Bordjes, bordjes, bordjes... #3

Voor OV-gerelateerde hobby's, computerspelletjes, gezelschapsspellen, etcetera
Gebruikersavatar
Cookie
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1671
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 17:06

Re: Bordjes, bordjes, bordjes... #3

Bericht door Cookie »

Meen me te herinneren dat bovenstaande pas met de DRGL van 2013 ingaat.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Bordjes, bordjes, bordjes... #3

Bericht door Ardan »

Geldt trouwens voor die hele IC-verbinding binnen Niedersachsen-en-enclaves. Het stond in de Eisenbahnkurier die bij elke beetje AKO of Bruna gratis door te bladeren is :) ergens in een artikel vooraan. Jaartal werd niet genoemd geloof ik.

Maar sowieso is het geldigheidsbereik van het NST een beetje vaag. Binnen de provincies Niedersachsen, Bremen en Hamburg geldig in alle RE's, RB's en S-bahnen van alle maatschappijen. Maar pas láter zag ik dus dat-ie óók geldig is in metro, tram en bus. En die IC-verbinding. Heb ik dus voor niks aparte HVV-kaartjes lopen kopen voor mijn dagjes Hamburg.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Bordjes, bordjes, bordjes... #3

Bericht door Suus »

Voor dit soort tripjes is een lidmaatschap van de jeugdherbergen wel ideaal, er is bijna altijd wel een bed vrij. Als je een lidmaatschap neemt zou ik die pas in Duitsland aanschaffen, dat is goedkoper dan een lidmaatschap bij Stayokay in Nederland (en je Duitse kaart wordt ook in Nederland geaccepteerd, mocht je in Nederland van Stayokay gebruik willen maken). Een handdoek kost ook vaak ook maar 1 euro, voor dat bedrag ga ik geen handdoeken meeslepen ook natuurlijk :wink:

In Nordhausen waren de eigenaren van de Jeugdherberg wel heel erg relaxed, die accepteerden zelfs nog een lidmaatschapskaart die al een halve maand verlopen was :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Thomas
Berichten: 223
Lid geworden op: do 26 jun 2008, 16:52
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Bordjes, bordjes, bordjes... #3

Bericht door Thomas »

Ardan schreef:Geldt trouwens voor die hele IC-verbinding binnen Niedersachsen-en-enclaves. Het stond in de Eisenbahnkurier die bij elke beetje AKO of Bruna gratis door te bladeren is :) ergens in een artikel vooraan. Jaartal werd niet genoemd geloof ik.
Maar is wel degelijk (december!) 2013. Uit http://www.vej-info.de/fileadmin/Medien ... ordsee.pdf:
Danach können Fahrgäste zum Fahrplanwechsel im Dezember 2013 erstmals mit einem
einfachen Nahverkehrsticket und ohne Aufpreis die neuen Intercity-Doppelstockzüge auf
der ca. 160 Kilometer langen Teilstrecke zwischen Bremen und Norddeich Mole nutzen.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Bordjes, bordjes, bordjes... #3

Bericht door Fles »

Kee prima, tijd zat :P
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Bordjes, bordjes, bordjes... #3

Bericht door Suus »

Intercity-Dubbeldekstreinen in Duitsland, heb ik iets gemist?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Bordjes, bordjes, bordjes... #3

Bericht door Fles »

Nog niet he, nieuw eind 2013 ;)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Bordjes, bordjes, bordjes... #3

Bericht door Suus »

Ik wist überhaupt niet dat ze besteld waren.

Zit nu de foto's te bekijken in de beeldbank van de DB, ik weet het niet hoor.
https://mediathek.deutschebahn.com/mars ... l?oid=3960

(meer foto's zijn te vinden door op IC dosto te zoeken)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Bordjes, bordjes, bordjes... #3

Bericht door webguy »

Wel beetje afgekeken van de V-IRM, alleen 10-15 jaar later ;) Wat dat betreft is de NS soms wel vernieuwend, alleen is de schaal in Duitsland x10. Waren er niet ook nieuwe ICEs besteld? Die gedeeltelijk dubbeldeks ala TGV waren?
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Bordjes, bordjes, bordjes... #3

Bericht door Freek »

Nieuwe ICE's als dubbeldekkers niet. Wel gaan er ICE's de revisie in en worden ze dan uitgevoerd als een ICE3 met een aantal verbeteringen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Bordjes, bordjes, bordjes... #3

Bericht door Suus »

Er zijn nog wel plannen voor ICE-dubbeldekkers, maar ik denk dat ze voorlopig nog wel even zoet zijn met de IC-X treinstellen :Y

Die IC-dubbeldekkers lijken mij gewoon de standaard Bombardier-Dosto's, vraag mij af hoe ze die IC-waardig comfortabel gaan krijgen van binnen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Bordjes, bordjes, bordjes... #3

Bericht door deadlock »

Bee schreef:Ik wist überhaupt niet dat ze besteld waren.

Zit nu de foto's te bekijken in de beeldbank van de DB, ik weet het niet hoor.
https://mediathek.deutschebahn.com/mars ... l?oid=3960

(meer foto's zijn te vinden door op IC dosto te zoeken)
Stel je inderdaad eens voor dat je de frequentie moet verhogen! Al dat extra personeel en bah alsof meer mensen dan de trein zouden nemen. Open instap regime's. Bahbahbah.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Bordjes, bordjes, bordjes... #3

Bericht door Ardan »

Echt, alsof de Nederlanders de enigen zijn die het begrip 'halfsuursdienst' kennen. Ik ken verbindingen in Duitsland die daar écht aan toe zijn. Ik snap het niet hoor. Frequentieverhogingen zijn blijkbaar erg lastig daar. Of ben ik nou verwend?
Ik doe ook maar wat
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Bordjes, bordjes, bordjes... #3

Bericht door Freek »

Naast de Nederlanders zijn de Zwiters de enige in Europa met een vast patroon. Frankrijk gaat volgen vanaf dienstregeling 2013.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Bordjes, bordjes, bordjes... #3

Bericht door deadlock »

Freek schreef:Naast de Nederlanders zijn de Zwiters de enige in Europa met een vast patroon. Frankrijk gaat volgen vanaf dienstregeling 2013.
Onjuist. De Denen gebruiken ook vaste patronen. Om het uur, ieder uur, ieder half uur en iedere 20 minuten (S-Tog niet meegerekend). De Duitsers kennen in het Nahverkehr ook BUP's.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Bordjes, bordjes, bordjes... #3

Bericht door Ronald »

En wat dacht je van België... Trouwens, Nederland is wel een van de weinige landen waar het basispatroon een halfuurdienst is. In andere landen is dit meestal een uurdienst, die dan "toevallig" verdicht wordt door een andere treinserie.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Bordjes, bordjes, bordjes... #3

Bericht door deadlock »

In Nederland is het stiekem vaak ook een uurdienst maar door vervlechting wordt het een halfuursdienst.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Bordjes, bordjes, bordjes... #3

Bericht door Suus »

deadlock schreef:In Nederland is het stiekem vaak ook een uurdienst maar door vervlechting wordt het een halfuursdienst.
In de uithoeken van het land wellicht (Zeeland, West-Brabant, Drenthe, Groningen, Friesland, Zuid-Limburg) maar in het overgrote deel van het land is een halfuursdienst toch wel de norm en zorgt vervlechting vaak voor kwartierdiensten, met als positieve uitzondering knoop Weesp waar men elke dag van de week van begin dienst tot einde dienst een kwartierdienst rijdt op alle 4 de takken *O*

In Duitsland zijn er veel verbindingen die volgens mij veel meer treinen verdienen dan ze nu zien, in NRW zijn er gelukkig veel vervlechtingen, maar in andere deelstaten is dat als snel minder.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Bordjes, bordjes, bordjes... #3

Bericht door deadlock »

Zes provincies is toch al de helft. En ik had het ook over series die in de Noordoost rijden.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Bordjes, bordjes, bordjes... #3

Bericht door Fles »

deadlock schreef:Zes provincies is toch al de helft.
Zes provincies waar geen kat woont is toch bijna niks :P
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Bordjes, bordjes, bordjes... #3

Bericht door deadlock »

Parkstad Limburg noem ik toch niet niks :lol:
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Bordjes, bordjes, bordjes... #3

Bericht door Fles »

Nou ik wel :mrgreen:
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Bordjes, bordjes, bordjes... #3

Bericht door Klaasje »

De parkstad is toch alleen aantrekkelijk voor vergrijzende babyboomers.. Daar horen we over 20 jaar niets meer over. :mrgreen:
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Bordjes, bordjes, bordjes... #3

Bericht door Vinny »

Overigens zijn er in Zwitserland ook nog wel treinen te vinden die niet patroonmatig rijden. In Nederland zijn ze heel erg uitzonderlijk geworden, vroeger had je natuurlijk de roemruchte s3500 die Roosendaal/Maastricht-Schiphol (via Utrecht) reed, maar dat soort dingen komt amper meer voor...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Bordjes, bordjes, bordjes... #3

Bericht door Fles »

Nou, in elk geval ENIGSZINS ontopic:

Ik kan nog niet eens een TV bestellen of er wordt alweer aan mij gedacht :D

Afbeelding
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten