Bordjes, bordjes, bordjes... #3
Re: Bordjes, bordjes, bordjes... #3
Meen me te herinneren dat bovenstaande pas met de DRGL van 2013 ingaat.
Re: Bordjes, bordjes, bordjes... #3
Geldt trouwens voor die hele IC-verbinding binnen Niedersachsen-en-enclaves. Het stond in de Eisenbahnkurier die bij elke beetje AKO of Bruna gratis door te bladeren is :) ergens in een artikel vooraan. Jaartal werd niet genoemd geloof ik.
Maar sowieso is het geldigheidsbereik van het NST een beetje vaag. Binnen de provincies Niedersachsen, Bremen en Hamburg geldig in alle RE's, RB's en S-bahnen van alle maatschappijen. Maar pas láter zag ik dus dat-ie óók geldig is in metro, tram en bus. En die IC-verbinding. Heb ik dus voor niks aparte HVV-kaartjes lopen kopen voor mijn dagjes Hamburg.
Maar sowieso is het geldigheidsbereik van het NST een beetje vaag. Binnen de provincies Niedersachsen, Bremen en Hamburg geldig in alle RE's, RB's en S-bahnen van alle maatschappijen. Maar pas láter zag ik dus dat-ie óók geldig is in metro, tram en bus. En die IC-verbinding. Heb ik dus voor niks aparte HVV-kaartjes lopen kopen voor mijn dagjes Hamburg.
Ik doe ook maar wat
Re: Bordjes, bordjes, bordjes... #3
Voor dit soort tripjes is een lidmaatschap van de jeugdherbergen wel ideaal, er is bijna altijd wel een bed vrij. Als je een lidmaatschap neemt zou ik die pas in Duitsland aanschaffen, dat is goedkoper dan een lidmaatschap bij Stayokay in Nederland (en je Duitse kaart wordt ook in Nederland geaccepteerd, mocht je in Nederland van Stayokay gebruik willen maken). Een handdoek kost ook vaak ook maar 1 euro, voor dat bedrag ga ik geen handdoeken meeslepen ook natuurlijk
In Nordhausen waren de eigenaren van de Jeugdherberg wel heel erg relaxed, die accepteerden zelfs nog een lidmaatschapskaart die al een halve maand verlopen was
In Nordhausen waren de eigenaren van de Jeugdherberg wel heel erg relaxed, die accepteerden zelfs nog een lidmaatschapskaart die al een halve maand verlopen was
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Bordjes, bordjes, bordjes... #3
Maar is wel degelijk (december!) 2013. Uit http://www.vej-info.de/fileadmin/Medien ... ordsee.pdf:Ardan schreef:Geldt trouwens voor die hele IC-verbinding binnen Niedersachsen-en-enclaves. Het stond in de Eisenbahnkurier die bij elke beetje AKO of Bruna gratis door te bladeren is :) ergens in een artikel vooraan. Jaartal werd niet genoemd geloof ik.
Danach können Fahrgäste zum Fahrplanwechsel im Dezember 2013 erstmals mit einem
einfachen Nahverkehrsticket und ohne Aufpreis die neuen Intercity-Doppelstockzüge auf
der ca. 160 Kilometer langen Teilstrecke zwischen Bremen und Norddeich Mole nutzen.
Re: Bordjes, bordjes, bordjes... #3
Kee prima, tijd zat
Re: Bordjes, bordjes, bordjes... #3
Intercity-Dubbeldekstreinen in Duitsland, heb ik iets gemist?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Bordjes, bordjes, bordjes... #3
Nog niet he, nieuw eind 2013 ;)
Re: Bordjes, bordjes, bordjes... #3
Ik wist überhaupt niet dat ze besteld waren.
Zit nu de foto's te bekijken in de beeldbank van de DB, ik weet het niet hoor.
https://mediathek.deutschebahn.com/mars ... l?oid=3960
(meer foto's zijn te vinden door op IC dosto te zoeken)
Zit nu de foto's te bekijken in de beeldbank van de DB, ik weet het niet hoor.
https://mediathek.deutschebahn.com/mars ... l?oid=3960
(meer foto's zijn te vinden door op IC dosto te zoeken)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Bordjes, bordjes, bordjes... #3
Wel beetje afgekeken van de V-IRM, alleen 10-15 jaar later ;) Wat dat betreft is de NS soms wel vernieuwend, alleen is de schaal in Duitsland x10. Waren er niet ook nieuwe ICEs besteld? Die gedeeltelijk dubbeldeks ala TGV waren?
Re: Bordjes, bordjes, bordjes... #3
Nieuwe ICE's als dubbeldekkers niet. Wel gaan er ICE's de revisie in en worden ze dan uitgevoerd als een ICE3 met een aantal verbeteringen.
Re: Bordjes, bordjes, bordjes... #3
Er zijn nog wel plannen voor ICE-dubbeldekkers, maar ik denk dat ze voorlopig nog wel even zoet zijn met de IC-X treinstellen :Y
Die IC-dubbeldekkers lijken mij gewoon de standaard Bombardier-Dosto's, vraag mij af hoe ze die IC-waardig comfortabel gaan krijgen van binnen.
Die IC-dubbeldekkers lijken mij gewoon de standaard Bombardier-Dosto's, vraag mij af hoe ze die IC-waardig comfortabel gaan krijgen van binnen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Bordjes, bordjes, bordjes... #3
Stel je inderdaad eens voor dat je de frequentie moet verhogen! Al dat extra personeel en bah alsof meer mensen dan de trein zouden nemen. Open instap regime's. Bahbahbah.Bee schreef:Ik wist überhaupt niet dat ze besteld waren.
Zit nu de foto's te bekijken in de beeldbank van de DB, ik weet het niet hoor.
https://mediathek.deutschebahn.com/mars ... l?oid=3960
(meer foto's zijn te vinden door op IC dosto te zoeken)
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: Bordjes, bordjes, bordjes... #3
Echt, alsof de Nederlanders de enigen zijn die het begrip 'halfsuursdienst' kennen. Ik ken verbindingen in Duitsland die daar écht aan toe zijn. Ik snap het niet hoor. Frequentieverhogingen zijn blijkbaar erg lastig daar. Of ben ik nou verwend?
Ik doe ook maar wat
Re: Bordjes, bordjes, bordjes... #3
Naast de Nederlanders zijn de Zwiters de enige in Europa met een vast patroon. Frankrijk gaat volgen vanaf dienstregeling 2013.
Re: Bordjes, bordjes, bordjes... #3
Onjuist. De Denen gebruiken ook vaste patronen. Om het uur, ieder uur, ieder half uur en iedere 20 minuten (S-Tog niet meegerekend). De Duitsers kennen in het Nahverkehr ook BUP's.Freek schreef:Naast de Nederlanders zijn de Zwiters de enige in Europa met een vast patroon. Frankrijk gaat volgen vanaf dienstregeling 2013.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: Bordjes, bordjes, bordjes... #3
En wat dacht je van België... Trouwens, Nederland is wel een van de weinige landen waar het basispatroon een halfuurdienst is. In andere landen is dit meestal een uurdienst, die dan "toevallig" verdicht wordt door een andere treinserie.
Re: Bordjes, bordjes, bordjes... #3
In Nederland is het stiekem vaak ook een uurdienst maar door vervlechting wordt het een halfuursdienst.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: Bordjes, bordjes, bordjes... #3
In de uithoeken van het land wellicht (Zeeland, West-Brabant, Drenthe, Groningen, Friesland, Zuid-Limburg) maar in het overgrote deel van het land is een halfuursdienst toch wel de norm en zorgt vervlechting vaak voor kwartierdiensten, met als positieve uitzondering knoop Weesp waar men elke dag van de week van begin dienst tot einde dienst een kwartierdienst rijdt op alle 4 de takken *O*deadlock schreef:In Nederland is het stiekem vaak ook een uurdienst maar door vervlechting wordt het een halfuursdienst.
In Duitsland zijn er veel verbindingen die volgens mij veel meer treinen verdienen dan ze nu zien, in NRW zijn er gelukkig veel vervlechtingen, maar in andere deelstaten is dat als snel minder.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Bordjes, bordjes, bordjes... #3
Zes provincies is toch al de helft. En ik had het ook over series die in de Noordoost rijden.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: Bordjes, bordjes, bordjes... #3
Zes provincies waar geen kat woont is toch bijna niksdeadlock schreef:Zes provincies is toch al de helft.
Re: Bordjes, bordjes, bordjes... #3
Parkstad Limburg noem ik toch niet niks
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: Bordjes, bordjes, bordjes... #3
Nou ik wel
Re: Bordjes, bordjes, bordjes... #3
De parkstad is toch alleen aantrekkelijk voor vergrijzende babyboomers.. Daar horen we over 20 jaar niets meer over.
Re: Bordjes, bordjes, bordjes... #3
Overigens zijn er in Zwitserland ook nog wel treinen te vinden die niet patroonmatig rijden. In Nederland zijn ze heel erg uitzonderlijk geworden, vroeger had je natuurlijk de roemruchte s3500 die Roosendaal/Maastricht-Schiphol (via Utrecht) reed, maar dat soort dingen komt amper meer voor...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Bordjes, bordjes, bordjes... #3
Nou, in elk geval ENIGSZINS ontopic:
Ik kan nog niet eens een TV bestellen of er wordt alweer aan mij gedacht :D
Ik kan nog niet eens een TV bestellen of er wordt alweer aan mij gedacht :D
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 128 gasten