Mag ik even kwijt #94

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #94

Bericht door Thom91 »

webguy schreef:Get a real phone!

Snap eigenlijk sommige dingen van Blackberry niet... Je hebt een BES of een BIS nodig. BES voor bedrijven en dus decentraal van nature, maar BIS is dan weer helemaal centraal omdat alleen RIM die aanbiedt? Waarom zou Vodafone niet ook BIS aanbieden? Alleen RIM de boel laten aanbieden is vragen om problemen...
BIS is het systeem van BlackBerry. Via BIS loopt het BBM (Beter bekend als 'ping'), Whatsapp, Browsen, Facebook etc. Dat gaat door die servers heen waarna het versleuteld de wereld overgaat. Daar staat BIS bekend om.

BES is het zakelijke gedeelte, hiermee kan je hetzelfde maar is de beveiliging veel hoger. Admins kunnen op afstand van alles doen met je telefoon. Je hebt simpelweg meer zakelijke mogelijkheden. En inderdaad werkt BES nog wel ;) (Maar dat mag ook wel voor die prijs, Kost $4000 voor 20 licenties -> 20 telefoons..

Overigens blijf ik fan van RIM, maar dat komt door dat heilige qwerty toetsenbordje <3
Komt wel goed schatje.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #94

Bericht door webguy »

Das onzin want er zijn genoeg Android telefoons met een Qwerty toetsenbord tegenwoordig: HTC Chacha, Desire Z en Samsung is net met twee instapmodellen gekomen. Mijn Palm smartphone 2 jaar terug had ook een goeie.

Dat al het internetverkeer via BIS moet is natuurlijk belachelijk. Ja, als je zakelijke gebruiker bent en veel reist is dat interessant, maar hier in Nederland veel minder. Er zou alleen al een fallback moeten zijn dat als de Blackberry server down is alles "gewoon" via het internet gaat.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #94

Bericht door Thom91 »

Probleem is dat de 'fallback' niet werkt, verder maakt het me niet zoveel uit. Over die telefoons, die ChaCha heb ik nog nooit in me handen gehad, Desire Z is me het toetsenbordje te groot..

Verder net usenet eweka aangevraagd, wat gaat dat rap zeg, in vergelijking met de gratis ziggo :P
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #94

Bericht door Geert »

webguy schreef:Das onzin want er zijn genoeg Android telefoons met een Qwerty toetsenbord tegenwoordig: HTC Chacha, Desire Z en Samsung is net met twee instapmodellen gekomen. Mijn Palm smartphone 2 jaar terug had ook een goeie.

Dat al het internetverkeer via BIS moet is natuurlijk belachelijk. Ja, als je zakelijke gebruiker bent en veel reist is dat interessant, maar hier in Nederland veel minder. Er zou alleen al een fallback moeten zijn dat als de Blackberry server down is alles "gewoon" via het internet gaat.
Waarom zou het interessant zijn dat alles eerst via de BIS/BES gaat als je reist? In eerste instantie verbind je BB gewoon via GPRS/UMTS met de RIM servers, en vanuit daar met internet. BES is nog wel handig omdat je dan gelijk op het bedrijfsnetwerk kan zitten (interne applicaties etc.), maar voor BIS is het inderdaad onzinnig. Je zou ook alleen ping verkeer over het BIS netwerk kunnen sturen..
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #94

Bericht door webguy »

Als je reist weet je niet welk netwerk je op zit en of het wel te vertrouwen is. Neem aan dat Wifi verkeer ook weer via BIS dan gaat voor de browser. Als dat versleuteld is, ben je altijd verzekerd van een veilige verbinding en dat er niet wordt afgeluisterd, etc.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #94

Bericht door Thom91 »

Komt wel goed schatje.
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Mag ik even kwijt #94

Bericht door hauptbahnhof »

Thom91 schreef:Overigens blijf ik fan van RIM, maar dat komt door dat heilige qwerty toetsenbordje <3
Het is maar wat je gewend bent he. Ik had ook een BB en wilde niks anders hebben. Totdat mijn beste vriend een iPhone heeft genomen. Heb ik ook maar genomen. En ik wil nu niks anders. Die touchscreen went best snel. Laatst heb ik weer mijn BB in mijn handen gehad en het was vooral wennen weer.

Wat ik van iedereen hoor die een BB heeft, is dat ze niet naar iPhone willen omdat je op BB-Messenger een foto kunt zetten e.d. en dat kan op Whatsapp niet. Zucht.... :roll:
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #94

Bericht door webguy »

Kan wel op Whatsapp hoor: op Android zie je iig de Google profielfoto...
En alles went qua toetsenborden, een schermtoetsenbord typt ook best snel, is alleen kwestie van wennen...
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #94

Bericht door Thom91 »

hauptbahnhof schreef:
Thom91 schreef:Overigens blijf ik fan van RIM, maar dat komt door dat heilige qwerty toetsenbordje <3
Het is maar wat je gewend bent he. Ik had ook een BB en wilde niks anders hebben. Totdat mijn beste vriend een iPhone heeft genomen. Heb ik ook maar genomen. En ik wil nu niks anders. Die touchscreen went best snel. Laatst heb ik weer mijn BB in mijn handen gehad en het was vooral wennen weer.
Ik heb al 2 jaar een iPod Touch en ik mis zo vaak de letters.. :S
Komt wel goed schatje.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #94

Bericht door webguy »

Ja, maar je gebruikt ook je BB daarnaast. Ik heb dat ook, omdat mn werktoetsenbord anders is dan mn thuistoetsenbord...
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #94

Bericht door ODRAIL »

Zo, vanmiddag langs de huisarts voor de jaarlijkse griepprik.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #94

Bericht door Caspar »

Ik ga vanavond een baantje trekken met Dexter 8-)
Ik ben best zenuwachtig dat ik door de mand ga vallen; na al mijn fietsverhalen zal ie wel denken dat ik als een soort van Inge de Bruin door het zwembad heen stoom, en dan na 100 baantjes roep: Toppie Joppie :wink:
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #94

Bericht door Fles »

Caspar schreef:Ik ga vanavond een baantje trekken met Dexter 8-)
Ik ben best zenuwachtig dat ik door de mand ga vallen; na al mijn fietsverhalen zal ie wel denken dat ik als een soort van Inge de Bruin door het zwembad heen stoom, en dan na 100 baantjes roep: Toppie Joppie :wink:
Zit er dik in ja. Als je in 2 regels van "een baantje" naar "100 baantjes" gaat, doet dat de geloofwaardigheid over het algemeen geen goed :mrgreen:
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Mag ik even kwijt #94

Bericht door Dexter »

@Caspar: Ja, ik ga er wel vanuit dat jij als een soort Pieter van den Hoogenband door het water heen klieft. Mijn vriendinnen in bikini die ons vanavond komen vergezellen hebben inmiddels wel hooggespannen verwachtingen van jou. Kijk, mij en mijn wederhelft kennen ze inmiddels dus als wij na 10 baantjes besluiten af te taaien en ons in de jaccuzi laten zakken, dan kom ik daar dus wel mee weg, maar jij dus niet. :Y Even de druk wat verder opvoeren haha :lol:
Vallend blad maakt rails glad.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #94

Bericht door Fles »

Dexter schreef:Mijn vriendinnen in bikini die ons vanavond komen vergezellen
Hee wacht effe :idea: Waar en hoe laat? :P
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #94

Bericht door Suus »

Help mij herinneren dat ik nooit meer naar een supermarkt ga als deze voor het eerst geopend is :')

Ik wilde even een fles cola, een zak chips en een potje crème fraîche halen bij een vandaag geopende Jumbo bij mij in het dorp. Dus ik kom daar binnen en ik sta bijna direct al in de rij voor de kassa. Ik kon bovendien nergens de statiegeldautomaat vinden. Dus toen de supermarktmanager langsliep en vroeg of alles naar wens was, vroeg ik waar de statiegeldautomaat was. Die was dus naast de ingang, maar hij wilde wel even mijn flessen inleveren. Na twee minuten kwam hij terug, mijn flessen ingeleverd EN met een luxe tas, want mijn Hoogvliettas, dat kon toch echt niet _O-

Bij de kassa werden mijn boodschappen ook nog eens ingepakt door een medewerker en die bracht dat kleine beetje boodschappen zelfs nog weg naar mijn fiets :shock:

Albert Heijn, het is uit! Jumbo is mijn nieuwe liefde 8-)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Mag ik even kwijt #94

Bericht door Freek »

Maar als de rij zo lang is hoor je bij de Jumbo toch je boodschappen gratis te krijgen? Beetje afgekocht met een tas dus? :mrgreen:
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #94

Bericht door deadlock »

Thom91 schreef:Probleem is dat de 'fallback' niet werkt, verder maakt het me niet zoveel uit. Over die telefoons, die ChaCha heb ik nog nooit in me handen gehad, Desire Z is me het toetsenbordje te groot..

Verder net usenet eweka aangevraagd, wat gaat dat rap zeg, in vergelijking met de gratis ziggo :P
Torrents gebruiken. Dat is even goed en gratis.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Mag ik even kwijt #94

Bericht door fogeltje »

webguy schreef:Kan wel op Whatsapp hoor: op Android zie je iig de Google profielfoto...
En alles went qua toetsenborden, een schermtoetsenbord typt ook best snel, is alleen kwestie van wennen...
Ik heb ooit gezegd dat ik nooit aan de smartphones begin, nergens voor nodig, overbodige luxe, alles anders etc. Na twee dagen was ik verslaafd, gewend en wil niet meer anders. Touchscreen wende in mijn geval in ieder geval snel.
"Een touringcar is geen bus"
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #94

Bericht door deadlock »

Thom91 schreef:Kost $4000 voor 20 licenties -> 20 telefoons..

Overigens blijf ik fan van RIM, maar dat komt door dat heilige qwerty toetsenbordje <3
Het is wel iets goedkoper dan dat ;)

Om mij heen waren mensen gisteren en vanochtend vooral verbaasd dat ik nog wel met mijn BB kon internetten. Maar dat komt omdat wij BES hebben en ik ben daar beheerder van dus het ding is nooit stuk.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #94

Bericht door Suus »

Freek schreef:Maar als de rij zo lang is hoor je bij de Jumbo toch je boodschappen gratis te krijgen? Beetje afgekocht met een tas dus? :mrgreen:
Alleen van toepassing als niet alle kassa's geopend zijn. Alle kassa's waren open, dus helaas ging dat niet door.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #94

Bericht door Michael »

Ik ben zelf heel tevreden met mijn Samsung Galaxy Gio.

BTW, Ik ga mijn kamer maar eens opruimen dat is nogal hard nodig :D
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #94

Bericht door ODRAIL »

KM46 schreef:Zo, vanmiddag langs de huisarts voor de jaarlijkse griepprik.
En de griepprik is weer opgehaald.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #94

Bericht door Justin »

Dat p(r)ikken we niet!!! :mrgreen:

De dag gaat hier zo langzaam voorbij...
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #94

Bericht door deadlock »

KM46 schreef:
KM46 schreef:Zo, vanmiddag langs de huisarts voor de jaarlijkse griepprik.
En de griepprik is weer opgehaald.
Behoor je tot een zwakke bevolkingsgroep ja?
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 58 gasten