Connexxion opent jacht op zwartrijders

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Connexxion opent jacht op zwartrijders

Bericht door Ruben »

Connexxion opent jacht op zwartrijders
Geplaatst op: donderdag 20 oktober 2011 18:23
Laatst bijgewerkt: donderdag 20 oktober 2011 18:24


AMSTERDAM - Vervoersbedrijf Connexxion gaat een maand lang intensief controleren op zwartrijden. Tot eind november worden extra controles uitgevoerd in bussen en trams.
Lees verder
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Connexxion opent jacht op zwartrijders

Bericht door Ruben »

Reizigers die tijdens de actie van Connexxion worden betrapt op zwartrijden krijgen -net als anders - een boete van 35 euro plus de ritprijs. Dat geldt ook voor mensen die te vroeg of te laat uitchecken met hun OV-chipkaart.
Proest.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Connexxion opent jacht op zwartrijders

Bericht door Klaasje »

Ja, dat viel me ook op. Ik denk dat het vooral gaat over de regio's waar nu regulier niet zo vaak controle is.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Connexxion opent jacht op zwartrijders

Bericht door Chauf21 »

Ruben schreef:
Reizigers die tijdens de actie van Connexxion worden betrapt op zwartrijden krijgen -net als anders - een boete van 35 euro plus de ritprijs. Dat geldt ook voor mensen die te vroeg of te laat uitchecken met hun OV-chipkaart.
Proest.
Mensen die niet gelijk bij het instappen inchecken, maar eerst nog even moeten zoeken of opladen etc.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Connexxion opent jacht op zwartrijders

Bericht door Klaasje »

Dan is het dus inchecken.
willy84
Berichten: 815
Lid geworden op: di 24 nov 2009, 12:16

Re: Connexxion opent jacht op zwartrijders

Bericht door willy84 »

Ik heb in 2 jaar tijd nog nooit controle gehad in het Gooi. Als XX controleert in Amsterdam dan pakken ze ook alleen de bussen uit Almere.
immer kwaliteits posts
Lyntus
Berichten: 184
Lid geworden op: zo 12 dec 2010, 10:41

Re: Connexxion opent jacht op zwartrijders

Bericht door Lyntus »

Ze spreken hier over bussen en trams, hoe zit het met de treindienst van Connexxion?
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Connexxion opent jacht op zwartrijders

Bericht door Klaasje »

Ik ben al drie keer gecontroleerd in Almeerse streekbussen en ze staan tegenwoordig zeker 3 a 4x per week bij de halte tegenover mijn huis de stadsbussen te controleren.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Connexxion opent jacht op zwartrijders

Bericht door fogeltje »

Vandaar dat ik twee weken op rij een controle in Grave ben tegengekomen (hoewel een daarvan van Arriva was). We liepen overigens fikse vertraging door die controle op. Klacht heb ik al ingediend. Controle vind ik prima! Maar doe dat tijdens het rijden en houdt een bus niet zes minuten lang vast bij een busstation. Haal er desnoods de zwartrijder uit zodat de resterende wel betalende reizigers gewoon min of meer op tijd kunnen rijden.
"Een touringcar is geen bus"
010jongen
Berichten: 717
Lid geworden op: ma 25 apr 2011, 19:56

Re: Connexxion opent jacht op zwartrijders

Bericht door 010jongen »

in utrecht controleren ze regelmatig. zeker bij de tram zie ik ze dagelijks.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Connexxion opent jacht op zwartrijders

Bericht door Daniel »

Alleen tram en GVU dan blijkbaar... in een streekbus nog nooit gecontroleerd namelijk.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Connexxion opent jacht op zwartrijders

Bericht door huibf »

Hermes heeft extra boa's aangetrokken voor controles.... Dus ben gewaarschuwd.
kliko
Berichten: 70
Lid geworden op: za 06 mar 2010, 13:21

Re: Connexxion opent jacht op zwartrijders

Bericht door kliko »

Ze controleren wel op de streeklijnen. Zeer regelmatig op Zuidtangent (300) binnen Haarlem, maar je komt ze ook wel tegen tussen Spaarneziekenhuis en station Hoofddorp en tussen Schiphol-Noord en Amstelveen.

Op lijn 80 (Zandvoort - Amsterdam Marnixstraat) staat het VIC-busje bij Haarlem Spaarnwoude en rijden ze mee tot / vanaf Amsterdam.
Laatst nog een keer in de bus die om 6.49 uur vanaf Haarlem Spaarnwoude richting Amsterdam gaat. Handig om een onjuist transactie te laten corrigeren!
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Connexxion opent jacht op zwartrijders

Bericht door Klaasje »

De 300 is net zoiets als de Almeerse stadslijnen. Zit in de standaarddienst van een vaste groep controleurs.
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: Connexxion opent jacht op zwartrijders

Bericht door Edwin »

De 155 werd 2 weken geleden op een ochtend gecontroleerd op Muiden P+R en de controleurs gingen ook mee de bus in. Lekker staand controleren op de slinger om de A1/A9 heen, lekker comfortabel.. ;)
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: Connexxion opent jacht op zwartrijders

Bericht door Raymond »

huibf schreef:Hermes heeft extra boa's aangetrokken voor controles.... Dus ben gewaarschuwd.
Ze hadden er dan ook niet veel, dus dat is ook te verklaren.
midnet
Berichten: 671
Lid geworden op: di 07 jul 2009, 12:38

Re: Connexxion opent jacht op zwartrijders

Bericht door midnet »

zou de Hermes dan misschien gewoon kunnen beginnen met hun CICO gewoon op tijd aan te zetten? Als je op EHV-Airport opstapt en alle klikkers staan op buiten werking-en hr. sjofeur zegt er niets van en ook niet later even de moeite als de kerstboom weer is opgestart- wat wil je dan als vervoerder eigenlijk?
PS: ik meende altijd dat die kerstboom gelijk op liep met de bestemming etc-als die allemaal al uit staan (op geen dienst) bij aankomst eindpunt (bvb gsiteren Veolia-Breda NS), dan kunnen de mensen niet eens meer normaal uitchecken?
ALLE genoemde lijnen zijn overigens nog met de schaarse overblijvende zelfbediening. Die controles in Almere zijn ruim in staat om een goedwillende reiziger van verder busreizen af te laten zien-zo onbesch'..t gaat het er dan aan toe.Als Cxx/GVU nog wat geld en heel veel klachten wil binnenhalen kunnen ze lijn 11/12 in Utrecht nemen-om dan te vinden dat er 10tallen studenten inzitten die geen kans hadden in de drukte netjes volgens hun voorschrift in te checken?
midnet
Berichten: 671
Lid geworden op: di 07 jul 2009, 12:38

Re: Connexxion opent jacht op zwartrijders

Bericht door midnet »

Maar Cxx is blijkbaar niet de enige-deze week in de krant een same-same bericht over ARRIVA-bussen ergens bij zuid Purmerend, met politie en alles erbioj. Dito HTM-den Haag-100en zwart-rij bonnen.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Connexxion opent jacht op zwartrijders

Bericht door Ennes »

handig zo´n aankondiging! een maandje kaartjes kopen tot actie vorobij is en dan vervolgens weer op de oude voet verder gaan -o-
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Tristan
Berichten: 589
Lid geworden op: ma 01 aug 2011, 19:03

Re: Connexxion opent jacht op zwartrijders

Bericht door Tristan »

010jongen schreef:in utrecht controleren ze regelmatig. zeker bij de tram zie ik ze dagelijks.
Oh? Ik reis vrijwel dagelijks met de tram van Utrecht naar IJsselstein, maar in de afgelopen vijf jaar ben ik slechts eenmaal gecontroleerd :6

Maar wellicht komt dat omdat ik voornamelijk tijdens de spits in de tram zit en dat men dan vrijwel nooit controleert, tijdens de spits is het juist lucratief om te controleren, want dan rijden de meesten zwart omdat er toch (bijna) geen controle wordt uitgevoerd.
De ov-chipkaart: it's one SMALL CARD for man, one GIANT FAIL for mankind

Bekijk hier een lijst van maar liefst 50 #ovchipkaart #fails. Een product met zoveel #fails vraagt erom om AFGESCHAFT te worden!
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Connexxion opent jacht op zwartrijders

Bericht door Michael »

midnet schreef:bij aankomst eindpunt (bvb gsiteren Veolia-Breda NS), dan kunnen de mensen niet eens meer normaal uitchecken?
Hoe bedoel je dat? Want op Breda NS kan iedereen gewoon normaal uitchecken. Alleen als de bus naar de stalling gaat geeft ie aan Check-in Niet mogelijk.
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: Connexxion opent jacht op zwartrijders

Bericht door Edwin »

Voor het eerst sinds de melding controleurs in Almere gezien, vanochtend bij halte Stedenwijk-Zuid.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Connexxion opent jacht op zwartrijders

Bericht door Klaasje »

Je reist te vroeg. *O*
Etienne
Donateur
Berichten: 7907
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Connexxion opent jacht op zwartrijders

Bericht door Etienne »

Ik heb al wel vaker controleurs aangetroffen in Almere, maar ik reis gelukkig nooit zwart :roll:
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Connexxion opent jacht op zwartrijders

Bericht door Klaasje »

Als ik kijk hoe vaak ik gecontroleerd wordt en hoe vaak er een bon uitgeschreven wordt, dan valt het allemaal nog wel mee.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 53 gasten