OVer je reiservaringen in oktober 2011

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011

Bericht door Justin »

Gisteren had trein t2267 een +11 bij vertrek uit Rtd. Dat werd +20 bij Ddzd, doordat de s5100 niet ingehaald kon worden, en op Ddr de s1900 en een goederenstoet er voorbij moest... De meneer aan de andere kant van het gangpad vloekte zich in de rondte... Tsja, wat verwacht je anders :').
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Reiziger Delft
Berichten: 1198
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011

Bericht door Reiziger Delft »

De herfst is begonnen op het spoor; vanochtend had m'n intercity (ICMm) vanuit Rotterdam vlak voor Amersfoort wat moeite tijdens het remmen om niet te slippen. De conducteur riep ook netjes om dat we iets langzamer reden, zodat de machinist de trein onder controle kon houden. (remming voor Amersfoort was vrij vroeg ingezet) Uiteindelijk ietsje te laat op Amersfoort, maar de IC Berlijn bleef netjes wachten. :pos:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011

Bericht door Daniel »

Iets soortgelijks met de t2818 bij binnenkomst in Utrecht, maar die had onderweg zoveel tijd ingelopen dat 'ie alsnog met -1 aankwam.
Meer problemen met de bus: rond de Bleekstraat in Utrecht stond de boel compleet vast en is het verkeerslicht voor mijn bus wel drie keer op wit gesprongen voordat het überhaupt mogelijk was om verder te rijden...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Daelea
Berichten: 1110
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011

Bericht door Daelea »

Maandag precies op het goede moment op Ut aangekomen, blijkens de volgende foto: (sorry voor de slechte kwaliteit)

Afbeelding

En (eigenlijk reisinfomisser, maar goed)
Een halve internationale trein die twee keer op hetzelfde station stopt?
Afbeelding
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011

Bericht door Fles »

Ja, die rijdt met Dosto. De onderste helft wordt in Bad Bentheim afgekoppeld :mrgreen:
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011

Bericht door Chauf21 »

Vandaag moest ik van Amsterdam naar Rotterdam en vanwege de werkzaamheden wou ik met de Fyra om wat tijd te besparen. Op Amsterdam Zuid staat de Fyra aangekondigd, maar hij reed hard voorbij. Geen omroep of niks, dus maar snel met de wat vertraagde stoptrein naar Schiphol om dat ding met een sprintje hopelijk nog te kunnen halen. Op de trappen van Shl nog wat contact met medereizigers die het blijkbaar allemaal normaal leken te vinden, maar toch de Fyra gehaald! Helaas werd de trein opgeheven wegens gebrek aan conducteurs, dus wij er allemaal weer uit.. De s2100 en s9200 rijden dit weekend niet via Shl, maar er werd omgeroepen de s2600 te nemen. Ik zit nu in de s2200 en hoop de schade nog enigszins te kunnen beperken :')
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011

Bericht door STF »

Ik had vanmiddag tijdens een busritje in het zuiden van Luxemburg op een gegeven moment echt het idee dat ik door een TV-programma als de verborgen camera werd gefilmd ofzo want de busroute sloeg totaal nergens meer op:

-we rijden over weg A en komen bij rotonde 1 aan en slaan hier rechtsaf
-volgen een heel stuk weg B
-we komen bij rotonde 2 en draaien volledig rond
-rijden terug over weg B waar we vandaan kwamen
-stoppen langs een halte, gelegen aan weg B
-we komen opnieuw bij rotonde 1 en draaien volledig rond
-rijden voor de derde keer over weg B
-we komen weer bij rotonde 2 en gaan nu rechtdoor, dit deel van weg B hebben we nog niet eerder gereden
-bij rotonde 3 slaan we linksaf, weg C op en verlaten dus eindelijk weg B...

Dit alles heeft vijftien minuten gekost wat waarschijnlijk in rechtstreekse vorm slechts vijf minuten had hoeven duren.
Aan beide kanten van de weg ligt diezelfde halte dus ook dat kan niet de reden zijn om in beide rijrichtingen perse via de westelijke halte te rijden en vervolgens bij de oostelijke halte gewoon door te rijden...

Rare jongens hoor, die Luxemburgers... :?
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5861
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011

Bericht door reisthijs »

Mijn reis Haarlem-Utrecht was afgelopen vrijdagavond onverwacht snel: de sneltrein uit Breda die om 0:21 in Amsterdam aankwam bleek daar door te rijden als IC naar Nijmegen! Zo duurt Hlm-Ut ineens nog maar 44 minuten. :Y
Dit blijkt achteraf elke vrijdag en zaterdag zo gepland te zijn.
(De reisplanner kent die koppeling alleen niet en geeft als advies om in Asd over te stappen op een sprinter naar Utrecht, dan ben je 67 minuten onderweg.)
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011

Bericht door STF »

Van de week zat ik in een gelede-bus waarvan de chauffeur zeker dacht dat ie met een racewagen onderweg was; telkens bij een rotonde of kruising met 80 km/u het stuur volledig omgooien, dat de banden niet loskwamen van het wegdek is nog een wonder... Bij het naderen van een voorangsweg zo de bus tussen het aanstormende verkeer smijten, wat daardoor in de remmen moest... In het drukke centrum van Luxemburg-stad zoveel mogelijk ander verkeer rechts inhalen, bij zebrapaden zo laat en krachtig en mogelijk remmen (bij een van die zebrapaden begonnen de overstekende mensen serieus weg te vluchten doordat ze dachten dat de bus niet zou stoppen). Bij het naderen van een halte bij 20 km/u de deurknopjes alvast indrukken, etc. En dan bijna een kwartier te vroeg op het eindpunt aankomen om uitgebreid te krant te gaan lezen...pff... Bij het andere eindpunt is de eindlus daardoor nog niet eens vrij want de voorganger staat er nog dus dan maar langs het schoolplein parkeren om driekwartier lang de krant te kunnen lezen...

Viel me nog reuze mee dat hij niet boven de 110 km/u is uitgekomen (de bus kan ongeveer 135 km/u).
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011

Bericht door MdJ »

Wie heeft dat blik met mensen opengetrokken? Zowel mijn bus was vol (normaal net zitvol), perron van Apeldoorn stond vol, mijn trein was druk... Normaal veel en veel rustiger...
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011

Bericht door Daniel »

Denk dat men massaal van Utrecht naar Apeldoorn verhuisd is, in eerstgenoemde plaats vond ik 't namelijk opvallend rustig op het centraal station voor een maandagmorgen :wink:

In Amersfoort mocht vanmorgen de t1519 op een of andere manier het station niet uit. Eerst wel logisch: kwam nog een licht vertraagde Valleilijn-trein binnen en die heeft een conflicterende rijweg. Dat was echter nog voor vertrektijd van de t719 die eveneens "ergens" op bleef wachten en met +5 vertrok (t1719 was allang weg, daar stond 'ie dus niet op te wachten). Pas daar vlak achteraan mocht de 1519 eruit met inmiddels +10 terwijl hij keurig op tijd vertrekgereed stond.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011

Bericht door Vinny »

reisthijs schreef:Mijn reis Haarlem-Utrecht was afgelopen vrijdagavond onverwacht snel: de sneltrein uit Breda die om 0:21 in Amsterdam aankwam bleek daar door te rijden als IC naar Nijmegen! Zo duurt Hlm-Ut ineens nog maar 44 minuten. :Y
Dit blijkt achteraf elke vrijdag en zaterdag zo gepland te zijn.
(De reisplanner kent die koppeling alleen niet en geeft als advies om in Asd over te stappen op een sprinter naar Utrecht, dan ben je 67 minuten onderweg.)
Ik neem aan dat je minder dan 5 minuten stilstaat op het perron? Dan valt die buiten de normtijd overstappen ;) Ik vind het wel een beetje vreemd dat een crossplatform overstap (aankomst en vertrek op hetzelfde perron) niet met minder minuten wordt beloond, maar blijkbaar moet dat dan apart worden ingevoerd en doen ze dat dus alleen bij structurele verbindingen en niet bij "toevallige" seriekoppelingen.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011

Bericht door VIRM »

Mijn s4000 met vertrek 08:00 uit Zaandam zag er - voor die tijd - behoorlijk leeg uit. En er kwam op dit vroege tijdstip een man van Reizigersonderzoek langs om de kaartjes te controleren. Die was er vroeg bij zeg. :mrgreen: Vlakbij mij vroeg een vrouw wat de reden van het onderzoek was; toen de man onder meer vertelde dat het als een soort controle van de OV-chipkaart was heb ik al mijn sarcastische opmerkingen en kritiek over de OV-chip bij NS maar ingehouden...

Op Sloterdijk had ik de s2600 van 08:17 en na vertrek uit Schiphol reden we tot aan de uitgang van de tunnel in een slakkengangetje. Werd niet omgeroepen waarom. Het zou mij niks verbazen als er een vertraagde s5700 voor ons reed.
Beul van de blindegeleidelijn
Etienne
Donateur
Berichten: 7907
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011

Bericht door Etienne »

Vanmiddag reed er op een Metrolijn C een enkel SG3'tje. 't zag er gezellig uit binnen :|
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011

Bericht door ODRAIL »

Etienne schreef:Vanmiddag reed er op een Metrolijn C een enkel SG3'tje. 't zag er gezellig uit binnen :|
Een enkel SG3'tje hoeft opzich geen probleem te zijn, behalve als het in de spits is.

Trouwens men rijdt in het weekeide altijd met enkele SG3'tjes op de lijnen A en B, ook tijdens evenementen.
Etienne
Donateur
Berichten: 7907
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011

Bericht door Etienne »

KM46 schreef:
Etienne schreef:Vanmiddag reed er op een Metrolijn C een enkel SG3'tje. 't zag er gezellig uit binnen :|
Een enkel SG3'tje hoeft opzich geen probleem te zijn, behalve als het in de spits is.

Trouwens men rijdt in het weekeide altijd met enkele SG3'tjes op de lijnen A en B, ook tijdens evenementen.
Ik zag hem wegrijden om 16.15 vanaf Coolhaven.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011

Bericht door Ennes »

VIRM schreef:Mijn s4000 met vertrek 08:00 uit Zaandam zag er - voor die tijd - behoorlijk leeg uit. En er kwam op dit vroege tijdstip een man van Reizigersonderzoek langs om de kaartjes te controleren. Die was er vroeg bij zeg. :mrgreen: Vlakbij mij vroeg een vrouw wat de reden van het onderzoek was; toen de man onder meer vertelde dat het als een soort controle van de OV-chipkaart was heb ik al mijn sarcastische opmerkingen en kritiek over de OV-chip bij NS maar ingehouden...

Op Sloterdijk had ik de s2600 van 08:17 en na vertrek uit Schiphol reden we tot aan de uitgang van de tunnel in een slakkengangetje. Werd niet omgeroepen waarom. Het zou mij niks verbazen als er een vertraagde s5700 voor ons reed.
Vind het wel een leuke uitleg :lol: ze controleren helemaal niets, ze tellen alleen de kaartSOORTEN die gebruikt worden op een bepaald traject.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011

Bericht door Daniel »

Van 21 t/m 23 oktober gaat men in Amersfoort aan de slag met de dive-under en rijden er geen rechtstreekse treinen tussen Amersfoort en Utrecht. Wel rijdt er in deze periode een omgeleide intercity via Hilversum, maar of die nu in een handig pad zit... als je vier minuten later uit Amersfoort vertrekt en in Hilversum overstapt ben je drie minuten eerder in Utrecht :P Al is het voor de capaciteit natuurlijk wel noodzakelijk dat die extra trein er rijdt.
De s5500 zal het deze dagen ook wel druk krijgen want dat is dan de enige treinserie in Bilthoven en Den Dolder en tevens de geadviseerde omreisroute tussen deze stations en Amersfoort.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011

Bericht door ODRAIL »

Etienne schreef:
KM46 schreef:
Etienne schreef:Vanmiddag reed er op een Metrolijn C een enkel SG3'tje. 't zag er gezellig uit binnen :|
Een enkel SG3'tje hoeft opzich geen probleem te zijn, behalve als het in de spits is.

Trouwens men rijdt in het weekeide altijd met enkele SG3'tjes op de lijnen A en B, ook tijdens evenementen.
Ik zag hem wegrijden om 16.15 vanaf Coolhaven.
Inde spits dus, en dus zeer gezellig van binnen :wink:.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011

Bericht door ODRAIL »

Ennes schreef:
VIRM schreef:Mijn s4000 met vertrek 08:00 uit Zaandam zag er - voor die tijd - behoorlijk leeg uit. En er kwam op dit vroege tijdstip een man van Reizigersonderzoek langs om de kaartjes te controleren. Die was er vroeg bij zeg. :mrgreen: Vlakbij mij vroeg een vrouw wat de reden van het onderzoek was; toen de man onder meer vertelde dat het als een soort controle van de OV-chipkaart was heb ik al mijn sarcastische opmerkingen en kritiek over de OV-chip bij NS maar ingehouden...

Op Sloterdijk had ik de s2600 van 08:17 en na vertrek uit Schiphol reden we tot aan de uitgang van de tunnel in een slakkengangetje. Werd niet omgeroepen waarom. Het zou mij niks verbazen als er een vertraagde s5700 voor ons reed.
Vind het wel een leuke uitleg :lol: ze controleren helemaal niets, ze tellen alleen de kaartSOORTEN die gebruikt worden op een bepaald traject.
Hoevaak telt men eigenlijk per jaar op een bepaald traject? Je hebt soms het gevoel dat men meer telt dan dat men echt controleert.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011

Bericht door Michael »

Ik stond iets voor 13.00 en de conducteur van de s9200 gaf me een gratis toeslagkaartje voor de Fyra. heb toen de s900 maar genomen in plaats van de s1900 was mooi 20 minuten eerder thuis.
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011

Bericht door Freek »

Rondom Arnhem was er sprake van een storing in de infoplus schermen. Zo kon het zijn dat er geen of onjuiste info getoond werd, werd keurig omgeroepen. Maar wat ik dan wel vreemd vind is dat mijn trein op 3 van 4 schermen goed werd aangekondigd en op het andere scherm verkeerd. Het lijkt me toch dat die gekoppeld aan elkaar zijn.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5861
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011

Bericht door reisthijs »

Daniel schreef:Van 21 t/m 23 oktober gaat men in Amersfoort aan de slag met de dive-under en rijden er geen rechtstreekse treinen tussen Amersfoort en Utrecht. Wel rijdt er in deze periode een omgeleide intercity via Hilversum, maar of die nu in een handig pad zit...
Een véél handiger pad in ieder geval dan de vorige keer (een weekend in april) toen die omgeleide IC's bijna een half uur stilstonden in Hilversum...
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011

Bericht door M57 »

Freek schreef:Rondom Arnhem was er sprake van een storing in de infoplus schermen. Zo kon het zijn dat er geen of onjuiste info getoond werd, werd keurig omgeroepen. Maar wat ik dan wel vreemd vind is dat mijn trein op 3 van 4 schermen goed werd aangekondigd en op het andere scherm verkeerd. Het lijkt me toch dat die gekoppeld aan elkaar zijn.
Overal waar ik vandaag kwam was er een vergelijkbaar probleem met de nieuwe treinaanwijzers.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011

Bericht door Ennes »

KM46 schreef:
Ennes schreef:
VIRM schreef:Mijn s4000 met vertrek 08:00 uit Zaandam zag er - voor die tijd - behoorlijk leeg uit. En er kwam op dit vroege tijdstip een man van Reizigersonderzoek langs om de kaartjes te controleren. Die was er vroeg bij zeg. :mrgreen: Vlakbij mij vroeg een vrouw wat de reden van het onderzoek was; toen de man onder meer vertelde dat het als een soort controle van de OV-chipkaart was heb ik al mijn sarcastische opmerkingen en kritiek over de OV-chip bij NS maar ingehouden...

Op Sloterdijk had ik de s2600 van 08:17 en na vertrek uit Schiphol reden we tot aan de uitgang van de tunnel in een slakkengangetje. Werd niet omgeroepen waarom. Het zou mij niks verbazen als er een vertraagde s5700 voor ons reed.
Vind het wel een leuke uitleg :lol: ze controleren helemaal niets, ze tellen alleen de kaartSOORTEN die gebruikt worden op een bepaald traject.
Hoevaak telt men eigenlijk per jaar op een bepaald traject? Je hebt soms het gevoel dat men meer telt dan dat men echt controleert.
Hoevaak telt men eigenlijk per jaar op een bepaald traject?
Ik heb het niet geteld!
Je hebt soms het gevoel dat men meer telt dan dat men echt controleert.
En?
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten