Concessie Achterhoek-Rivierenland (2010-2025)

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Arriva presenteert plannen Achterhoek-Rivierenland

Bericht door Freek »

Ja. Heb er minimaal 1 zien rijden in zutphen.
Gebruikersavatar
busentrein
Berichten: 575
Lid geworden op: do 29 jul 2010, 11:00
Locatie: Ulft
Contacteer:

Re: Arriva presenteert plannen Achterhoek-Rivierenland

Bericht door busentrein »

Afbeelding
Afbeelding

Foto's van afgelopen vrijdag..
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1130
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: Arriva presenteert plannen Achterhoek-Rivierenland

Bericht door Tochjo »

Lange_Dre schreef:
Graafschap schreef:Weet iemand of de bussen van Arriva Achterhoek allemaal zo'n grote logo krijgen op de zijkant als de 8019?
Ja alle bussen teminste Amba's krijgen zo'n groot logo achter op :wink:
Ik heb nog geen bus gezien met zo'n groot logo.
Gebruikersavatar
busentrein
Berichten: 575
Lid geworden op: do 29 jul 2010, 11:00
Locatie: Ulft
Contacteer:

Re: Arriva presenteert plannen Achterhoek-Rivierenland

Bericht door busentrein »

Naast de 7809 is ook Citaro G 227 gezien in de Achterhoek *O* *O*
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: Arriva presenteert plannen Achterhoek-Rivierenland

Bericht door Mark »

Hoe LELIJK kun je een bus maken? _O-
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21340
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Arriva presenteert plannen Achterhoek-Rivierenland

Bericht door Meltrain »

Heeft iemand die Setra's van Juijn Reizen al gespot trouwens? En zo ja, op welke lijnen kan ik ze aantreffen?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Arriva presenteert plannen Achterhoek-Rivierenland

Bericht door Michael 1988 »

Meltrain schreef:Heeft iemand die Setra's van Juijn Reizen al gespot trouwens? En zo ja, op welke lijnen kan ik ze aantreffen?
Ja op lijn 166 Well - 's-Hertogenbosch, 165 Druten - 's-Hertogenbosch en volgens mij ook 665 Kerkdriel - 's-Hertogenbosch. Als je ze wilt zien moet je zoiezo naar 's-Hertogenbosch gaan. Het kan goed zo zijn dat ze op nog een aantal lijnen meer rijden, maar deze zoiezo.
Bluearrow
Berichten: 286
Lid geworden op: za 23 jan 2010, 12:50
Locatie: Huizen

Re: Arriva presenteert plannen Achterhoek-Rivierenland

Bericht door Bluearrow »

De Setra's (5031-5037) van Juijn Rossum in Arriva-kleuren rijden al een paar weken gewoon op de lijndiensten in de Bommelerwaard, i.i.g. al vanaf de week voordat de nieuwe dienstregeling inging. Ze zitten voornamelijk op lijn 165. Ik werk in die regio, en zie ze regelmatig rijden. Wel frappant is dat de route gewijzigd is in een aantal plaatsen (lees: route is rechtgetrokken, rijdt dus niet meer via de dorpskernen, maar buitenom). Dit is o.a. het geval in Hedel en Velddriel. Maar zo af en toe kom je toch nog een bus tegen op de oude route :D

Verder las ik in dit topic iets over een dubbeldekker? Ja, ook van Juijn, die rijdt regelmatig op een van de scholierenlijnen in de Bommelerwaard.
Buschauffeurs sporen niet, anders waren ze wel machinist geworden !
greyhound
Berichten: 94
Lid geworden op: do 11 sep 2008, 21:23

Re: Arriva presenteert plannen Achterhoek-Rivierenland

Bericht door greyhound »

Bluearrow schreef:De Setra's (5031-5037) van Juijn Rossum in Arriva-kleuren rijden al een paar weken gewoon op de lijndiensten in de Bommelerwaard, i.i.g. al vanaf de week voordat de nieuwe dienstregeling inging. Ze zitten voornamelijk op lijn 165. Ik werk in die regio, en zie ze regelmatig rijden. Wel frappant is dat de route gewijzigd is in een aantal plaatsen (lees: route is rechtgetrokken, rijdt dus niet meer via de dorpskernen, maar buitenom). Dit is o.a. het geval in Hedel en Velddriel. Maar zo af en toe kom je toch nog een bus tegen op de oude route :D

Verder las ik in dit topic iets over een dubbeldekker? Ja, ook van Juijn, die rijdt regelmatig op een van de scholierenlijnen in de Bommelerwaard.
De dubbeldekker is bija iedere dag te zien op 1 van de scholierenlijnen naar Gorinchem.
lint41
Berichten: 441
Lid geworden op: ma 09 jun 2008, 19:49

Re: Arriva presenteert plannen Achterhoek-Rivierenland

Bericht door lint41 »

De Setra's rijden ook de spitsritten op lijn 44. Klinkt allemaal erg leuk, het jammere is alleen dat ze hier een Alliance B95 en een O405 hebben opgevolgd :|
robinzes
Berichten: 351
Lid geworden op: ma 02 nov 2009, 14:35

Re: Arriva presenteert plannen Achterhoek-Rivierenland

Bericht door robinzes »

Kan iemand mij mischien vertellen of Arriva zelf lijn 42 Terborg in de Achterhoek rijd??
En zo ja met welk materieel?
Maik
Berichten: 552
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:50
Locatie: Aalten

Re: Arriva presenteert plannen Achterhoek-Rivierenland

Bericht door Maik »

Er rijdt in ieder geval een Arriva-bus op lijn 42, vaak een optare, heel af en toe een amba.
Pommes.
Gebruikersavatar
busentrein
Berichten: 575
Lid geworden op: do 29 jul 2010, 11:00
Locatie: Ulft
Contacteer:

Re: Arriva presenteert plannen Achterhoek-Rivierenland

Bericht door busentrein »

Op lijn 42 zit inderdaad standaard een optare, en wordt weer gereden door eigen personeel. In Syntus tijd werd lijn 42 gereden door OTC met syntus bussen. Wie een optare op lijn 42 nog wil fotograferen moet zich haasten, deze lijn gaat opgeheven worden in december voor een buurtbus.
Afbeelding
robinzes
Berichten: 351
Lid geworden op: ma 02 nov 2009, 14:35

Re: Arriva presenteert plannen Achterhoek-Rivierenland

Bericht door robinzes »

Oke, heel erg bedankt voor de info maar weer. :P
robinzes
Berichten: 351
Lid geworden op: ma 02 nov 2009, 14:35

Re: Arriva presenteert plannen Achterhoek-Rivierenland

Bericht door robinzes »

Nu we toch bezig zijn,weet iemand welke ritten syntus op lijn 73 en 74 rijd.?
wwijker
Berichten: 53
Lid geworden op: wo 03 feb 2010, 20:02

Re: Arriva presenteert plannen Achterhoek-Rivierenland

Bericht door wwijker »

Op lijn 73 rijdt Syntus 's ochtends de laatste twee ritten die in Enschede aankomen (vertrek uit Winterswijk om 7.49 en 8.19 uur). 's Middags rijdt Syntus de omloop die begint in Enschede om 14.02 en na twee keer heen en weer uiteindelijk ook weer eindigt in Enschede om 18.57 uur.

Op lijn 74 begint Syntus om 12.47 in Enschede. (bus komt uit Neede, bus van Arriva die aankomt als 74 gaat na een kwartier terug als lijn 73 naar Winterswijk). Daarnaast rijdt Syntus nog een omloop gedurende de gehele dag, welke volgens mij om 6.45 uur in Lichtenvoorde begint richting Enschede en om 21.13 eindigt in Haaksbergen. De tijden waarop ik deze bus gezien heb zouden moeten overeenkomen met deze materieelomloop, maar helemaal zeker ben ik er niet van.
Gebruikersavatar
busentrein
Berichten: 575
Lid geworden op: do 29 jul 2010, 11:00
Locatie: Ulft
Contacteer:

Re: Arriva presenteert plannen Achterhoek-Rivierenland

Bericht door busentrein »

Bij het gesprek van ervaar het ov en arriva met enkele reizigers van Arriva in de Achterhoek (waar ik er een van was), zijn enkele veranderingen in de nieuwe dienstregeling bekend geworden. Dit zullen vast niet alle veranderingen zijn maar deze werden genoemd:

- Lijn 42 (Terborg- Silvolde - Bontebrug - Ulft- Gendringen) wordt opgeheven, hier komt een buurtbus voor in de plaats Megchelen - Gendringen - Ulft - (Bontebrug?-) Silvolde - Terborg
- Lijn 28 gaat door het opheffen van lijn 42 ook avonds en op zondag via Etten rijden. Tevens zal deze bus niet meer doorrijden naar de Huet en rijdt vanaf het station door als lijn 25 (stadsdienst)
- Lijn 40 zal in de avond en op zondag dan weer het hele traject Dinxperlo - Terborg - Doetinchem gaan rijden ipv Dinxperlo - Terborg.
- Lijn 197 wordt aan de nieuwe buurtbus gekoppeld.... zal niet meer naar Megchelen rijden zoals nu het geval is maar zal vanaf Ulft richting Terborg rijden...

De 70's (72-73-74) gaan ook op de schop , maar hoe of wat wisten de desbetreffende personen van Arriva ook niet te vertellen...
robinzes
Berichten: 351
Lid geworden op: ma 02 nov 2009, 14:35

Re: Arriva presenteert plannen Achterhoek-Rivierenland

Bericht door robinzes »

ok, dat klinkt allemaal wel interessant. ben benieuwd wat nu de heut gaat bedienen en wat men met de (70s) gaat doen.
Etienne
Donateur
Berichten: 7941
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Arriva presenteert plannen Achterhoek-Rivierenland

Bericht door Etienne »

De stadsdienst uitbreiden waarschijnlijk. Ik vind het eigenlijk nu maar een flut-rondje wat de 25 doet. :wink:
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
busentrein
Berichten: 575
Lid geworden op: do 29 jul 2010, 11:00
Locatie: Ulft
Contacteer:

Re: Arriva presenteert plannen Achterhoek-Rivierenland

Bericht door busentrein »

op dit moment rijdt lijn 25 door als lijn 40.... en die brengen nog wel wat vertragingen op elkaar over... ben benieuwd wat dat voor mijn lijn (28) gaat betekenen. Ik vermoed dat lijn 40 nu de Huet van lijn 28 gaat overnemen
robinzes
Berichten: 351
Lid geworden op: ma 02 nov 2009, 14:35

Re: Arriva presenteert plannen Achterhoek-Rivierenland

Bericht door robinzes »

Verkoopt Arrivs trouwens nog de 12 euro dagkaarten? Op de website kan ik niks meer vinden
Gebruikersavatar
busentrein
Berichten: 575
Lid geworden op: do 29 jul 2010, 11:00
Locatie: Ulft
Contacteer:

Re: Arriva presenteert plannen Achterhoek-Rivierenland

Bericht door busentrein »

ja deze verkopen ze iig nog in de achterhoek... voor 2 personen en 3 kinderen
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1130
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: Arriva presenteert plannen Achterhoek-Rivierenland

Bericht door Tochjo »

busentrein schreef:- Lijn 42 (Terborg- Silvolde - Bontebrug - Ulft- Gendringen) wordt opgeheven, hier komt een buurtbus voor in de plaats Megchelen - Gendringen - Ulft - (Bontebrug?-) Silvolde - Terborg
- Lijn 197 wordt aan de nieuwe buurtbus gekoppeld.... zal niet meer naar Megchelen rijden zoals nu het geval is maar zal vanaf Ulft richting Terborg rijden...
Dus lijn 197 wordt 's-Heerenberg - Ulft - Terborg en Ulft - Terborg krijgt een halfuursbediening? Of vervalt 's-Heerenberg - Ulft helemaal en krijgen we één lijn Megchelen - Ulft - Terborg?
Gebruikersavatar
busentrein
Berichten: 575
Lid geworden op: do 29 jul 2010, 11:00
Locatie: Ulft
Contacteer:

Re: Arriva presenteert plannen Achterhoek-Rivierenland

Bericht door busentrein »

Zoals ik het begrepen heb gaat de buurbuslijn rijden vanuit 's-Heerenberg naar Terborg via Ulft, en vanuit Megchelen naar Terborg een... ze worden wel aan elkaar gekoppeld. Het kan zijn dat de ene een andere route krijgt, want de buurtbus vanuit Megchelen zal enkele bejaardencentra aandoen op de route richting Terborg
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1130
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: Arriva presenteert plannen Achterhoek-Rivierenland

Bericht door Tochjo »

Nou, ben benieuwd :)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 48 gasten