OVer je reiservaringen in oktober 2011

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011

Bericht door MdJ »

Er zijn afgelopen week ook 3 conditieritten met DM90 geweest, die terzijde stonden in Hengelo... Dus 9-10 stellen extra.

En indien nodig heb je op de Dijksgracht en in Onnen nog een roedel mat'64 staan wat alleen "ff" onderhoud nodig heeft en zo indienst gesteld kan worden :)
Bij twijfel: gebruik beton.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011

Bericht door Ronald »

Op de Dijksgracht staan trouwens ook al een tijdje zo'n 30 stuks 1800-locs opgesteld. Gaan ze daar nog wat mee doen of zijn ze gewoon over? (Beetje zonde eigenlijk...)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011

Bericht door Suus »

Een niet nader persoon zou er heel boos om worden, maar die 1800-locs zijn overbodig door:
1. Verminderde inzet van locs over de loop der jaren (exit ICL en ICK).
2. Een nog eind jaren 80/begin jaren 90 afgeleverde vervolgserie 1700's waarvan na een paar jaar de helft alweer overbodig door de mDDM waardoor de vraag naar locs nu volledig met nieuwere 1700's afgehandeld kan worden.
3. Wij in Nederland van treinstellen houden *O*

De 1700's zijn doordat ze nieuwer zijn ook stiller, een groot pluspunt voor mensen die rondom het spoor wonen :pos:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011

Bericht door Caspar »

Fyra/Traxx locs zijn natuurlijk ook boosdoeners wat dat betreft, door ICRm rijtuigen weg te kapen vanuit treinen die anders door 1700 locs getrokken werden :twisted:
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011

Bericht door STF »

Volgens mij trof ik vanavond een buschauffeur die het net als mij leuk vindt om achteruit te rijden want hij is achteruitrijdend van de buffer naar de instaphalte gereden terwijl daar echt geen enkele noodzaak toe was, of hij heeft gewoon de verkeerde knop van de automaat ingedrukt en wilde dat niet laten blijken aan zijn collega's. :lol:

Laatst was namelijk een chauffeur duidelijk in de war; de bus moest achteruitrijden maar i.p.v. de R in te drukken koos hij voor 1 (die dus vijf knoppen verder zit...). :Y
Daelea
Berichten: 1110
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011

Bericht door Daelea »

KM46 schreef:
Michael schreef:Ik denk dat hij bedoelt nadat de conducteur gefloten had en de deuren dus algemeen sluiten
Ja, maar dat staat er niet bij. Anders weet ik het ook niet.
Sorry, dat bedoelde ik inderdaad.
De conducteur had al gefloten, alle deuren van de trein sloten, behalve die bij de conducteur en die bij die meiden. Zij ramden dus op het deur-openen-knopje, zodat hun deur steeds halverwege het sluiten weer openging.
In elk geval; raar gezicht.. :?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011

Bericht door Suus »

Hielden die mensen niet iets voor de deursensor of blokkeerden ze de meebewegende deurstand, bij SGM wil de deur dan wel weer eens openspringen om het opnieuw te proberen. Ik heb ooit bij Krommenie-Assendelft meegemaakt dat iemand zijn fiets voor de sensor van de deur stond en daarna met zijn fiets de deurstang belemmerde en daardoor schoot de deur elke keer weer open als hij dicht moest. Toen heeft een S&V medewerker die persoon uit de trein geknikkerd, ook omdat hij geen fietskaartje had.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011

Bericht door Klaasje »

Caspar schreef:Fyra/Traxx locs zijn natuurlijk ook boosdoeners wat dat betreft, door ICRm rijtuigen weg te kapen vanuit treinen die anders door 1700 locs getrokken werden :twisted:
Helemaal niet, als die in 2013 weer gaan rijden zijn de 1800'en nog steeds behoorlijk overbodig. Bedenk ook dat er maar liefst 79 1700'en waren.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011

Bericht door ODRAIL »

Hmm, ik zag gisteren een VIRM in de noordoost zitten op Rta naar Dv. Is dit gebruikelijk?
Etienne
Donateur
Berichten: 7909
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011

Bericht door Etienne »

Zeker de s2800 rijdt planmatig met VIRM :wink:
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011

Bericht door ODRAIL »

Is dit allen in het weekend of ook de rest van de week?
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011

Bericht door mb90 »

Dit is elke dag het geval.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011

Bericht door Thom91 »

En wel met altijd een VIRM-VI ;)
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011

Bericht door Daniel »

Bijna altijd, er verdwaalt weleens een IV in :wink:

Vanmiddag liep ik met de t1763 wat vertraging op bij Den Dolder omdat er weereens iemand langs het spoor liep daar... komt wel erg vaak voor in die omgeving. En 't zal toch niet zijn dat iemand daar een stuk wil afsnijden, het hele stuk tot Amersfoort aan toe ligt er namelijk een voet-/fietspad langs 't spoor :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011

Bericht door Ennes »

Bee schreef:Hielden die mensen niet iets voor de deursensor of blokkeerden ze de meebewegende deurstand, bij SGM wil de deur dan wel weer eens openspringen om het opnieuw te proberen. Ik heb ooit bij Krommenie-Assendelft meegemaakt dat iemand zijn fiets voor de sensor van de deur stond en daarna met zijn fiets de deurstang belemmerde en daardoor schoot de deur elke keer weer open als hij dicht moest. Toen heeft een S&V medewerker die persoon uit de trein geknikkerd, ook omdat hij geen fietskaartje had.
De sensor wordt overbrugd bij het centraal sleutelen, anders zou er zowat geen trein meer rijden. hooguit als men de fysieke delen van de deur tegenhoud.
KM46 schreef:
Thom69 schreef:Gisteren op Ledn werd een SGMm in de s19500 nogal opgehouden door een groepje meiden die de deuren continu openhielden voor al hun vriendinnen die er nog aan kwamen rennen... De deuren waren al bezig met sluiten, toen ze ze weer open duwden. Het leek ook dat ze verhinderden dat de deuren opnieuw sloten door continu op het knopje "deuren openen" te rammen... Maar kan dat wel?...
Ja dat kan: als je de knop open langer dan 5 seconden ingedrukt houdt blijft de deur open staan (dit is mij een keertje op een zomers dag uitgelegt).
Dit heeft niets te maken met het centraal sluiten, daarmee wordt de open-stand ook opgeheven. Dat kan dus niet! ook het openhouden van de deur door op de openknop te drukken werkt niet meer bij het centraal sluiten van de deuren, want ook dan vertrekt er (vooral in de spits) geen trein meer.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011

Bericht door Geert »

Ik dacht dat ik vanmiddag en gisteren een Mat '64 in Dronten zag staan op de nieuw aangelegde Hanzelijn... Weet iemand daar meer van? Testritten ofzo?
Etienne
Donateur
Berichten: 7909
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011

Bericht door Etienne »

Geert schreef:Ik dacht dat ik vanmiddag en gisteren een Mat '64 in Dronten zag staan op de nieuw aangelegde Hanzelijn... Weet iemand daar meer van? Testritten ofzo?
Volgens Somda staat Plan T m526 aldaar voor testen. :wink:
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011

Bericht door Daniel »

Niet voor testen maar voor oefeningen van hulpdiensten was het zover mij bekend... die zijn aldaar immers nog niet bepaald bekend met het fenomeen trein.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011

Bericht door Klaasje »

Nieuwsbericht over een T'tje in Dtn
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011

Bericht door Daniel »

De HTM 1044 werd het vanmiddag blijkbaar iets te warm, die trof ik aan achter een sleepwagen...
Afbeelding
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011

Bericht door webguy »

[Off-topic]
Bekend plekje (die Jumbo werkte Jokertje van Oh Oh Cherso - onbelangrijk feit, en mn vriendin heeft daar om de hoek gewoond)
[/offtopic]
VIRM
Berichten: 7570
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011

Bericht door VIRM »

Dronten is toch een onderdeel van de Nederlandse Bible-belt? Zullen ze vast blij zijn met zo'n oefening op de zondag. :mrgreen:

Overigens is het wel handig om te weten hoe je die deuren van de SGMm openhoudt, dankje! Bij het halteren van de s3300 op Amsterdam Sloterdijk (officieel 3 minuten) kan de temeperatuur op een warme dag toch wel oplopen als de deuren weer automatisch sluiten maar de trein nog niet vertrekt...
Beul van de blindegeleidelijn
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011

Bericht door STF »

Gisteren een buschauffeur die er met zijn gedachte even niet bij was; reiziger drukte op stopknopje, chauffeur deed richtingaanwijzer aan om langs de halte te gaan stoppen maar bleef vervolgens met dezelfde snelheid verder rijden... Halverwege de halte had hij het in de gaten en trapte het rempedaal maximaal in waardoor de bus met een fikse noodstop nog precies de uitstapdeur langs de halte had staan. :lol:

Eerder op de middag was het best wel vreemd; ik stapte op het beginpunt van een buslijn samen met een meisje in, paar haltes verder stapt er weer een meisje in, halte daarna een paar meisjes, volgende dorp weer een paar meisjes, op een gegeven moment hadden we al driekwart van de rit erop zitten en er was nog altijd geen man, jongen of vrouw ingestapt, alleen maar meisjes. :shock:
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011

Bericht door Wubbo »

VIRM schreef:Dronten is toch een onderdeel van de Nederlandse Bible-belt? Zullen ze vast blij zijn met zo'n oefening op de zondag. :mrgreen:
volgens mij valt dat wel mee: de supermarkten zijn er zelfs op zondag open!
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011

Bericht door Klaasje »

VIRM schreef:Dronten is toch een onderdeel van de Nederlandse Bible-belt? Zullen ze vast blij zijn met zo'n oefening op de zondag. :mrgreen:
Afgezien van het feit dat de godsdienstigen daar iets conservatiever zijn ingesteld dan bij mij in Almere, valt het allemaal behoorlijk mee.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten