Het grote computertopic! #3

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15345
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Het grote computertopic! #3

Bericht door ODRAIL »

Bij een van mijn oude werkgevers was het een combinatie naam functie geboortedatum datum van het jaar en jaartal. We hebben wel eens geprobeerd de boel te kraken, alleen het was ons nooit gelukt.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50898
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #3

Bericht door Suus »

webguy schreef:
Bee schreef:Het gevolg is waarschijnlijk dat men na de drie maanden weer terugkeert naar het vorige wachtwoord.
Dat mag meestal ook niet, zowel dan zijn ze wat vergeten of kan dat niet. Het is gebruikelijk om de laatste 3-5 wachtwoorden niet toe te staan. Wat je ook kan doen is maand en jaar gebruiken, of de maand erachter plakken, etc.
Er is geen verbod op en het systeem accepteert het ook. Ik heb een tweede wachtwoord achter de hand dat ik gebruik als ik even mijn wachtwoord moet veranderen omdat er ergens een synchronisatiefout is opgetreden in de aan elkaar geknoopte systemen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #3

Bericht door Michael »

Even een vraagje tussendoor. Wat IOS5? ik lees er opeens best veel over. maar heb geen idee wat het is. Volgens mij wel iets met computers
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #3

Bericht door Michael »

Ik ben er inmiddels al achter. heb het antwoord via Twitter gehad
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50898
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #3

Bericht door Suus »

iOS5 is de nieuwste softwareupdate voor iPhone, iPad en Ipod Touch. De belangrijkste nieuwe feature is iCloud.

En over iCloud gesproken: Dat zorgt ook voor een nieuwe versie van OS X, versie 10.7.2 van ruim 450 MB. Daarnaast een nieuwe versie van iTunes, 10.5.

Last but not least heb ik ook nog een update van nog eens zo'n 450 MB voor Find My Mac en Lion Web Recovery.

Ik ben de rest van de avond aan het downloaden :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #3

Bericht door Daniel »

Geert schreef:Kom nou, je kunt toch wel elke 3 maanden een nieuw riedeltje uit je hoofd leren? Gewoon vaak je computer locken en unlocken, ben je zo gewend. :pos:
Kost toch minstens een dag hoor in mijn geval :P En dan is 't op mijn werk nog redelijk eenvoudig: mogen gelijke stukken in zitten zolang er maar een verschil binnen de eerste 8 tekens zit (dus zes letters gevolgd door 01 en dan elke maand 1 ophogen is mogelijk)

En verder is zo'n beetje alles tegenwoordig gekoppeld waarmee inloggen op het netwerk dus volstaat om ook toegang tot alles op het intranet te hebben, dat werkt wel praktisch. Alleen het verlof/digitale loonstrook-systeem staat er los van, maar daarvan blijkt het wachtwoord na dezelfde tijdsperiode te verlopen :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50898
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #3

Bericht door Suus »

De HvA heeft de fantastische eer 20 intranetten te hebben, waarvan er voor 2 niet ingelogd hoeft te worden, en een derde alleen niet op een computer van de HvA. Bij de rest moet je bij elke bezoek inloggen en als je van de een als naar de ander gaat moet je elke keer opnieuw inloggen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15345
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Het grote computertopic! #3

Bericht door ODRAIL »

Nog even over mij computer: volgende week ga ik voor een nieuwe een bezoekje bregen aan een bekende compterzaak in Berkel en Rodenrijs.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50898
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #3

Bericht door Suus »

De kleurenprinter op mijn werk is kapot, er zou papier vastzitten achter de Duplexplaat. Helaas weet ik niet wat dat is, de klantenservice natuurlijk ook niet en OCE voert ook nog een discussie over dat onderwerp, dus ik ben benieuwd :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #3

Bericht door webguy »

Meestal heeft duplex te maken met op twee kanten printen (soms tegelijk), en voor sommige printers moet je dan een uitbreiding er op stoppen zodat het papier twee keer door de printer gaat... Zal dus wel ergens aan het einde zitten, vaak kom je al een heel eind door alles open te maken :P Of is het zo'n grote printer/apparaat dat je het papier dan nog niet ziet?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #3

Bericht door Daniel »

Bij foutmeldingen van printers volstaat het inderdaad doorgaans om elk deurtje en luikje wat 'ie vraag open te doen even open te doen. Helaas zijn die dingen niet zo slim dat ze al met die serie acties stoppen als je het vastgelopen papier achter de eerste deur die je opent aantreft.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50898
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #3

Bericht door Suus »

Ja, ware het niet dat de klep die werd aangegeven door het apparaat: Open de klep onder de uitvoerlade helemaal niet bestond :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #3

Bericht door Daniel »

De ultieme oplossing voor printerproblemen nog niet geprobeert? Da's de aan/uit-knop :mrgreen:

Eventjes uit laten staan en daarna weer aanzetten, dan ben je die paper-jam meldingen kwijt als 'ie niet wil ophouden met oplossingen te geven.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50898
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #3

Bericht door Suus »

Natuurlijk heb ik die oplossing geprobeerd :mrgreen:

Toch blijf ik van mening dat printers uit de hel komen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #3

Bericht door Daantje »

Daniel schreef:De ultieme oplossing voor printerproblemen nog niet geprobeert? Da's de aan/uit-knop :mrgreen:

Eventjes uit laten staan en daarna weer aanzetten, dan ben je die paper-jam meldingen kwijt als 'ie niet wil ophouden met oplossingen te geven.
Dat deed ik laatst dus bij een collega die problemen had met de printer en mijn hulp vroeg. Even later hoorde ik haar zeggen tegen een collega 'ja, Dana had de gouden tip met de printer, ze heeft hem aan en uit gezet'. Ik dacht toch dat iedereen dat wel wist :mrgreen:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #3

Bericht door Daniel »

Heb ook genoeg collega's die 'm nog niet kenden... nadeel van die truc is trouwens wel dat 'ie alle in de wachtrij vaststaande documenten alsnog gaat printen.
Op die manier ooit, toen het multifunctionele apparaat niet wilde kopiëren, heel veel kopietjes gekregen. Op het moment zelf kwamen ze er niet uit, maar toen ik de volgende ochtend langs de printer kwam (die dus 's nachts uit geweest was) lagen er een stuk of tien kopiën van de dag ervoor :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50898
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #3

Bericht door Suus »

De printer die het betreft is aangesloten op een P-Cube dus daar heb ik niet zo'n last van.

Anders was het met de balieprinter. Die was twee dagen niet aangesloten maar we bleven alles er naartoe sturen. Toen hij weer aangesloten werd zijn we nog een uur bezig geweest alles eruit te halen: kassabonnen, wuifbevestigingen, reserveringsbrieven, verzendbrieven, facturen, itemslips _O_
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #3

Bericht door STF »

Daantje schreef:ze heeft hem aan en uit gezet
Is uit en aanzetten niet handiger? :Y
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #3

Bericht door Geert »

Bee schreef:De printer die het betreft is aangesloten op een P-Cube dus daar heb ik niet zo'n last van.

Anders was het met de balieprinter. Die was twee dagen niet aangesloten maar we bleven alles er naartoe sturen. Toen hij weer aangesloten werd zijn we nog een uur bezig geweest alles eruit te halen: kassabonnen, wuifbevestigingen, reserveringsbrieven, verzendbrieven, facturen, itemslips _O_
En niemand komt dan op het idee om eerst even de queue leeg te maken? Als ik merk dat een printer het niet doet en ik had er al een printje naar toe gestuurd verwijder ik mijn printje altijd weer uit de wachtrij :)
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #3

Bericht door webguy »

Hel overigens met de Windows Spooler, tenzij je een fatsoenlijke print server er achter hebt hangen...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50898
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #3

Bericht door Suus »

Er verschijnt niet zo'n Windows Printericoontje onderaan, maar iets dat Novell iPrint heet o.i.d.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #3

Bericht door webguy »

Dat is dus niet de Windows Print Spooler inderdaad...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50898
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #3

Bericht door Suus »

Nee, dat is zo'n (jubelopmerking van Deadlock/afbrandopmerking van Fles) programma inderdaad :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #3

Bericht door STF »

Hmm de draadloze netwerkkaart die ik van de oude naar de nieuwe kantoor PC heb overgezet blijkt met geen mogelijkheid onder Windows 7 te willen werken.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #3

Bericht door deadlock »

Bee schreef:Natuurlijk heb ik die oplossing geprobeerd :mrgreen:

Toch blijf ik van mening dat printers uit de hel komen.
So true.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 73 gasten