VVD verwacht nieuwe winterproblemen spoor

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

VVD verwacht nieuwe winterproblemen spoor

Bericht door Daniel »

VVD verwacht nieuwe winterproblemen spoor
Geplaatst op: maandag 3 oktober 2011 09:52
Laatst bijgewerkt: maandag 3 oktober 2011 09:53


DEN HAAG - De VVD heeft er geen vertrouwen in dat het komende winter beter zal gaan op het spoor. Dat zegt VVD-Kamerlid Charlie Aptroot in een interview met NU.nl. Hij zegt geen vertrouwen te hebben in de top van vervoerder NS en spoorbeheerder Prorail.
Wel verwacht hij dat de bedrijven alles in het werk zullen stellen om problemen te voorkomen.
"Na de blamages van afgelopen jaren kan ik me niet voorstellen dat NS en Prorail niet alles op alles zetten om het voor elkaar te krijgen."
Lees verder
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: VVD verwacht nieuwe winterproblemen spoor

Bericht door Klaasje »

Ik heb het bijbehorende interview gelezen en ik kwam tot een conclusie. Die man snapt net zo weinig van verkeer en spoor als dat hij goed is in bekakt praten. :X
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: VVD verwacht nieuwe winterproblemen spoor

Bericht door Caspar »

De reisinfo zal bij verstoringen echt niet beter zijn dit jaar dan vorig jaar ben ik van overtuigd. Ook de rest zal niet veel anders zijn dan afgelopen jaren denk ik.
Reiziger Delft
Berichten: 1199
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: VVD verwacht nieuwe winterproblemen spoor

Bericht door Reiziger Delft »

Wat materieelgebied wel; NS laat nu weer een aantal DDM-stammen in bedrijf stellen, plan V rijdt men een enorme reserve rond en SLT is intussen veel beter geschikt voor het winterweer.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: VVD verwacht nieuwe winterproblemen spoor

Bericht door Daniel »

We zullen het zien... vorig jaar was het materieel toch ook geschikt gemaakt voor de winter? :mrgreen:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
huibf
Donateur
Berichten: 4109
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: VVD verwacht nieuwe winterproblemen spoor

Bericht door huibf »

In Belgie hoorde ik eenzelfde verhaal, met betrekking tot het Belgische spoor.
De Duitsers heb ik niet gehoord, maar dat zijn niet zo'n klagers en dat terwijl het daar hetzelfde het geval was....
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: VVD verwacht nieuwe winterproblemen spoor

Bericht door Suus »

De Duitsers zijn ontzettende klagers hoor, als er een volk een reputatie van klagen en overhypen heeft dan zijn het de Duitsers wel.

De nieuwsberichten over treinen in de sneuw zijn in Duitsland al geweest, het kwam er op neer dat de spoorwegen beweerde dat het dit jaar allemaal goed zou gaan omdat Talent 2 eindelijk is toegelaten en daardoor kan het materieel wat door Talent 2 vervangen wordt als reserve achter de hand gehouden worden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: VVD verwacht nieuwe winterproblemen spoor

Bericht door Geert »

Caspar schreef:De reisinfo zal bij verstoringen echt niet beter zijn dit jaar dan vorig jaar ben ik van overtuigd. Ook de rest zal niet veel anders zijn dan afgelopen jaren denk ik.
In ieder geval kan de tweede kamer niet meer klagen dat het grote flapperbord in Utrecht leeg blijft dit jaar, want die wordt geloof ik deze of volgende maand weggehaald :lol:

Heel fijn ook dat bijna het hele land van Infoplus schermen voorzien is, maar tot nu toe is er nog niet echt een 'plus' te zien behalve dan dat er geen flapjes meer scheef hangen (en dat wordt weer gecompenseerd door het feit dat veel informatie er nu helemaal niet meer is).

En alle omroepers zijn nu in dienst van NS natuurlijk, dus nu kan iedereen met recht naar 'de' NS wijzen als er weer eens geen informatie is (A)
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: VVD verwacht nieuwe winterproblemen spoor

Bericht door MdJ »

Reiziger Delft schreef:Wat materieelgebied wel; NS laat nu weer een aantal DDM-stammen in bedrijf stellen, plan V rijdt men een enorme reserve rond en SLT is intussen veel beter geschikt voor het winterweer.
En DM90 wat nu terzijde staat in Hengelo gaat (waarschijnlijk) weer in dienst (hebben vorige week allemaal een ritje Hgl-Amf-Zl-Dv-Amf gemaakt). Ook de 3427/3433 die geplukt waren vorig jaar tbv indienststellen van de andere stellen.

Dan heb je de 3427-3434 en 3443-3445 extra (3435, 3446 en 3447 rijden nu bij syntus)
Bij twijfel: gebruik beton.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: VVD verwacht nieuwe winterproblemen spoor

Bericht door deadlock »

Klaasje schreef:Ik heb het bijbehorende interview gelezen en ik kwam tot een conclusie. Die man snapt net zo weinig van verkeer en spoor als dat hij goed is in bekakt praten. :X
Charlie Aptroot heeft het IQ van een zeeëgel. Sorry, zeeëgels.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: VVD verwacht nieuwe winterproblemen spoor

Bericht door Suus »

Uit een artikel van de Volkskrant over de halfjaarcijfers
Teflonlaag
Tijdens de presentatie van de halfjaarcijfers van ProRail maakte Gout-Van Sinderen ook bekend dat de spoorbeheerder en de Nederlandse Spoorwegen een nieuw experiment inzetten in de strijd tegen het winterweer. Door een soort Teflonlaag aan te brengen onder de treinen, moet worden voorkomen dat sneeuw onder de trein samenklontert tot ijsbrokken.

'Het is een duur experiment', zegt de president-directeur. Het spul zal dan ook niet op alle treinen worden aangebracht.
Bron: Volkskrant

Teflon is echt fantastisch spul. Bij de McDonald's gebruikten we het om de topplaat van de grill schoon te houden, met een zeembeweging veeg je alles eraf.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
huibf
Donateur
Berichten: 4109
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: VVD verwacht nieuwe winterproblemen spoor

Bericht door huibf »

Vvd heeft makkelijk praten. En maar bezuinigen op het spoor. Als se nu per direct alle bouwaciviteiten aan snelwegen stopzetten en dat geld investeren....
Maar ook op de weg verwacht ik enorme problemen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten