Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Vandaag op Ledn was er op de PV's geen spoor te bekennen van de werkzaamheden tussen Apn en Wd (waardoor de s8800 opgesplitst is in een deel Ut - Wd en een deel Apn - Ledn): ze toonden vrolijk
Intercity Utrecht Centraal
via Leiden Lammensch, Alphen a/d Rijn, Bodegraven en Woerden
Stopt ook te Leiden Lammensch, Bodegraven, Woerden
Wel staat er bij Spoor 1 (ri. Ut) een verrijdbaarbord met een mededeling over het busverkeer :pos:
En als ik het goed zag, rijdt de s8800 tussen Ut en Wd met SLT
Thom69 schreef:En als ik het goed zag, rijdt de s8800 tussen Ut en Wd met SLT
Ik zat vanmiddag in een met VIRM en later vanavond zag ik er ook nog eentje uit Woerden wegrijden. Wellicht kwam de SLT er in na de kortstondige aanrijdingsperikelen vanochtend? Volgens mij is de s8800 nog steeds gekoppeld aan de s2000, lijkt me onwaarschijnlijk dat die nu ook met SLT gaat rijden.
Vertrek 14:32 Stoptrein Tiel
via Elst, Zetten-Andelst, Hemmen-Dodewaard, Opheusden en Kesteren
Stopt niet te Arnhem Zuid Volgende trein: 14:26 ICE International... (**scroll**) ...Amsterdam C
En er stonden meer TBP's met deze 'aandoening' op Ah .. Had het zelf nog nooit eerder gezien?
Trouwens, de ICE bleek achteraf +45 te hebben (werd ongeveer 10 minuten na vertrektijd eropgezet)
Wat is het probleem precies? Dat de laatste regel, met de volgende trein, alterneert als de tekst niet in één keer erop past? Dat is simpelweg hoe het systeem nu werkt. Als de volgende trein bijvoorbeeld vijf minuten vertraging heeft, dan krijgt de regel met volgende trein "+5 minuten" erachter, en ik heb ook dat weleens niet zien passen, wat ook leidde tot een alternerende tekst.
De HC in de t1759 ging vanmiddag even de verkeerde kant uit...
"Het achterste treinstel blijft achter in Deventer. Het voorste treinstel gaat na Amersfoort verder als intercity naar Hengelo, Almelo en Deventer"
In Amersfoort bleek men vanmiddag zowaar begonnen te zijn met het aankondigen van de wijzigingen in de treindienst ri. Utrecht i.v.m. werkzaamheden die morgen van start gaan. Dat zal die verbeterde reisinfo wel zijn... zo laat mogelijk, dan is de kans het kleinst dat de reiziger het al vergeten is wanneer het zover is
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Daniel schreef:In Amersfoort bleek men vanmiddag zowaar begonnen te zijn met het aankondigen van de wijzigingen in de treindienst ri. Utrecht i.v.m. werkzaamheden die morgen van start gaan. Dat zal die verbeterde reisinfo wel zijn... zo laat mogelijk, dan is de kans het kleinst dat de reiziger het al vergeten is wanneer het zover is
Tochjo schreef:Wat is het probleem precies? Dat de laatste regel, met de volgende trein, alterneert als de tekst niet in één keer erop past? Dat is simpelweg hoe het systeem nu werkt. Als de volgende trein bijvoorbeeld vijf minuten vertraging heeft, dan krijgt de regel met volgende trein "+5 minuten" erachter, en ik heb ook dat weleens niet zien passen, wat ook leidde tot een alternerende tekst.
Het punt is dat de aangekondigde trein om 14:32 vertrekt, en de 'volgende trein' om 14:26
Dus dat was geen typefout, de stopper vertrekt om :32, de ICE 6 minuten eerder, van hetzelfde spoor...
In dit geval niet nee, de avond van tevoren is toch wel rijkelijk laat wil je er als reiziger nog rekening mee kunnen houden (bijvoorbeeld bij het plannen van afspraken e.d.)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Nouja, ten tijde van die posters waren er wel vaak nog de algemene omroepberichten. Dan wordt je er nog wat meer op geattendeerd.
En qua informatie in het algemeen... er zijn nogsteeds reizigers die in Utrecht de t12759 missen die sinds 3 oktober niet meer rijdt. Niet gek ook dat ze 'm missen, zag vanmiddag iemand constateren dat 'ie nog gewoon op de vertrekstaten staat
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Daniel schreef:Nouja, ten tijde van die posters waren er wel vaak nog de algemene omroepberichten. Dan wordt je er nog wat meer op geattendeerd.
Oh ja, elke week "ProRail werkt aan vernieuwing en onderhoud van het spoorwegnet. Hierdoor vinden er in het weekend werkzaamheden plaats, kijk op ns.nl of haal de folder bij het loket" - nee dan ben je goed geïnformeerd zeg Met dat soort omroepberichten wordt bijna niemand geattendeerd op werkzaamheden.
Ze moeten gewoon 4 dagen van tevoren grote sandwichborden neerzetten bij ingrijpende werkzaamheden, dat werkt volgens mij veel beter dan de kakofonie van omroepberichten die je toch maar half hoort.
Er zijn toch, voor die laatste variant, ook nog omroepberichten geweest waarin het traject genoemd werd? In de omroep van vandaag maakte men er trouwens wel een heel verhaal van, iets met dat men in het weekend aan het werk is en dat soms ook doordeweeks werkzaamheden nodig zijn met daarna dan de melding over de bewuste werkzaamheden. Nogsteeds in de vorm van "tussen Amersfoort en Utrecht zijn werkzaamheden, kijk in de planner en zoek verder zelf uit wanneer je kunt reizen" overigens. Maargoed, als je voor alle werkzaamheden tot in het detail moet gaan omroepen is de omroeper daarna ook z'n stem kwijt, dus op zich ook wel weer logisch dat men het zo doet.
Edit: volgens de reisplanner gaan er trouwens morgen in Hilversum bijzondere dingen gebeuren: de 690561 zou om 17.05 uur op spoor 3 daar aankomen en om 17.15 uur weer vertrekken. Echter vertrekt volgens de planner in de tussentijd ook de t5859 van datzelfde spoor 3
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Ik sprak vanochtend een collega die uit 't Harde komt, en die had het er over dat ie al sinds maandag doodgegooid wordt met informatie over die werkzaamheden. Hij realiseerde zich alleen vanochtend pas dat het over vrijdag ging, dus kennelijk maakt het nog steeds geen indruk.
Wellicht postafhankelijk dan wanneer men begonnen is met omroepen... Ik was vanmorgen ruim vantevoren op het station en heb allerlei omroepberichten gehoord, maar geen over werkzaamheden.
Eerder hadden we het hier trouwens al over de vermelding van werkzaamheden in de reisplanner. Die is inmiddels wel wat erg opmerkelijk geworden...
Plande voor zondagochtend een reis Amersfoort - Dordrecht. Dat kan op twee manieren: per omgeleide IC over Hilversum en via Schiphol met een stukje per Fyra. Bij de eerste variant komt er geen melding boven dat er werkzaamheden zijn (terwijl ze er wel zijn), bij de tweede weer wel (maar dat zijn werkzaamheden Amersfoort - Weesp in de nacht van zondag op maandag). Apart...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Tochjo schreef:Wat is het probleem precies? Dat de laatste regel, met de volgende trein, alterneert als de tekst niet in één keer erop past? Dat is simpelweg hoe het systeem nu werkt. Als de volgende trein bijvoorbeeld vijf minuten vertraging heeft, dan krijgt de regel met volgende trein "+5 minuten" erachter, en ik heb ook dat weleens niet zien passen, wat ook leidde tot een alternerende tekst.
Het punt is dat de aangekondigde trein om 14:32 vertrekt, en de 'volgende trein' om 14:26
Dus dat was geen typefout, de stopper vertrekt om :32, de ICE 6 minuten eerder, van hetzelfde spoor...
Doordat hij vertraagd was klopt het dat het de volgende trein zou zijn, als eerste vertrok namelijk de op dat moment aangekondigde trein!
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken! NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Omgeleide ICs staan te Amersfoort als volgt op de borden... 06:57 Intercity Den Haag Centraal
Via Hilversum
rijdt niet verder dan Utrecht Centraal
rijdt via een andere route i.v.m. geplande werkzaamheden
Onder de TBP vervolgend weer een bord met poster waarop staat dat doorgereden wordt naar Den Haag/Rotterdam in tegenstelling tot wat op de TBPs staat. Blijft kennelijk lastig die dingen het juiste te laten tonen...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Momenteel zit ik in zo'n omgeleide intercity Rotterdam Centraal-Enschede (met nog een deel uit Den Haag er aan vast) en de OBIS werkt gewoon netjes mee en geeft nu aan dat we in Hilversum zijn. :pos: Ook de eindbestemming is dus correct aangepast, want normaal gaat deze trein naar Groningen/Leeuwarden.
Dat de eindbestemming in Hilversum juist is is op zich nog niet zo raar, gezien de trein in Utrecht omnummert. In jouw geval van s20500 naar 691700, dus als 't al fout zou zijn gegaan dan zou je dat voor Utrecht moeten zien.
De 691716 die ik vanmorgen had stond in Utrecht op 9a/b gepland en kwam daar ook binnen, maar vreemd genoeg bleef de TBP op 9b blanco.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Nou faalt 9292ov wel vaker, maar wanneer dat nou is is niet te voorspellen. Heb wel eens een weekend/conferentie/kamp en dat is vaak in een veraf gelegen groepsacommodatie. Eentje in Hengelo Gld waar we met studentenverniging elk jaar terugkwamen lag een half uur van de bus af, dwars door het bos, maar daar gaf 9292ov aan dat het half uur lopen was (door het bos dus). Nu ga ik dit weekend naar St. Michielsgestel, en daar komt ook geen bus bij de acommodatie, het is ~ 2km lopen vanaf St. Michielsgestel. Loopt naast de provinciale weg keurig een fietspad waar je zou kunnen lopen, maar 9292ov vind dat er geen manier is om daar te komen met het OV, terwijl er prima een bus is die naar St. Michielsgestel gaat. Kennelijk is er ergens een magische grens...
Ach, 9292ov kent ook lijn 40 (Rotterdam Centraal - Station Delft) die voor mijn deur langs rijdt niet. Als ik een reisadvies opvraag zegt ie dat ik naar de aula van de TU moet lopen (zo'n 5 tot 10 minuten) terwijl de 40 op nog geen 3 minuten lopen hiervandaan vertrekt. Zelfs de haltenaam opgeven als straatnaam helpt niet...
Vanochten in Utrecht ook iets vreemds, de IC s800 naar Alkmaar stond op de TBP's van spoor 7 vermeld als IC naar Schagen. Ook op de koersdisplays van de trein stond Schagen. Terwijl deze trein echt niet verder gaat dan Alkmaar