Gelderse regiotreinen krijgen op termijn wc's

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Lyntus
Berichten: 184
Lid geworden op: zo 12 dec 2010, 10:41

Re: Gelderse regiotreinen krijgen op termijn wc's

Bericht door Lyntus »

Op regionale trajecten moeten gewoon de voorzieningen op stations worden verbeterd, en niet achteraf pas inbouwen..
visgraat
Berichten: 861
Lid geworden op: vr 13 mei 2011, 23:13

Re: Gelderse regiotreinen krijgen op termijn wc's

Bericht door visgraat »

MdJ schreef:
Bee schreef:Een OV-reis is een aaneenschakeling van etappes he.

Stel, je reist van Lichtenvoorde naar Arnhem. Dan moet je eerst vanuit Lichtenvoorde een half uur met de bus, en vervolgens vanuit Doetinchem nog eens een half uur in de trein. Dan ben je toch wel een uur onderweg. Intercity's zijn vaak geen uur onderweg tussen twee stations (en bijna niemand zit de hele route van een IC uit) en daar zijn toiletten wel wenselijk. Waarom in stoptreinen niet?
Nu is dit een verkeerd voorbeeld, Lichtenvoorde=Groenlo - Arnhem is namelijk via Zutphen (Zutphen-Arnhem met de IC :lol: )
Het kan allebei. Als je dan dus per se een WC wilt hebben, moet je over Zutphen. Als je een beetje milde norm hebt, dan hebben overstappers het ook niet heel zwaar. En wat denk je dan van de Valleilijn? Daar kan ik me toch lastiger zo'n voorbeeld voor verzinnen. Ik denk dat je dan aan maximaal een uur zit met reizigers Amersfoort - Ede-Wageningen - Wageningen. En zo kan je ook verzinnen Bunschoten - Amersfoort - Ede-Wageningen - Wageningen, maar dat zijn natuurlijk wel zeer uitzonderlijke ritjes. En als je per se een WC wilt, kan je over Utrecht.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Gelderse regiotreinen krijgen op termijn wc's

Bericht door Suus »

MdJ schreef: Nu is dit een verkeerd voorbeeld, Lichtenvoorde=Groenlo - Arnhem is namelijk via Zutphen (Zutphen-Arnhem met de IC :lol: )
Vanaf bepaalde plekken in Lichtenvoorde (niet het station, maar het dorp zelf) krijg je een reisadvies via Doetinchem.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Gelderse regiotreinen krijgen op termijn wc's

Bericht door Meltrain »

Bee schreef: Ik moet eerlijk zeggen dat ik de eerste Duitse trein zonder toilet volgens mij nog moet tegenkomen.
Volgens mij hebben de BR422, BR423, BR424, BR425 en BR426 geen toilet aan boord.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Gelderse regiotreinen krijgen op termijn wc's

Bericht door Suus »

Ja, okee, de meeste S-Bahnen hebben geen toilet. In sommige gevallen zou dat wel prettig zijn, maar die hebben inderdaad geen toilet.

420, 422, 423 hebben inderdaad geen toilet, de 424, 425 en zijn familielid 426 hebben wel een toilet, ook de variant van de 425 die op de S-Bahn RheinNeckar wordt ingezet.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Gelderse regiotreinen krijgen op termijn wc's

Bericht door AppleMoose »

Bee schreef: Ik vind echter wel dat de politiek wel heel erg traag is met dit soort dingen, ze komen pas in actie als het leed al is geschied en er de komende 10-15 jaar niets meer aan gedaan kan worden. In de Achterhoek begon de echte discussie dan ook nog pas eens (persberichten e.d.) toen de treinen al hun Design Freeze hadden gehad. Ja, logisch dat Hettinga dan roept dat de discussie gestopt moet worden.
De beslissing is pas heel laat genomen, maar de SP is hier al jaren mee bezig geweest en heeft al vaker moties ingediend in de provinciale staten en werden tot voor kort allemaal afgewezen... :roll:
Die 10-15 jaar wachttijd en evt. extra kosten hadden dus makkelijk voorkomen kunnen worden als de motie al gelijk werd aangenomen :idea:
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Gelderse regiotreinen krijgen op termijn wc's

Bericht door Meltrain »

Gelukkig zagen de provincies Overijssel en Drenthe wel op tijd het licht...
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Gelderse regiotreinen krijgen op termijn wc's

Bericht door Michael 1988 »

Ik hoop dat ze geen noodoplossing gaan invoeren zoals de onsmakelijke opllosing van de NS :N :X (n)
Maik
Berichten: 552
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:50
Locatie: Aalten

Re: Gelderse regiotreinen krijgen op termijn wc's

Bericht door Maik »

Sinds 1999 kun je hier al geen gebruik meer maken van de toiletten, dus zo'n vaart zal dat wel niet lopen... :mrgreen:
Pommes.
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: Gelderse regiotreinen krijgen op termijn wc's

Bericht door Joshua »

mooi zo, ik ben voorstander dat er in elke trein die in NL rijdt (met geen enkele uitzondering) een toilet komt.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten