OVer je reiservaringen in oktober 2011

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011

Bericht door Chauf21 »

Op station Lammenschans staan paaltjes.
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011

Bericht door Mark »

Mark schreef:Zojuist in Hengelo: de IC van 12:35 richting het westen staat langs het perron, met aardig wat onduidelijkheid over de eindbestemming: volens de AV-schermen gaat de trein tot Utrecht, volgens de buitendisplays, de CTA's en de conducteur naar Den Haag en volgens de servicemedewerkers op het perron naar Rotterdam. De binnendisplays hebben op dit moment "geen actuele reisinformatie beschikbaar" Tenslotte houdt de vertrektijden-app van NS op Rotterdam C / Den Haag C... :mrgreen:

Zit nu vlak voor Apeldoorn en moet naar Rotterdam, we zien wel... :P
Uiteindelijk ging het hele zwikkie vanaf Utrecht door naar Den Haag, de Intercity naar Rotterdam werd opgeheven. Reizigers voor Rotterdam moesten daardoor in Gouda overstappen op de sprinter.
Voor de kerende IC naar Hengelo werd in Rotterdam een IRM van stal gehaald.
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011

Bericht door Daniel »

Perron 15/1b te Dordrecht heeft slechts drie OVC-overstapopstellingen. Lijkt me wat karig in de spits, zelfs Ddrs heeft nog meer Arriva-paaltjes...
Verder net een apart gebeuren op Rotterdam Centraal: van de t20577 werd aan de ene kant een stel afgekoppeld en aan de andere kant juist een stel bijgeplaatst.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3265
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011

Bericht door marvinkok »

Zag gister veel bussen van CXX Tours rijden op het treinvervangende vervoer Es-Hgl. Meende dat OAD hier het treinvervangend vervoer reed? Mogelijk een nieuwe aanbesteding geweest?

Overigens wel typisch, alle touringcars moesten stapvoets met de luchtvering op z'n laagst door de tunnels in Hengelo en Enschede rijden ivm de hoogte.. (3,8 m in Hengelo en 3,6 in Enschede). Er leek ook wat onduidelijkheid te zijn over de aanrijdroute in Enschede. Sommige bussen stonden op het busstation zelf, anderen reden via het busstation, Tromplaan en Piet Heijnstraat het stationsplein op (op zich het handigst om de lijnbussen niet te veel in de weg te staan...)
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011

Bericht door Aking »

Volgens mij gaat er hier in Mt iets niet helemaal goed...

We komen met de stopper uit Luik binnen op het spoor naast spoor 6 (spoor 7) alwaar geen perron en alwaar we ondertussen alweer een minuut of 10 staan...
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011

Bericht door Aking »

Omdertussen zijn we weer onderweg richting Mtr alwaar we weer om kunnen keren om deze keer hopelijk wel op een perronspoor te belanden...

Al met al lekker geregeld :')
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011

Bericht door JeePee »

De stopper van 20:23 uit 't Harde naar Zwolle vertrok voor het gemak maar om 20:21 vandaag... Gevolg in ieder geval 4 mensen de trein gemist. Er kwamen nog mensen aangerend, maar HC vond blijkbaar dat hij zijn eigen dienstregeling mocht hanteren. Volgende trein had +20. Dus paps maar zover gekregen ff naar Zwolle te rijden. Andere trein missers ook weer blij 8-) . Voor de "moet je maar eerder komen mensen": Dat waren we ook, maar tunnel dicht dus iedereen moest omlopen via de overweg bij de reguliere weg. Ja en dan sta je dus bij die overweg op jouw trein te wachten...

Opvallend wel, normaal lijkt het juist of de dienstregeling wat aan de krappe kant is en komt ie 1-2 minuten te laat, aankomst in Zwolle is dan alsnog met -1 of nog eerder.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011

Bericht door STF »

Echt waar, heeft een Belg deze bus ontworpen ofzo?
Afbeelding

Aan de ene kant van het gangpad een meter beenruimte terwijl de andere kant amper twintig centimeter heeft:
Afbeelding

Afbeelding

Niet dat die weinige beenruimte ooit problemen zal geven, dit type bus wordt op lijnen zonder passagiers ingezet dus alleen de chauffeur zit er in maar er zijn nog meer rariteiten; alle passagiers-zitplaatsen hebben een gordel, de chauffeur echter niet. Het dashboard heeft knoppen voor de instapdeur, de uitstapdeur in het midden en de uitstapdeur achterin maar de bus kent gezien zijn geringe lengte helemaal geen tweede uitstapdeur dus waarom zit die knop er dan in?

Verder moet je als chauffeur niet al te dik zijn want je kunt de cabine nagenoeg niet in en uit doordat het rechts helemaal vol gebouwd is met de radio/CD speler, wisselgeldsysteem, kaartjesprinter, lijn/bestemmings-instelkastje en een afsluitbaar vakje:
Afbeelding

Een chauffeur die ik er laatst over sprak, zei dat ze als een dweil op de weg liggen, hij reed er niet graag mee.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011

Bericht door Ardan »

Zit ik me af te vragen waarom die bus dan überhaupt bestaat.. is het een lesbus of zo?
Ik doe ook maar wat
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011

Bericht door STF »

Nee rijdt gewoon lijndienst op lijnen waar niemand gebruik van maakt.

Een nogal onscherpe foto, (doordat ik het busje te laat zag naderen) midden in de avondspits, lekker druk binnen he...
Afbeelding

Het is in ieder geval wel makkelijk je geld verdienen als chauffeur, beetje leeg heen en weer tuffen.

Volgend jaar zullen ze wel vervangen worden, beide busjes zijn nu zeven jaar oud. Worden hoogstwaarschijnlijk door Mercedes Integro's van 12 meter vervangen, die zich echt door de route van deze lijnen moeten wringen maargoed het moet passen want een andere vervoerder valt weleens een paar ritten in en dat doen ze met 15 meter bussen (dat is natuurlijk wel helemaal het toppunt van een overdreven groot zitplaatsaanbod).
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011

Bericht door Stefan »

STF schreef:Echt waar, heeft een Belg deze bus ontworpen ofzo?
Eeh. Ja!
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
The best
Berichten: 503
Lid geworden op: wo 01 jun 2011, 10:21

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011

Bericht door The best »

Het was weer een lekkere chaos in de Oosterstraat in Groningen. Ik weet niet precies wat er aan de hand was, maar de bus stond 5 minuten stil voor hij de Oosterstraat in mocht en toen hij eenmaal in die straat was moest hij nog stapvoets rijden ook. Wat zal ik blij zijn als de tram er is en het aantal bussen door de Oosterstraat/over de Grote Markt een stuk minder is.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011

Bericht door Geert »

Wat zwemt die Fyra tussen Breda en Rotterdam verschrikkelijk in zijn rijtijd zeg! Met een rustig vaartje vanochtend uit Breda vertrokken, tot aan de Moerdijkbrug niet harder dan 120 km/h gereden (ook over de HSL) en pas vanaf daar werd opgetrokken tot de maximum snelheid. Vervolgens tussen de aansluiting voorbij de Kijfhoek en Rotterdam Centraal weer rustig aan en we kwamen nog twee minuten te vroeg aan in Rotterdam :P
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011

Bericht door Fles »

STF schreef:Een chauffeur die ik er laatst over sprak, zei dat ze als een dweil op de weg liggen, hij reed er niet graag mee.

Verbaast me niks. Kijk die achterlijk korte wielbasis dan :shock: Wat een misbaksel zeg :N
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011

Bericht door Daniel »

De s5500 van 17.05 uur reed met aangepaste snelheid vanwege de drukte... heb drukkere treinen op drglsnelheid zien rijden maargoed.
Reizigers vanaf de stoptreinstations zullen er wel blij mee zijn dat ze nu een halfuur in Baarn mogen wachten. Bussen op Soest Zuid bleven ook even wachten om vervolgens net voor ieders neus weg te rijden :roll:
Achja, dan maar de 70 van een kwartiertje later, ben ik alsnog iets sneller dan wanneer ik op de omgeleide IC was blijven wachten.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011

Bericht door Justin »

Trein t5122 kwam op Zwd met een los SLT-IV. Lekker krap (gisteren was het al een losse SLT-VI ipv VI+IV). Dat leverde vanaf Ddr eigenlijk al staplaatsen op, en vanaf Zwd, Brd en Rlb werd het helemaal feest =P.

Wat ik minder vond, was dat een mevrouw verderop in haar handen ging niezen en vervolgens met dezelfde nieshand een handgrip vastpakte... Like eeeewwwww! :neg: In Londen hebben ze juist een hele mooie campagne daarvoor (sindsdien durf ik eigenlijk ook nooit meer de rand van de roltrap vast te houden :P).
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011

Bericht door Ardan »

Ik zat in de Zwolse lijn 3 naar het station om de trein van 9 18 uur naar Deventer te halen. Daar even mijn veiligheidscertificaat ophalen die ik mee moet nemen, want vandaag gaan we met de klas naar de Kijfhoek :) Zal vanavond foto's plaatsen.
In ieder geval, ze zijn aan het kabels trekken bij het Rode Torenplein, net daar waar de bus een scherpe bocht naar links maakt. Een bus kan er net langs, maar uit de tegenrichting kwam er nét een Mercedes aanrijden, waarvan de Bekakte Bestuurder die zichzelf Heel Belangrijk vond het niet nodig vond om een stukje achteruit te gaan omdat de bus dat niet kon. Even een kort gesprek door het raam leverde niks op, de bestuurder was uitgestapt en bleek stoïcijns staan. 'Prima hoor, ik heb alle tijd!' riep de buschauffeur. Ik ben met twee andere passagiers uitgestapt en zijn gaan lopen, want we hadden een trein te halen. Nog even in het langslopen de man 'bedankt' voor een gemiste trein. Die ik wel heb gehaald, maar het was secondenwerk.
De chauffeur heeft goed gehandeld. De bus heeft voorrang en kon niet achteruit omdat we anders de gracht in lazerden. Hij had via de verkeersleiding al een oproep gedaan om politie te sturen, maar ter hoogte van de Eekwal kwam hij me weer voorbij rijden.
Ik doe ook maar wat
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011

Bericht door M57 »

De vraag is of jouw bus wel voorrang had. Als de bus last heeft van het obstakel op de weg, zou de bus in principe moeten wachten tot andere voertuigen zonder obstakel op hun weg gepasseerd zijn.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3265
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011

Bericht door marvinkok »

Maar als je door dat obstakel niet kunt zien óf er wat aan komt, dan heb je weinig keus....
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011

Bericht door Geert »

Los van dat ben je als bestuurder wel erg lomp om niet even naar achteren te gaan. Iedereen kan zich wel eens vergissen en als je daar niet mee om kunt gaan (of op kunt anticiperen) moet je geen auto besturen :roll:
Etienne
Donateur
Berichten: 7941
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011

Bericht door Etienne »

marvinkok schreef:Maar als je door dat obstakel niet kunt zien óf er wat aan komt, dan heb je weinig keus....
Precies zoiets gebeurde afgelopen vrijdag in Lier (B). :mrgreen:
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011

Bericht door find_your_spot »

M57 schreef:Als de bus last heeft van het obstakel op de weg, zou de bus in principe moeten wachten tot andere voertuigen zonder obstakel op hun weg gepasseerd zijn.
Als er een malloot in een Mercedes met hoge snelheid de hoek om komt scheuren is de theorie van jou altijd leuker dan in de praktijk.
For Your Railroad Adventures
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011

Bericht door M57 »

Uiteraard, maar op dit froum is het OV wel altijd meteen de grote geweldige ten opzichte van het overige verkeer. Daarom en niets meer dan dat.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011

Bericht door STF »

De chauffeur die vanavond op de bus van Reisdorf naar Steinsel reed was hier duidelijk nog nooit geweest want hij ging midden op de tamelijk drukke kruising zijn bus laten straatje keren om bij de beginhalte te komen, terwijl de bedoeling is dat de bus een rondje door het dorpscentrum maakt; rechtsaf, linksaf, linksaf, linksaf. :Y
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011

Bericht door Michael »

Gistermiddag zat ik in de trein vanaf Ede-Wageningen naar Utrecht. Trein kwam 1 a 2 minuten te laat binnen. Vervolgens werd bij de aansluitin tussen Veenendaal-De Klomp en Driebergen Zeist (ik meen dat daar de trein uit Rhenen vandaan komt???) de stoptrein ervoor gegooid waardoor we met 20 minuten vertraging aankwamen in Utrecht. Vervolgens in de NO naar Rotterdam die 5 minuten te laat uit Utrecht vertrok en na Gouda reed er weer een stoptrein voor ons. gevolg 10 minuten vertraging. Trouwens mijn complimenten aan de machinist van de trein naar Utrecht. Hij hield de passagiers constant op de hoogte van wat er gebeurden. en bood ook meerdere malen zijn excuses aan. :pos:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 46 gasten