Mag ik even kwijt #94

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Mag ik even kwijt #94

Bericht door Suus »

Tja, het kan ook uit de hand lopen, zoals op mijn werk is gebeurd voordat ik er was. Daar was het in 2008 de bedoeling 20 doosjes paperclips en meerdere keren 20 doosjes nietjes besteld (er zijn verschillende maten nietjes, we hebben gewone nietjes, nietjes voor slechts 3/4 velletjes en nietjes voor extra dikke stapels papier). Helaas had men niet gezien dat het tienpacks waren, dus toen waren er opeens 200 doosjes paperclips en 600 doosjes nietjes :')

Zelfs na het uitdelen van allerlei doosjes aan andere vestigingen hebben we nog steeds een belachelijke hoeveelheid paperclips en nietjes liggen. Nog leuker werd het toen een andere locatie een jaar later de fout ook maakte, met als gevolg dat er tot het eind der tijden genoeg nietjes en paperclips zijn om een hele kantoorkast te vullen :')

Wel weer frappant is dat de plastic clipjes waarmee je enveloppen kan sluiten bij elk filiaal telkens op zijn. Hoe vaak ik al niet bedelbrieven heb gestuurd naar collega's om alsjeblieft een handje clipjes te sturen :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #93

Bericht door Fles »

Wat voor clipjes zijn dat dan? :?:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #93

Bericht door Suus »

Het zijn van die flexibele (witte) kleine plastic staafjes. Aan de ene kant zit een rondje met een gat erin, aan de andere kant zit er zo'n punt die je makkelijk door dat gaatje kan duwen en met een klein beetje trekken er ook weer uit kan krijgen. Om boeken te versturen gebruiken we van die grote bruine enveloppen, en daar perforeren we dan twee gaatjes in en met die clipjes doen we dan de envelop dicht.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #93

Bericht door Fles »

Oh okee, ik snap het, denk ik :)
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #93

Bericht door Fles »

Kiektan wat er uit de pakjesboot kwam *O*

Dit zijn pinguïns, die de glasblazers van eoa glasfabriek in Bayern in hun lunchpauze maken, voor de lol. Ze zijn allemaal anders en allemaal toch een beetje hetzelfde. En ze zijn LIEF *O*

Afbeelding

Doet me ZO denken aan dit _O_

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=aZDvulrofb0[/youtube]

*O*
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Mag ik even kwijt #93

Bericht door Dexter »

Fles schreef:Dit zijn pinguïns, die de glasblazers van eoa glasfabriek in Bayern in hun lunchpauze maken, voor de lol.
Productieve lunchpauze. :D

Potverdriedubbeltjes, mijn achterband is lek. :? Althans, gisteren pompte ik er 2,2 bar in en vanmorgen zat er nog maar 0,3 bar in en hij deed: SSSSSSs Dus dan is het wel veilig om die conclusie te trekken toch? -o-
Vallend blad maakt rails glad.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #93

Bericht door deadlock »

Dexter schreef:
Fles schreef:Dit zijn pinguïns, die de glasblazers van eoa glasfabriek in Bayern in hun lunchpauze maken, voor de lol.
Productieve lunchpauze. :D

Potverdriedubbeltjes, mijn achterband is lek. :? Althans, gisteren pompte ik er 2,2 bar in en vanmorgen zat er nog maar 0,3 bar in en hij deed: SSSSSSs Dus dan is het wel veilig om die conclusie te trekken toch? -o-
Yep..
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #93

Bericht door deadlock »

Fles schreef:Kiektan wat er uit de pakjesboot kwam *O*

Dit zijn pinguïns, die de glasblazers van eoa glasfabriek in Bayern in hun lunchpauze maken, voor de lol. Ze zijn allemaal anders en allemaal toch een beetje hetzelfde. En ze zijn LIEF *O*

Afbeelding
*O*
Wat supergaaf 8-)
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #93

Bericht door deadlock »

Fles schreef:Ik denk het :Y Ik voel me prima :pos: :mrgreen:
Ik heb dus serieus wel eens pijn in m'n zij precies waar m'n lever zit :mrgreen:
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #93

Bericht door STF »

Lekt het ventiel niet gewoon Dexter, dat is de meest voorkomende oorzaak van leeg lopende banden. :wink:

Het waterpeil in het stuwmeer bij Esch sur Sure begint zo langzamerhand echt extreem te worden:
http://media.mywort.lu/media/1_12084634
http://media.mywort.lu/media/1_12084638

Ja dat onkruid waar die bootjes liggen is normaal gesproken gewoon onderdeel van het stuwmeer...
En die kale rotsen liggen in principe ook altijd onder water...
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #93

Bericht door Ardan »

Paar jaar geleden nog gezwommen daar, maar volgens mij kun je daar nu alleen nog maar klifduiken als ik dat zo zie :P
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #93

Bericht door Suus »

Wel makkelijk om de bodem eens goed schoon te maken, voor het schoonmaken van de bodem van de Weespertrekvaart hebben ze een enorme graafkraan nodig en een diepe duwschuit.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #93

Bericht door Michael »

Vrijdag en zaterdag hebben we de FOR (Full Operations Review) op het werk. Dan worden we beoordeeld door een field consultant van mcDonald's Nederland. Ze zijn nu op het werk alles flink schoon aan het maken en extra onderhoud aan het plegen :lol: Bee weet wel wat ik bedoel denk ik
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #93

Bericht door Ardan »

Ik zit nu op school bij rekenen... het niveau is zo kinderlijk eenvoudig dat zelfs een gemiddeld groep-zes-kindje het met twee vingers in zijn neus op zijn sloffen kan. En dat twee lesuren lang! Please, kill me :evil:
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #93

Bericht door Suus »

Michael schreef:Vrijdag en zaterdag hebben we de FOR (Full Operations Review) op het werk. Dan worden we beoordeeld door een field consultant van mcDonald's Nederland. Ze zijn nu op het werk alles flink schoon aan het maken en extra onderhoud aan het plegen :lol: Bee weet wel wat ik bedoel denk ik
Wij waren geen franchise dus bij ons deed de supervisor elk kwartaal een controle. Twee keer per jaar aangekondigd, twee keer per jaar onaangekondigd. En we hebben een onaangekondigde gehad op tweede Paasdag :evil: Werkelijk iedereen werd uit bed gebeld en die dag hebben we met 20 man gedraaid om alles op orde te krijgen, want tweede paasdag was ook een van de dagen dat de gevangenis voor alle gevangenen een menu bestelde.

Maarja, ik ken het. Alles werd aangepakt, zo werden er nieuwe platen in het plafond gezet omdat er op een paar vetvlekken zaten en een van de crewtrainers en een manager bleef een nachtje op een veldbed in het restaurant slapen nadat ze met een hogedrukreiniger achter de grills de muren schoon hadden gemaakt :')

De supervisor vond ook altijd dat we alles verkeerd deden, maar de werkelijkheid en de verplichte procedures komen vaak niet overeen, dus als ze weg waren deden we alles weer op de handige manier.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #93

Bericht door STF »

Bee schreef:Wel makkelijk om de bodem eens goed schoon te maken, voor het schoonmaken van de bodem van de Weespertrekvaart hebben ze een enorme graafkraan nodig en een diepe duwschuit.
In tegendeel; ze maken zich grote zorgen wat het voor de waterkwaliteit zal betekenen wanneer de droog gevallen stukken weer onder water verdwijnen en de daar inmiddels gegroeide planten gaan rotten.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #93

Bericht door Michael »

Ik had de opdracht gekregen om de shake en sundae machine schoon te maken als voorbereiding voor de FOR. Normaal werd het gewoon simpel gedaan. Ik heb er speciaal training voor gekregen en hoe anderen het simpel in een half uurtje hadden gedaan ben ik nu 2 uur per machine bezig. Gisteren rond 22.00 begonnen en 2.30 waren was ik eindelijk klaar. Want het moet via de sinkmethode. Water, Water met HA, Water, Water met DR, Water, Lucht. en dan moet de machine nog uit elkaar en dan de onderdelen reinigen en invetten. Vandaag ben ik weer de klos want dan mag ik de kleine sundaemachine doen
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #93

Bericht door deadlock »

Ardan schreef:Ik zit nu op school bij rekenen... het niveau is zo kinderlijk eenvoudig dat zelfs een gemiddeld groep-zes-kindje het met twee vingers in zijn neus op zijn sloffen kan. En dat twee lesuren lang! Please, kill me :evil:
Gewoon vooruit werken, je werkboek volgeschreven inleveren en vragen of je daar nooit meer naartoe hoeft. Dat heb ik op het MBO ook gedaan en ik heb slechts twee lessen van een uur hoeven volgen.

Het zal je trouwens verbazen hoeveel mensen er problemen hebben met dergelijke simpelheden.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #93

Bericht door deadlock »

STF schreef:In tegendeel; ze maken zich grote zorgen wat het voor de waterkwaliteit zal betekenen wanneer de droog gevallen stukken weer onder water verdwijnen en de daar inmiddels gegroeide planten gaan rotten.
Dat moeten ze niet doen.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #93

Bericht door Michael »

Als iemand zin in heilbot heeft. ga naar Goes zou ik zeggen: http://www.bndestem.nl/regio/zeeland/96 ... e-haak.ece
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #93

Bericht door Caspar »

Ik ga naar de apotheek wat ophalen... Kom een totaal leeg filiaal in, er is geen enkele klant te bekennen, de medewerkers zijn wat pakketjes aan het samenstellen dus ik wacht rustig af tot ik geholpen wordt. Ik zie voor me het nummertjes bord wel aanstaan, maar ga geen nummertje trekken in een totaal leeg filiaal.
Na een minuut komt er een neger met zijn vrouw binnen, en trekt wél een nummertje. Even later komt de apotheker naar de balie met de vraag wie de volgende is, en drukt op het bonnetjes apparaat voor het volgende nummer. Ik zeg: Ik ben aan de beurt, en stond ook al als enige bij de balie klaar. Staat ineens die neger op en loopt naar de balie en begint zich uit het niets vreselijk druk te maken dat hij aan de beurt is omdat zijn nummertje op het scherm staat, en dat ik probeer voor te dringen en maar moet bewijzen dat ik er al stond voordat hij binnen kwam etc :roll: Ik had die vent zo een ros in zijn gezicht kunnen geven uit pure irritatie.
Tussendoor vroeg de apotheker mijn achternaam, en hij had mijn recept al bij elkaar gezocht voordat de neger zijn betoog had afgemaakt, dus halverwege zijn verhaal stond ik alweer buiten met mijn recept in de hand.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Mag ik even kwijt #93

Bericht door Klaasje »

Het gebruik van de term "Neger" is een beetje jammer. Het mag best iets neutraler gesteld worden. Dit is OVinNL niet het stormfrontforum.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #93

Bericht door Caspar »

Het was gewoon een neger. Als het een oude Gooise kak-dame/Henk & Ingrid/Turk/gehandicapte was geweest had ik het ook gezegd, en dan zou niemand zich eraan storen?
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Mag ik even kwijt #93

Bericht door Klaasje »

Gewoon "een man". Het hele "neger"/"Gooise kakker" of watever gedoe doet er totaal niet toe. Bovendien heeft de term neger het een en ander te maken met kolonialisme en slavernij, dat lijkt me helemaal niet aan de orde.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #93

Bericht door Suus »

Neger is best een gevoelig woord, dat geeft mijn buurman die het ook is ook toe.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten