OVer je reiservaringen in oktober 2011

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50899
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011

Bericht door Suus »

De SGP is inderdaad niet vertegenwoordigd in de gemeenteraad en het aantal zetels van de CU valt ook wel mee. Er zit wel een christelijke agrarische school geloof ik.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011

Bericht door Michael »

Geen ervaring van mij maar ik las op twitter dat Fyra t911 naar Roosendaal werd gestuurd in plaats van richting Rotterdam. Trein moest achteruit terug.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15347
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011

Bericht door ODRAIL »

Dat is dan niet de eerste keer dat dit gebeurd is. In Juli is dit ook al een keertje gebeurd. Dit hoorde ik van een kennis.
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011

Bericht door Michael »

Er kwam vanmiddag rond 16.00 SGMm door Zlw heen gescheurd. Het was een LM rit aangezien even later de s2200 binnen kwam rijden
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011

Bericht door microshit »

OK mensen, heb maar foto's gemaakt, anders gaan jullie het niet geloven.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Op spoor 1 en 2 van Ut zijn TBP's aan het verschijnen :D
visgraat
Berichten: 861
Lid geworden op: vr 13 mei 2011, 23:13

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011

Bericht door visgraat »

Gelukkig heb ik de foto's nog van de CTA's.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011

Bericht door Ardan »

Jep, ze zijn gisteren bezorgd en achter een schutting op spoor 5-7b gestald.
Ik doe ook maar wat
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011

Bericht door Jurre »

Vanmiddag reden enkele diensten op metrolijn 51 vanaf CS maar tot Amstelveen Middenhoven.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011

Bericht door Vinny »

Dat station bestaat niet. Of ze reden tot Brink, of tot Poortwachter :mrgreen:
Amstelveen Middenhoven heeft wel heel lang op de treinaanwijzers gestaan van de metro, het is vergelijkbaar met Geuzeveld, want zo heet de hele wijk...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011

Bericht door Ardan »

Het is vast een filmfoutje geweest, ook Schiphol Oost kom je wel eens tegen op de BN'ers :P
Ik doe ook maar wat
Etienne
Donateur
Berichten: 7942
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011

Bericht door Etienne »

Een "Bommetje" op metrolijn C had vandaag een defecte omroepinstallatie en het sluitgeluid bij de deuren was kapot. Niet helemaal handig natuurlijk voor mensen die nog even wilde gaan rennen om in te stappen :|
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50899
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011

Bericht door Suus »

Na het vertrek van het crematorium in Amersfoort bracht mijn vader mij na het station nadat ik lijn 19 had gemist. We kwamen daardoor wel de optocht met bussen die vanuit de scholengemeenschap de hele Bible Belt intrekken tegen. Wie mist er nog een zilvergrijze MAN Lion's City met lichtblauwe bekleding?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Etienne
Donateur
Berichten: 7942
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011

Bericht door Etienne »

Die is waarschijnlijk van 'Van Mil Tours'
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011

Bericht door Daniel »

Of van Besseling, weet zogauw even niet hoeveel ze er daar hebben. (En dus of ze ook nog andere hebben dan de twee die inmiddels Veluws blauw zijn)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011

Bericht door MdJ »

MAN zilvergrijs rondom Amersfoort is idd VanMil Tours. Ex Qbuzz 1057 (die overigens nooit in dienst is geweest bij qbuzz...)

Besseling heeft twee blauwe, en zijn ExConnexxion 3146 en 3148 en Ex Qbuzz 1095 en 1097.
Bij twijfel: gebruik beton.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011

Bericht door Dexter »

Vanmiddag reed ik onderweg naar Vs met mijn trein tussen Bgn en Rb dwars door een zwerm duiven. Een ervan raakte mijn frontruit met zo'n enorme rotklap, dat het ruitenwisserblad van de rechterruitenwisser werd afgerukt. :shock: In Vs is die meteen door de storingsmonteur vervangen. Ik geloof dat ik er 1 klap drie heb doodgereden en met de score van de afgelopen jaren zal ik binnenkort wel voor het Hoog Duiven Gerechtshof moeten verschijnen wegens vogelgenocide. :')
Vallend blad maakt rails glad.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011

Bericht door Ennes »

Dexter schreef:Vanmiddag reed ik onderweg naar Vs met mijn trein tussen Bgn en Rb dwars door een zwerm duiven. Een ervan raakte mijn frontruit met zo'n enorme rotklap, dat het ruitenwisserblad van de rechterruitenwisser werd afgerukt. :shock: In Vs is die meteen door de storingsmonteur vervangen. Ik geloof dat ik er 1 klap drie heb doodgereden en met de score van de afgelopen jaren zal ik binnenkort wel voor het Hoog Duiven Gerechtshof moeten verschijnen wegens vogelgenocide. :')
wees blij dat je niet tot een prikmarteling van het muggengerecht veroordeeld bent :P
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50899
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011

Bericht door Suus »

Dexter schreef:Vanmiddag reed ik onderweg naar Vs met mijn trein tussen Bgn en Rb dwars door een zwerm duiven. Een ervan raakte mijn frontruit met zo'n enorme rotklap, dat het ruitenwisserblad van de rechterruitenwisser werd afgerukt. :shock: In Vs is die meteen door de storingsmonteur vervangen. Ik geloof dat ik er 1 klap drie heb doodgereden en met de score van de afgelopen jaren zal ik binnenkort wel voor het Hoog Duiven Gerechtshof moeten verschijnen wegens vogelgenocide. :')
Held _O_ Duiven zijn vliegende ratten die niets anders doen dan alles bedekken onder een laag duivensmurrie :N
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011

Bericht door Daniel »

Ik gok ook altijd verkeerd in dit soort gevallen... t2818 reed met +10 en zou dus ongeveer tegelijk met de t12518 uit Amersfoort moeten vertrekken. Gezien een vorige ervaring dat 'ie dan nog voorgelaten werd toch maar gewoon op de 2818 gewacht maar de +10 was dit keer iets naar beneden afgerond...

Uiteindelijk dus alsnog erachteraan, al leek daar wel wat denkwerk van de trdl bij mee te spelen: in Utrecht was de 12518 op 11b binnengenomen en kon de 2818 op 11a vlug keren zodat spoor 8 vrij bleef voor de t518. Scheelde op die manier weer doordat er ondanks het gebrek aan perroncapaciteit bij vertragingen geen treinen voor een rood inrijsein kwamen te staan.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Thomas
Berichten: 223
Lid geworden op: do 26 jun 2008, 16:52
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011

Bericht door Thomas »

Bee schreef:Na het vertrek van het crematorium in Amersfoort bracht mijn vader mij na het station nadat ik lijn 19 had gemist.
Op de heenweg wel met lijn 19 geweest? Dan ben je langs mijn werk gereden...

Vandaag overigens met veel geluk nog de 1625 gehaald op Duivendrecht. Voor trein 4027 werd de CTA een paar minuten voor vertrektijd op Asa ineens naar +5 gedraaid, precies op dat moment kwam metro 53 binnen. Die dus maar genomen in de hoop dat de aansluiting op Van der Madeweg een keertje goed zou gaan. Dat was dus niet zo, na aankomst om 7:57 kwam pas om 8:02 lijn 54 als eerste. Gelukkig bleek op Duivendrecht dat de 1625 (die normaal altijd stipt om 8:04 vertrekt) net vandaag 2 minuutjes te laat was. Was ik blij mee :mrgreen:. Daarna dankzij de +10 van de 1525 ook nog eens lekker door kunnen rijden naar Amersfoort, waardoor daar voor de verandering eens een keer het station in één keer binnengereden kon worden (aankomst 8:33 i.p.v. 8:35) en ik zelfs de bus van 8:35 nog kon halen *O* . Dvd->Amf in 27 minuten, lukt niet vaak in die richting.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50899
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011

Bericht door Suus »

Nee, op de heenweg zat ik achterin een volgwagen van de rouwstoet. Die reed vanaf Houten via Doorn naar Amersfoort.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011

Bericht door Michael »

MdJ schreef:MAN zilvergrijs rondom Amersfoort is idd VanMil Tours. Ex Qbuzz 1057 (die overigens nooit in dienst is geweest bij qbuzz...)
Die van Mil tours is niet de Qbuzz 1057 maar de Qbuzz 1096 en ex Connexxion 3147
Afbeelding
VIRM
Berichten: 7602
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011

Bericht door VIRM »

Afgelopen maandag had de s3300 met vertrektijd 16:56 uit Zaandam +25. Er werd omgeroepen dat dit door een defect aan de trein kwam, en reizigers voor Schiphol werden aangeraden de s4000 van 17:00 te nemen en in Sloterdijk over te stappen.
Ben benieuwd of die trein uberhaupt nog heeft gereden. In ieder geval zullen ze er in Purmerend en Zaandam Kogerveld vast blij mee zijn geweest, aangezien dat overdag de enige treinserie is die daar stopt...
Beul van de blindegeleidelijn
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011

Bericht door Stefan »

Etienne schreef:Een "Bommetje" op metrolijn C had vandaag een defecte omroepinstallatie en het sluitgeluid bij de deuren was kapot. Niet helemaal handig natuurlijk voor mensen die nog even wilde gaan rennen om in te stappen :|
Het werkt ook vaker niet dan wel bij die dingen.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011

Bericht door Daniel »

De t1759 combineerde vanmiddag met een flinke dreun in Utrecht, ging er nogal hard aan toe. Zo hard dat de uitstappers even bleven wachten na het openen van de deuren want de trein ging nog heen en weer...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 gasten