Bordjes, bordjes, bordjes... #3

Voor OV-gerelateerde hobby's, computerspelletjes, gezelschapsspellen, etcetera
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Bordjes, bordjes, bordjes... #3

Bericht door ODRAIL »

Hij is wel leuk ja :).

@ Ronald: is het een freeware programma zonder watermerk?
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Bordjes, bordjes, bordjes... #3

Bericht door Ronald »

Met de freeware-versie krijg je een watermerk, als je zonder wilt moet je betalen. Ik was wat aan het scheumen naar programma's om collages te maken, waarbij ik deze tegenkwam. Dus meer een beetje als uitprobeersel bedoeld.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Bordjes, bordjes, bordjes... #3

Bericht door Fles »

Als je er 5000 inknalt krijg je wel een watermerk, maar kan je altijd wel een watermerkloos kwart van ruim 1000 bordjes uitknippen :P
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: Bordjes, bordjes, bordjes... #3

Bericht door microshit »

Leuke collage's doe ikzelf altijd met Google Picasa, weet alleen niet ofdat 'ie zoveel bestanden tegelijk aan kan :P Is helemaal gratis, dus misschien ook het proberen waard.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Bordjes, bordjes, bordjes... #3

Bericht door Ronald »

De "nette" collage heb ik inderdaad met Picasa gemaakt. Het is alleen wel een programma met gebruiksaanwijzing. Ik kreeg eerst veel minder plaatjes in m'n collage dan er in de bijbehorende map staan. Blijkt het dat je een vinkje moet zetten bij "kleine afbeeldingen" om álle afbeeldingen te tonen, anders laat 'ie een aantal willekeurige kleine plaatjes weg :? . Vind dat maar eens...
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Bordjes, bordjes, bordjes... #3

Bericht door Fles »

Sowieso moet je alle bordjes zelf nog uitknippen, anders gebruikt ie de hele foto voor de collage.

Dat is misschien nog wel het meeste werk. Ik doe het croppen met Irfanview en het mozaïeken met MS Paint (echt waar :Y )
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50854
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Bordjes, bordjes, bordjes... #3

Bericht door Suus »

Daarom dat ik niet aan collages doe en alles gewoon in iPhoto dump. Mocht ik dan iets willen laten zien dan stuur ik het met één klik naar Flickr, inclusief kaartgegevens, tags en opmerkingen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Bordjes, bordjes, bordjes... #3

Bericht door Ronald »

Vandaag eventjes mijn tot nu toe meest noordelijke bordje wezen schieten...

Afbeelding
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Bordjes, bordjes, bordjes... #3

Bericht door Fles »

Die moet ik ook nog idd. Hoewel mijn noordelijkste bordje ruim 10 graden noordelijker is op zich, maar okee :)
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21272
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Bordjes, bordjes, bordjes... #3

Bericht door Meltrain »

Bodø ?
Of zelfs Narvik?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Bordjes, bordjes, bordjes... #3

Bericht door Ardan »

Mijn meest noordelijke bordje HAD metrostation Großhansdorf bij Hamburg kunnen zijn, als ik mijn camera van een geladen accu had voorzien xD En dat terwijl ik al twee keer in Hamburg/omg. ben geweest... ach, reden genoeg voor een derde (en zeker niet laatste) keer :D
Ik doe ook maar wat
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Bordjes, bordjes, bordjes... #3

Bericht door Fles »

Meltrain schreef:Bodø ?
Of zelfs Narvik?
Kolari ;)
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Bordjes, bordjes, bordjes... #3

Bericht door Ronald »

Tsja, daarmee vergeleken is Norddeich maar een kippeneindje. Maar je moet er toch wel een dagje voor uittrekken; vanaf Leer schiet het echt voor geen meter op. Maar wel een leuk lijntje, nog met armseinen en trekdraden enzo *O*
En natuurlijk een uitdaging om ook nog even Emden Außenhafen mee te nemen, mij helaas niet gelukt :| .
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Bordjes, bordjes, bordjes... #3

Bericht door Fles »

Ja dat is precies zoeen expeditie die ik heb laten liggen voor NA de verhuizing :lol:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50854
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Bordjes, bordjes, bordjes... #3

Bericht door Suus »

Die lijn Leer - Oldenburg is ook al zo traag, dan sta je weer te wachten op een tegentrein, dan weer op een goederentrein, schiet echt niet op in die hoek.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Bordjes, bordjes, bordjes... #3

Bericht door Ardan »

Leer-Oldenburg valt wel mee vind ik. In Leer is de overstap nét lang genoeg voor de richting Bremen om een kaartje te kunnen kopen. Je staat alleen wel 10 minuten stil in Oldenburg, en in Bremen moet je een half uur wachten op de eerste trein naar Hamburg (want Niedersachsenticket = geen ICE of Intercity :x ). Terugweg idem dito, ook een kutaansluiting. Al met al kan ik op een dag Hamburg makkelijk halen en heb daar 4,5 uur de tijd. Ik kan daar op zijn vroegst om 11 45 zijn, had dus liever dat de 8 19 trein Gn-Leer een uur vroeger ging, en om nog thuis te komen moet ik om 17 15 weg. Had dus liever gehad dat er om 21 20 nog een trein uit Leer ging. Maar die van 20 20 uur is de laatste die ik kan halen, met die van 22 20 heb ik 1 minuut overstap in Gn om nog in Zwolle te komen (Deventer haal je dan niet meer) en dat red je dus niet.

Omdat Hamburg niet gek ver van Denemarken ligt heb ik eens uitgezocht of dat op één dag op en neer te doen is (heb even gekeken voor Flensburg), maar dat ga je zonder IC-gebruik niet redden :cry:

En via Osnabrück naar Bremen ben je ook al niet sneller.
Ik doe ook maar wat
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Bordjes, bordjes, bordjes... #3

Bericht door Ronald »

Bij zulke afstanden wordt het voor mij al gauw een hotelletje :P . Afgelopen zaterdag heb ik dus het rondje Amersfoort-Rheine-Leer-Norddeich-Leer-Groningen-Amersfoort gedaan, al gauw zo'n 650 kilometer. Net mooi zat :wink: .
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50854
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Bordjes, bordjes, bordjes... #3

Bericht door Suus »

Sowieso is de trein van 8:19 de eerste trein die te halen is met een IC uit Amersfoort, de IC's daarvoor zijn begonnen in Zwolle. De t517 is de eerste trein van de dag die Zwolle - Assen non-stop doet en niet in Zwolle is begonnen (Maar in Utrecht).

De RE (Nordeich -) Emden - Leer - Oldenburg - Bremen - Hannover is een draak van een trein. Kopmaken in Leer, 10 minuten in Oldenburg, bijna 20 minuten in Bremen, in Achim een inhaling door een ICE. Toen ik er mee ging werden we ook in Verden nog een keer aan de kant gesmeten, want er was nog een vertraagde ICE die er even langs moest. Vijf minuten te laat vertrokken uit Leer, tien minuten te laat in Hannover, dat is toch heel knap vind ik :shock:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Bordjes, bordjes, bordjes... #3

Bericht door Ardan »

Planmatig 20 minuten in Bremen? Kan het me haast niet voorstellen :shock:
(ik stap er altijd uit en ga dan de stationsomgeving bekijken in de tijd dat ik de trein naar Hamburg afwacht, ik let er dus niet op hoe lang-ie stilstaat ;) 0
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50854
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Bordjes, bordjes, bordjes... #3

Bericht door Suus »

Okee, ik overdrijf, het is 14 minuten, maar de rijtijd Delmenhorst - Bremen was dan weer vrij ruim dus de trein was daar weer te vroeg. Het is echt een trein van uitersten :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Bordjes, bordjes, bordjes... #3

Bericht door Stefan »

Alsof ik m'n collega's bij m'n stage in Bremen hoor praten.. :lol:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Bordjes, bordjes, bordjes... #3

Bericht door Fles »

Ronald schreef:Bij zulke afstanden wordt het voor mij al gauw een hotelletje :P . Afgelopen zaterdag heb ik dus het rondje Amersfoort-Rheine-Leer-Norddeich-Leer-Groningen-Amersfoort gedaan, al gauw zo'n 650 kilometer. Net mooi zat :wink: .
Met een Niedersachsenticket of zo? Of hoe heb je dit gefinancierd? Ook aan de NLse kant heb je al zowat een dagkaart nodig :idea:
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Bordjes, bordjes, bordjes... #3

Bericht door Ronald »

Inderdaad een Niedersachsen-ticket, een NL-dagkaart (40%) en een enkeltje Bentheim Grens-Bad Bentheim. In totaal dus vijf tientjes en een paar dubbeltjes. Maar goed, per kilometer valt dat dan ook wel weer mee...

Maar eigenlijk had ik iemand moeten strikken om mee te gaan, want dan gaan de kosten van het Niedersachsen-ticket behoorlijk omlaag. In je eentje reizen is in Duitsland nogal onvoordelig om het zo maar te zeggen :wink: .
Laatst gewijzigd door Ronald op ma 03 okt 2011, 22:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Bordjes, bordjes, bordjes... #3

Bericht door Ardan »

Naja, voor 21 euro in Niedersachsen, Bremen en Hamburg, of voor 26 euro in heel NRW met alle OV een dag onbeperkt vind ik geen geld :D Alleen jammer van het ICE-IC-verbod, uitgezonderd één keer per uur de IC-verbinding Leer-Bremen als de RE niet rijdt (zo heb je daar dus toch je uursdienst)
Ik doe ook maar wat
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Bordjes, bordjes, bordjes... #3

Bericht door Ronald »

Ardan schreef:uitgezonderd één keer per uur de IC-verbinding Leer-Bremen als de RE niet rijdt (zo heb je daar dus toch je uursdienst)
Is dat echt zo? Ik heb die geruchten eerder gehoord, maar kan er niets over vinden. In de flyer "Geltungsbereich" op de DB-website staat er niets over in.

Op het traject Emden-Norddeich zou het trouwens ook wel handig zijn, dan verdubbelt het aantal verbindingen ook van 1x per 2 uur naar 1x per uur.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 53 gasten