Mag ik even kwijt #94
Re: Mag ik even kwijt #94
Het zou wel in een klap het probleem van Meppel oplossen. Dat wil heel graag bij Overijssel horen _O-
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Mag ik even kwijt #94
Dan wil Hoogeveen zeker ook weer bij Groningen? Wij als Noord-Holland hebben ook niks te kiezen toch? Zij dan ook niet..
Komt wel goed schatje.
Re: Mag ik even kwijt #94
Hoogeveen wordt opgeheven. Komt teveel gezeik vandaan :pos:
Re: Mag ik even kwijt #94
Kan iemand de HC's van Hispeed uitleggen dat studenten nog NIET hoeven in te checken... Voor de zoveelste keer moeten uitleggen dat het niet verplicht is...
Sterker nog, ik kon meneer overtuigen mij geen boete(!) te geven, door via mijn mobiel het worldwideweb op te gaan.
Je gaat mij niet vertellen dat je bij Almelo (uit Schiphol) je eerste controlerondje loopt die ergens in het midden van de trein begint, voor het eerst een student tegenkomt die niet is ingecheckt en er keihard tegenin gaat... Pffft.
Sterker nog, ik kon meneer overtuigen mij geen boete(!) te geven, door via mijn mobiel het worldwideweb op te gaan.
Je gaat mij niet vertellen dat je bij Almelo (uit Schiphol) je eerste controlerondje loopt die ergens in het midden van de trein begint, voor het eerst een student tegenkomt die niet is ingecheckt en er keihard tegenin gaat... Pffft.
Bij twijfel: gebruik beton.
Re: Mag ik even kwijt #94
Ik ben van mening veranderd. Laatst een leuk meisje ontmoet dat in Hoogeveen woont. Tot nu toe nog niet in dat oord geweest, maar zou een beetje lullig zijn als Hoogeveen wordt opgeheven precies als het leuke meisje er isFles schreef:Hoogeveen wordt opgeheven. Komt teveel gezeik vandaan :pos:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Mag ik even kwijt #94
@MdJ:
Toevallig zat ik dinsdag ook in een Hispeedtrein en de HC daarvan zei heel nadrukkelijk dat ik maar beter kon gaan inchecken omdat dat vanaf volgende maand verplicht zou zijn. Kijk ik een uurtje later bij de twitter van NS, blijkt dat nog helemaal niet bekend is vanaf wanneer studenten in moeten checken :')
Toevallig zat ik dinsdag ook in een Hispeedtrein en de HC daarvan zei heel nadrukkelijk dat ik maar beter kon gaan inchecken omdat dat vanaf volgende maand verplicht zou zijn. Kijk ik een uurtje later bij de twitter van NS, blijkt dat nog helemaal niet bekend is vanaf wanneer studenten in moeten checken :')
Re: Mag ik even kwijt #94
Thom91 schreef:Gaaf die cijfertjes Dexter! Heb je meer? (A)
(En eventueel nog een mooie blunder? (A))
- In 1860 lag er 325 kilometer spoor in Nederland. Anno 2011 rijden NS-treinen over ruim 2.160 km spoor. Dit staat gelijk aan de afstand van Amsterdam naar Rome.
- De laatste NS-stoomtrein reed in 1958.
- Elke werkdag reizen meer dan een half miljoen Nederlanders met de trein.
- Zij stappen daarvoor 2x in en 2x uit, wat leidt tot ongeveer 2,3 miljoen in/uitstappers op 1 werkdag.
- NS heeft 9 miljoen klanten, waarvan 1,5 miljoen abonnementhouders. Dat betekent dat 1 op de 10 klanten een NS-abonnement heeft.
- Klanten kunnen op het station in totaal bij 300 winkels terecht die NS beheert. Het opvallendste verkoopsucces op het station: De banaan.
- NS neemt in totaal 47% van de reizen op de OV-markt voor haar rekening.
- De gemiddelde wachttijd op een station is 7 minuten.
- 75% van alle treinreizen zijn rechtstreeks.
- Een reiziger moet gemiddeld 0,3 keer overstappen.
- NS maakt per jaar 16,4 miljard reizigerskilometers op het spoor. Dat is 410.000 keer de omtrek van de aarde.
- Energiezuinig: Ten opzichte van de auto rijdt een trein 1:50. (Het staat er echt! Vreemd toch dat ik dan nog nooit heb hoeven tanken...)
- Het elektriciteitsverbruik van NS is circa 1.500.000.000 kWh per jaar.
- Dat is ongeveer het verbruik van 420.000 Nederlandse huishoudens, oftewel 1,5% van het totale Nederlandse energieverbruik.
- Daarvan gebruikt NS circa 900.000.000 kWh om treinen te laten rijden. (Dit getal geeft dus pure tractie weer, de rest is verlichting, airco, boordsystemen, etc.)
- Het totale elektriciteitsverbruik kost NS circa 150 miljoen euro per jaar.
- Van de energie die opgewekt wordt bij het remmen van treinen wordt per jaar zo'n 5% hergebruikt. Hiermee kunnen 18.571 huishoudens een jaar lang koken, computeren, tv kijken en een gezellig lampje aandoen.
- Het aantal bezoekers van http://www.ns.nl is 73 miljoen per jaar. Dat is 5x meer dan Disneyland Parijs.
- Maandelijks verschijnen er rond de 7.000 twitterberichten over NS. Omgerekend zijn dat er zo'n 233 per dag.
- NS twittert zelf tussen de 600 en 800 keer per maand.
Vallend blad maakt rails glad.
Re: Mag ik even kwijt #94
Vriendlief de trdl probeert een Desiro veilig station Arnhem Centraal in te loodsen. Helaas stond er een DDAR in de weg, maar door creatief terugsteken kon er alsnog een plekje worden gevonden.
(in Trainz-simulator 2010 heb ik de spoorlijn Arnhem Berg - Arnhem C - Presikhaaf / Winterswijk op schaal nagebouwd, en mijn vriend heeft vanavond Arnhem Presikhaaf-Deventer fictief toegevoegd en is nu een meertreinenbedrijf aan het uitproberen.)
Geweldig spel dit :D :D
Ik doe ook maar wat
Re: Mag ik even kwijt #94
Nu ik het toch over de trainsimulator heb, hier een paar foto's van de spoorlijn Winterswijk - Arnhem. Ook heb ik een stuk van het Arnhemse trolleynetwerk nagebouwd. Ik heb tramrails (inclusief bovenleiding dus) aangelegd en daarbovenop een weg, en daar laat ik trams overheen rijden. Je ziet de rails dus niet, maar wel de bovenleiding. Voilá, de trolley! :D
We beginnen bij station Winterswijk, waar een aantal buffeltjes staan te wachten tot ik ze een bestemming aanklik.
Om de 63 kilometer lange rit wat op te leuken heb ik diverse plekken langs de baan alvast ingericht met scenery. Het onvolprezen steakhouse Vivaldi, op de plek van het voormalige station Miste, mag niet ontbreken.
De baanvaksnelheid kun je door bordjes te plaatsen aanpassen naar de werkelijkheid. Door middel van afstandmeten.nl heb ik opgemeten hoe de baan in het echt loopt. Net als in het echt, is het in de simulator 10 minuten rijden nadat we aankomen in Aalten.
In het echt is Aalten een eilandstation, maar ik kon dat hier niet goed voor elkaar bouwen.
Ook i'Varca heb ik vast gebouwd, de populaire zuipkeet tussen Aalten en Varsseveld. Het is de goederenloods van het voormalige station Lintelo.
Het Vijverbergstadion in Doetinchem. Mét de evenementenhalte.
In Zevenaar sluit de baan aan op de Rijnspoorweg. Dubbelspoor-elektrisch, uiteraard goed beveiligd.
IJsselbrug bij Arnhem.
De spoordriehoek richting Arnhem 't Broek.
Arnhem Centraal. Ik heb allerlei losse perronnetjes aan elkaar geplakt, en er een mooie kap overheen gemaakt om het station nog een enigszins groteske uitstraling mee te geven. Een DDAR staat te wachten op spoor 11.
Blik onder de kap. Juist, mét (zelfgeplaatst) bordje! :D
De tramrails waarover de Arnhemse trams rijden zijn verstopt onder de weg. Zodoende is er wél bovenleiding, maar geen rails, de trolley is geboren. Om ze dicht op elkaar te kunnen laten rijden, heb ik seinen bij elke halte geplaatst, maar ook onderweg. Ik koos voor hangende seinen en heb ze bevestigd aan de portalen.
De trolleyremise. Er zijn acht trolleys, de 401-407 en de 801. De serie 400 bestaat uit vier bakken, en de serie 800 uit 8. Puur omdat ik een lange trolley wel leuk vond (vind het in het echt ook altijd leuk om achterin te gaan staan en in een bocht de hele voorkant te zien draaien. Net als in een SLT of Brusselse BOA. Kan hier ook door middel van binnencamerastandpunten.)
Aangezien er geen blauwe trams zijn koos ik voor rode. Hier is er één onderweg van het Airborneplein naar het Velperplein.
Aankomst op Willemsplein, gezien vanuit de cabine.
Hier is een trolley vlakbij het Velperpoortstation, terwijl een DDAR net voorbijscheurt als sneltrein Arnhem-Zevenaar.
We beginnen bij station Winterswijk, waar een aantal buffeltjes staan te wachten tot ik ze een bestemming aanklik.
Om de 63 kilometer lange rit wat op te leuken heb ik diverse plekken langs de baan alvast ingericht met scenery. Het onvolprezen steakhouse Vivaldi, op de plek van het voormalige station Miste, mag niet ontbreken.
De baanvaksnelheid kun je door bordjes te plaatsen aanpassen naar de werkelijkheid. Door middel van afstandmeten.nl heb ik opgemeten hoe de baan in het echt loopt. Net als in het echt, is het in de simulator 10 minuten rijden nadat we aankomen in Aalten.
In het echt is Aalten een eilandstation, maar ik kon dat hier niet goed voor elkaar bouwen.
Ook i'Varca heb ik vast gebouwd, de populaire zuipkeet tussen Aalten en Varsseveld. Het is de goederenloods van het voormalige station Lintelo.
Het Vijverbergstadion in Doetinchem. Mét de evenementenhalte.
In Zevenaar sluit de baan aan op de Rijnspoorweg. Dubbelspoor-elektrisch, uiteraard goed beveiligd.
IJsselbrug bij Arnhem.
De spoordriehoek richting Arnhem 't Broek.
Arnhem Centraal. Ik heb allerlei losse perronnetjes aan elkaar geplakt, en er een mooie kap overheen gemaakt om het station nog een enigszins groteske uitstraling mee te geven. Een DDAR staat te wachten op spoor 11.
Blik onder de kap. Juist, mét (zelfgeplaatst) bordje! :D
De tramrails waarover de Arnhemse trams rijden zijn verstopt onder de weg. Zodoende is er wél bovenleiding, maar geen rails, de trolley is geboren. Om ze dicht op elkaar te kunnen laten rijden, heb ik seinen bij elke halte geplaatst, maar ook onderweg. Ik koos voor hangende seinen en heb ze bevestigd aan de portalen.
De trolleyremise. Er zijn acht trolleys, de 401-407 en de 801. De serie 400 bestaat uit vier bakken, en de serie 800 uit 8. Puur omdat ik een lange trolley wel leuk vond (vind het in het echt ook altijd leuk om achterin te gaan staan en in een bocht de hele voorkant te zien draaien. Net als in een SLT of Brusselse BOA. Kan hier ook door middel van binnencamerastandpunten.)
Aangezien er geen blauwe trams zijn koos ik voor rode. Hier is er één onderweg van het Airborneplein naar het Velperplein.
Aankomst op Willemsplein, gezien vanuit de cabine.
Hier is een trolley vlakbij het Velperpoortstation, terwijl een DDAR net voorbijscheurt als sneltrein Arnhem-Zevenaar.
Ik doe ook maar wat
Re: Mag ik even kwijt #94
Hee, dat station ben ik geweest *O* (Ja, Winterswijk ook, maar ik bedoel dat stationsgebouw)
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Re: Mag ik even kwijt #94
Leuke meisjes zijn een heilloos pad. Weg met Hoogeveen.Bee schreef:Ik ben van mening veranderd. Laatst een leuk meisje ontmoet dat in Hoogeveen woont. Tot nu toe nog niet in dat oord geweest, maar zou een beetje lullig zijn als Hoogeveen wordt opgeheven precies als het leuke meisje er isFles schreef:Hoogeveen wordt opgeheven. Komt teveel gezeik vandaan :pos:
Re: Mag ik even kwijt #94
Wel een beetje een groot station met een enorme fietsenstalling, voor al dat nogal onbewoonde achterlandArdan schreef:We beginnen bij station Winterswijk, waar een aantal buffeltjes staan te wachten tot ik ze een bestemming aanklik.
Hee! Het is Zweden niet !
Re: Mag ik even kwijt #94
Is een kwart seconde nadenken nou echt ZO moeilijk?Dexter schreef:[*]NS heeft 9 miljoen klanten, waarvan 1,5 miljoen abonnementhouders. Dat betekent dat 1 op de 10 klanten een NS-abonnement heeft.
Niet tegen jou hoor Dex ;) Tegen de aap die zoeen lijstje opstelt :)
Re: Mag ik even kwijt #94
Zelfs Emmeloord heeft leuke meisjes. Voor Hoogeveen pleit dat het "De beste binnenstad van Nederland 2011-2013" is...Fles schreef:Leuke meisjes zijn een heilloos pad. Weg met Hoogeveen.
http://www.debestebinnenstad.nl/
(andere winnaars zijn Eindhoven :') en Venray :') :') )
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Mag ik even kwijt #94
Ik heb pré-verjaardagsstress vandaag. Morgen ben ik jarig en vandaag moet ik dus het hele huis aan kant maken: stoffen, stofzuigen, dweilen, wassen, boodschappen doen, taart halen, hapjes maken. Gelukkig hoef ik niet te koken. :Y
Vallend blad maakt rails glad.
Re: Mag ik even kwijt #94
Oh ja goed idee. Plus Bezorgservice inspecteren. Bedankt voor de herinnering Dex
Re: Mag ik even kwijt #94
Ik heb daarom bij verjaardagen ook altijd zoiets van 'moet dat nou echt..' Succes Dex!
Ik doe ook maar wat
Re: Mag ik even kwijt #94
Ik ben dus nu aan het kijken hoe weinig moeite het kost om twee kratten bier tot in de keuken te laten bezorgenArdan schreef:Ik heb daarom bij verjaardagen ook altijd zoiets van 'moet dat nou echt..' Succes Dex!
Re: Mag ik even kwijt #94
Alsjeblieft Fles, je woont ook wel DRIEHONDERD meter van een Plus en Aldi
Ik doe ook maar wat
Re: Mag ik even kwijt #94
Precies. En NUL is nog altijd minder dan DRIEHONDERDArdan schreef:Alsjeblieft Fles, je woont ook wel DRIEHONDERD meter van een Plus en Aldi
Re: Mag ik even kwijt #94
Nee, mijn wijvenfiets :')
Re: Mag ik even kwijt #94
Die gozer ziet in allerhande treinzaken de incompetentie ten top, maar als het gaat om eten of drank steekt 'ie er zelf mijlenver bovenuit :')
Re: Mag ik even kwijt #94
Chauf21 schreef:Die gozer ziet in allerhande treinzaken de incompetentie ten top, maar als het gaat om eten of drank steekt 'ie er zelf mijlenver bovenuit :')
Jamaar, dat is ANDERS
- Daantje
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 6458
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Re: Mag ik even kwijt #94
Dweilen kan je beter doen ná een verjaardag is mijn ervaring ;)Dexter schreef:Ik heb pré-verjaardagsstress vandaag. Morgen ben ik jarig en vandaag moet ik dus het hele huis aan kant maken: stoffen, stofzuigen, dweilen, wassen, boodschappen doen, taart halen, hapjes maken. Gelukkig hoef ik niet te koken. :Y
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 gasten