Mag ik even kwijt #95

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Etienne
Donateur
Berichten: 7911
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #95

Bericht door Etienne »

Mag ik even kwijt dat een kat van de overbuurvrouw een enorm nat pak heeft gekregen nadat deze in onze tuin had zitten schijten. :twisted:
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #95

Bericht door Fles »

:D _O-

Goed zo :P
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #95

Bericht door Fles »

Mag ik even kwijt dat de bewaar- en bespaarziekte van mijn moedertje nu wel echt doorgeslagen is? Nou heeft ze dus de overgordijnen voor de woonkamer pas afgelopen week besteld "want dan krijgen we zoveel procent korting *O* _O_ Weer 4 tientjes uitgespaard *O* _O_ "

Ja leuk ma, maar jij woont hier niet. En nu zit ik dus nog 3 weken vogelvrij te zijn in het blikveld van de overburen aangezien de rolgordijnen 's avonds zo doorschijnend zijn als de ramen zelf :')

Long story short: Ik op de fiets naar de Karwei en voor bijna 90 euro anti-inkijkfolie gehaald en opgeplakt. Wat is de netto opbrengst van deze actie? 50 euro VERLIES en een dag werk voor Jan-met-de-korte-L*l :') Maar het was goed bedoeld :')
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #95

Bericht door Michael »

Ik mag vanavond weer werken. Ow ja alle 3 de Sundae/Shake machines moeten uit elkaar en schoon. Want morgen komen ze voor jaarlijks onderhoud. Heb er nu al geen zin in om dat te doen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50854
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #95

Bericht door Suus »

Dat is echt een rotwerkje. Ik raakte altijd ringen kwijt.

Sindsdien keek ik elke keer op de onderhoudskalender en op dagen dat de shake gedaan moest worden vroeg ik vrij :-)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #95

Bericht door Caspar »

Vandaag de hele dag aan het klussen geweest, zit nu eigenlijk pas voor het eerst sinds 10u vanochtend op een stoel.

Voor
Afbeelding

Na:
Afbeelding
De voegen moeten nog netjes worden afgewerkt, en ook de randen gekit. Tevens staan er een aantal dozen tegels klaar voor de wanden. Maar daar moet ik nu even niet aan denken.

Dan heb ik nog een praktisch probleempje;
Afbeelding
Ik kan tot minstens morgenmiddag niet naar de wc in mijn eigen huis... De tegellijm moet opdrogen vanavond en vannacht.
Ben vandaag al twee keer bij buren naar de wc gegaan, voel me net Eddy Zoë met 'Nu we er toch zijn' als ik zo aanbel of ik mag komen plassen.
Maar hoe ga ik dat vannacht doen? Zijn er al SLT plaszakken in omloop? 8-)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #95

Bericht door Daniel »

Aardige opknapbeurt al wel zeg... die oorspronkelijke tegeltjes zagen d'r wel heel erg gedateerd uit.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50854
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #95

Bericht door Suus »

Lege colafles een optie Caspar? Of als je echt veel moet een lege fles frituurolie :wink:

Vanmiddag was mijn buluitreiking, sinds vandaag ben ik officieel BA, oftewel Bachelor of Arts *O*
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #95

Bericht door Caspar »

Gefeliciteerd.
Misschien is het een ongepaste vraag i.v.m. je familie omstandigheden, maar ga je het nog vieren?

Enne het toilet, ik red me wel. Maar op een dag als deze kom je wel tot de conclusie dat we best gewend/verwend zijn met onze basis zaken in het leven zoals een toilet in ieder huis. Normaal denk je daar niet bij na, maar als zoiets het niet meer doet ga je ineens pas denken van goh; wat moet je eigenlijk zonder...
Laatst gewijzigd door Caspar op di 18 okt 2011, 21:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #95

Bericht door ODRAIL »

Caspar schreef:Ik kan tot minstens morgenmiddag niet naar de wc in mijn eigen huis... De tegellijm moet opdrogen vanavond en vannacht.
Ben vandaag al twee keer bij buren naar de wc gegaan, voel me net Eddy Zoë met 'Nu we er toch zijn' als ik zo aanbel of ik mag komen plassen.
Maar hoe ga ik dat vannacht doen? Zijn er al SLT plaszakken in omloop? 8-)
Je zal maar nodig moeten en de buren zijn niet thuis :mrgreen: :wink:.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #95

Bericht door Justin »

Oef, lijkt me erg naar! Geen losse boom in de buurt :D :p.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50854
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #95

Bericht door Suus »

Caspar schreef:Gefeliciteerd.
Misschien is het een ongepaste vraag i.v.m. je familie omstandigheden, maar ga je het nog vieren?
Buls voor de bachelor worden bij mijn onderwijsinstituut standaard niet uitgereikt, maar afgehaald bij de onderwijsbalie. Ik heb alsnog een uitreiking aangevraagd en twee leden van de examencommissie gevraagd om eventjes een klein evenementje te regelen zodat mijn ouders iets leuk in de agenda hadden. Er was ook nog wat meer familie van mijn vaders kant bij en (dat had ik niet verwacht) ook mijn oom van die overleden tante. Het lijkt met hem trouwens allemaal wel goed te gaan, al heeft hij nog wel moeite met het concept computer :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #95

Bericht door ODRAIL »

Bee schreef:
Caspar schreef:Gefeliciteerd.
Misschien is het een ongepaste vraag i.v.m. je familie omstandigheden, maar ga je het nog vieren?
Buls voor de bachelor worden bij mijn onderwijsinstituut standaard niet uitgereikt, maar afgehaald bij de onderwijsbalie. Ik heb alsnog een uitreiking aangevraagd en twee leden van de examencommissie gevraagd om eventjes een klein evenementje te regelen zodat mijn ouders iets leuk in de agenda hadden. Er was ook nog wat meer familie van mijn vaders kant bij en (dat had ik niet verwacht) ook mijn oom van die overleden tante. Het lijkt met hem trouwens allemaal wel goed te gaan, al heeft hij nog wel moeite met het concept computer :)
Gefeliciteerd :wink:!

Waarin ben afgetudeerd?

Goed dat je oom er ook bij was, heeft de man ook een (feestelijke) afleiding.

Heb zelf eens een diploma gehaald vlak voor een droevige gebeurtenis, maar heb het later (ongeveer na twee maanden) alsnog gevierd.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50854
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #95

Bericht door Suus »

Ik ben afgestudeerd in Culturele Informatiewetenschappen. Ik ben nog niet klaar, ik doe nu een master met dezelfde naam, maar het blijft een leuke opsteker voor tussendoor.

Oja, voor de vraag komt, wat in hemelsnaam is CIW, ik zal het uitleggen. Overal waar je komt zijn er archieven, bibliotheken en musea. Deze drie zaken, ook wel kort gezegd de erfgoedsector, zijn er problemen met:
1. Opslag (bewaren)
2. Ontsluiting (waar vind ik wat)
3. Conservatie (hoe kan ik iets langere tijd bewaren).
Het lijkt heel simpel: Ik gooi alles in een doos, plak er een briefje op en dump het in een magazijn, maar dan kan je het wel vergeten natuurlijk. Daar komt wel iets meer bij kijken.

Bovendien is er natuurlijk nu wel een verschil met vroeger, je hebt te maken met een oprukkende digitalisering plus alle uitdagingen die daarbij horen. Vroeger had je een bibliotheek met kaartenbakken, nu is die catalogus digitaal. Dat was feitelijk nog maar een eerste stapje. Sinds die eerste digitalisering is er trouwens wel heel veel tijd en moeite geïnvesteerd in het gebruikersvriendelijker maken van dat soort systemen. De tweede fase van digitalisering die er nu aankomt is digitale media. Bij de bibliotheken zijn dat de steeds populairder wordende e-boeken, bij de archieven zijn dat alle computerbestanden, maar ook vrij essentiële dingen als mailconversaties. Dat moet bewaard net zoals briefwisselingen vroeger. De musea zijn zo ver nog helemaal niet, bovendien hebben ze veel objecten die helemaal niet gedigitaliseerd kunnen worden. Maar de musea hebben nog een ander probleem dat er überhaupt geen standaard is om hun objecten te kunnen omschrijven, terwijl bij de altijd strak georganiseerden bibliotheken er een enorm uitgebreide standaard over de hele wereld gebruikt wordt. Daar zitten dus een aantal hele grote uitdagingen voor mijn vakgebied.

Wat voor ons vakgebied heel belangrijk is zijn dus niet alleen de objecten zelf (dat is in essentie waar het om gaat bij kunstconservering en archiefwetenschap) maar vooral de informatie over die objecten, genaamd metadata en de systemen om die informatie te kunnen ontsluiten.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #95

Bericht door webguy »

Klinkt als een boeiend informatiesysteem :P
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt #95

Bericht door AppleMoose »

Ik heb vandaag ook mijn diploma mogen ontvangen (eindelijk!).

Werd me tijdje terug nog gemeld dat er naast mij nog 2 anderen hun diploma zouden krijgen en de mentoren het wel leuk vonden om een kleine diploma-uitreiking te houden...
Kom ik vanmiddag lokaal binnen, zit het stampesvol, blijken er nog 18 personen hun diploma te krijgen.
Lekker langdradig ook allemaal weer met vage toespraakjes met nog vagere spreuken (welkom in zorg&welzijnwereldje :roll: ). Gelukkig hield mijn mentor het lekker kort, en aangezien ik als laatste aan de beurt was, konden we daarna snel weer op huis aan :)

En nu begint het werkzame leventje pas echt! *O* Hoewel... kheb momenteel weinig invalwerk te doen helaas... :P
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
TheKnitter
Berichten: 766
Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
Locatie: Zwijndrecht

Re: Mag ik even kwijt #95

Bericht door TheKnitter »

Zo, morgen even proberen mijn trip naar België nogmaals aan te passen. Ik wil niet vrijdag, maar donderdag al vertrekken.
Vrijdag wil ik dan even gebruiken om nogmaals in Luxemburg te kijken. Ook even langs het (trein) depot Luxemburg. Alhoewel ik dat nog drie dubbel betwijfel, want ik kan voor geen drol Frans -o-
Even kijken of ik nog wat CFL 1800'jes in Belval Usines of omstreken kan fotograferen :mrgreen:

Oja. Dit word in 2 weken tijd de vierde wijziging van me reservering. Zij zullen wel gek van mij worden daar :mrgreen:
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #95

Bericht door Fles »

TheKnitter schreef:Even kijken of ik nog wat CFL 1800'jes in Belval Usines of omstreken kan fotograferen

Dat kan weleens lastig worden :mrgreen:

http://www.hgbtf.net/viewtopic.php?p=115023#p115023
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #95

Bericht door Geert »

Felicitaties voor Bee en Ronaldussen!
Bee schreef:Bij de bibliotheken zijn dat de steeds populairder wordende e-boeken,
Is dat het 'lenen' van een elektronisch bestand? Dat vind ik zo'n onzin he, alsof je een pdf'je ophaalt bij een bibliotheek en het dan later weer terug brengt. Achterhaald met alle moderne technologie en een enorme overhead :)
Maar de musea hebben nog een ander probleem dat er überhaupt geen standaard is om hun objecten te kunnen omschrijven, terwijl bij de altijd strak georganiseerden bibliotheken er een enorm uitgebreide standaard over de hele wereld gebruikt wordt. Daar zitten dus een aantal hele grote uitdagingen voor mijn vakgebied.
Ik heb voor mijn werk een catalogus opgezet voor een kunstuitleen en die werkt met vergelijkbare data denk ik. Je staat er nog van te kijken hoeveel metadata je over een kunstwerk kunt hebben, en dan kan het waarschijnlijk nog veel uitgebreider...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50854
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #95

Bericht door Suus »

E-books en bibliotheken, en dan met name openbare bibliotheken, zijn nog een gebied dat nog in de zeer kleine maatjes kinderschoenen staat. Uitgevers van boeken staan er of niet voor open of ze proberen hun werk zo te beschermen dat de onderhandelingen extreem stroef gaan, men probeert waarschijnlijk om de inkomsten die ze uit de bibliotheken kunnen halen flink te vergroten, aangezien dat nu in Nederland centraal afgedekt wordt door NBD-Biblion in Leidschendam. Bovendien gaan ze bij de verkoop van e-books ook nog eens uit van de vaste boekenprijs die voor papieren boeken gold waardoor ik en met mij vele anderen onze adem inhouden voor wat er gaat gebeuren, en dat is waarschijnlijk dat na muziek en films nu boeken de Filesharingnetwerken gaan bestormen :N

Kwa metadata: Ik weet niet of je ooit van MARC hebt gehoord, maar dat is de defacto standaard voor metadata in bibliotheken. Dat bevat zoveel mogelijke velden en codes dat je er helemaal in kan verdwalen, ook omdat alle velden genummerd zijn van 001 tot 999 en het in machineformatting wordt opgeslagen, je hebt altijd software nodig om het te kunnen lezen. Nu hebben ze een XML-versie uitgewerkt, maar dat is een vooruitgang van niets, want de numerieke veldcodes zijn nog steeds niet weg.

Nu zijn er steeds meer computerprogramma's die helpen gegevens in te vullen waardoor MARC niet meer zichtbaar is en misschien maar goed ook. De bibliotheektechnische dienst bij ons heeft nog maar een medewerker die MARC enigszins kan lezen, de overige medewerkers kennen het alleen als het onderwaterscherm in de cataloging/acquisition modules van ons computersystemen.

Bij musea is zo'n standaard niet aanwezig, het enige wat er enigszins op lijkt is dat veel musea hun database hebben in het computerprogramma Adlib. Maar documentatie e.d. is af en toe non-existent.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Mag ik even kwijt #95

Bericht door Dexter »

Goed bezig Caspar! :pos: Het ziet er nu al strak uit! 8-)
Caspar schreef:Maar hoe ga ik dat vannacht doen? Zijn er al SLT plaszakken in omloop? 8-)
Ik heb even gekeken voor je (want ik had een paar keer SLT vandaag), maar helaas lagen ze er nog niet. Anders had je ze in Asd of Utg kunnen komen afhalen. Nu zal je toch de bosjes in moeten vannacht of op een emmer gaan zitten.
Vallend blad maakt rails glad.
TheKnitter
Berichten: 766
Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
Locatie: Zwijndrecht

Re: Mag ik even kwijt #95

Bericht door TheKnitter »

Fles schreef:
TheKnitter schreef:Even kijken of ik nog wat CFL 1800'jes in Belval Usines of omstreken kan fotograferen

Dat kan weleens lastig worden :mrgreen:

http://www.hgbtf.net/viewtopic.php?p=115023#p115023
Deze zomer heb ik ze daar nog gefotografeerd hoor *O*
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #95

Bericht door Fles »

Jawel, maar het heet niet meer zo ;)
Gertjan
Berichten: 302
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:30
Locatie: Zwijndrecht

Re: Mag ik even kwijt #95

Bericht door Gertjan »

Vannacht om 3:11 sloeg mn rookmelder in de keuken op tilt :( Na een enorme sprong uit bed stond ik binnen 3 seconde in de keuken, aldaar de rookmelder van de muur gerukt en even de batterij uit dat mormel gesloopt. Was overigens loos alarm.
Ben nog nooit zo snel wakker geweest op dat uur :lol:
Most things are designed to be user friendly...
But nothing is ever designed to be idiot proof!
TheKnitter
Berichten: 766
Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
Locatie: Zwijndrecht

Re: Mag ik even kwijt #95

Bericht door TheKnitter »

Ik mailde vanochtend het hostel waar ik overnacht in Luik voor een nacht extra. Zitten ze al tjok vol...
Ik verder zoeken. Heb nu EINDELIJK een hostel gevonden in Brussel waar nog plaats is. De reservering is per mail doorgegeven, hoop dus op een snel antwoord :Y
Wat vervelend kan het zijn dat je geen beschikbaar hostel kan vinden -o-
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 41 gasten