Mag ik even kwijt #94

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #94

Bericht door Suus »

Het zou wel in een klap het probleem van Meppel oplossen. Dat wil heel graag bij Overijssel horen _O-
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #94

Bericht door Thom91 »

Dan wil Hoogeveen zeker ook weer bij Groningen? Wij als Noord-Holland hebben ook niks te kiezen toch? Zij dan ook niet..
Komt wel goed schatje.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #94

Bericht door Fles »

Hoogeveen wordt opgeheven. Komt teveel gezeik vandaan :pos:
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Mag ik even kwijt #94

Bericht door MdJ »

Kan iemand de HC's van Hispeed uitleggen dat studenten nog NIET hoeven in te checken... Voor de zoveelste keer moeten uitleggen dat het niet verplicht is...

Sterker nog, ik kon meneer overtuigen mij geen boete(!) te geven, door via mijn mobiel het worldwideweb op te gaan.

Je gaat mij niet vertellen dat je bij Almelo (uit Schiphol) je eerste controlerondje loopt die ergens in het midden van de trein begint, voor het eerst een student tegenkomt die niet is ingecheckt en er keihard tegenin gaat... Pffft.
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #94

Bericht door Suus »

Fles schreef:Hoogeveen wordt opgeheven. Komt teveel gezeik vandaan :pos:
Ik ben van mening veranderd. Laatst een leuk meisje ontmoet dat in Hoogeveen woont. Tot nu toe nog niet in dat oord geweest, maar zou een beetje lullig zijn als Hoogeveen wordt opgeheven precies als het leuke meisje er is :lol:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #94

Bericht door Geert »

@MdJ:
Toevallig zat ik dinsdag ook in een Hispeedtrein en de HC daarvan zei heel nadrukkelijk dat ik maar beter kon gaan inchecken omdat dat vanaf volgende maand verplicht zou zijn. Kijk ik een uurtje later bij de twitter van NS, blijkt dat nog helemaal niet bekend is vanaf wanneer studenten in moeten checken :')
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Mag ik even kwijt #94

Bericht door Dexter »

Thom91 schreef:Gaaf die cijfertjes Dexter! Heb je meer? (A)
(En eventueel nog een mooie blunder? (A))
  • In 1860 lag er 325 kilometer spoor in Nederland. Anno 2011 rijden NS-treinen over ruim 2.160 km spoor. Dit staat gelijk aan de afstand van Amsterdam naar Rome.
  • De laatste NS-stoomtrein reed in 1958.
  • Elke werkdag reizen meer dan een half miljoen Nederlanders met de trein.
  • Zij stappen daarvoor 2x in en 2x uit, wat leidt tot ongeveer 2,3 miljoen in/uitstappers op 1 werkdag.
  • NS heeft 9 miljoen klanten, waarvan 1,5 miljoen abonnementhouders. Dat betekent dat 1 op de 10 klanten een NS-abonnement heeft.
  • Klanten kunnen op het station in totaal bij 300 winkels terecht die NS beheert. Het opvallendste verkoopsucces op het station: De banaan. :shock:
  • NS neemt in totaal 47% van de reizen op de OV-markt voor haar rekening.
  • De gemiddelde wachttijd op een station is 7 minuten.
  • 75% van alle treinreizen zijn rechtstreeks.
  • Een reiziger moet gemiddeld 0,3 keer overstappen.
  • NS maakt per jaar 16,4 miljard reizigerskilometers op het spoor. Dat is 410.000 keer de omtrek van de aarde.
  • Energiezuinig: Ten opzichte van de auto rijdt een trein 1:50. (Het staat er echt! Vreemd toch dat ik dan nog nooit heb hoeven tanken...) :mrgreen:
  • Het elektriciteitsverbruik van NS is circa 1.500.000.000 kWh per jaar.
  • Dat is ongeveer het verbruik van 420.000 Nederlandse huishoudens, oftewel 1,5% van het totale Nederlandse energieverbruik.
  • Daarvan gebruikt NS circa 900.000.000 kWh om treinen te laten rijden. (Dit getal geeft dus pure tractie weer, de rest is verlichting, airco, boordsystemen, etc.)
  • Het totale elektriciteitsverbruik kost NS circa 150 miljoen euro per jaar.
  • Van de energie die opgewekt wordt bij het remmen van treinen wordt per jaar zo'n 5% hergebruikt. Hiermee kunnen 18.571 huishoudens een jaar lang koken, computeren, tv kijken en een gezellig lampje aandoen.
  • Het aantal bezoekers van http://www.ns.nl is 73 miljoen per jaar. Dat is 5x meer dan Disneyland Parijs.
  • Maandelijks verschijnen er rond de 7.000 twitterberichten over NS. Omgerekend zijn dat er zo'n 233 per dag.
  • NS twittert zelf tussen de 600 en 800 keer per maand.
@Thom91: En de blunder staat in het blundertopic. Het is alleen wel een oudje. :@
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #94

Bericht door Ardan »

Afbeelding
Vriendlief de trdl probeert een Desiro veilig station Arnhem Centraal in te loodsen. Helaas stond er een DDAR in de weg, maar door creatief terugsteken kon er alsnog een plekje worden gevonden.

(in Trainz-simulator 2010 heb ik de spoorlijn Arnhem Berg - Arnhem C - Presikhaaf / Winterswijk op schaal nagebouwd, en mijn vriend heeft vanavond Arnhem Presikhaaf-Deventer fictief toegevoegd en is nu een meertreinenbedrijf aan het uitproberen.)

Geweldig spel dit :D :D
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #94

Bericht door Ardan »

Nu ik het toch over de trainsimulator heb, hier een paar foto's van de spoorlijn Winterswijk - Arnhem. Ook heb ik een stuk van het Arnhemse trolleynetwerk nagebouwd. Ik heb tramrails (inclusief bovenleiding dus) aangelegd en daarbovenop een weg, en daar laat ik trams overheen rijden. Je ziet de rails dus niet, maar wel de bovenleiding. Voilá, de trolley! :D

We beginnen bij station Winterswijk, waar een aantal buffeltjes staan te wachten tot ik ze een bestemming aanklik.
Afbeelding
Om de 63 kilometer lange rit wat op te leuken heb ik diverse plekken langs de baan alvast ingericht met scenery. Het onvolprezen steakhouse Vivaldi, op de plek van het voormalige station Miste, mag niet ontbreken.
Afbeelding
De baanvaksnelheid kun je door bordjes te plaatsen aanpassen naar de werkelijkheid. Door middel van afstandmeten.nl heb ik opgemeten hoe de baan in het echt loopt. Net als in het echt, is het in de simulator 10 minuten rijden nadat we aankomen in Aalten.
Afbeelding
In het echt is Aalten een eilandstation, maar ik kon dat hier niet goed voor elkaar bouwen.
Ook i'Varca heb ik vast gebouwd, de populaire zuipkeet tussen Aalten en Varsseveld. Het is de goederenloods van het voormalige station Lintelo.
Afbeelding
Het Vijverbergstadion in Doetinchem. Mét de evenementenhalte.
Afbeelding
In Zevenaar sluit de baan aan op de Rijnspoorweg. Dubbelspoor-elektrisch, uiteraard goed beveiligd.
Afbeelding
IJsselbrug bij Arnhem.
Afbeelding
De spoordriehoek richting Arnhem 't Broek.
Afbeelding
Arnhem Centraal. Ik heb allerlei losse perronnetjes aan elkaar geplakt, en er een mooie kap overheen gemaakt om het station nog een enigszins groteske uitstraling mee te geven. Een DDAR staat te wachten op spoor 11.
Afbeelding
Blik onder de kap. Juist, mét (zelfgeplaatst) bordje! :D
Afbeelding
De tramrails waarover de Arnhemse trams rijden zijn verstopt onder de weg. Zodoende is er wél bovenleiding, maar geen rails, de trolley is geboren. Om ze dicht op elkaar te kunnen laten rijden, heb ik seinen bij elke halte geplaatst, maar ook onderweg. Ik koos voor hangende seinen en heb ze bevestigd aan de portalen.
Afbeelding
De trolleyremise. Er zijn acht trolleys, de 401-407 en de 801. De serie 400 bestaat uit vier bakken, en de serie 800 uit 8. Puur omdat ik een lange trolley wel leuk vond (vind het in het echt ook altijd leuk om achterin te gaan staan en in een bocht de hele voorkant te zien draaien. Net als in een SLT of Brusselse BOA. Kan hier ook door middel van binnencamerastandpunten.)
Afbeelding
Aangezien er geen blauwe trams zijn koos ik voor rode. Hier is er één onderweg van het Airborneplein naar het Velperplein.
Afbeelding
Aankomst op Willemsplein, gezien vanuit de cabine.
Afbeelding
Hier is een trolley vlakbij het Velperpoortstation, terwijl een DDAR net voorbijscheurt als sneltrein Arnhem-Zevenaar.
Afbeelding
Ik doe ook maar wat
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #94

Bericht door tsov »

Ardan schreef:We beginnen bij station Winterswijk, waar een aantal buffeltjes staan te wachten tot ik ze een bestemming aanklik.
Afbeelding
Hee, dat station ben ik geweest *O* (Ja, Winterswijk ook, maar ik bedoel dat stationsgebouw)
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #94

Bericht door Fles »

Bee schreef:
Fles schreef:Hoogeveen wordt opgeheven. Komt teveel gezeik vandaan :pos:
Ik ben van mening veranderd. Laatst een leuk meisje ontmoet dat in Hoogeveen woont. Tot nu toe nog niet in dat oord geweest, maar zou een beetje lullig zijn als Hoogeveen wordt opgeheven precies als het leuke meisje er is :lol:
Leuke meisjes zijn een heilloos pad. Weg met Hoogeveen.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #94

Bericht door Fles »

Ardan schreef:We beginnen bij station Winterswijk, waar een aantal buffeltjes staan te wachten tot ik ze een bestemming aanklik.
Wel een beetje een groot station met een enorme fietsenstalling, voor al dat nogal onbewoonde achterland :mrgreen:
Blik onder de kap. Juist, mét (zelfgeplaatst) bordje! :D
Afbeelding
Hee! Het is Zweden niet :shock: !
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #94

Bericht door Fles »

Dexter schreef:[*]NS heeft 9 miljoen klanten, waarvan 1,5 miljoen abonnementhouders. Dat betekent dat 1 op de 10 klanten een NS-abonnement heeft.
Is een kwart seconde nadenken nou echt ZO moeilijk? :cry:

Niet tegen jou hoor Dex ;) Tegen de aap die zoeen lijstje opstelt :)
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Mag ik even kwijt #94

Bericht door Vinny »

Fles schreef:Leuke meisjes zijn een heilloos pad. Weg met Hoogeveen.
Zelfs Emmeloord heeft leuke meisjes. Voor Hoogeveen pleit dat het "De beste binnenstad van Nederland 2011-2013" is...
http://www.debestebinnenstad.nl/

(andere winnaars zijn Eindhoven :') en Venray :') :') )
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Mag ik even kwijt #94

Bericht door Dexter »

Ik heb pré-verjaardagsstress vandaag. Morgen ben ik jarig en vandaag moet ik dus het hele huis aan kant maken: stoffen, stofzuigen, dweilen, wassen, boodschappen doen, taart halen, hapjes maken. Gelukkig hoef ik niet te koken. :Y
Vallend blad maakt rails glad.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #94

Bericht door Fles »

Oh ja goed idee. Plus Bezorgservice inspecteren. Bedankt voor de herinnering Dex :mrgreen:
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #94

Bericht door Ardan »

Ik heb daarom bij verjaardagen ook altijd zoiets van 'moet dat nou echt..' :lol: Succes Dex!
Ik doe ook maar wat
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #94

Bericht door Fles »

Ardan schreef:Ik heb daarom bij verjaardagen ook altijd zoiets van 'moet dat nou echt..' :lol: Succes Dex!
Ik ben dus nu aan het kijken hoe weinig moeite het kost om twee kratten bier tot in de keuken te laten bezorgen :mrgreen:
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #94

Bericht door Ardan »

Alsjeblieft Fles, je woont ook wel DRIEHONDERD meter van een Plus en Aldi :lol:
Ik doe ook maar wat
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #94

Bericht door Fles »

Ardan schreef:Alsjeblieft Fles, je woont ook wel DRIEHONDERD meter van een Plus en Aldi :lol:
Precies. En NUL is nog altijd minder dan DRIEHONDERD 8-)
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #94

Bericht door Thom91 »

Op je brommertje?
Komt wel goed schatje.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #94

Bericht door Fles »

Nee, mijn wijvenfiets :')
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Mag ik even kwijt #94

Bericht door Chauf21 »

Die gozer ziet in allerhande treinzaken de incompetentie ten top, maar als het gaat om eten of drank steekt 'ie er zelf mijlenver bovenuit :')
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #94

Bericht door Fles »

Chauf21 schreef:Die gozer ziet in allerhande treinzaken de incompetentie ten top, maar als het gaat om eten of drank steekt 'ie er zelf mijlenver bovenuit :')

Jamaar, dat is ANDERS :mrgreen:
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #94

Bericht door Daantje »

Dexter schreef:Ik heb pré-verjaardagsstress vandaag. Morgen ben ik jarig en vandaag moet ik dus het hele huis aan kant maken: stoffen, stofzuigen, dweilen, wassen, boodschappen doen, taart halen, hapjes maken. Gelukkig hoef ik niet te koken. :Y
Dweilen kan je beter doen ná een verjaardag is mijn ervaring ;)
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 gasten