Starbucks & Servex: lekker sterk

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Plaats reactie
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Starbucks & Servex: lekker sterk

Bericht door Jurjen »

Wanneer de eerste vestiging geopend wordt, is nog niet duidelijk. Maar dat Starbucks naar Nederland komt staat vast. Servex introduceert de formule dit jaar op de stations.

Met 15.700 vestigingen in 43 landen is Starbucks een sterk internationaal gericht bedrijf. Maar in Nederland bleef de aanwezigheid beperkt tot drie vestigingen op Schiphol en een branderij in Amsterdam. Reden waarom sommige koffiefanaten op Internet handtekeningenacties startten: ‘Wij willen Starbucks in Nederland’. Dit jaar is het zover. Het gevoel dat je in New York had toen je bij Starbucks een caffè latte bestelde – ‘nu ben ik echt in Amerika’ – heb je straks ook dichtbij huis. En het mooie is: de eerste vestigingen worden op de stations geopend. Een prachtige opsteker voor Servex die de formule op de stations gaat runnen.

Meest geschikt
Starbucks bewijst dat fast service ook erg lekker kan smaken. Je kan er kiezen een hele range aan koffiesoorten, uitvoeringen en lekkere dingen ernaast. Koffiedrinken bij Starbucks is een beleving; eentje die straks ook op de stations gevoeld moet worden. Als formulegestuurde organisatie met veel knowhow op de stations, is Servex volgens de Amerikanen de meest geschikte partij om Starbucks hier te introduceren.
Omgekeerd aasde Servex al lange tijd op samenwerking met Starbucks. Drie jaar geleden kwam oud-directeur van Servex Jan Kooiker in contact met Joe Canterbury, de vice-president van Starbucks die verantwoordelijk is voor de wereldwijde uitbreiding van het koffiehuis. Vorig jaar begonnen de onderhandelingen. Dat de twee bedrijven bij elkaar pasten was wel duidelijk, maar er moest nog wel ‘tough’ onderhandeld worden over de condities en het tempo waarin Starbucks in Nederland zou worden geïntroduceerd.

High traffic
Als franchisenemer zal Servex de komende 18 maanden in elk geval drie vestigingen op stations openen. Starbucks kiest voor een weloverwogen groei in de Randstad. Het eerste station zal vermoedelijk Amsterdam Centraal zijn en ook een vestiging op Utrecht Centraal en Wereldstation Leiden ligt voor de hand. Welke daarna volgen, is nog niet bekend. Starbucks wil uitsluitend high traffic stations en goede locaties aan de loopstromen. Na de stations zal Starbucks ongetwijfeld ook in de straten verschijnen. Smaakt de samenwerking straks naar meer?

Bron: Servex. Hier gepost omdat het een persbericht betreft dat ongetwijfeld overgenomen gaat worden door diverse media. ;-)
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Starbucks & Servex: lekker sterk

Bericht door Mikos »

Servex schreef:Wanneer de eerste vestiging geopend wordt, is nog niet duidelijk. Maar dat Starbucks naar Nederland
komt staat vast.
[zeikmodus aan] De eerste vestigingen zíjn al geopend op Schiphol...[/zeikmodus uit]
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: Starbucks & Servex: lekker sterk

Bericht door Jurjen »

Mikos schreef:[zeikmodus aan] De eerste vestigingen zíjn al geopend op Schiphol...[/zeikmodus uit]
En gelijk heb je. Toch is Schiphol in die zin 'niet-Nederlands', dat Nederlanders er doorgaans alleen komen op weg naar het buitenland. =)
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Starbucks & Servex: lekker sterk

Bericht door Ruben »

Ik kom sinds Starbucks er zit ook op Schiphol als ik niet ga vliegen. :P
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Starbucks & Servex: lekker sterk

Bericht door Mikos »

Precies. En ze zijn slim geweest, door niet net als McDonald's alleen áchter de controle te gaan zitten, maar ook in de redelijk nieuwe aankomsthal 4, in ongeveer dezelfde hoek als de Hema en de AH to Go. En natuurlijk zijn ze ook achter de controle te vinden, maarja, daar hebben we als treinreizigers vrij weinig aan.
Als ik in de pieren loop, kom ik trouwens wel enorm veel van die Starbucks-bekers tegen. Tot aan de cockpitbemanningen aan toe, die af en toe wat laat aan komen zetten, met de mededeling "We moesten even wachten op de koffie..." :wink:
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: Starbucks & Servex: lekker sterk

Bericht door Mark »

Het schijnt lekker koffie te zijn in ieder geval... ben benieuwd :pos:
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
waldo79
Berichten: 7602
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Starbucks & Servex: lekker sterk

Bericht door waldo79 »

Men verkoopt lekker spul, maar het is niet zo bijzonder dat het dubbele prijzen rechtvaardigt :roll:
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Starbucks & Servex: lekker sterk

Bericht door webguy »

Hier in de VS zit er op elke straathoek een Starbucks... Maar eerlijk gezegd heb ik in de maand dat ik hier ben nog geen een van binnen gezien. Wat ik wel weet is dat het errug duur is: in Duitsland betaal je bij Starbucks een euro of 3, 4 voor een (grote) kop koffie - wel een luxe kop koffie, maar nog...
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Starbucks & Servex: lekker sterk

Bericht door Justin »

Hmmm ik drink alleen cappuccino, en dat vond ik in Italië toch echt lekkerder bij een lokale of bij de talamini in Dordt ... althans... weet nog niet hoe die zal smaken bij de starbucks (en of ik er ook wel veel geld voor over heb) ;).
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Starbucks & Servex: lekker sterk

Bericht door Karl »

Hier gaan ongetwijfeld Kiosken of Cafe T voor sneuvelen?
Met de Hema en dergelijke krijgt Servex wel veel formules, over een paar jaar zal er wel weer geschrapt worden in het aantal formules...
Het is een spectrum.
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: Starbucks & Servex: lekker sterk

Bericht door Jurjen »

IK heb gelezen dat het niet ten koste zal gaan van de huidige formules, maar dat men de reiziger meer keuze wil bieden. Starbucks is ook niet zozeer een vervanging van Café T. Er zijn immers zat Nederlanders die gewoon 'een bak pleur' willen. En juist dát is lastig bij Starbucks (maar: wel mogelijk, alleen voor een goede 'simpele' cappucinno zou ik niet naar Starbucks gaan, maar naar een minder massale, goede koffietent). ;-)

Starbucks verkoopt geen koffie, maar koffiedranken en een experience. Mensen zitten immers niet alleen voor de koffie bij Starbucks, maar blijven rustig nog een uur zitten na hun koffie, om te babbelen met vrienden. De prijzen die ze vragen zijn wel degelijk gerechtvaardigt; 'men' betaalt het immers in grote getalen. Het is een fenomeen. Een Starbucks mok in je hand is vergelijkbaar met een dikke slee onder je kont.

En laten we, afgezien van het gelijk van de markt dat de prijzen rechtvaardigt, eens vergelijken met een blikje Red Bull. Dat kost 7,80 per liter. Een 'grande' koffie van Starbucks is zo'n 4 euro en een halve liter. Adds up: 8 euro per liter. Dat noem ik een gelijke prijsklasse. ;-)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 48 gasten