Het Grote Blundertopic #6

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Het Grote Blundertopic #6

Bericht door Freek »

Gelukkig geen blunder van mij, maar van een andere passagier in de trein. We stonden met een s3000 wel erg lang langs het perron in Ede, dat was me al wel opgevallen. Toen we reden volgde de omroep van de HC: "We hebben wat langer stil gestaan in Ede dan gepland, een reiziger heeft aan de noodrem getrokken omdat hij dacht dat daarmee de toilet open ging".
Vraag me dan wel af hoe je in vredesnaam de noodrem voor een handvat aanziet.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50855
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #6

Bericht door Suus »

Ik heb even gewacht met deze blunder plaatsen totdat de woonstichting ermee aan de slag was geweest.

Afgelopen zaterdag lag ik lekker te slapen toen ik rond kwart over acht wakker werd van een knetterende scooter. Ik moest toch naar het toilet dus stapte uit bed en ging naar het toilet. Terwijl ik op het toilet zat hoorde ik het slot van mijn voordeur rammelen en daarna ging de deur opeens open :shock: Ik haastte mij om mijn onderbroek weer omhoog te trekken (die daardoor kletsnat werd) en ging voorzichtig om de hoek van de badkamerdeur kijken wat er nu weer gebeurde. Wat blijkt, de buurman kwam dronken thuis na een nacht stappen en probeerde binnen te komen wat hem ook nog eens gelukt was met zijn huissleutel :shock:

Ik heb onmiddellijk de spoedlijn van de woonstichting gebeld en vandaag hebben ze het slot van mijn voordeur vervangen. Ik heb een aardige buurman hoor, maar ik heb er geen zin in dat hij zomaar bij mij binnen kan komen met zijn sleutel :|
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15330
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Het Grote Blundertopic #6

Bericht door ODRAIL »

Kortom het slot was al zeer zeer slecht. Anders kan zoiets niet gebeuren.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #6

Bericht door webguy »

Of iemand heeft perongeluk twee dezelfde cylinders in de sloten van de twee kamers geplaatst...
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Het Grote Blundertopic #6

Bericht door Caspar »

Ik ging afgelopen nacht in mijn vaders huis overnachten, dus ik had gisteren wat schone kleding ingepakt en meegenomen. Gisteren had ik thuis mijn gewone broek met riem verwisseld voor een zwembroek, omdat ik ging roeien met mijn vader en zusje. Vanochtend trok ik de lange broek aan die ik in mijn tas had gestopt, maar ik had geen riem bij me, omdat die nog in de broek van gisteren zat... Ik had het geprobeerd zonder riem, maar die broek zakte ineens tot over mijn knieën af in de achtertuin bij kennissen van mijn vader :oops: Heb daarna met een stuk touw maar iets als een riem gemaakt, en dat vastgesnoerd rondom mijn middel. Zag er niet uit :lol: Of het wordt volgend jaar helemaal de mode van 2012 dat kan natuurlijk ook 8-)
Gelukkig zag behalve een bouwvakker en mijn vader verder niemand dat mijn broek afzakte :wink:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #6

Bericht door Daniel »

Ik ging net even wat wegzetten in m'n berging in de kelder. Moest op de bovenste plank dus ik stap op een krukje om bij die plank te kunnen komen... en vergeet vervolgens heel die plank. Aaaaaaaaaaaaaauw :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Het Grote Blundertopic #6

Bericht door Dexter »

@Caspar: I told you so, je hebt teveel gefietst! :wink: Hebben er nog meiden naar je gefloten toen je broek afzakte? :lol:

Vorige week had ik een technische blunder: Het was heerlijk weer dus ik besloot om lekker een grote tocht op de scooter te maken naar Caspar in Hoorn. Vooraf heb ik eerst even mijn bandenspanning gecontroleerd, getankt en omdat ik sinds kort een nieuwe 4-takt heb, schijn je tegenwoordig ook je olie te moeten peilen.

Dus ik draai thuis beneden in de berging de dop los, waar het peilstokje op zit en die was helemaal bedekt met klodders olie, dus ik dacht: "Oow, dat zit wel goed!" Dus ik kom boven, duik even in mijn la om het instructieboekje op te zoeken, om de correcte bandenspanning na te kijken. Dus ik lees hardop de instructies voor het oliepeilen:

- Draai de oliepeilstok los, droog hem met een schone doek, plaats hem opnieuw en draai hem helemaal vast.
- Draai hem opnieuw los en controleer of het oliepeil zich in de buurt van de 2e streep onderaan bevindt.


Ik kon een verbaasde "Huh?" gevolgd door een zachte "Ow!"niet onderdrukken en als respons steeg er uit de kamer naast me (waar mijn wederhelft achter de pc zat) een keihard "DUUUHHH!" en daarna een boel gehinnik op. :@

Ja euh, ik rij (nog) geen auto en bij een trein hoef je geen olie te peilen. Althans, ik niet.
Vallend blad maakt rails glad.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #6

Bericht door webguy »

Deed je vader dat nooit voor jullie op vakantie gingen naar verre landen? ;)
(Ok, mijn vader was ietwat bijzonder, maar "vakantie" voor ons was 2x 6 uur doen over maar 600 km, waaronder 300 km onverharde stofwegen. Dan wil je je olie en banden wel even checken...)
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #6

Bericht door Geert »

Ik deed dat ook wel eens bij mijn vaders auto voordat we op vakantie gingen. Maar ja, als je het nog nooit gedaan had moet je zoiets natuurlijk maar net weten :)
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15330
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Het Grote Blundertopic #6

Bericht door ODRAIL »

Daniel schreef:Ik ging net even wat wegzetten in m'n berging in de kelder. Moest op de bovenste plank dus ik stap op een krukje om bij die plank te kunnen komen... en vergeet vervolgens heel die plank. Aaaaaaaaaaaaaauw :P
Het zal waarschijnlijk ook niet je laatste keer zijn dat je zo iets overkomt. Het gebeurd bij ons thuis ook zo vaak (het geval wat hierboven beschreven is).
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6459
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #6

Bericht door Daantje »

Geert schreef:Ik deed dat ook wel eens bij mijn vaders auto voordat we op vakantie gingen. Maar ja, als je het nog nooit gedaan had moet je zoiets natuurlijk maar net weten :)
Ik moet dat bij m'n rijlessen ook weten. Maar wist het idd ook altijd al van m'n vader voor de vakantie.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Het Grote Blundertopic #6

Bericht door Thom91 »

Ik heb mijn vader dat nog nooit never niet zien doen.. Doet mijn vader wat fout? :')
Komt wel goed schatje.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Het Grote Blundertopic #6

Bericht door Caspar »

Ik heb het mijn vader ook nog nooit zien doen...
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #6

Bericht door STF »

Vroeger peilde ik de olie regelmatig, maar gezien het feit dat ik in al die jaren nog nooit ene druppel olie heb hoeven bijvullen geloof ik het tegenwoordig eigenlijk wel hoor, zo ongeveer eens per jaar kijk ik er nog weleens even naar als ik toch ruitenwisservloeistof aan het bijvullen ben.

En met rijles hoefde ik niks over de auto te weten volgens de instructeur aangezien ik een man was, dus werd mij niks uitgelegd en heb die motorkap ook geen enkele keer opengehad.

En inderdaad pikten ze bij CBR precies alle vrouwen eruit om bij de TTT of het examen iets over de motorruimte te vragen.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #6

Bericht door webguy »

Altijd goed om even te controleren voor een lange reis, helemaal bij oudere auto's :) Vorig jaar heeft een vriendin d'r motorblok kapot gereden omdat 'ie droog stond, tijdens een vakantie in Denemarken. Oh en vandaag weer iemand op Facebook die z'n motorblok kapot gereden heeft omdat het storingslampje van de olie kapot was en dus niks doorhad... Duur grapje.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #6

Bericht door STF »

Mocht het oliedruklampje van de auto ooit gaan branden, weet ik haast zeker dat ik het stomweg uit automatisme zal negeren doordat ik die malle grasmaaier gewend ben waarbij het oliedruklampje nagenoeg altijd aan is. Zelfde verhaal voor de wijzernaald van de motortemperatuur; ook daarbij ben ik zo gewend dat ie uur in uur uit tot diep in het rood staat dat het me hoogstwaarschijnlijk bij de auto helemaal niet zou opvallen als die ooit eens in het rood duikt. Het zit nu echt zo in me hoofd van "rode meldingen op het dashboard = in orde".
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #6

Bericht door deadlock »

Caspar schreef:Ik ging afgelopen nacht in mijn vaders huis overnachten, dus ik had gisteren wat schone kleding ingepakt en meegenomen. Gisteren had ik thuis mijn gewone broek met riem verwisseld voor een zwembroek, omdat ik ging roeien met mijn vader en zusje. Vanochtend trok ik de lange broek aan die ik in mijn tas had gestopt, maar ik had geen riem bij me, omdat die nog in de broek van gisteren zat... Ik had het geprobeerd zonder riem, maar die broek zakte ineens tot over mijn knieën af in de achtertuin bij kennissen van mijn vader :oops: Heb daarna met een stuk touw maar iets als een riem gemaakt, en dat vastgesnoerd rondom mijn middel. Zag er niet uit :lol: Of het wordt volgend jaar helemaal de mode van 2012 dat kan natuurlijk ook 8-)
Gelukkig zag behalve een bouwvakker en mijn vader verder niemand dat mijn broek afzakte :wink:
Hahahahha, dit schreeuwt gewoon om een foto :D
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #6

Bericht door STF »

Afgelopen week is de nieuwe school van Reisdorf geopend waarbij de burgemeester een toespraak hield en de minister van onderwijs bedankte voor haar komst, maar daarbij noemde hij de naam van een man die twintig jaar geleden de minister van onderwijs was... :?

De minister speelde er leuk op in en bedankt na haar toespraak de burgemeester op net zo'n gekke manier (noemde ook een of andere rare naam). :lol:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50855
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #6

Bericht door Suus »

Ik werd net door een bezoeker van de mediatheek aangesproken als vrouw toen ik voorovergebogen achter mijn bureau zat.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50855
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #6

Bericht door Suus »

En nu maak ik er zelf een. Ik probeer een collega te bellen, maar belde mijzelf getuige het geluid dat de telefoon maakte '-) :X
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Het Grote Blundertopic #6

Bericht door Fles »

Bee schreef:Ik werd net door een bezoeker van de mediatheek aangesproken als vrouw toen ik voorovergebogen onder mijn bureau zat.
Dat zie je mannen ook niet zo snel doen :mrgreen: ;)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50855
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #6

Bericht door Suus »

Hoe stop je anders een kabeltje in de achterkant van je computer (A)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Het Grote Blundertopic #6

Bericht door Fles »

Ik had je quote veranderd (A)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50855
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #6

Bericht door Suus »

Ik weet het, maar ik doe gewoon mee :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21273
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Het Grote Blundertopic #6

Bericht door Meltrain »

Ik had gisteren een leuke in het Stadthaus van Köln:
We waren daar met een hele groep en na de rondleiding gingen we naar buiten. Ik moest nog even naar de wc, dus ik was wat later.
Toen ik van de wc af kwam, was de rest al buiten en zag ik voor de draaideur (waar we binnen kwamen) een lint zitten, maar omdat ik geen zin had om om te lopenb, stapte ik over het lint heen.
Ik draaide dus gewoon de deur, maar aan de buitenkant was er al een 'deur' voor geschoven, waardoor ik niet buiten kwam. :oops: :P
Toen heb ik maar gewoon het rondje afgemaakt en werd ik door een deur ernaast nog buiten gelaten. :lol:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten