Voorsteltopic #2

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Voorsteltopic #2

Bericht door Justin »

Bonjour :).
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Voorsteltopic #2

Bericht door Fles »

Milco1995 schreef:Je bent 14 en je zit in 5vwo?!
Je kent Bjarne toch? Doping doping doping *O* :P
Tom1996
Berichten: 8
Lid geworden op: wo 28 sep 2011, 19:39
Locatie: Nuenen, Noord-Brabant

Re: Voorsteltopic #2

Bericht door Tom1996 »

Goede avond iedereen. :P

Ik ben Tom, 15 jaar, en kom uit het Brabantse Nuenen (ligt bij Eindhoven). Ik maak iedere schooldag gebruik van de stadbussen om op school te komen, en ben dan ook een fanatiek liefhebber van deze joekels. Vooral de VDL Berkhof Ambassador en de MAN Lion's City bussen spreken me erg aan. Ik ben al een tijdje op zoek naar één van die bussen (liefst Ambassador, maar de Lion's City interessert me sowieso ook). Kan ze beiden nergens in een Hermes model vinden, terwijl ik die toch wel mooi vind om te zien. :P

Naja, als je nog iets wilt weten, zeg het. :)
Laatst gewijzigd door Tom1996 op wo 28 sep 2011, 19:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13014
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Voorsteltopic #2

Bericht door Ardan »

Welkom :)
Ik doe ook maar wat
Tom1996
Berichten: 8
Lid geworden op: wo 28 sep 2011, 19:39
Locatie: Nuenen, Noord-Brabant

Re: Voorsteltopic #2

Bericht door Tom1996 »

Dank je. :D
ThisRulez
Berichten: 45
Lid geworden op: ma 26 sep 2011, 11:37

Re: Voorsteltopic #2

Bericht door ThisRulez »

*bus*
Ik ben Jasper, 21 jaar, student Verkeerskunde aan de NHTV in Breda en woon daar ook op kamers. Op zondag reis ik Noordwijk aan Zee - Breda en op vrijdag terug. Zit graag in de trein (heb bijna heel Nederland per spoor gehad, maar heb wel gewoon een rijbewijs hoor, ben niet zo'n freak die alleen maar alles met de trein moet doen haha) en ik vind de dienstregeling een uitermate interessant onderwerp.
Loop nu stage bij Veolia Transport, op het hoofdkantoor :)
waldo79
Berichten: 7592
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Voorsteltopic #2

Bericht door waldo79 »

Welkom :wink:
Michael
Berichten: 11742
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Voorsteltopic #2

Bericht door Michael »

Welkom
Jay20
Berichten: 141
Lid geworden op: za 08 okt 2011, 23:11
Locatie: Station Amsterdam Lelylaan

Re: Voorsteltopic #2

Bericht door Jay20 »

Hallo,

Ik ben Jay, me echte naam is iets anders maar dit is hoe iedereen me noemt. Ik ben zelf zeer geintereseerd in treinreizen en dan vooral naar het buiteland. Dit kwam doordat ik vroeger vaak met de trein naar familie in Denemarken ging met me vader. Nu ik volwassen ben vind ik treinreizen de manier om een land te leren en leuke mensen te ontmoeten. Daarnaast is me algemene interesse reizen en heb ik ook een toeristische opleiding gedaan. Ik ben tevens ook actief op het WorldonRails Interrail forum.

Ik zou het liefst eigenlijk wel conducteur willen zijn op de ICE of op de Duitse IC, Duitse treinen zijn toch me favoriete treinen en treinland bij uitstek voor mij. Ik hoop hier ervaringen uit te kunnen wisselen. Nou dat was het wel, vragen kan je altijd stellen.

Mvg

Jay
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Voorsteltopic #2

Bericht door Meltrain »

Hartelijk welkom hier. :)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Voorsteltopic #2

Bericht door Justin »

Hai Jay & Jasper :).
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
stefanos
Berichten: 36
Lid geworden op: do 10 nov 2011, 15:00
Locatie: Oud-Beijerland

Re: Voorsteltopic #2

Bericht door stefanos »

Goedenmiddag,

mijn naam is Stefan de Reus, 18 jaar oud uit Oud-Beijerland(onder de rook van Rotterdam).
Ik doe momenteel Manager Opslag en Vervoer op het Scheepvaart en Transport College in Rotterdam waar ik alweer in het 3e leerjaar zit.
Mijn hobbies zijn computeren en voetbal.

Als er nog vragen zijn, stel ze gerust

Stefan
Dagelijks Oud-Beijerland <->Zuid-Beijerland(lijn 162)
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Voorsteltopic #2

Bericht door Geert »

Welkom!
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Voorsteltopic #2

Bericht door Stefan »

Hé leuk! Een streekgenoot. :P Welkom!
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Voorsteltopic #2

Bericht door Meltrain »

En dat andere kleine detail dat jullie gemeen hebben, vond je niet de moeite waard te benoemen? :mrgreen: :lol:

Maar, welkom Stefanos. :)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Voorsteltopic #2

Bericht door Stefan »

Goed, de namen zijn ook wel toevallig. :mrgreen: Daarnaast heb ik (bijna) dezelfde opleiding gevolgd, ik deed alleen MBO Manager Havenlogistiek, maar wel op dezelfde school en locatie. :P
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
stefanos
Berichten: 36
Lid geworden op: do 10 nov 2011, 15:00
Locatie: Oud-Beijerland

Re: Voorsteltopic #2

Bericht door stefanos »

Bedankt iedereen. Moet alleen wennen aan de forum software. Klik elke keer op opslaan :oops:
Dagelijks Oud-Beijerland <->Zuid-Beijerland(lijn 162)
Palance
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 22 aug 2011, 20:40
Locatie: Palancedrecht
Contacteer:

Re: Voorsteltopic #2

Bericht door Palance »

Laat ik ook maar eens een duit in het voorstelzakje doen dan. ;)

Mijn naam is Erwin, beheerder van de website http://www.autosnelwegen.net. Ik weet zeker dat er forumleden zijn die mij kennen. Deze site komt voort uit mijn interesse voor infrastructuur in het algemeen, in de tijd dat er eigenlijk nog bar weinig over te vinden was op het net (ik ben zo'n 10 jaar geleden hiermee begonnen). Het is geen pro- of anti-snelwegen/OV-site, het is begonnen als een simpele opsomming afritnummers op ons snelwegennet (dat bestond toen namelijk nog niet), maar is ondertussen aardig uitgebreid.

Daarnaast ben ik fervent OV-reiziger. Sowieso voor mijn dagelijkse ritjes naar het werk reis ik met de RET, maar als ik in het weekeinde eens ergens heen wil, doe ik het ook steeds vaker per trein/tram/bus/metro, voor zover mogelijk. Ik ben, hoewel ik momenteel problemen heb met NS/TLS, ook een voorstander van de chipkaart en gebruik hem dan ook zoveel mogelijk. Reizen met het OV is en blijft soms een avontuur, en dat is nou net de charme. En in de spits gewoon noodzakelijk, want Rotterdam en auto's is niet altijd een goede combinatie.

En in noodgevallen is er gelukkig nog altijd de fiets :)
Erwin
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5810
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Voorsteltopic #2

Bericht door isadora »

Zit al zo lang mee te lezen in het forum, dat ik mezelf toch maar over de streep heb gesleept.
En dus een account aangemaakt, met avatar.

Woon in Huizen, 't Gooi, maar kom oorspronkelijk uit Friesland/Lemmer.
Reis al sinds mijn vijftiende regelmatig met het OV. Moet ook wel, want er is geen rijbewijs in huis.
Diverse reizen door Europa gemaakt, en in Nederland zo onderhand alle spoorlijnen wel eens bereden.

Mijn interesse voor OV begon in mijn jonge jeugd, toen er door ons dorp regelmatig zo'n fraaie Zuidwesthoek-bus voorbij kwam.
Begon alle nummers te noteren, en tot op de dag van vandaag kan ik eigenlijk alle ZWH-busnummers nog opnoemen.

Vandaag de dag maak ik het meest gebruik van R-Net-lijn 320 van Huizen naar Hilversum en terug.
Prima bussen en lekker snelle verbinding, alleen wel eens overvol, en dus een bus wachten.

Zal proberen zo links en rechts mijn bijdrage te leveren. Ben ook actief op een aantal Linux-forums, dus moet de tijd een beetje spreiden.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13014
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Voorsteltopic #2

Bericht door Ardan »

Welkom allemaal! :D
En stefanos kan ik nog wel op school tegenkomen ;)
Ik doe ook maar wat
Michael
Berichten: 11742
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Voorsteltopic #2

Bericht door Michael »

Welkom en veel plezier op het forum
thijsvandebles
Berichten: 5
Lid geworden op: ma 14 nov 2011, 20:27

Re: Voorsteltopic #2

Bericht door thijsvandebles »

Hoi,

Mijn naam is Thijs van de Bles, werkzaam bij Syntus Zwolle voor de concessie Overijssel.
Daarvoor was ik werkzaam bij Connexxion [6jaar] Arriva [2jaar] en daarvoor 2 jaar touringcar en taxi. Maar OV is het toch wel helemaal voor mij.
Als jongetje van 8 met de FRAM en de DVM naar school, in bussen als de 1698 [en dan ook echt letterlijk de 1698].
Daar begon de liefde voor de standaard streekbussen.

Ik ben in het gelukkige bezit van 2 maal MB200, de 3821, en de 9916. De avonturen hieromtrent zijn te volgen op www.hobbymatig.nl
Al is de touringcar nog zo snel, de lijnbus achterhaald hem...
TLP
Berichten: 1553
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: Voorsteltopic #2

Bericht door TLP »

Ik heb ook maar de stap gemaakt om een account aan de maken aangezien ik al een tijdlang hier op het forum zit...
Maar eerst even voorstellen:

Ik ben Tim, 14 jaar en reis (pas) sinds 1 jaar dagelijks met het OV. School staat in dat afgelegen Westelijk Havengebied in A'dam...

Ben geen busfotograaf, :| heb ook geen eigen OV-webpage ofzo, maar heb toch net iets meer interesse geloof ik in het OV dan de gemiddelde scholier. Favoriete bustypen: Man Lion's City, VDL Citea, en ik kan me nog heugen dat ik als kleuter gek was op de Berkhof Duvedec. Vooral dat geel-witte kleurenschema dat CXX destijds hanteerde was ik gek op. Verder reis ik (al sinds ik baby was) veel met de CAF-metro's. Qua trams kan ik me zelfs nog herinneren dat ik de BN-trams zo grappig vond vanwege de lagevloermiddenbak. Met name dat ik toen als driejarige liep te dollen van de pret toen ik achter op het hogevloergedeelte over mijn moeder uitkeek die toen in het lagevloergedeelte zat. :lol:

Ik merk dat er nog veel geupdatet moet worden wat betreft dienstregeling e.d., misschien kan ik ergens mee helpen? :?: :idea:
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Voorsteltopic #2

Bericht door Geert »

Welkom Tim!
TLP schreef:Ik merk dat er nog veel geupdatet moet worden wat betreft dienstregeling e.d., misschien kan ik ergens mee helpen? :?: :idea:
Natuurlijk, bewerk gerust een pagina die nog bijgewerkt moet worden in de wiki! Je kunt gewoon inloggen met dezelfde gebruikersnaam en wachtwoord op het forum. Als je specifieke zaken wilt bespraken kun je dat op de overlegpagina's in de wiki doen, of door een topic te openen in het Wiki-onderdeel van het forum. :)
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Voorsteltopic #2

Bericht door Jef400 »

Hebben we daar niet Tim Povel. Klasgenoot van beroep. Grapje. Welkom toch handig dat je het heb aangemaakt *O*
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten