Vervanging CTA's door TBP's

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Vervanging CTA's door TBP's

Bericht door VIRM »

Op Sloterdijk werd er nog maandag omgeroepen dat NS en ProRail werken aan verbetering van de reisinformatie door middel van het vervangen van borden en er werd begrip gevraagd voor eventuele overlast.

Vandaag spotte ik op Sloterdijk in ieder geval het volgende:
- TBP's bovenaan de trap van de stationshal naar spoor 3/4.
- TBP's aan ieder geval de noordkant van spoor 11/12.
- Tussen de TBP's aan de noordkant van spoor 11/12 hangen ook twee schermen die een actueel overzicht geven van de vertrekkende treinen. Ze hangen ter hoogte van de gele vertrekstaten. Niet echt handig dus.
- Op de TBP van de IC naar Hoofddorp werd aangegeven:
19:09 Intercity
HOOFDDORP
Via Lelylaan en Schiphol
Stopt ook in Lelylaan
Volgende trein: 19:17 Sneltrein Den Haag C.
- En toen de s2600 op de TBP verscheen, stond er 'Stopt niet op Laan v. NOI' op...
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Vervanging CTA's door TBP's

Bericht door Suus »

Nu is de s2600 wel een uitzondering, het is namelijk de enige sneltrein die niet op dat station stopt. De s2200 en de s3400 stoppen er wel.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Vervanging CTA's door TBP's

Bericht door deadlock »

In Zl wordt er op dit moment veelvuldig omgeroepen dat de CTA's worden vervangen :D
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Vervanging CTA's door TBP's

Bericht door Daniel »

Spoor 9 te Utrecht Centraal was vanmiddag grotendeels voorzien: twee TBPs aan de A-zijde hingen er al, aan de B-zijde was men er juist eentje aan het ophangen en het vierde exemplaar zag ik zogauw nergens meer (maar zal dan wel onder de hal komen te hangen)
Overigens viel er nog wat tamelijk knulligs op aan die TBPs: tussen de kap en de TBP zit nog een horizontale balk. De afstand tussen de ophangpunten die uit de nieuwe kap komen is namelijk kleiner dan de afstand tussen de ophangpunten die aan de TBP zelf zitten :roll: Ziet er niet uit nu...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Vervanging CTA's door TBP's

Bericht door Ardan »

Zwolle spoor 1 is nu ook voorzien :) Paar daagjes, dan is het hele station wel klaar :)
Ik doe ook maar wat
Jay20
Berichten: 141
Lid geworden op: za 08 okt 2011, 23:11
Locatie: Station Amsterdam Lelylaan

Re: Vervanging CTA's door TBP's

Bericht door Jay20 »

Zoetermeer nu ook al een tijdje, maar in Zoetermeer Oost is er nu helemaal geen informatie voorziening meer :?. Ze zijn bezig met OV poortjes te plaatsen en een nieuwe alarmzuil maar de TBP die er eerst hing is verwijderd.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Vervanging CTA's door TBP's

Bericht door Suus »

Poortjes? Dat is wel interessant, dat zou dat het eerste station buiten de lijn Leiden Centraal - Schiphol - Amsterdam Centraal/Amsterdam Zuid - Weesp - Lelystad en de Hoekse Lijn worden met poortjes :o
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Vervanging CTA's door TBP's

Bericht door Geert »

In Woerden zijn ze ook poortjes aan het plaatsen :) (sterker nog, drie van de vier uitgangen aan de zuidzijde zijn er voor verwijderd :'))
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Vervanging CTA's door TBP's

Bericht door Daniel »

Huh, als ik de zuidzijde van station Woerden in Google streetview bekijk zie ik überhaupt maar twee uitgangen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Vervanging CTA's door TBP's

Bericht door Geert »

Hmm, dan ben ben ik in de war... In ieder geval zijn de uitgangen die je links op het plaatje ziet weggehaald en is er 1 uitgang voor in de plaats gekomen in het rechterdeel van het gebouwtje.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Vervanging CTA's door TBP's

Bericht door Daniel »

Ah ja, da's wel logisch dan ja op die manier. Anders waren de poortjes natuurlijk wat risicovol dicht op de trap gekomen. Komt dat lege rechterdeel van het gebouwtje ook eens van pas. Lijkt me niet als wachtruimte bedoelt oorspronkelijk aangezien je er nieteens een bankje ziet staan en de trein niet aan ziet komen...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Vervanging CTA's door TBP's

Bericht door Geert »

De kaartautomaten staan daar, maar het is inderdaad een redelijk loze ruimte.
Zijn er nog meer stations waar poortjes geplaatst worden? Woerden dus, Zoetermeer Oost, nog meer stations? :)
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Vervanging CTA's door TBP's

Bericht door ODRAIL »

Daniel schreef:Huh, als ik de zuidzijde van station Woerden in Google streetview bekijk zie ik überhaupt maar twee uitgangen.
Is de streetview wel actueel? Als ik de omgeving bij mij in de buurt neem dan is streetview actueler dan google earth. Maar dan loopt men nog een behoorlijk aantal jaren achter :shock: :?.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Vervanging CTA's door TBP's

Bericht door Daniel »

Nu ging het hier juist om de situatie in het verleden, dus dan maakt de achterstand wat minder uit.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Vervanging CTA's door TBP's

Bericht door Vinny »

Tja Woerden. Je kunt er (althans als ik er kom) bijna altijd een kanon afschieten in de stationshal. De meisjes van de kiosk hebben dan ook alle tijd om hele verhalen te vertellen tijdens het tappen van de koffie. Het mooiste vond ik nog wel toen er in vier talen door het station galmde dat mensen moesten opletten voor zakkenrollers. Er liep niemand in het stationsgebouw... :')
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Vervanging CTA's door TBP's

Bericht door Chauf21 »

Geert schreef:Zijn er nog meer stations waar poortjes geplaatst worden? Woerden dus, Zoetermeer Oost, nog meer stations? :)
Station Voorschoten. Vorige week zag ik daar een grote betonnen plaat en er hing een spandoek waarop stond dat er pootjes komen.
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Vervanging CTA's door TBP's

Bericht door VIRM »

Ik weet niet of ik het al had gezegd, maar op Sloterdijk hangen nu de mini-TBP's bovenaan de trap bij spoor 3/4. En dat zijn baggerdingen, omdat de bestemmingen echt in het klein worden weergegeven. Jammer! -o-
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Vervanging CTA's door TBP's

Bericht door Geert »

Die zijn in het hele land tot nu toe alleen nog maar in klein formaat te zien. Officieel heten het perronverwijzers (PV's) :)
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Vervanging CTA's door TBP's

Bericht door webguy »

Hmm, er is ook een kleiner formaat TBP. Die wordt o.a. gebruikt op Arnhem Velperpoort
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: Vervanging CTA's door TBP's

Bericht door Mark »

Klopt, op Almelo hangen ze ook. Waar de keus om de normale versie of de kleinere versie op te hangen van af hangt is me dan wel weer onduidelijk, op Almelo hingen eerst ook grote CTA's van vier regels.
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
The best
Berichten: 503
Lid geworden op: wo 01 jun 2011, 10:21

Re: Vervanging CTA's door TBP's

Bericht door The best »

Mark schreef:Klopt, op Almelo hangen ze ook. Waar de keus om de normale versie of de kleinere versie op te hangen van af hangt is me dan wel weer onduidelijk, op Almelo hingen eerst ook grote CTA's van vier regels.
Die kleine TBP's hangen toch bij het spoor van de trein richting Mariënberg. Van die lijn maakt toch geen hond gebruik, dus kan je er net zo goed kleine schermen hangen.
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Vervanging CTA's door TBP's

Bericht door MdJ »

Ook op spoor 2/4 hangen kleine schermen.

In Apeldoorn heb je op spoor 3/4 2x 2 kleine TBP's boven aan de trappen, en nog een "buitenvariant" per spoor net buiten de kap aan de Dv'se zijde. Spoor 1 heeft 1 kleine TBP tussen de trappen en eentje buiten de kap aan de Dv'se zijde.

Dus 8 schermen (3 buiten, 5 kleine TBP) tegenover 2 grote en 1 kleine CTA. Ik vind het een verbetering :D
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21267
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Vervanging CTA's door TBP's

Bericht door Meltrain »

Vanmiddag zag ik op spoor 4 te Rtd een bord hangen met daarop de eerstvolgende drie treinen. Bij de Fyra werd zelfs aangegeven waar de eerste en tweede klas waren. :shock:
Zoiets heb ik nog niet eerder in Nederland gezien.
Omdat ik zelf in een s5000 (op spoor 6) zat, kon ik niet alles heel goed zien.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Vervanging CTA's door TBP's

Bericht door Daniel »

In Utrecht is de TBP-verdeling op spoor 9 trouwens een beetje apart. Het aantal is gelijk aan het aantal CTAs wat er hing, maar het exemplaar onder de hal hangt nu helemaal naast de lift, terwijl de volgende alweer net voorbij de uitgang van de middentunnel hangt.
Onderaan de vaste trap hangt nu dus niks meer en de A-fase heeft er drie tegen eentje op de B-fase.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
The best
Berichten: 503
Lid geworden op: wo 01 jun 2011, 10:21

Re: Vervanging CTA's door TBP's

Bericht door The best »

MdJ schreef:Ook op spoor 2/4 hangen kleine schermen.
Daar hangen toch ook gewoon normale tbp's?
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 41 gasten