Buschauffeur schept collega in Almere

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Buschauffeur schept collega in Almere

Bericht door Daniel »

Buschauffeur schept collega in Almere
Geplaatst op: maandag 17 oktober 2011 20:20
Laatst bijgewerkt: maandag 17 oktober 2011 20:22


Maandagochtend is een buschauffeur geschept door een bus van Connexxion die werd bestuurd door een collega. Het ongeval gebeurde bij De Steiger in Almere-Haven. Het slachtoffer is overgebracht naar het AMC in Amsterdam, zo meldt de politie aan dicthbij.
De chauffeur stapte net zelf uit zijn bus en wilde de busbaan oversteken.
Intussen is bekend dat het slachtoffer vrijdagochtend is overleden aan zijn verwondingen.
Lees verder
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Buschauffeur schept collega in Almere

Bericht door Michael 1988 »

Sterkte aan de familie en de collega die het ongeluk veroorzaakte.

Maar er is 1 ding wat ik niet snap. Nu ken ik het gebied niet, maar rond die tijd was het niet donker of mistig (volgens mij), dus snap ik niet waarom dat de chauffeur die de bus bestuurde zijn collega niet heeft kunnen zien oversteken. Of de bus moest aan de linkerkant van de weg staan (wat heel dom is), of de chauffeur is vlak langs de bus (voor en achter) gaan oversteken, maar ik vind het maar een rare gebeurtenis. Maar ja, ongelukken zitten in een klein hoekje en het is erg spijtig voor beide personen dat het zo is afgelopen.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Buschauffeur schept collega in Almere

Bericht door deadlock »

Michael 1988 schreef:Sterkte aan de familie en de collega die het ongeluk veroorzaakte.

Maar er is 1 ding wat ik niet snap. Nu ken ik het gebied niet, maar rond die tijd was het niet donker of mistig (volgens mij), dus snap ik niet waarom dat de chauffeur die de bus bestuurde zijn collega niet heeft kunnen zien oversteken. Of de bus moest aan de linkerkant van de weg staan (wat heel dom is), of de chauffeur is vlak langs de bus (voor en achter) gaan oversteken, maar ik vind het maar een rare gebeurtenis. Maar ja, ongelukken zitten in een klein hoekje en het is erg spijtig voor beide personen dat het zo is afgelopen.
Errr. Wát?
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Buschauffeur schept collega in Almere

Bericht door Klaasje »

Het hele verhaal toont gewoon aan dat een ongeluk in een klein hoekje zit. De scheppende bus schijnt maar 20 km/h te hebben gereden.

Het gaat hier om de bushalte naast de streekstalling en op deze plek worden wel eens chauffeurwissels uitgevoerd. In het drukste spitsuur komen er ongeveer 50 bussen langs deze locatie, druk voor een busbaan maar er is geen constante stroom bussen. Als je uit de bus stapt, er vlak voor- of achterlangs loopt terwijl een collega inhaalt of van de andere komt en je kijkt niet uit.... Vaak zal er niets gebeuren en meestal wordt er wel uitgekeken maar er zal maar net iets zijn waardoor je met je gedachten even ergens anders zit terwijl die collega wel langskomt.
Dafdriver
Berichten: 270
Lid geworden op: vr 16 apr 2010, 15:27
Locatie: Heukelum
Contacteer:

Re: Buschauffeur schept collega in Almere

Bericht door Dafdriver »

Triest zat. Sterkte aan de nabestaanden en de collega die de vreselijke pech te heeft gehad om zijn eigen collega aan te rijden.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 61 gasten