Nieuwe OVC tarieven en producten Noord-Brabant

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
huibf
Donateur
Berichten: 4110
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Nieuwe OVC tarieven en producten Noord-Brabant

Bericht door huibf »

Inmiddels heb ik ook de problemen met kortingsproducten ondervonden tussen limburg en sre.
Ze doen het wel alleen betaal je wel het instaptarief met korting. En dat hoef je niet als je beide kortingen niet op de kaart had staan.
Verder geeft de handheld geen korting. In limburg reis je overigens nog steeds voor noppes in de 8 persoonsbusjes en dat is 60 % van de ritten in de avond en weekenden.
Laatst gewijzigd door huibf op wo 21 sep 2011, 17:36, 1 keer totaal gewijzigd.
visgraat
Berichten: 861
Lid geworden op: vr 13 mei 2011, 23:13

Re: Nieuwe OVC tarieven en producten Noord-Brabant

Bericht door visgraat »

Ik ging afgelopen weekend van Breda naar Utrecht met de Brabantliner. Nu kochten mensen voor mij een kaartje van 6,- euro. Ik checkte in en reisde met korting. Toen ik incheckte werd er 4 euro afgeschreven. Bij het uitchecken werd nog eens 2,70 euro afgeschreven. De totale prijs met korting is dus 6,70 euro. Zonder korting is de rit 10,15 euro.

Een los kaartje is blijkbaar 6 euro en dus nog goedkoper dan het koringstarief. Het lijkt me wel iets om dit te voorkomen. Als ik overigens niet had uitgecheckt was ik natuurlijk het goedkoopst uit, maar die tegenstrijdigheid is al bekend.
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: Nieuwe OVC tarieven en producten Noord-Brabant

Bericht door Raymond »

Waarom denk je dat het dalurenkaartje er over 6 weken uit gaat ;) Probleem opgelost (A)
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Nieuwe OVC tarieven en producten Noord-Brabant

Bericht door fogeltje »

visgraat schreef:Ik ging afgelopen weekend van Breda naar Utrecht met de Brabantliner. Nu kochten mensen voor mij een kaartje van 6,- euro. Ik checkte in en reisde met korting. Toen ik incheckte werd er 4 euro afgeschreven. Bij het uitchecken werd nog eens 2,70 euro afgeschreven. De totale prijs met korting is dus 6,70 euro. Zonder korting is de rit 10,15 euro.

Een los kaartje is blijkbaar 6 euro en dus nog goedkoper dan het koringstarief. Het lijkt me wel iets om dit te voorkomen. Als ik overigens niet had uitgecheckt was ik natuurlijk het goedkoopst uit, maar die tegenstrijdigheid is al bekend.
Het dalurendagkaartje gaat er dan per 3 november ook uit (kost 3 euro, dubbeltarief voor HOV lijnen). Dit is ook geen gewoon kaartje maar een speciaal kortingskaartje. Met gewone wagenverkoop was je wel duurder uit geweest.
"Een touringcar is geen bus"
huibf
Donateur
Berichten: 4110
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Nieuwe OVC tarieven en producten Noord-Brabant

Bericht door huibf »

En de borg gaat hoger worden op die lijn.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Nieuwe OVC tarieven en producten Noord-Brabant

Bericht door fogeltje »

De saga gaat verder. OVloket reageerde afgelopen week met de mededeling dat ze willen kijken of ze kunnen bemiddelen. Heb zojuist een gedetailleerde e-mail met uitleg de deur uitgedaan, inclusief afschriften van mijn restituties en de nietszeggende afwijzingen daarvan. Ben benieuwd. Kan wel tot drie weken in beslag nemen voordat ik uberhaupt iets terug hoor.

Van het ROCOV heb ik nooit meer iets gehoord, idem de Stadsregio. Het ROB mailde dan op zijn minst nog terug dat ze de situatie uiterlijk onwenselijk vinden het doorsturen naar de verantwoordelijke van de provincie Brabant, maar daar heb ik vervolgens ook nooit meers iets van vernomen. Wel kreeg ik later nog een mailtje of ze mijn verhaal en gegevens naar Kassa mochten doorsturen voor de bijdrage die ze begin deze maand over de OVC gemaakt hebben, maar deze specifieke situatie werd verder niet aangehaald (wel een soortgelijke situatie waar ik vroeger tegen aanliep: als je met korting bij Novio reist en met die kaart verder reist bij Arriva, betaal je daar het instaptarief opnieuw en omgekeerd kreeg je de korting niet). Ik ben benieuwd. Begin er een beetje moedeloos van te worden. Ik verzamel al oude enveloppen en enkelzijdig bedrukt papier om het Antwoordnummer van Connexxion te gaan ondersneeuwen als ze blijven weigeren. Als straks de strippenkaart in Noord-Brabant wordt uitgezet dan betaal ik gewoon elke dag 1,106 (dus dat zal wel 1,11 worden) euro teveel aan onterecht betaald instaptarief, geld wat de vervoerders mooi hun zak zullen steken (ik zal natuurlijk het "advies" krijgen om gewoon 1 kaart te gebruiken, maar dan ben ik elke situatie nog duurder uit, omdat vooral de Brabo korting hard aantikt, bovendien betaal ik gewoon voor twee producten en dan is het minste wat ik kan eisen dat ik deze gewoon correct kan gebruiken en eventueel teveel betaald geld, omdat ze het systeem nog eens na moeten kijken, zonder gedoe terug kan krijgen).
"Een touringcar is geen bus"
huibf
Donateur
Berichten: 4110
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Nieuwe OVC tarieven en producten Noord-Brabant

Bericht door huibf »

fogeltje schreef:De saga gaat verder...
Ik heb onlangs ook 4 declaraties ingevuld.

* Eentje voor tussen Veolia en Hermes (was in 31 minuten overgestapt -> grappig dat je dus in Eindhoven mag uitchecken en in Weert inchecken, (waarbij ik de trein met een kaartje heb gereisd) en dat wordt gezien als 'overstap'. (restitutie naar Veolia)
* 2 voor het niet krijgen van korting op lijn 26 met de handheld. (restitutie naar Hermes)
* Eentje voor een overstap van Veolia op Hermes in Limburg. (restitutie naar Hermes)

Ik heb geen reaktie gehad maar eergisteren kwam ik geheel toevallig op het kopje 'op te halen bestelling' op de chipkaartsite en er stond warempel 3,86 voor me klaar en 'twee' producten van Connexxion (stond aangekondigd als 1 euro en 2 euro, maar het bleken er dus 1,62 en 2,26 te zijn) stond er al sinds 28-09. Ik heb ze beide succesvol kunnen ophalen via de NS automaat.

Het bedrag van 2,26 snap ik niet, ik kwam uit op 62 cent, maar goed....

Daarbij heb ik van Veolia nog niets gehoord.


Misschien eens checken of je ook iets hebt gekregen. Ik heb nog steeds geen mailtje gehad hierover....
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Nieuwe OVC tarieven en producten Noord-Brabant

Bericht door Daniel »

huibf schreef:Het bedrag van 2,26 snap ik niet, ik kwam uit op 62 cent, maar goed....
Connexxion wil nogal eens de gehele ritprijs restitueren i.p.v. alleen het bedrag wat je teveel betaald hebt :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
huibf
Donateur
Berichten: 4110
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Nieuwe OVC tarieven en producten Noord-Brabant

Bericht door huibf »

Daniel schreef:
huibf schreef:Het bedrag van 2,26 snap ik niet, ik kwam uit op 62 cent, maar goed....
Connexxion wil nogal eens de gehele ritprijs restitueren i.p.v. alleen het bedrag wat je teveel betaald hebt :wink:
dat is het ook niet... daarbij klopte het de vorige 2x exact met wat ik vriendelijk doch dringend had gevraagd te stoneren.
Maar goed..... in de gaten houden dus.....
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Nieuwe OVC tarieven en producten Noord-Brabant

Bericht door Michael »

Ik heb ook nog steeds geen reactie ontvangen over mijn klacht dat ik een aantal keer het normale tarief betaald heb in plaats van het kortingstarief. Heb net dus ook maar gekeken of er iets klaarstond maar nee. 15 werkdagen zijn inmiddels wel voorbij.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Nieuwe OVC tarieven en producten Noord-Brabant

Bericht door fogeltje »

Ik heb ook ooit meer gekregen dan ik gedeclareerd had. Men had toen twee claims in 1 keer gedaan, maar het was nog steeds een paar cent teveel. Ik heb verder nog niets gehad, want ik heb laatst toevallig nog gekeken of er iets klaar stond. Bovendien heb ik gewoon ook twee keer een keiharde afwijzing gehad.

Ik had gehoopt dat de consumentenorganisaties dit zouden oppikken. Vanuit het ROB heb ik ooit bericht gehad dat men mijn issue meteen heeft doorgestuurd naar de provincie en dat men mij op de hoogte zou houden...dat was eind augustus. Vanuit het ROCOV heb ik nog steeds niet gehoord. Daar heb ik al langer contact mee en via hun ook met iemand van het KAN. En die beloofd dat men eraan werkt...maar men is er al 1,5 jaar mee aan de slag toen ik de eerste problemen tegenkwam.
"Een touringcar is geen bus"
huibf
Donateur
Berichten: 4110
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Nieuwe OVC tarieven en producten Noord-Brabant

Bericht door huibf »

Het rob en rosre kan niet meer dien dan dit keer op keer ter discussie te stellen, hoe vaker hoe beter tot vervelens toe.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Nieuwe OVC tarieven en producten Noord-Brabant

Bericht door fogeltje »

huibf schreef:Het rob en rosre kan niet meer dien dan dit keer op keer ter discussie te stellen, hoe vaker hoe beter tot vervelens toe.
Het is alleen zo dat ik niet weet of dat gebeurt is, dat frustreert dan ook wel hoor. Ik wil ze in die zaak nog wel de voordeel van de twijfel geven.
"Een touringcar is geen bus"
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Nieuwe OVC tarieven en producten Noord-Brabant

Bericht door Michael »

k heb net even naar Veolia gebeld dat ik nog geen reactie op mijn melding had gehad. Er miste wat gegevens dus heb ik gelijk even doorgegeven. Ze gaan het bedrag wat ik teveel betaald heb terugstorten.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Nieuwe OVC tarieven en producten Noord-Brabant

Bericht door fogeltje »

Michael schreef:k heb net even naar Veolia gebeld dat ik nog geen reactie op mijn melding had gehad. Er miste wat gegevens dus heb ik gelijk even doorgegeven. Ze gaan het bedrag wat ik teveel betaald heb terugstorten.
Vreemd dat ze jou dan geen bericht terugsturen. Ik heb bij Arriva zondag een formulier ingevuld, maar ik had schijnbaar de verkeerde optie gekozen (klacht -> restitutie -> algemeen; had moeten zijn vraag -> restitutie -> te hoog afgeschreven saldo), maar daar kreeg ik maandagochtend meteen een mail van. Gelijk opnieuw ingevuld en nu zal mijn aanvraag wel in de molen zitten.

Eerder in dit topic bracht ik ter sprake of iemand wist of het mogelijk is om dalurenoost van een OVC te verwijderen om dan gebruik te kunnen maken van Dalurenkorting NB (voor mijn moeder). Na twee maanden ben ik het eindelijk niet vergeten bij de Novio balie te vragen. Dat zou moeten kunnen. Ze kunnen het niet fysiek verwijderen maar wel inactief maken. Dus dat gaan we dan maar doen. Voor mij helaas geen optie, ik heb ze beide nodig.
"Een touringcar is geen bus"
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Nieuwe OVC tarieven en producten Noord-Brabant

Bericht door Michael »

De man die ik aan de telefoon had zei dat er een mail klaar stond om naar mij verzonden te worden. Hij heeft gelijk de missende gegevens genoteerd en nu gaan ze het verder afhandelen
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Nieuwe OVC tarieven en producten Noord-Brabant

Bericht door fogeltje »

Michael schreef:De man die ik aan de telefoon had zei dat er een mail klaar stond om naar mij verzonden te worden. Hij heeft gelijk de missende gegevens genoteerd en nu gaan ze het verder afhandelen
Ah juist. Kan natuurlijk ook aan mij liggen, maar als bij mij "een mail klaar staat" dan verzend ik hem ook meteen. Maar goed, ik ben dan ook geen grote organisatie. In ieder geval netjes dat alles nu toch is afgehandeld!
"Een touringcar is geen bus"
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Nieuwe OVC tarieven en producten Noord-Brabant

Bericht door find_your_spot »

fogeltje schreef:Ze kunnen het niet fysiek verwijderen maar wel inactief maken. Dus dat gaan we dan maar doen.
Zelf slechte ervaringen met het inactief maken. Bij het minste vreemde komt je product weer tot leven.

Ik adviseer een nieuwe Persoonlijke kaart aan te schaffen. Een schone lij werkt met dit soort wan producten altijd het beste. Zoals het spreekwoord luidt: Liever kwijt, dan inactief.
For Your Railroad Adventures
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Nieuwe OVC tarieven en producten Noord-Brabant

Bericht door Geert »

Wat een onzin, ik heb het ook een jaar geleden inactief laten maken en er daarna nooit meer last van gehad. Waarom geld uitgeven voor een nieuwe kaart als je het product ook inactief kunt laten maken?
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Nieuwe OVC tarieven en producten Noord-Brabant

Bericht door fogeltje »

Bovendien staat er op die kaart ook het NS VDU. En de geldigheid van het product ligt bij 31-12-2011, dus over 3 maanden doet het ding het toch niet meer.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Nieuwe OVC tarieven en producten Noord-Brabant

Bericht door fogeltje »

Product op inactief laten zetten in Nimwegen vandaag. Ik kon er ook meteen Daluren NB kopen en op laten zetten, scheelde weer een trip naar de automaat. Ben benieuwd de eerst volgende keer dat mams gaat reizen.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Nieuwe OVC tarieven en producten Noord-Brabant

Bericht door fogeltje »

Op 21 september had ik voor het eerst de overstapsituatie met Arriva. Op 3 oktober een claim met daarin uitgebreid de situatie uitgelegd hebbende de deur uit gedaan. Vandaag kreeg ik bericht dat binnen twee weken 79 cent wordt overgeschreven.

Waarom kan Arriva het wel zonder moeilijk te doen en Connexxion niet (goed, toen ik uitgebreid kon uitleggen in het formulier deden ze het ook). Mij valt bij de restitutie van Arriva twee dingen op. Het duurt nog slechts maximaal 2 weken in plaats van 6 voordat het geld gestort wordt en ze restitueren 79 cent terwijl ik duidelijk heb gemaakt 47 cent terug te verwachten omdat dit het instaptarief met korting is. Wegens alle ellende zal ik deze extra 32 cent stilletjes accepteren maar zal in toekomstige claims gewoon erop blijven wijzen dat ik 47 cent terug verwacht.
"Een touringcar is geen bus"
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Nieuwe OVC tarieven en producten Noord-Brabant

Bericht door Michael »

Veolia kan het ook zonder moeilijk te doen. heb inmiddels de 1,34 die ik teveel betaald had teruggestort gekregen.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Nieuwe OVC tarieven en producten Noord-Brabant

Bericht door fogeltje »

Michael schreef:Veolia kan het ook zonder moeilijk te doen. heb inmiddels de 1,34 die ik teveel betaald had teruggestort gekregen.
Maar vloeide dat voort uit het feit dat jij met twee kaarten moet reizen omdat je twee kortingsproducten hebt? Want alleen bij die gevallen ligt Connexxion bij mij nu dwars (en Arriva dus niet). Overige gevallen worden bij Connexxion nog steeds netjes afgehandeld, onder andere een spooktransactie uit Nijmegen (om 16:27 zou ik schijnbaar met chipkaart 2, die ik op dat moment niet gebruikte, ingecheckt en meteen weer uitgecheckt zijn in de Heyendaalboemel. Misschien kwam ik met mijn portemonnee die in mijn jaszak zat de dicht bij de CICO, het was erg druk en ik moest bij de deur staan).
"Een touringcar is geen bus"
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Nieuwe OVC tarieven en producten Noord-Brabant

Bericht door Michael »

Nee dat niet. Ik heb gewoon 1 kaart
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten