NS komt met sms-alert bij extreem weer

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

NS komt met sms-alert bij extreem weer

Bericht door Suus »

NS komt met sms-alert bij extreem weer
Reizigers van NS kunnen zich vanaf dinsdag aanmelden voor een gratis sms-dienst die waarschuwt voor aangepast dienstregelingen als gevolg van extreem weer.

Een woordvoerder van NS bevestigde dinsdag een bericht hierover in Metro.

NS verstuurt het tekstbericht de dag van tevoren wanneer het bedrijf op basis van de weersverwachting uit voorzorg een aangepaste dienstregeling rijdt.
Bron: Nu.nl
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: NS komt met sms-alert bij extreem weer

Bericht door Caspar »

Dit jaar komt er niet 1 aangepaste dienstregeling, maar wel 10 verschillenden. Ben benieuwd hoe dat allemaal gaat uitpakken, en of de bijsturing het hoofd dan nog koel weet te houden.
Reiziger Delft
Berichten: 1198
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: NS komt met sms-alert bij extreem weer

Bericht door Reiziger Delft »

Het zou fijn zijn als men tijdens zo'n aangepaste dienstregeling ook een lijstje op de site zet met welke treinseries wel en niet rijden.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: NS komt met sms-alert bij extreem weer

Bericht door webguy »

Hmm, iets zegt met dat we dat vorig jaar hier ook hebben geroepen over die 10 dienstregelingen ipv 1 die de dag van tevoren specifiek moet worden ingeladen.
Goede zet, heb me aangemeld, maar waarom ze nou weer mn postcode nodig hebben...
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: NS komt met sms-alert bij extreem weer

Bericht door Caspar »

Waarom zou je je hiervoor aanmelden? De inhoud zal niet actueler zijn of anders dan een email die ze al verstuurden vorig jaar. En volgens mij zijn mensen die zich hiervoor aanmelden ook wel zo bij de tijd dat ze iedere dag een keertje in hun email inbox kijken?
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: NS komt met sms-alert bij extreem weer

Bericht door webguy »

Nja, ik hoop dat het actueler is, die email vorig jaar kwam een dag te laat zeg maar...
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: NS komt met sms-alert bij extreem weer

Bericht door Ennes »

Caspar schreef:Waarom zou je je hiervoor aanmelden? De inhoud zal niet actueler zijn of anders dan een email die ze al verstuurden vorig jaar. En volgens mij zijn mensen die zich hiervoor aanmelden ook wel zo bij de tijd dat ze iedere dag een keertje in hun email inbox kijken?
Vorig jaar was die E-mail ook vrij laat op de avond verstuurd, als je vroeg je warme nestje uit moet, kan ik me indenken dat je niet ´s avonds laat nog eens je mail gaat checken. En bovendien raar maar waar... niet iedereen heeft altijd zijn mailbox bij de hand.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: NS komt met sms-alert bij extreem weer

Bericht door Daniel »

webguy schreef:Goede zet, heb me aangemeld, maar waarom ze nou weer mn postcode nodig hebben...
Wellicht om de informatie te kunnen afstemmen op regionale omstandigheden? Als je in Zuid-Holland woont heb je er immers minder aan om te weten dat er door zware sneeuwval in Groningen een andere dienstregeling geldt :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: NS komt met sms-alert bij extreem weer

Bericht door webguy »

Das natuurlijk onzin want misschien reis ik wel elke dag Arnhem - Groningen of Arnhem - Utrecht met de auto en dan met de trein naar Rotterdam. Dan kunnen ze beter vragen wat mijn top 5 aan stations is, en vragen ze ook nog eens minder persoonsgegevens.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: NS komt met sms-alert bij extreem weer

Bericht door Thom91 »

Ga me ook wel aanmelden, ben altijd up to date maar het gebeurt natuurlijk altijd net als je niet kijkt
Komt wel goed schatje.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: NS komt met sms-alert bij extreem weer

Bericht door find_your_spot »

Volgens mij moet @NS_online volgen toch voldoende zijn. Dat controleer ik wel elke ochtend.
For Your Railroad Adventures
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: NS komt met sms-alert bij extreem weer

Bericht door Chauf21 »

Daniel schreef:Wellicht om de informatie te kunnen afstemmen op regionale omstandigheden? Als je in Zuid-Holland woont heb je er immers minder aan om te weten dat er door zware sneeuwval in Groningen een andere dienstregeling geldt :wink:
De bedoeling is inderdaad dat er ook regionale berichten/aanpassingen verstuurd kunnen worden.
VIRM
Berichten: 7570
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: NS komt met sms-alert bij extreem weer

Bericht door VIRM »

Caspar schreef:Waarom zou je je hiervoor aanmelden? De inhoud zal niet actueler zijn of anders dan een email die ze al verstuurden vorig jaar. En volgens mij zijn mensen die zich hiervoor aanmelden ook wel zo bij de tijd dat ze iedere dag een keertje in hun email inbox kijken?
Caspar, je moet natuurlijk niet vergeten dat NS en ProRail de afgelopen twee winters zo'n karlading slechte PR over zich heen hebben gekregen, dat ze dit jaar wel moeten laten zien dat ze hun best doen. Toch?
Beul van de blindegeleidelijn
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: NS komt met sms-alert bij extreem weer

Bericht door Michael »

Ik heb me ook aangemeld
Gebruikersavatar
Cookie
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1671
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 17:06

Re: NS komt met sms-alert bij extreem weer

Bericht door Cookie »

Je kan ook eens sms'je met de tekst 'AAN' sturen, dan hebben ze helemaal geen persoonsgegevens nodig ;) .
huibf
Donateur
Berichten: 4101
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: NS komt met sms-alert bij extreem weer

Bericht door huibf »

Cookie schreef:Je kan ook eens sms'je met de tekst 'AAN' sturen, dan hebben ze helemaal geen persoonsgegevens nodig ;) .
je kan ook gewoon een verkeerde postcode opgegeven... gezever over persoonsgegevens elke keer weer... dan meldt je je gewoon niet aan. Kan toch ook.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 35 gasten