Het ligt helemaal aan de wijze van communicatie. De eerste reiziger op de bushalte voor mijn huis die wacht "op de bus van 7:34 naar Amsterdam" die niet zelf over lijn 152 begint moet ik nog tegenkomen. Als in reisadviezen dus consequent wordt gewezen op "treinlijn 37" wanneer een reiziger een reis van Almere C naar Amsterdam Z maakt dan zal over 5 jaar niemand het nog hebben over "de trein van :18 en :48 naar Duivendrecht, Amsterdam Z en Schiphol".Ennes schreef: Daarnaast denk ik dat het grote publiek echt het treinnummer niet gaat onthouden als hij zijn reis heeft gepland, of dat nou via een vertrekstaat of omroep is.
Brandbrief aan NS om defecte omroepinstallaties
Re: Brandbrief aan NS om veiligheid
Re: Brandbrief aan NS om veiligheid
Een lijnnummer is nog even iets heel anders als een treinnummer Een reiziger reist met de trein van 21.29 van Amsterdam naar Dordrecht, en niet met trein 21XX (geen zin om het specifieke nummer op te zoeken) en zou je over treinseries gaan praten heeft dat nog weinig nut wat betreft klachten, daarbij gaat het toch specifiek over een bepaalde trein.Klaasje schreef:Het ligt helemaal aan de wijze van communicatie. De eerste reiziger op de bushalte voor mijn huis die wacht "op de bus van 7:34 naar Amsterdam" die niet zelf over lijn 152 begint moet ik nog tegenkomen. Als in reisadviezen dus consequent wordt gewezen op "treinlijn 37" wanneer een reiziger een reis van Almere C naar Amsterdam Z maakt dan zal over 5 jaar niemand het nog hebben over "de trein van :18 en :48 naar Duivendrecht, Amsterdam Z en Schiphol".Ennes schreef: Daarnaast denk ik dat het grote publiek echt het treinnummer niet gaat onthouden als hij zijn reis heeft gepland, of dat nou via een vertrekstaat of omroep is.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Re: Brandbrief aan NS om veiligheid
De sprinterverbindingen gewoon allemaal een S nummer geven. Eens heeft Nederland een goed werkend S bahn net... *O*Klaasje schreef:Het ligt helemaal aan de wijze van communicatie. De eerste reiziger op de bushalte voor mijn huis die wacht "op de bus van 7:34 naar Amsterdam" die niet zelf over lijn 152 begint moet ik nog tegenkomen. Als in reisadviezen dus consequent wordt gewezen op "treinlijn 37" wanneer een reiziger een reis van Almere C naar Amsterdam Z maakt dan zal over 5 jaar niemand het nog hebben over "de trein van :18 en :48 naar Duivendrecht, Amsterdam Z en Schiphol".Ennes schreef: Daarnaast denk ik dat het grote publiek echt het treinnummer niet gaat onthouden als hij zijn reis heeft gepland, of dat nou via een vertrekstaat of omroep is.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Brandbrief aan NS om veiligheid
"Deze sprinter rijdt niet verder"Vinny schreef:De sprinterverbindingen gewoon allemaal een S nummer geven. Eens heeft Nederland een goed werkend S bahn net... *O*Klaasje schreef:Het ligt helemaal aan de wijze van communicatie. De eerste reiziger op de bushalte voor mijn huis die wacht "op de bus van 7:34 naar Amsterdam" die niet zelf over lijn 152 begint moet ik nog tegenkomen. Als in reisadviezen dus consequent wordt gewezen op "treinlijn 37" wanneer een reiziger een reis van Almere C naar Amsterdam Z maakt dan zal over 5 jaar niemand het nog hebben over "de trein van :18 en :48 naar Duivendrecht, Amsterdam Z en Schiphol".Ennes schreef: Daarnaast denk ik dat het grote publiek echt het treinnummer niet gaat onthouden als hij zijn reis heeft gepland, of dat nou via een vertrekstaat of omroep is.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Re: Brandbrief aan NS om defecte omroepinstallaties
Vanuit het treinpersoneel is dat een leuke wanneer je omroept dat de trein niet verder gaat, maar als reiziger op een winderig station waar nog geen sprinter te bekennen is, is wat betere informatie op zijn plaats.
Re: Brandbrief aan NS om defecte omroepinstallaties
Het was afgelopen jaar toch al eens gebeurd dat reizigers door een niet werkende omroep in een SLT niet hadden gehoord dat men uit moest stappen, en zodoende in Gouda terecht kwamen, terwijl het treinstel was afgesloten vanaf Amsterdam Centraal?
Ik heb ook wel eens in een Virm een HC ijverig horen omroepen dat een treinstel werd afgekoppeld toen ik op het balkon zat en hij op dat balkon bezig was, maar dat geen enkele reiziger in actie kwam vertrok na zijn omroep bericht
Vervolgens ging hij samen met een PLP in iedere bak dan zelf maar door iedere klapdeur roepen dat het treinstel achterbleef in Alkmaar...
Ik heb ook wel eens in een Virm een HC ijverig horen omroepen dat een treinstel werd afgekoppeld toen ik op het balkon zat en hij op dat balkon bezig was, maar dat geen enkele reiziger in actie kwam vertrok na zijn omroep bericht
Vervolgens ging hij samen met een PLP in iedere bak dan zelf maar door iedere klapdeur roepen dat het treinstel achterbleef in Alkmaar...
Laatst gewijzigd door Caspar op ma 03 okt 2011, 22:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Brandbrief aan NS om defecte omroepinstallaties
?Klaasje schreef:Vanuit het treinpersoneel is dat een leuke wanneer je omroept dat de trein niet verder gaat, maar als reiziger op een winderig station waar nog geen sprinter te bekennen is, is wat betere informatie op zijn plaats.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Re: Brandbrief aan NS om defecte omroepinstallaties
Computerproblemen gaan bij ons ook centraal en toch is het binnen no-time opgelost. Het ligt er maar net aan hoe je je incident management inricht...Bee schreef:Dat hangt er vanaf hoe de organisatie is ingericht. Computerproblemen gaan bij ons op het werk centraal, met als gevolg dat het een en al ellende is. Kleine dingetjes in het pand zoals een kapotte lamp zijn echter binnen no-time opgelost omdat elk gebouw zijn eigen team huismeesters heeft. Als je iets lokaal regelt gaan dat soort dingen sneller dan als je eerst drie lagen doormoet om het te melden. Een nadeel is wel dat elk gebouw zijn eigen dingetjes regelt en er dus per gebouw afwijkingen zijn in huisstijl, het nuttigen van voedsel en wie de post doet.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: Brandbrief aan NS om defecte omroepinstallaties
Kamervragen...
PvdA wil uitleg defecte treinomroepsystemen
PvdA-Kamerlid Jacques Monasch wil van minister Melanie Schultz van Haegen (Infrastructuur) weten of het klopt dat in veel NS-treinen de omroepinstallaties kapot zijn.
FNV Spoor stuurde onlangs een brandbrief aan het treinbedrijf over deze kwestie. Volgens de bond kunnen verminderde communicatiemogelijkheden problemen opleveren in geval van calamiteiten.
De NS zegde al onderzoek toe, maar via Kamervragen wil Monasch ook van Schultz weten hoe het zit, zo bleek woensdag. Zo vraagt hij zich af welke risico's treinreizigers lopen. Verder wil de PvdA'er horen wat de bewindsvrouw doet om het probleem van de haperende geluidssystemen op te lossen.
Nu.nl
PvdA wil uitleg defecte treinomroepsystemen
PvdA-Kamerlid Jacques Monasch wil van minister Melanie Schultz van Haegen (Infrastructuur) weten of het klopt dat in veel NS-treinen de omroepinstallaties kapot zijn.
FNV Spoor stuurde onlangs een brandbrief aan het treinbedrijf over deze kwestie. Volgens de bond kunnen verminderde communicatiemogelijkheden problemen opleveren in geval van calamiteiten.
De NS zegde al onderzoek toe, maar via Kamervragen wil Monasch ook van Schultz weten hoe het zit, zo bleek woensdag. Zo vraagt hij zich af welke risico's treinreizigers lopen. Verder wil de PvdA'er horen wat de bewindsvrouw doet om het probleem van de haperende geluidssystemen op te lossen.
Nu.nl
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Brandbrief aan NS om defecte omroepinstallaties
Aan de ene kant is dit niet de taak van de tweede kamer, maar aan de andere kant controleren concessieverleners in het stads- en streekvervoer ook gewoon op dit soort zaken. Er is een beetje een lakse houding in Den Haag aan de Plesmanweg lijkt het wel.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 82 gasten