OVer je OV-Chipkaart

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: OVer je OV-Chipkaart

Bericht door Freek »

@Reiziger Delft
Ja dat mag nog, de minister moet dan eerst beslissen dat het papierenkaartje niet meer geldig is. Tot die tijd is een papierenkaartje voor studenten even goed een geldig vervoerbewijs als voor anderen.

@Daniel
Zoiets gaat natuurlijk in samenspraak met elkaar, maar heb begrepen dat de provincies er 'duidelijk richting hebben gegeven'.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer je OV-Chipkaart

Bericht door fogeltje »

Ik zal in dit topic maar niet beginnen :')

Heb voorlopig nog zes restitutieaanvragen openstaan waarvan Connexxion er twee in mijn ogen onterecht heeft afgekeurd (overstapperikelengezeik met twee chipkaarten vanwege twee kortingsproducten) terwijl ze het de eerste keer wel netjes terug betaald hebben, daarvoor de OV-ombudsman ingeschakeld.

Verder vandaag even een vlug ritje van Beek en Donk naar Brandevoort en terug gemaakt (overgestapt bij het Ziekenhuis in Helmond, niet op het station). Dat ritje was met Dalurenkorting NB zowaar goedkoper dan met een Dalurendagkaartje, zelfs als ik op de terugweg het instaptarief opnieuw had moeten betalen (maar nu pakte ik dezelfde bus weer terug). Dat kortingsproduct tikt echt lekker aan.

Verder nu twee dagen op rij bij Universiteit O.Z. in Nijmegen richting het station verkeerd ingecheckt (Erasmuslaan) en dat heb ik al een keer eerder gehad. Die twee keer vraag ik nu echter niet terug omdat ik donderdag op lijn 199 ook verkeerd ben ingecheckt maar toen in mijn voordeel en dat voordeel groter was dan die twee ritten op lijn 3/4 naar het station.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer je OV-Chipkaart

Bericht door fogeltje »

visgraat schreef:Ja, inderdaad, dat is wel opletten. Ik hoop dat ze de productconflicten serieus gaan aanpakken, want dan heb je dat soort dingen minder.
Reken daar maar niet op :') Ik schop al ruim anderhalf jaar conflicten tegen producten tussen verschillende vervoerders en die worden maar niet opgelost.
"Een touringcar is geen bus"
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: OVer je OV-Chipkaart

Bericht door Gekko123 »

Waarom zouden ze ook? Door die perikelen ontvangen ze immers meer geld...
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer je OV-Chipkaart

Bericht door fogeltje »

Gekko123 schreef:Waarom zouden ze ook? Door die perikelen ontvangen ze immers meer geld...
Inderdaad, zo lang ik de enige ben die elke cent terugvraagt is er voor vervoerders weinig aansporing om dingen op te lossen. De meeste mensen zullen zich niet eens bewust zijn dat ze pertinent teveel betalen.
"Een touringcar is geen bus"
ThisRulez
Berichten: 45
Lid geworden op: ma 26 sep 2011, 11:37

Re: OVer je OV-Chipkaart

Bericht door ThisRulez »

Vanochtend een bevestiging gekregen dat mijn SRP succesvol is gekoppeld met mijn nieuwe OVC. Vanmiddag even ophalen.

Weet iemand of ik die 13 euro die nu nog op mijn oude OVC staat, op de een of andere manier kan overzetten? Of kan ik, als mijn SRP daarop geblokkeerd is, nog gewoon mee reizen (dat is dan zeker zonder korting?)
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart

Bericht door webguy »

Kan gewoon bij de NS balie, zetten ze het even voor je over.
ThisRulez
Berichten: 45
Lid geworden op: ma 26 sep 2011, 11:37

Re: OVer je OV-Chipkaart

Bericht door ThisRulez »

Waar zitten die tegenwoordig nog dan? :oops:
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart

Bericht door webguy »

Grotere stations, geen idee waar je woont, maar je komt vast wel op een station met een loket...
ThisRulez
Berichten: 45
Lid geworden op: ma 26 sep 2011, 11:37

Re: OVer je OV-Chipkaart

Bericht door ThisRulez »

Ik zal eens kijken als ik vrijdag weer met de trein ga (Breda - Leiden). Volgens mij zitten ze nog wel in Leiden
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart

Bericht door Geert »

Breda heeft toch ook nog wel een tickets-en-service balie?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50854
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart

Bericht door Suus »

Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
ThisRulez
Berichten: 45
Lid geworden op: ma 26 sep 2011, 11:37

Re: OVer je OV-Chipkaart

Bericht door ThisRulez »

Thanks! Kan ik mooi vrijdag als ik naar huis ga ff m'n saldo over laten zetten :)
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart

Bericht door Michael »

Die balie zit helemaal achterin net voorbij het Veolia Servicepunt.
visgraat
Berichten: 861
Lid geworden op: vr 13 mei 2011, 23:13

Re: OVer je OV-Chipkaart

Bericht door visgraat »

Ik vind het wel apart. Er zit een man naast mij met een abonnement. Komt de conducteur. De man laat de kaart zien in z'n portemenee: OK. Ik denk: Ik (doe nonchalant en) laat mijn OV-Chipkaart ook gewoon zien; hoeft die niet uit m'n portemonnee. Zit hij je aan te kijken: Komt die nog. Zeg ik: Hij hoeft de kaart toch ook niet af te geven. Gelijke behandeling toch :p.
hauptbahnhof
Berichten: 3905
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: OVer je OV-Chipkaart

Bericht door hauptbahnhof »

Kan er op jouw OV-chipkaart worden gezien dat je gratis reist? :roll:
VIRM
Berichten: 7571
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je OV-Chipkaart

Bericht door VIRM »

Goed nieuws op OV-chipkaart gebied!

Mijn aanhoudend gemopper richting NS heeft kennelijk zijn vruchten afgeworpen. Toen ik afgelopen zaterdag in de oostpassage van Amsterdam Centraal het poortje pakte waar de geleidelijn op uitkomt, maakte het gewoon GELUID! Goed, het was het normale OV-chippoort zachte gluid, maar het was er tenminste! :D
Beul van de blindegeleidelijn
visgraat
Berichten: 861
Lid geworden op: vr 13 mei 2011, 23:13

Re: OVer je OV-Chipkaart

Bericht door visgraat »

hauptbahnhof schreef:Kan er op jouw OV-chipkaart worden gezien dat je gratis reist? :roll:
Gewoon op goed vertrouwen. Ik heb ook vaak conducteurs of van die tellers die doen alsof ze controleren of ze zitten scheef te kijken. Want voor het weekendabonnement moeten ze even doorzappen.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je OV-Chipkaart

Bericht door ODRAIL »

Het is wel opvallend dat sinds de RET per 1 oktober loketgeld (€ 0,50) vraagt en de NS het juist heeft afgeschaft (dit is op landelijk niveau). Het is om deze reden op Rtd bij de NS juist drukker geworden met mensen die op het (NS) station hun OV-Chipkaart gaan oplanden. En bij de RET (zowel op het Centraal station als op station Beurs) is het juist zeer rustig geworden.
hauptbahnhof
Berichten: 3905
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: OVer je OV-Chipkaart

Bericht door hauptbahnhof »

Balietoeslag bij NS afgeschaft? Sinds wanneer? En waar heeft NS dat verteld?
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je OV-Chipkaart

Bericht door ODRAIL »

hauptbahnhof schreef:Balietoeslag bij NS afgeschaft? Sinds wanneer? En waar heeft NS dat verteld?
Ja, sinds 1 oktober 2011. Het is mijn ook niet verteld. Maar ik heb een bewijs "ontheffing transactiekosten" vanwege mijn handicap. Echter dit kaartje is sinds deze datum overbodig.

Over de communicatie dat dit afgescfhaft heb ik tot op heden nergens iets kunnen vinden.
ThisRulez
Berichten: 45
Lid geworden op: ma 26 sep 2011, 11:37

Re: OVer je OV-Chipkaart

Bericht door ThisRulez »

Koppeling met mijn nieuwe OVC is gelukt :D Ben benieuwd hoe lang ik nog met 2 OVC's kan reizen :P
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: OVer je OV-Chipkaart

Bericht door Raymond »

Raymond schreef:Ritten op de OV-chipkaart die de nachtgrens van 0:00 uur overschrijden worden door InfoXX blijkbaar pas de daaropvolgende nacht uitgelezen in de garage (in plaats van gelijk dezelfde nacht alle aanwezige gegevens uit te lezen). Gevolg: in het transactieoverzicht staat gedurende een dag alleen de check-in met het afgetrokken instaptarief. Ik vond het al zo twijfelachtig dat ik vergeten zou hebben uit te checken. Was dus ook wel verbaasd nu ik de check-uit wel opeens weer tegenkwam.
Hierop terugkomend: lijkt erop dat bij de Connexxion klantenservice echt puur op de datum zelf is gekeken naar de rechtmatigheid van een claim. Check-in voor 0:00, check-uit na 0:00 uur blijkt genoeg reden om mijn claim te honoreren. (A) Mij hoor je niet klagen: dat was een gratis ritje + bonus.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je OV-Chipkaart

Bericht door Vinny »

KM46 schreef:
hauptbahnhof schreef:Balietoeslag bij NS afgeschaft? Sinds wanneer? En waar heeft NS dat verteld?
Ja, sinds 1 oktober 2011. Het is mijn ook niet verteld. Maar ik heb een bewijs "ontheffing transactiekosten" vanwege mijn handicap. Echter dit kaartje is sinds deze datum overbodig.

Over de communicatie dat dit afgescfhaft heb ik tot op heden nergens iets kunnen vinden.
Gold de balietoeslag ook voor het opladen van tegoed op de chipkaart? Het maken van een transactieoverzicht bij de NS balie is trouwens gratis en bovendien veel handzamer dan de kassabon die je uit de automaat van het GVB krijgt...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je OV-Chipkaart

Bericht door ODRAIL »

Vinny schreef:Gold de balietoeslag ook voor het opladen van tegoed op de chipkaart?
Ja, dit gold voor alle lokethadelingen.
Vinny schreef:Het maken van een transactieoverzicht bij de NS balie is trouwens gratis en bovendien veel handzamer dan de kassabon die je uit de automaat van het GVB krijgt...
Die kassabon krijg je ook bij de RET, zowel uit de automaat als aan het loket.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten