Parkshuttle ook bij vliegveld

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Plaats reactie
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Parkshuttle ook bij vliegveld

Bericht door mb90 »

Parkshuttle ook bij vliegveld

ROTTERDAM - De Rotterdamse wethouder Jeannette Baljeu wil het systeem van de Parkshuttle mogelijk ook inzetten tussen een halte van de toekomstige Randstadrail en Airport Rotterdam.

Afbeelding
De Parkshuttle . FOTO JOEP VAN DER PAL

„Wat mij betreft is het zeker de moeite waard daar serieus naar te kijken.’’

Baljeu is hiermee opvallend positief over het high tech karretje dat met drie jaar vertaging naar verwachting in september weer zal gaan rijden tussen metrostation Kralingsezoom en het bedrijventerrein Rivium aan de voet van de Van Brienenoordbrug. In het begin liepen er te veel konijnen op de baan, er botsten twee busjes op elkaar, de software liet het afweten en er brak brand uit in de garage.

„Natuurlijk, ik juich nog niet te hard,’’ zegt de wethouder. „Daarvoor is er al te veel tegenslag geweest. Eerst zien, dan geloven. Toch heb ik er alle vertrouwen in, omdat er ondanks alles, steeds weer vooruitgang te zien was. We zijn bezig met iets nieuws en dan weet je dat het risico’s met zich meebrengt en het langer kan duren.’’

Baljeu vindt de investering, in totaal 6,2 miljoen, geen weggegooid geld. ,,Zeker niet als we het ook elders, zoals bij het vliegveld, kunnen inzetten. Wat mij betreft is het een waardevolle aanvulling op het openbaar vervoer.

„Bij het vliegveld zijn bijvoorbeeld heel de dag reizigers, maar te weinig om er een grote bus met chauffeur op te zetten. Deze busjes rijden continu en betekent dus voor de reiziger ook meteen een verbetering van de service.’’
_______________________________________________________________________________________________________

Bron = AD.nl

Bij dit artikel zit ook nog een filmpje met o.a. wat ritjes met de huidige Parkshuttle, maar die krijg ik niet hierheen gekopieerd.
Linkerspoor
Berichten: 349
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 19:46

Re: Parkshuttle ook bij vliegveld

Bericht door Linkerspoor »

Rijdt dat ding nu eigenlijk of zijn ze nog steeds aan het testen? (Wil namelijk anders wel een keer een kijkje nemen... ;-))
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Parkshuttle ook bij vliegveld

Bericht door mb90 »

Ze zijn nog aan het testen en of je daarbij mee mag weet ik niet. Toen ik er in juni meeging wisselde het per dag. Vaak was het zo dat je alleen tijdens de spits mee mag, maar nu zijn ze denk ik weer verder, dus ik denk dat het nu wel vaker kan. Vanaf 1 september is het de bedoeling dat ze echt gaan rijden.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Parkshuttle ook bij vliegveld

Bericht door Ruben »

Op youtube staan verschillende filmpjes van het ding, maar een hoge maximumsnelheid lijkt het daar niet te hebben. Hoe hard gaan ze eigenlijk? Ik hou niet zo van sloom OV, het moet een beetje doorrijden. :P
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Parkshuttle ook bij vliegveld

Bericht door mb90 »

Ik schat dat ze op hun top zo'n 40 km/h gaan, maar dan lijkt het net alsof je in een opstijgend vliegtuig zit qua geluid. :P

In dit verslag van mij staat trouwens meer over de Parkshuttle:
http://www.ovinnederland.nl/viewtopic.php?f=15&t=790
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Parkshuttle ook bij vliegveld

Bericht door webguy »

Bij het lezen van de titel dacht ik effe dat het over Schiphol ging, maar daar rijden ze al tussen de Long-term parking en de check-in balies. Lijkt me dat ze eerst maar eens goed moeten gaan kijken of het werkt, en of het bedrijf dat wel aan kan: ze waren failliet en 't rommelde daar wel een beetje met de financiën geloof ik :)
waldo79
Berichten: 7624
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Parkshuttle ook bij vliegveld

Bericht door waldo79 »

Schiphol:maar daar rijden ze al tussen de Long-term parking en de check-in balies.
Op Schiphol rijden die karretjes alleen maar rondjes over P3 (langparkeren). Je wordt vanaf je parkeerplaats naar de kassa en centrale bushalte gebracht. Een reguliere bus zet je voor de Vertrekhal af.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Parkshuttle ook bij vliegveld

Bericht door Chauf21 »

Linkerspoor schreef:Rijdt dat ding nu eigenlijk of zijn ze nog steeds aan het testen? (Wil namelijk anders wel een keer een kijkje nemen... ;-))
Je kan gewoon de voertuigen instappen en meereizen. Wel hing er laatst (enkele weken terug, toen ik er voor het laatst was) een briefje op de stations dat het systeem zich nog in een testfase bevond en dat het voor kán komen dat er een karretje stil valt en dat je dan zo snel mogelijk geïnformeerd zou worden blabla.. etc.etc.

Nu lijn 91 (de busverbinding tussen metrostation Capelsebrug en het bedrijventerrein Rivium, waar de Parkshuttle ook naar toe rijdt) minder gaat rijden en per 1 september ook totaal opgeheven wordt en men wordt doorverwezen naar de Parkshuttle, kan het best zijn dat die testfase inmiddeld voorbij is :)
math1985
Berichten: 179
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 15:40

Re: Parkshuttle ook bij vliegveld

Bericht door math1985 »

webguy schreef:Bij het lezen van de titel dacht ik effe dat het over Schiphol ging, maar daar rijden ze al tussen de Long-term parking en de check-in balies. Lijkt me dat ze eerst maar eens goed moeten gaan kijken of het werkt, en of het bedrijf dat wel aan kan: ze waren failliet en 't rommelde daar wel een beetje met de financiën geloof ik :)
Dat bedrijf (frog) is helemaal uit het personenvervoer gestapt. Ze zagen er geen winst meer in vanwege te hoge veiligheidseisen. Ze doen nu alleen nog maar industriële toepassingen. Het parkshuttle-project wordt afgemaakt in samenwerking met een ander bedrijf.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten