Revisie DDAR
Re: Revisie DDAR
Zo moeilijk kan het toch niet zijn om, als je je voetjes op de bank legt, er ook nog een krantje onder te doen?
Overigens, wat gaat er met de DDAR's gebeuren die met een locomotief rijden?
Overigens, wat gaat er met de DDAR's gebeuren die met een locomotief rijden?
Beul van de blindegeleidelijn
-
- Berichten: 3926
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: Revisie DDAR
Wat mij betreft mogen ze het gewoon verbieden. En bij controle zonder enige waarschuwing beboet worden. Niks krantje.
Het werkt wel in de Amsterdamse metro bijvoorbeeld.
Het werkt wel in de Amsterdamse metro bijvoorbeeld.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39191
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Revisie DDAR
De ABv en Bv rijtuigen daarvan worden verbouwd tot DDZ (daar komen de extra rijtuigen die voor een DDZ-zesje nodig zijn vandaan), de loc komt beschikbaar om met ander materieel te rijden en de Bvk blijft zover ik weet overbodigVIRM schreef:Overigens, wat gaat er met de DDAR's gebeuren die met een locomotief rijden?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Revisie DDAR
Welk ander materieel, als ik vragen mag? Het lijkt er eerder op dat die locs nutteloos aan de kant komen te staan.Daniel schreef:de loc komt beschikbaar om met ander materieel te rijden
"Laat je ledematen bewegingen maken"
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39191
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Revisie DDAR
ICRm wat vrijkomt bij Hispeed vandaan als de Fyra met V250 gaat rijden. Het schijnt inmiddels namelijk de bedoeling te zijn dat NS die rijtuigen weer gaat gebruiken.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Revisie DDAR
Dat kan, maar zo veel is dat nu ook weer niet bij elkaar. Met die rijtuigen die nu bij Hispeed kan NS een stuk of 12 stammen maken met 1700+stuurstand en dan heb je het ook weer gehad (meer stuurstanden zijn er ook niet, en ze gaan vast niet meer treinen met twee locs rijden). Da's net genoeg werk oor de locs die er nu tijdelijk aan de kant staan bij gebrek aan materieel om mee te rijden.
Wat is er dan nog te doen voor een stuk of 30 ex-DDAR-locs die daar nog bijkomen? Bijna niets meer...
Wat is er dan nog te doen voor een stuk of 30 ex-DDAR-locs die daar nog bijkomen? Bijna niets meer...
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Revisie DDAR
Eventueel kunnen de overgebleven Bvk's omgebouwd worden, zodat ze in trek-duw stammen met ICRm kunnen rijden.
Dat is in 2003/2004/2005 ook al eens gebeurd, als ik me goed herinner.
Dat is in 2003/2004/2005 ook al eens gebeurd, als ik me goed herinner.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Revisie DDAR
ABv, Bv en Bvk? Ik ben bang dat ik niet precies weet wat jullie bedoelen Zijn dat rijtuigen van de oude DDM1?
Re: Revisie DDAR
A staat voor 1e klas, B voor 2e klas en v voor een rijtuig met verdiepingen.
k weet ik eigenlijk niet. Keuken?
k weet ik eigenlijk niet. Keuken?
-
- Berichten: 1200
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36
Re: Revisie DDAR
koprijtuig
Re: Revisie DDAR
@ Caspar: Voor DDM-1 golden inderdaad dezelfde aanduidingen, maar in dit geval ging het over de rijtuigen DD-AR die 'over' blijven na de revisie en in mijn post had ik het dus over de stuurstandrijtuigen van DD-AR die dan overblijven.
De aanduidingen ABv en Bv betekenen gewoon eerste/tweede klas dubbeldeksrijtuig resp. tweede klas dubbeldeksrijtuig.
Voor VIRM worden deze aanduidingen ook gebruikt. Daar heb je ook nog de mBv, wat aangedreven tweede klas dubbeldeksrijtuig betekent (en mBvk is dus een aangedreven tweede klas dubbeldeksrijtuig aan een uiteinde van een treinstam).
De aanduidingen ABv en Bv betekenen gewoon eerste/tweede klas dubbeldeksrijtuig resp. tweede klas dubbeldeksrijtuig.
Voor VIRM worden deze aanduidingen ook gebruikt. Daar heb je ook nog de mBv, wat aangedreven tweede klas dubbeldeksrijtuig betekent (en mBvk is dus een aangedreven tweede klas dubbeldeksrijtuig aan een uiteinde van een treinstam).
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39191
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Revisie DDAR
En om de serie bij dubbeldeksmaterieel compleet te maken heb je ook nog de mABk (= de mDDM), al wordt dat bij DDZ een mBk net als de Bvk bij verbouwing tot DDZ een ABvk wordt.
Keuken was wel een K, maar dan de hoofdletter.M57 schreef:k weet ik eigenlijk niet. Keuken?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Revisie DDAR
Het voordeel van bij de metro is, is dat die gelijk met een hele controle ploeg binnenstappen, en ook weer makkelijk kunnen afstappen, bij ons zou dat alleen werken bij een ploeg S&V, anders rijden we helemaal niet meer. Maar wat mij betreft mogen ze daar ook best meer acties op houden. liever gisteren als vandaag.hauptbahnhof schreef:Wat mij betreft mogen ze het gewoon verbieden. En bij controle zonder enige waarschuwing beboet worden. Niks krantje.
Het werkt wel in de Amsterdamse metro bijvoorbeeld.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39191
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Revisie DDAR
Volgens een artikel in Spits vandaag gaan deze stellen "NID" (=Nieuwe Intercity Dubbeldekker) heten i.p.v. de oorspronkelijke benaming DDZ.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Revisie DDAR
Handig als er over een aantal jaren weer nieuwere dubbeldekkers worden besteld
Krijg je dan ANID?
Aller nieuwste intercity dubbeldekker?
Krijg je dan ANID?
Aller nieuwste intercity dubbeldekker?
Re: Revisie DDAR
Zelfde geldt dan toch voor ICMm. Over 5 jaar is dat ook niet meer modern hoor
Re: Revisie DDAR
Als ze daar nou ook die toilet uithalen, dan snap ik die NID : Niets In DeuropeningCaspar schreef:Handig als er over een aantal jaren weer nieuwere dubbeldekkers worden besteld
Krijg je dan ANID?
Aller nieuwste intercity dubbeldekker?
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Re: Revisie DDAR
De laatste verbouwde ICM is toevallig net afgeleverd. Omdat er geen niet-gerenoveerd materieel meer is, vervalt dan de tweede m, net zoals bij SGM is gebeurd.ThisRulez schreef:Zelfde geldt dan toch voor ICMm. Over 5 jaar is dat ook niet meer modern hoor
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Revisie DDAR
Is dat serieus gebeurd? :?
Iedereen hier heeft het anders gewoon over SGMm en ICRm.
Iedereen hier heeft het anders gewoon over SGMm en ICRm.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Revisie DDAR
Tja ICRmf(yra) wordt ook wel eens ICRmm genoemd. Allebei geen officiele namen trouwens ;)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Revisie DDAR
Verdwijnen in de rijtuigen nu eigenlijk ook die 'cijferbakjes' waarmee het stamnummer wordt aangegeven?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Revisie DDAR
Gelet op het feit dat VIRM en SLT dezelfde stijl hebben om die nummers aan te geven, lijkt het mij toch van wel.Meltrain schreef:Verdwijnen in de rijtuigen nu eigenlijk ook die 'cijferbakjes' waarmee het stamnummer wordt aangegeven?
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Revisie DDAR
Het heeft niet zozeer met stijl van doen, het is gewoon handig. Als er een nummerbepalende bakwisseling heeft plaatsgevonden, kan je vervolgens gemakkelijk met een kruiskopschroevendraaier het stelnummer in het kastje aanpassen. Overigens heeft SLT vaste stelnummers en plaknummers, dus niet van die kastjes.
Vallend blad maakt rails glad.
Re: Revisie DDAR
Nummerbepalende bakwisselingen zijn alleen toch echt aan de orde bij VIRM, DDAR en ICR? Voor de rest zijn het echt vaste treinstellen.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39191
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Revisie DDAR
Klopt ja, bij alles wat een treinstam vormt dus. Al gaat het nummer aanpassen bij DDAR op dit moment natuurlijk wel makkelijker dan bij VIRM waar je alle stickers aan mag gaan passen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 57 gasten