OVer je reiservaringen in oktober 2011

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011

Bericht door Daniel »

Achja, in Amersfoort kan je je überhaupt afvragen waarom ze nog aparte stadsbussen hebben... d'r rijdt zoveel door elkaar van stad en streek...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50898
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011

Bericht door Suus »

Op de Bovenrijkersloot tussen de rotonde met de Diemerdreef en de de busbaan Diemen-Zuid in Diemen waren twee auto's op elkaar geklapt. Zo'n beetje de minst handige plek in Diemen-Zuid om je auto in een andere te parkeren, want de bussen konden geen kant meer op. Daarom waren lijn 44 en 46 van het GVB in tweeën geknipt en moest men lopen tussen station Diemen Zuid en Tarwekamp.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011

Bericht door Dexter »

Vanmiddag loste ik in Rtd een Amsterdamse collega af en begroette hem met een spontaan: "WELKOM in ROTTERDAM!!" *O* Hij bedankte me en vroeg na het overdragen van de trein: "Moet je helemaal naar Asd?' Ik antwoordde bevestigend, waarop hij zei: "Nou, in dat geval: WELKOM in AMSTERDAM alvast!" Dus hoezo rivaliteit tussen 010 en 020? :mrgreen:

In de hal van Gvc stonden vandaag promogirls reclametassen uit te delen in het kader van de Spoordeelweken. Ze namen hun taak wel erg serieus ofwel waren ze misschien kippig, want ook ik met mijn uniform aan kreeg er eentje in mijn handen gedrukt en toen ik boven in de kantine kwam, zag ik ook een stuk of tig van die tasjes aan de kapstok hangen.

Vanavond stond ik in Ehv naast mijn s1900, toen er een meid met een plooirokje en torenhoge hakken de roltrap op kwam gedenderd. Ze wilde mijn trein inspringen, maar omdat de laatste instappers nog niet helemaal binnen waren, paste ze nog maar net met de voorkant van haar pumps op de treeplank, maar haar hakken staken erbuiten. Daardoor verloor ze haar evenwicht en zag ik haar zo achterover de trein uitvallen. Doordat ik buiten stond, kon ik haar nog net op het nippertje opvangen voordat ze achterover op het perron smakte, ze landde zo in mijn armen.

Dus: @Daantje en andere vrouwelijke forumleden: Naaldhakken zijn gevaarlijk!
Vallend blad maakt rails glad.
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011

Bericht door Edwin »

Als vaste reiziger van de 155 van Almere naar Amsterdam-ZO heb ik de 7 weken da tik de bus nu gebruik aardige dingen mee.
Afgelopen woensdag soorteerde de bus na Gooisepoort Audioweg voor op de 2 banen voor linksaf terwijl er ook een busbaan linksaf gaat.
Bij Muiden P+R (waarom roept de omroepvrouw heen Muiden Park- en Rijdterrein om en terug Muiden P en R?) moest de 155 vaak wachten achter de 320 of 158 terwijl de 155 al weg mocht. Door een tweede stoplicht, bij het rechterperron waar normaal alleen de 110 stopt, te plaatsen kunnen de spitsbussen daar nu gebruik van maken en gelijk door.
Waar de 155 na Muiden bijna altijd over de Maxxisweg gaat gaat ie nu over de snelweg en wanneer het knooppunt Diemen zich bijna aandoet schuift ie 2 banen op naar links om niet in de ankers te hoeven voor idioten die op het laatst nog 2 banen moet opschuiven, naar de A9. Dit gebeurt alleen als er geen matrixborden aanstaan of veel remlichten zien. Het is dus een keuze die de chauffeur in een paar seconden moet maken.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011

Bericht door Vinny »

P&R terrein zou onafgekort: Parkeer- en Reisterrein moeten heten...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011

Bericht door Fles »

Pa Fles is net vertrokken uit Maastricht richting Sittard, en staat nu stil met een auto onder zijn trein :o

Grote toestanden -o-
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011

Bericht door webguy »

Ga je eens een keer met de trein ;)
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011

Bericht door Fles »

webguy schreef:Ga je eens een keer met de trein ;)
Is pas de hele dag bezig he, in Clervaux ging de auto stuk. Klp is het doel van de dag :')
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8666
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011

Bericht door Milco »

Volgens www.ns.nl gaat die storing nog tot 21:00 uur duren... :(
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011

Bericht door webguy »

Kunnen ze beter bij STF blijven bivakkeren tot morgen :P Die heeft vast nog wel een forum-en-laat-in-het-seizoen-korting...
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011

Bericht door Fles »

Pa en ma vet geschrokken, trein best wel stuk, er gaan geruchten dat het een bewuste actie zou zijn: 2 mensen die hun auto op het spoor gezet zouden hebben :{ Nog niets over evacuatiebussen.

STremming gaat nog tot 21:00 duren.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011

Bericht door Fles »

Men is NU aan het overstappen in klaarstaande bussen.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011

Bericht door Fles »

Fles schreef:Men is NU aan het overstappen in klaarstaande bussen.
Herstel, men staat in Bunde op een perron. Te wachten op bussen...
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011

Bericht door Fles »

Men is onderweg naar SIttard en probeert de schade te beperken tot +120 :)
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011

Bericht door Caspar »

Ja dat ziet er best heftig uit zo.
Maar kan je niet beter je ervaringen bundelen tot 1 berichtje, nu lijkt het net een soort Twitter?
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011

Bericht door Fles »

Oh ja :oops: Nou ja, het avontuur zit er weer op, men is weer railborne met +120 :)
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011

Bericht door STF »

Vannacht hebben we een rondje nachtnet Luxemburg-stad gedaan, waarbij de temperatuursverschillen wel erg groot waren; buiten rond het vriespunt en in de bussen rond de 25 graden... :?
Wat ons opviel was dat er nagenoeg geen AVL bussen (dat is de dag/nachtvervoerder van Lux.-stad) rondreden, bijna allemaal andere busbedrijven uit Luxemburg die kennelijk worden ingehuurd.
Het aantal reizigers is op alle vier de lijnen tamelijk gering maar vreemd genoeg rijdt de rustigste lijn met gelede-bussen rond... Tussen de eerste zes haltes van die bewuste busroute stapten er nog een paar reizigers in en uit maar vanaf de zevende halte heeft de bus kilometers en dan ook echt kilometers, slechts met ons rondgereden.

Vervoersbedrijf Bollig die nachtlijn 3 rijdt (CN = City Night):
Afbeelding

Deze lijn rijdt elk kwartier, ja dat is echt nodig gezien het grote aantal reizigers...
Afbeelding

Vervoersbedrijf Emile Weber zet deze bus kennelijk uitsluitend in op gratis busritten want zowel de "OV-chipkaart" incheckapparatuur als de kaartverkoopautomaat ontbreken:
Afbeelding

Zowiezo had geen enkele nachtbus de kaartverkoopautomaat aan boord, dus of die dingen worden er even pijlsnel uitgehaald voordat ze het nachtnet op gaan of die bewuste bussen worden puur en alleen voor gratis vervoer gebruikt (scholierenvervoer en nachtnet). De "OV-chipkaart" incheckapparatuur was in de andere nachtbussen wel aanwezig.

Nou dan denk je dat een stad als Amsterdam krap is maar als je dan in de nachtbus zit die naar de beneden-stad van Luxemburg gaat, merk je pas dat het hier toch wel even iets krapper is... Op een gegeven moment dachten we echt; dit gaat toch nooit passen? Nou met minder dan vijf centimeter ruimte aan weerskanten wist de bus zich door de bocht tussen de muurtjes, hekken en het overhangende verkeersbord door te wurmen.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011

Bericht door Caspar »

Caspar schreef:In Hoorn aangekomen zag het erg geel op het perron
Afbeelding
Iedereen werd gecontroleerd.
Resultaten:
Tijdens ov-controle op station Hoorn zijn in totaal 8435 reizigers gecontroleerd.

• 8000 treinreizigers, hiervan waren 80 (1%) mensen niet in het bezit van een geldig vervoersbewijs.

• 435 buspassagiers, waarvan 5 (1,2%) reizigers niet in het bezit waren van een geldig vervoersbewijs.
Bron: http://www.hoorngids.nl/nw-7951-7-33617 ... tml?page=1

Ik heb het idee dat er maar heel weinig zwartrijders zijn? Als ik soms hoor wat er in de avonduren op de Flevolijn aan zwartrijders meereist, kom je denk al snel op 5 reizigers per trein?
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011

Bericht door Klaasje »

Geen idee, ik heb nog maar één keer een bon uitgeschreven zien worden op de Flevolijn terwijl er 's avonds toch meestal controle is als ik meereis. (Die bon werd rond 15:00 's middags geschreven..) Aan de andere kant is het natuurlijk wel zo, dat die ene aggressieve zwartrijder tussen een grotere groep nettere zwartrijders en vele duizenden nette reizigers al snel het imago van een lijn behoorlijk naar beneden haalt. Of dat terecht of niet terecht is.. geen idee. Maar laat voorop staan dat zeker de aggressieve vorm van zwartrijden bijzonder ongewenst is en dat treinpersoneel alle recht heeft om daarover te klagen wat mij betreft.
VIRM
Berichten: 7602
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011

Bericht door VIRM »

Gisteren was ik tussen ongeveer 16:00 en 16:20 op station Zaandam (o.m. kennis op de trein gezet). Een paar opvallende dingen:
1. Op spoor 6 (geen perronspoor) reed een loc met wat goederenwagons (kolen? ballast?). Deze goederenwagons werden gerangeerd op het rangeerterreintje ten noorden van het station. De loc ging toen weer voorbij op spoor 6 richting de Hemtunnel, om vervolgens nog een keertje voorbij het station te rijden richting rangeerterrein.
2. Er kwam een stelletje VIRM langs op spoor 5 zonder te stoppen. Normaal gebruikt de s4500 spoor 4 om Zaandam voorbij te rijden.
3. Ik had de kennis in de t861 gezet en liep vervolgens weer richting de trap. Toen ik voorbij de HC liep, hoorde ik via zijn porto dat er vooraan de trein nog iemand in een rolstoel zat die niet was geholpen. De HC ging er op af. Van de kennis die ik op de trein had gezet hoorde ik dat dit netjes werd omgeroepen en dat, toen ze voorbij de plek reed waar de rolstoeller stond (ergens bij de lift) dat hij weg was, dus kennelijk heeft het treinpersoneel dat goed opgelost. :pos:

Later die middag nam ik de t3367 van Zaandam naar Schiphol. Alles leek normaal te verlopen, totdat we net buiten Sloterdijk op de Hemboog stil bleven staan. Nu gebeurt dat wel eens vaker (volgensmij meestal om licht vertraagde s2100's voor te laten), maar dit keer duurde het toch wel wat langer dan normaal. Ik stond bij de achterste deur van de SLT4 en zag de conducteur uit de achterste cabine komen. Op dat moment werd er omgeroepen dat de trein een zwaan had geraakt (of de zwaan had de rails/bovenleiding geraakt ofzo) en er werd gekeken of we verder konden.
Even later werd er omgeroepen dat het beest nog leefde en dat de dierenambulance om 18:05 op Sloterdijk was aangekomen en te voet zou arriveren.
Vlakbij mij zat een irritant gezin dat op weg was naar Schiphol om op vakantie te gaan (fijn om te horen dat dochterlief Piet Piraat aan het spelen was op de iPad…). Zoonlief opperde maar om dan maar ‘gewoon over de zwaan heen te rijden’. Ik had toen even zin om tegen dat puberale knaapje te vragen of hij hetzelfde zou zeggen als hij daar op het spoor lag. Aangezien een van de kindertjes ‘geïnteresseerd was in biologie’ gingen de kindertjes naar voren rennen om te gaan kijken… En door de ouders werd dan ook niks gezegd of ingegrepen. Ja hoor, ga maar even kijken naar het leed van die arme zwaan –o-.
Even later werd er omgeroepen dat we terug gingen naar Sloterdijk en dat we daar aan het linkerspoor de volgende trein konden pakken (dit had wel iets duidelijker kunnen worden uitgelegd). Zo gezegd zo gedaan en op Sloterdijk arriveerden wij op spoor 9 en namen de s3300 van precies een half uur later die werd gespoorwijzigd naar spoor 10.
En ja hoor, er waren mensen die vanuit het raampje van deze DD-AR gingen kijken… “Oh, dat beest ligt er nog!”
Ondanks de haperende SLT-omroep (en wellicht had die laatste omroep wat beter gekund) wel goed afgehandeld door de conducteur en machinist.

Op de terugwas werd mijn t2287 omgeleid via Schiphol wegens werkzaamheden tussen Haarlem en Leiden. Op de borden stond volgensmij nog steeds aangegeven dat hij via Haarlem ging (en het waren TBP’s). De omroepster op het station wist te vermelden dat hij ook nog ging stoppen op Hoofddorp, Schiphol en Lelylaan. Maar hij bleek opeens ook nog op Nieuw-Vennep te stoppen, wat dus niet werd omgeroepen.
Beul van de blindegeleidelijn
The best
Berichten: 503
Lid geworden op: wo 01 jun 2011, 10:21

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011

Bericht door The best »

De busrit tussen Almelo en Deventer was toch best chill moet ik zeggen, al is het op zondagmiddag natuurlijk ook niet heel druk.

Ik en wel benieuwd waar Syntus de bus voor de richting Mariënberg vandaan heeft gehaad. Wat een oud baggerding was dat en het was ook wel een beetje overdreven om er een gelede bus in te zetten (er zaten twee mensen in).
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011

Bericht door MdJ »

Dat is de ex syntus 7750, ingehuurd door CXX bij TGVia. Hebben ook een Mercedes 0405.
Bij twijfel: gebruik beton.
Etienne
Donateur
Berichten: 7942
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011

Bericht door Etienne »

MdJ schreef:Dat is de ex syntus 7750, ingehuurd door CXX bij TGVia. Hebben ook een Mercedes 0405.
Dat is het betere spul *O* :P
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15345
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011

Bericht door ODRAIL »

Treinstel m4040 mag wel weer eens naar de werkplaats, de verwarming is kapot. Zat er gisteren in. Ben op een station toch maar een keertje van treinstel gewisseld.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot] en 16 gasten