Trambestuurder stuurt naaktfoto's aan passagier

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Cookie
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1671
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 17:06

Trambestuurder stuurt naaktfoto's aan passagier

Bericht door Cookie »

Trambestuurder stuurt naaktfoto's aan passagier

KARLSRUHE
- Een trambestuurder uit de Duitse stad Karlsruhe heeft enkele weken geleden naaktfoto's van zichzelf via de mobiele telefoon naar een vrouwelijke passagier gestuurd.

Dat maakte het trambedrijf dinsdag bekend. De man maakte gebruik van de bluetoothtechnologie, waarmee afbeeldingen op een mobiele telefoon naar alle mobiele telefoons in de nabije omgeving kunnen worden gestuurd, zonder dat daarvoor het mobiele telefoonnummer van de ontvanger hoeft te worden ingetoetst.

De vrouw ontving de foto's en zag dat de man afbeeldingen aan het versturen was. Toen zij hem hier op aansprak, gaf hij direct toe dat de beelden van hem waren, aldus een woordvoerder van de werkgever.

Ontslagen

De trambestuurder is inmiddels ontslagen. De ontvangster heeft een aanklacht tegen hem ingediend. Of andere passagiers de intieme foto's van de bestuurder ook hebben ontvangen, is niet bekend.

Bron: http://www.nu.nl/news/1697471/50/Trambe ... agier.html
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Trambestuurder stuurt naaktfoto's aan passagier

Bericht door Daan »

Trein-O-Fiel schreef:Dat maakte het trambedrijf dinsdag bekend. De man maakte gebruik van de bluetoothtechnologie, waarmee afbeeldingen op een mobiele telefoon naar alle mobiele telefoons in de nabije omgeving kunnen worden gestuurd, zonder dat daarvoor het mobiele telefoonnummer van de ontvanger hoeft te worden ingetoetst.
Niet echt slim, en dus direct maar een waarschuwing: Zet Bluetooth uit als je het niet gebruikt, en als je het aan hebt staan, zet het dan op 'verborgen' ofzo. Op die manier kunnen andere mensen jouw telefoon niet vinden.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Trambestuurder stuurt naaktfoto's aan passagier

Bericht door Justin »

Precies. Zo heb ik dat ook.

Soms tegen beter weten in, want als mn vrienden mij iets willen op sturen zie ik het nooit :p.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Trambestuurder stuurt naaktfoto's aan passagier

Bericht door Ruben »

De moderne telefoons vragen om acceptatie en PINcode voordat er ook maar iets naar het ding verzonden kan worden. Die vrouw had dat misschien ook, maar heeft het toen (uit nieuwsgierigheid?) maar geaccepteerd.

Overigens is onlangs ook al een soortgelijke zaak in Duitsland geweest over een jongen die naaktfoto's van zichzelf naar willekeurige nummers MMSte. In die rechtzaak is -zelfs door de rechter- smakelijk gelachen om de grootte van zijn geslachtsdeel. :lol:
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Trambestuurder stuurt naaktfoto's aan passagier

Bericht door Daan »

NS-Reiziger schreef:De moderne telefoons vragen om acceptatie en PINcode voordat er ook maar iets naar het ding verzonden kan worden. Die vrouw had dat misschien ook, maar heeft het toen (uit nieuwsgierigheid?) maar geaccepteerd.
Tja, bij mijn telefoon is het geloof ik zo dat je de telefoons echt moet pairen om een verbinding tot stand te kunnen brengen, en de pincode/wachtwoord die je daarvoor gebruikt verzin je zelf, maar zal je wel aan de andere persoon moeten vertellen.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21361
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Trambestuurder stuurt naaktfoto's aan passagier

Bericht door Meltrain »

Ik zal dat in elk geval nooit hebben: mijn mobiel/keolkast is zo oud dat er niet eens Bluetooth op zit. :lol:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
waldo79
Berichten: 7642
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Trambestuurder stuurt naaktfoto's aan passagier

Bericht door waldo79 »

Mijn telefoon zou het moeten kunnen, maar ik heb me er niet in verdiept.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 88 gasten