Provincie, neem spoor en stations helemaal over!

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Plaats reactie
Jaimie
Berichten: 65
Lid geworden op: di 31 aug 2010, 12:15
Locatie: `s-Heerenberg
Contacteer:

Provincie, neem spoor en stations helemaal over!

Bericht door Jaimie »

Hallo ieder, hieronder een bericht van een SP lid, Alex Mink.
Ik vind dat hij zich goed inzet voor het openbaar vervoer voor het oosten van het land.
Graag ben ik benieuwd naar jullie reacties van deze heer Mink. En zal dit in jullie ogen rendabel zijn?

Gr. Jaimie

Op 24 januari 1970 werd de trein tussen Winterswijk en Zutphen bij station Ruurlo stilgezet. Enkele indianen te paard overvielen de trein uit protest tegen de zoveelste poging van de NS om deze regionale spoorlijn te sluiten. Enkele decennia later durft niemand meer te denken aan de opheffing van regionale spoorlijnen. Maar met de voortdurende problemen tussen Arnhem en Winterswijk kunnen reizigers op sommige momenten maar beter de klassieke postkoets pakken. Nu spoorbeheerder Prorail terecht onder vuur ligt, is het beter om het onderhoud van het spoor en de stations aan de provincies over te laten.

http://www.alexmink.nl/weblog/2011/10/0 ... maal-over/
VIRM
Berichten: 7554
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Provincie, neem spoor en stations helemaal over!

Bericht door VIRM »

Ten eerste: wat veroorzaakt nu precies die verstoringen tussen Arnhem en Winterswijk?

Ik kan mij best voorstellen dat de SP dan wil dat de provincie het spoor overneemt. Maar er komen dan denk ik (maar goed, ik zou het ook niet helemaal weten) een aantal vragen bij kijken:
1. Wat neem je over en voor hoeveel geld?
2. Hoe zit het met zaken als treindienstleiding?
3. Heeft een provincie wel genoeg expertise in huis om een treinlijn te kunnen runnen?
4. En aansluitend op vraag 3: als je samenwerkt met Overijssel en Limburg en bijvoorbeeld een apart bedrijfje opzet om de regionale spoorlijnen te runnen, wie is dan eindverantwoordelijke?
Beul van de blindegeleidelijn
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 gasten