: NS verwacht extra groei door nieuwe abonnementen
Klopt de abonnementswijzer gaat over de nieuwe abonnementen.Chauf21 schreef:Volgens mij omdat dat adviesding een advies geeft over de nieuwe abonnementen en niet over alle mogelijke producten.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39193
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: NS verwacht extra groei door nieuwe abonnementen
Nee Ennes, da's niet waar zoals ik eerder vandaag al schreef. Screenshotje erbij als bewijs, dit is echt geen nieuw abonnement...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: NS verwacht extra groei door nieuwe abonnementen
Dat komt omdat je aangeeft dat je in de spits rijdt. En in de spits geven de meeste kaarten geen korting. Zou je de werktijden van Vinny aanhouden dan krijg je een Dal Vrij voorgeschoteld.
Voor Amersfoort - Utrecht is dat ook goedkoper dan een maandtrajectkaart, maarja, spitsreiziger die je bent
Voor Amersfoort - Utrecht is dat ook goedkoper dan een maandtrajectkaart, maarja, spitsreiziger die je bent
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 176 gasten