Concessie Veluwe (Syntus)

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Dave4055
Berichten: 122
Lid geworden op: zo 09 nov 2014, 15:31

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #4

Bericht door Dave4055 »

Weet iemand hier welke ritnummers op lijn 43/86 worden gereden door Breng?
Alvast heel erg bedankt voor de informatie!
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #4

Bericht door MdJ »

Op lijn 86 rijdt Syntus alleen van de ritten Ede=Wageningen/NS - Arnhem (dus hele traject), twee omlopen. ritten Arnhem-Wageningen wordt geheel door Breng gereden.

Ritten van 14.26 .56 vertrek Ede=Wageningen/NS worden gereden door Syntus. omlooptijd is 2:30, kering in Ede is zo'n 20 minuten, in Arnhem zo'n 10-15 minuten.

Op lijn 43 rijdt syntus vier omlopen (+wat ochtendritjes), de rest is Breng.

Ritten van 16.04, 34, 17.04 en 17.34 vertrek uit Apeldoorn rijdt Syntus. Omlooptijd is 3:30, kering in Apeldoorn is zo'n 5-10 minuten, in Arnhem een minuut of 5-6.
Bij twijfel: gebruik beton.
robinzes
Berichten: 351
Lid geworden op: ma 02 nov 2009, 14:35

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #4

Bericht door robinzes »

Syntus heeft meer bussen op lijn 43 als breng. Syntus rijd daar met 5 bussen. Ik zal de ritnummers er even bijhalen + tijden. En hier plaatsen
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #4

Bericht door webguy »

Breng doet geen ritten meer naar Ede? Opzich begrijpelijk, maar wel nieuw dan zeker sinds december? Dacht ze wel x gezien te hebben in Ede.
robinzes
Berichten: 351
Lid geworden op: ma 02 nov 2009, 14:35

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #4

Bericht door robinzes »

Syntus rijd op lijn 86 met 2 bussen de volgende ritten:

Vanuit Ede:
6.56 > Arnhem
7.26 > Arnhem
9.26 > Arnhem
9.56 > Arnhem
11.56 > Arnhem
12.26 > Arnhem
14.26 > Arnhem
14.56 > Arnhem
16.56 > Arnhem
17.26 > Arnhem
19.25 > Arnhem

Vanuit Arnhem:

8.05 > Ede
8.35 > Ede
10.35 > Ede
11.05 > Ede
13.05 > Ede
13.35 > Ede
15.35 > Ede
16.05 > Ede
18.07 > Ede
18.23 > Wageningen
Laatst gewijzigd door robinzes op vr 07 okt 2011, 00:00, 1 keer totaal gewijzigd.
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #4

Bericht door MdJ »

Jewel, Van de ritten die naar Ede rijden, rijden er om de 2,5 uur, slechts 2 door syntus. De andere 3 door Breng. De ritten Arnhem-Wageningen worden geheel door breng gereden.
Bij twijfel: gebruik beton.
robinzes
Berichten: 351
Lid geworden op: ma 02 nov 2009, 14:35

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #4

Bericht door robinzes »

Zoals in mijn lijstje hierboven te zien is dit 2.5 uur patroon + extra rit tot Wageningen om 18.23
Ik zal ook nog even z'on lijstje voor lijn 43 maken en die hier plaatsen zodat jullie kunnen zien met welke maatschapij je reist.
robinzes
Berichten: 351
Lid geworden op: ma 02 nov 2009, 14:35

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #4

Bericht door robinzes »

Ik heb via via gehoord, dat de dienstregeling op de veluwe behoorlijk gaat wijzigen, NIET per december maar per April.
Maar hierover ligt nog niets defenitief.
visgraat
Berichten: 861
Lid geworden op: vr 13 mei 2011, 23:13

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #4

Bericht door visgraat »

Betreft het routes, frequenties, vertrektijden, rijtijden, aansluitingen? Ze kunnen volgens mij beter wachten tot december 2013. Dan opent de Hanzelijn en kan er veel veranderen rond Zwolle en wellicht verandert er dan veel mee.
Xanland
Berichten: 302
Lid geworden op: zo 30 jan 2011, 22:35
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #4

Bericht door Xanland »

Alles, bij mijn weten. Dat aangezien de buslus in Apeldoorn al vele jaren, denk aan 10/12 jaar, oud is. Op dit moment zijn de meeste tijden in de spits, maar ook als het bijvoorbeeld al regent, gewoon zeer moeilijk haalbaar.
Daarnaast zullen er inderdaad hoogstwaarschijnlijk lijnkeringen/-koppelingen veranderen en uiteraard rijtijden en dus frequenties. Zelf ben ik dus zeer benieuwd hoe en wat ze allemaal gaan aanpakken!

Zelf gok ik dat rond de Veluwelijn niet zeer veel zal veranderen, aangezien die nu goed loopt - met name in de spits. Hooguit wat dingetjes door zeikende reizigers, maar zulke mensen houd je toch. :D

Waarom het nu allemaal gebeurd is omdat Syntus, volgens een chauffeur uit Apd, het eerste jaar niks aan het lijnennet mocht veranderen volgens de concessie-eisen. In hoeverre dat waar is weet ik niet, maar ik ben blij dat het gebeurd!
Was dagelijkse reiziger Veluwelijn 201 (vroeger 294) Apeldoorn - Zwolle, nu werkzaam in Deventer mbv de duivel van het OV: de auto. Daarnaast ook Veluwe-concessiekenner.
Vragen daarover staat ofcourse vrij en mag altijd. :P
visgraat
Berichten: 861
Lid geworden op: vr 13 mei 2011, 23:13

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #4

Bericht door visgraat »

Ok, volgens mij met name lijn 10 in Apeldoorn richting Kerschoten komt nog wel eens tijd te kort. Maar hoe dan ook, is het toch niet verstandig nog 8 maanden extra te wachten dan?
robinzes
Berichten: 351
Lid geworden op: ma 02 nov 2009, 14:35

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #4

Bericht door robinzes »

Lijn 10 valt nog wel mee, die haalt genoeg in. Probleem is vooral lijn 1/4 en 8/9.
visgraat
Berichten: 861
Lid geworden op: vr 13 mei 2011, 23:13

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #4

Bericht door visgraat »

Ok, nou ik ben benieuwd hoe het opgelost wordt. Ik hoop ook dat de ruime overstaptijden er 's avonds uit gaan van trein op bus (.02 aankomst en .16 vertrek en een half uur later weer).
robinzes
Berichten: 351
Lid geworden op: ma 02 nov 2009, 14:35

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #4

Bericht door robinzes »

De stadsdienst is niet z'on groot probleem.
Lijn 1 en 4 kunnen tijdens de uren dat beide lijnen rijden gekoppelt worden bij het ziekenhuis. Zo krijgt de bus voor het hele rondje een kwartier extra. Dit kost 1 extra bus.

Lijn 8 en 9 zijn wat moeilijker, maar hier kan je mischien tijdens de drukke uren een routewijziging voorstellen via de welgelenbrug en vervolgens linksaf i.p.v via de Markt.( terug dan weer wel via markt ).

Lijn 5/10/15 en 18:

Hier zou je wat koppelingen kunnen wijzigen:
Lijn 5: Busstation - Berg en Bos - Ugchelen - Busstation ( dan door als lijn 15 of 18 )
Lijn 10: Woudhuis - Busstation - Kerschoten ( tijdens drukke uren 4x per uur hele traject )

Op deze marnier kan je vier optare busjes inzetten op de omlopen op lijn 5/15/18. En op Lijn 10 gewoon VDL bussen.
Ook komen komen er dan VDL bussen vrij die dan weer op lijn 1/4 of lijn 11 ( die nu vaak met optares rijd ) ingezet worden.
visgraat schreef:Ok, nou ik ben benieuwd hoe het opgelost wordt. Ik hoop ook dat de ruime overstaptijden er 's avonds uit gaan van trein op bus (.02 aankomst en .16 vertrek en een half uur later weer).
In de avond vind ik de overstap niet zo'n probleem aangezien de meeste bussen om ,10 en ,40 al binnen zijn.
Dan hoef je dus maar 8 minuutjes buiten te wachten. ( en als de trein weer vertraging heeft bijna niet ).
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #4

Bericht door MdJ »

Lijn 11 wordt de laatste week juist weer met 10-meter amba's gereden. :)
Bij twijfel: gebruik beton.
robinzes
Berichten: 351
Lid geworden op: ma 02 nov 2009, 14:35

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #4

Bericht door robinzes »

ja, maar die horen er ook niet. Lijn 11 is gewoon een stadslijn dus groene 12m bussen. Laat ze die 10m bussen nou gewoon in Harderwijk of Ede rijden. Daar zijn ze maar wat blij als er een keer geen optare voor komt rijden.
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #4

Bericht door Freek »

Xanland schreef:Zelf gok ik dat rond de Veluwelijn niet zeer veel zal veranderen, aangezien die nu goed loopt - met name in de spits.

Waarom het nu allemaal gebeurd is omdat Syntus, volgens een chauffeur uit Apd, het eerste jaar niks aan het lijnennet mocht veranderen volgens de concessie-eisen. In hoeverre dat waar is weet ik niet, maar ik ben blij dat het gebeurd!
Syntus mocht inderdaad in het eerste jaar van de concessie geen grote wijzigingen doorvoeren. Het lijnennet werkte in de basis goed en moest daarom behouden blijven. Natuurlijk mochten er wel verbeteringen worden doorgevoerd, maar geen grote wijzigingen. Uitzondering daarop was de Veluwelijn, daarvoor waren de eisen over route en dergelijke specifiek op genomen in het bestek.
Gedachte hierachter was dat de vervoerder een jaar ervaring op kon doen en in dat jaar met verbetervoorstellen kan komen, een jaar rust dus eigenlijk zodat er geen gekke veranderingen zouden komen.

Veluwelijn gaat trouwens wel veranderen. Zoals het er nu rijdt kost extra DRU's en is een tijdelijke oplossing. Er zijn een aantal denkrichtingen over de periode vanaf april, daadwerkelijke voorstellen of ideeen zijn er nog niet.
visgraat
Berichten: 861
Lid geworden op: vr 13 mei 2011, 23:13

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #4

Bericht door visgraat »

Dan lijkt het mij dat de lijn versneld dient te worden of keertijden verkort worden.
visgraat
Berichten: 861
Lid geworden op: vr 13 mei 2011, 23:13

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #4

Bericht door visgraat »

robinzes schreef:
visgraat schreef:Ok, nou ik ben benieuwd hoe het opgelost wordt. Ik hoop ook dat de ruime overstaptijden er 's avonds uit gaan van trein op bus (.02 aankomst en .16 vertrek en een half uur later weer).
In de avond vind ik de overstap niet zo'n probleem aangezien de meeste bussen om ,10 en ,40 al binnen zijn.
Dan hoef je dus maar 8 minuutjes buiten te wachten. ( en als de trein weer vertraging heeft bijna niet ).
Het zijn ook de treinen uit Deventer en Zutphen. Dan moet je nog langer wachten. Een klein kwartier vind ik al aan de erg lange kant, maar meer dan 20 minuten bezwaarlijk. Daarmee is de bus 's avonds minder aantrekkelijk.
Roy1970
Berichten: 25
Lid geworden op: ma 27 dec 2010, 20:38

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #4

Bericht door Roy1970 »

Ik zag vandaag op de versterking Hoevelaken-Amersfoort een 12 meter MAN Lions City rijden, in blauw met Syntus Veluwe logo's.
De stoelen zagen er hetzelfde uit als bij Qbuzz, wellicht is deze bus overgenomen.
Xanland
Berichten: 302
Lid geworden op: zo 30 jan 2011, 22:35
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #4

Bericht door Xanland »

MdJ schreef:Dit zijn bussen van Besseling... Besseling rijdt versterkingen op lijn 102 en 108 (iig de rit van 18.26 uit Apd ri Ed), dus waarschijnlijk daarvoor :wink:
Extra inzet dus. :)
Was dagelijkse reiziger Veluwelijn 201 (vroeger 294) Apeldoorn - Zwolle, nu werkzaam in Deventer mbv de duivel van het OV: de auto. Daarnaast ook Veluwe-concessiekenner.
Vragen daarover staat ofcourse vrij en mag altijd. :P
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #4

Bericht door Daniel »

Maar op de pendel Hoevelaken - Amersfoort hoort die weer niet thuis, daar hebben ze twee Volvo's in de oorspronkelijke Syntus-kleuren voor. Maargoed, die kunnen natuurlijk ook defect geweest zijn (of nouja eentje dan, de andere zag ik vanmiddag nog op station Amersfoort)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Xanland
Berichten: 302
Lid geworden op: zo 30 jan 2011, 22:35
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #4

Bericht door Xanland »

Klopt, van horen zeggen op twitter was er inderdaad eentje afgesleept (2 of 3 dagen geleden). Maar waarom niet, krijgt Besseling (denk ik dan) ook weer wat geld. :D

Weet trouwens iemand ook of die 4102 van MO nog steeds bij Gelderland ivm die werkzaamheden rijdt? Afgelopen dinsdag zag ik hem in ieder geval niet.
Was dagelijkse reiziger Veluwelijn 201 (vroeger 294) Apeldoorn - Zwolle, nu werkzaam in Deventer mbv de duivel van het OV: de auto. Daarnaast ook Veluwe-concessiekenner.
Vragen daarover staat ofcourse vrij en mag altijd. :P
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #4

Bericht door Daniel »

Die MANs heeft Besseling natuurlijk voor de reguliere versterking, die zouden dus hooguit in de daluren voor de pendel i.p.v. lijn 102 bruikbaar zijn (en dan alleen het dagdal want 's avonds rijdt de 102 gewoon door).
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #4

Bericht door MdJ »

@Xanland: Niet extra, gewoon geplande ritten die in de dienstregeling staan. (de 108 rijdt elk uur om .26 uit Apd weg (ochtendspits ook .56), alleen die van 18.26 wordt door Besseling gereden)

De 4102 is waarschijnlijk vervangen door de 1403, een volvo. Soms direct, soms indirect (vorige week ook op de Apeldoornse lijn 17).

@Daniel: Besseling rijdt naast de pendeldienst AmersfoortNS-Hoevelaken ook enkele spitsritten op de 102 tussen Wittenberg-Amersfoort NS (vertrek Wittenberg 6.45, 7.15 en 7.45). Dit deed eerst Noot met enkele Setra's, maar die zijn dat werk kwijtgeraakt.
Bij twijfel: gebruik beton.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten