Rover vindt buslijn 320 een ramp

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Rover vindt buslijn 320 een ramp

Bericht door Klaasje »

willy84 schreef:Spitslijn, welke bedoel je?

"vroeger' had je de 103 dat was een spitslijn. Nooit mee gereisd overigens. De 100 is compleet geamputeerd en ik zie er nu nauwelijks mensen in zitten ri Carpool. En ja, dan is de 320 een succes want iedereen zonder alternatief zit erin. En wat Vinny zegt klopt idd. Er zijn maar weinig keuzereizigers in het Gooi. Grootste gedeelte zijn scholieren en wat forensen. In de zomer rijdt ik in de OS met zes lege zitplaaten ri Amsterdam en dan te bedenken dat de frequentie dan een 15 min ipv 7.5 /10 min dienst is. Moet ik nog meer zeggen.
Leuk dat loopafstandenprobleem maar de 100 en 101 kunnen als voor en natransport van de 320 gebruikt worden.
willy84
Berichten: 815
Lid geworden op: di 24 nov 2009, 12:16

Re: Rover vindt buslijn 320 een ramp

Bericht door willy84 »

Er is toch niemand die op een reisje van 25 min nog een keer 10 min extra gaat wachten als overstap. Een overstap op een pisstukje van Huizen naar Hilversum is gewoon onzin. Daar heeft niemand zin in. Het bewijs kan je de hele dag zien door de bezetting van de 100 te bekijken in de ri van de Carpool: nihil. En dan zie je de volle fietsenrekken en dat weet je genoeg.

Gister trouwens een 9 min vertraagde 320 naar Hilversum gepakt. En dan toch nog 3 min voor tijd op Sportpark aankomen. Rara hoe kan dat?
immer kwaliteits posts
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Rover vindt buslijn 320 een ramp

Bericht door Vinny »

Worden er eens een keer nutteloze rondjes woonwijk uit de route gehaald - is het weer niet goed. Er zijn genoeg buslijnen die je kunt nemen als alternatief, volgens mij zijn er in Huizen nauwelijks haltes geschrapt. Als het je niet bevalt, neem je gewoon een taxi.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
visgraat
Berichten: 861
Lid geworden op: vr 13 mei 2011, 23:13

Re: Rover vindt buslijn 320 een ramp

Bericht door visgraat »

Volgens mij kan je nu moeilijk al van een succes spreken.

Bovendien: Heeft men er rekening meegehouden dat:
- nieuwe bussen altijd pakweg 5 a 10 % reizigersgroei oplevert
- september de drukste maand is van het jaar
- De zomer heel regenachtig was
willy84
Berichten: 815
Lid geworden op: di 24 nov 2009, 12:16

Re: Rover vindt buslijn 320 een ramp

Bericht door willy84 »

Het zou een goed idee zijn om overdag de kwartiersdienst op de Amsterdamse kant te schrappen en de extra uren in te zetten om op zondag door te rijden van Muiden naar Amsterdam.
immer kwaliteits posts
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Rover vindt buslijn 320 een ramp

Bericht door Klaasje »

Slecht plan. Die kwartiersdienst maakt die lijn in de daluren aantrekkelijk om te gebruiken omdat je enigzins op de bonnefooi van en naar Amsterdam kunt komen. Op zondag zijn de bussen veel leger dan doordeweeks in de daluren, voor die paar reizigers die dan reizen is een overstap nog wel acceptabel. De lijnen tussen Almere en Amsterdam hebben op een doordeweekse dag (als ik me niet erg vergis) bijvoorbeeld 10x zoveel reizigers als op zondag.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Rover vindt buslijn 320 een ramp

Bericht door Vinny »

Zou je het dan niet andersom doen? Volgens mij heeft een buslijn het Gooi - Amsterdam meer toeristische potentie dan een lijn naar Almere...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Rover vindt buslijn 320 een ramp

Bericht door Klaasje »

Op zondag is er gewoon veel minder vraag naar ov dan doordeweeks. Dat is het punt dat ik wil maken. En ja, we kunnen het andersom doen, maar de huidige situatie heeft met de financieringsconstructie te maken. De provincie NH heeft kennelijk geen geld voor Muiden-Amsterdam terwijl er wel geld in het Almeerse potje zit. Wie betaald, bepaald. Eigenlijk zijn het een stelletje vuile meelifters daar in Noord Holland. :mrgreen: Al ontkomen de lijnen 152, 157 en 158 ook niet aan de bezuiningsdrift; in 2012 rijden die ook maar een uurdienst op zondagen.
Overigens durf ik me ook wel hardop af te vragen of Huizen touristisch gezien zoveel aantrekkelijker is dan Almere, zeker op een zondag. (Dat is alleen gigantisch offtopic)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Rover vindt buslijn 320 een ramp

Bericht door Suus »

Ik zou de 152 en 158 gewoon opheffen in het weekend. De mensen van de 152 nemen de trein maar en de mensen van de 158 nemen de 157 en bus 66.

En in Almere zou men ook een uur eerder kunnen stoppen met het sturen van bussen naar Amsterdam, de eerste nachtbus naar Diemen is al op de A10 als de laatste bus uit Almere Amsterdam binnenrijdt. En die moet dan ook nog terug.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Rover vindt buslijn 320 een ramp

Bericht door Klaasje »

En overstappen op de Maxisweg zeker :') Fluthalte. Bovendien haal je in Almere Poort dan de enige snelle verbinding met Amsterdam weg en valt er toch echt wat te zeggen voor het rijden van de 158 op Zondag. Je bespaart niet veel met jouw constructie maar sloopt wel veel verbindingen. Anyway, het ging hier over de 320.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Rover vindt buslijn 320 een ramp

Bericht door Suus »

Er is een abri, een lantaarnpaal en een bord met vertrektijden. Meer heeft een bushalte toch niet nodig? (Muiden P+R heeft meer wil je zeggen?)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Rover vindt buslijn 320 een ramp

Bericht door Klaasje »

Muiden P+R heeft fatsoenlijke halteperrons waar een bus fatsoenlijk kan halteren, en ligt op een niet half zo winderige locatie. Bij Maxisweg kun je niet eens fatsoenlijk met 2 bussen tegelijk halteren, er blokkeert altijd eentje de weg waardoor een aansluiting geven op die plek 3x onhandig is in de dagelijkse dienstuitvoering. Heb je wel eens bij Maxisweg staan wachten? Het is een verschrikking. :neg: Allemaal verkeer dat langsraast, lucht die niet fatsoenlijk in te ademen is en een verschrikkelijke takkenherrie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Rover vindt buslijn 320 een ramp

Bericht door Suus »

Ja hoor, daar heb ik wel eens staan wachten. Op de A1 richting 't Gooi stond het verkeer in een eindeloze file muurvast, en de andere kant op was er geen auto te bekennen. Bovendien scheen de zon, zelden zo'n aangename halte gezien 8-)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Rover vindt buslijn 320 een ramp

Bericht door Klaasje »

Laat me raden: Je stond er rond 13:00 toen de brug net open was. :')
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 34 gasten