OVer je reiservaringen in oktober 2011

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15341
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011

Bericht door ODRAIL »

Etienne schreef:
KM46 schreef:
Etienne schreef:Vanmiddag reed er op een Metrolijn C een enkel SG3'tje. 't zag er gezellig uit binnen :|
Een enkel SG3'tje hoeft opzich geen probleem te zijn, behalve als het in de spits is.

Trouwens men rijdt in het weekeide altijd met enkele SG3'tjes op de lijnen A en B, ook tijdens evenementen.
Ik zag hem wegrijden om 16.15 vanaf Coolhaven.
Vanochtend (rond 10:00 uur) zag ik een enkele SG3'tje rijden op de B lijn. Vanmiddag (rond 16:00 uur) zag ik hetzelfde nummer weer rijden, maar dan gekoppeld aan een soortgenoot.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39167
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011

Bericht door Daniel »

Freek schreef:Rondom Arnhem was er sprake van een storing in de infoplus schermen.
Niet alleen daar. Op Utrecht Centraal stonden vanmiddag middenin de spits alle TBPs, PVs en TB21s op "Er is geen momenteel reisinformatie beschikbaar". Het goeie oude blauwe bord en de nog aanwezige CTAs werkten echter gewoon zoals het hoort, zal dus wel in de Bepac-converter hebben gezeten deze storing.

Wat wel een goeie actie was: naast op de ARGOS-borden had men ook op het grote scherm rechts van het blauwe bord wat normaal voor NS-reclame wordt gebruikt de mededeling gezet dat de borden last hadden van een storing.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
hauptbahnhof
Berichten: 3920
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011

Bericht door hauptbahnhof »

VIRM schreef:Mijn s4000 met vertrek 08:00 uit Zaandam zag er - voor die tijd - behoorlijk leeg uit. En er kwam op dit vroege tijdstip een man van Reizigersonderzoek langs om de kaartjes te controleren. Die was er vroeg bij zeg. :mrgreen: Vlakbij mij vroeg een vrouw wat de reden van het onderzoek was; toen de man onder meer vertelde dat het als een soort controle van de OV-chipkaart was heb ik al mijn sarcastische opmerkingen en kritiek over de OV-chip bij NS maar ingehouden...

Op Sloterdijk had ik de s2600 van 08:17 en na vertrek uit Schiphol reden we tot aan de uitgang van de tunnel in een slakkengangetje. Werd niet omgeroepen waarom. Het zou mij niks verbazen als er een vertraagde s5700 voor ons reed.
Die vrouw zeurt ook.
Ze kan ook simpelweg zeggen dat ze er niet aan meewerkt. :roll:

Wat win je trouwens mee om je kritiek e.d. aan die man te vertellen? hij kan er toch niks mee dus je hebt goed gedaan.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15341
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011

Bericht door ODRAIL »

Daniel schreef:
Freek schreef:Rondom Arnhem was er sprake van een storing in de infoplus schermen.
Niet alleen daar. Op Utrecht Centraal stonden vanmiddag middenin de spits alle TBPs, PVs en TB21s op "Er is geen momenteel reisinformatie beschikbaar". Het goeie oude blauwe bord en de nog aanwezige CTAs werkten echter gewoon zoals het hoort, zal dus wel in de Bepac-converter hebben gezeten deze storing.

Wat wel een goeie actie was: naast op de ARGOS-borden had men ook op het grote scherm rechts van het blauwe bord wat normaal voor NS-reclame wordt gebruikt de mededeling gezet dat de borden last hadden van een storing.
Hetzelfde was vanmiddag rond 15:00 uur aan de gang op Rtd. Misschien was er sprake van een landelijke storing?
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011

Bericht door Geert »

Stond een kwartiertje geleden ook nog op de ARGOS borden. De T7 en PV die ik aan de jaarbeurskant zag deden het overigens zonder problemen.
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011

Bericht door Marc »

In Utrecht stond trein t3557 eerst met +5 aangekondigd, maar om 16:15 verdween de hele trein van de CTA en de trein werd opgeheven. Volgens de eerste omroep kwam dit door een te hoog opgelopen vertraging, tijdens de tweede omroep kwam ook nog een defect aan de trein ter sprake. Er werd een extra trein naar Maastricht ingelegd die om 16:35 ging vertrekken van spoor 18b. Deze trein werd gereden met ICRm en volgens mij was dit de eerder opgeheven t3557. Die extra trein vormde wel een goede veegtrein, het bleef redelijk rustig in mijn t859.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39167
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011

Bericht door Daniel »

Geert schreef:Stond een kwartiertje geleden ook nog op de ARGOS borden. De T7 en PV die ik aan de jaarbeurskant zag deden het overigens zonder problemen.
Dan zou er weer wat tot leven moeten zijn gekomen in de loop der tijd... om 16.45 uur zag ik ze in ieder geval allemaal blanco zijn (tenminste van spoor 5 t/m 19, langs die van 1 t/m 4 ben ik niet gekomen)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011

Bericht door Geert »

In Den Haag net hetzelfde omroepbericht, maar alle TBP's en co. deden het prima. Blijkbaar probleem voorbij.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39167
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011

Bericht door Daniel »

Treinstel m8733 houdt nogsteeds van oranje... tjongejonge zeg, dat die stickers in meer dan een jaar tijd nog niet verwijderd zijn :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15341
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011

Bericht door ODRAIL »

Er rijden er noog meer mee in het rond. Kijk maar eens naar sommige plan V stellen :wink:.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011

Bericht door Ennes »

Daniel schreef:Treinstel m8733 houdt nogsteeds van oranje... tjongejonge zeg, dat die stickers in meer dan een jaar tijd nog niet verwijderd zijn :P
:lol: Die tekst was na gisteravond wel heel erg actueel natuurlijk :lol:
Geel met blauw houdt van oranje.

Vi vann!! Tre - Två, det Svenska fotbollslandslaget älskar orange!
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011

Bericht door Chauf21 »

Daniel schreef:Treinstel m8733 houdt nogsteeds van oranje... tjongejonge zeg, dat die stickers in meer dan een jaar tijd nog niet verwijderd zijn :P
Laatst zag ik een VIRM waarbij alleen 'houden van oranje' was afgeplakt. 'Geel en blauw' zag je dus nog wel :P
ThisRulez
Berichten: 45
Lid geworden op: ma 26 sep 2011, 11:37

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011

Bericht door ThisRulez »

Misschien een domme vraag, maar weet iemand wat de langste treinserie is qua tijd? Is dat Alkmaar - Maastricht?
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011

Bericht door Geert »

Schagen - Maastricht is nog langer, maar dat kan maar een paar keer per dag. En naar Heerlen lijkt steeds 3 minuten langer te duren, dat zal wel door het splitsen/combineren in Sittard komen.
Michael
Berichten: 11759
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011

Bericht door Michael »

de s800 is volgens mij inderdaad de langste treinserie met zijn 3 uur en 8 minuten.
ThisRulez
Berichten: 45
Lid geworden op: ma 26 sep 2011, 11:37

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011

Bericht door ThisRulez »

Maar Schagen is iets verder dan Alkmaar dus valt (in mijn ogen) in dezelfde treinserie. Wil nog een keer Den Haag C - Groningen doen. Komt voglens mij ook redelijk in de buurt. Tussen Amersfoort - Zwolle en Zwolle - Assen 2x 40 minuten lekker doorkachelen
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011

Bericht door Justin »

Ik neem aan dat je het over binnenlandse reizen hebt. Anders is de Moskou Expres wel een goeie winnaar...

Trein t827 en t829 beginnen in Den Helder doordeweeks:

Reistijd Hdr-Mt is daar 3 uur en 46 minuten (226 minuten). Naar Heerlen zou daar 3 minuten bij komen (mits het deel uit Heerlen ook daadwerkelijk in Den Helder start).

Rotterdam-Enschede (doorgaande ritten): 159 minuten (Den Haag: 3 minuten korter)
Rotterdam-Groningen (doorgaande ritten): 157 minuten (Den Haag: 3 minuten korter)
Amsterdam-Vlissingen: 159 minuten (trein t2116 doet er 168 minuten over)
Roosendaal-Zwolle: 172 minuten
Dordrecht-Leiden-Utrecht als doorgaande stoptrein s5000-s5700: 175 minuten
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
ThisRulez
Berichten: 45
Lid geworden op: ma 26 sep 2011, 11:37

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011

Bericht door ThisRulez »

Thanks! :)
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011

Bericht door reisthijs »

In dat rijtje mist nog Den Helder-Nijmegen (165 minuten). :wink:
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011

Bericht door Justin »

Ochja, inderdaad... en nog leuker wordt ie bij werkzaamheden Ut-Ht, als tie na Nm door gaat naar Ht en Ehv ;-).
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011

Bericht door Thom91 »

Deel Heerlen komt uit Hdr, Mt wordt in Amr voorgeplaatst
Komt wel goed schatje.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011

Bericht door STF »

En qua buslijnen? Ik ben ooit weleens in een bus bij station Nijmegen gestapt die na 1,5 uur nog niet bij het eindpunt was, geen idee meer welk lijnnummer maar had wel zoiets van; pff wat een absurd lange lijn. Bij een interliner vind ik het een ander verhaal, maar dit was een gewone buslijn...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011

Bericht door Suus »

De 315 Lelystad - Groningen is de langste lijn volgens mij, een goede tweede zou de 350 Alkmaar - Leeuwarden kunnen zijn.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011

Bericht door Ronald »

Qua rijtijd zal Q-buzz lijn 13 (Steenwijk-Leeuwarden) een goede kans maken: 2 uur en 39 minuten enkele reis.

edit: Ow nee, wacht, we hebben dat lijn 400-ding op de Veluwe nog: 4 uur en 10 minuten :P
Laatst gewijzigd door Ronald op wo 12 okt 2011, 22:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Michael
Berichten: 11759
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011

Bericht door Michael »

Arriva lijn 90 Rotterdam Zuidplein --> Utrecht is een lang lijntje. Doet er 2 uur en 25 minuten over
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten