Het Grote Blundertopic #7

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Het Grote Blundertopic #7

Bericht door Fles »

Ik wacht even op de bloemrijke versie van dit verhaal. Ziet er veelbelovend uit :mrgreen:
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Het Grote Blundertopic #7

Bericht door Caspar »

Klussen met Caspar blunder 1:
Bij mijn kraan/wastafel in de badkamer zit een stangetje/hendeltje waarmee je de stop uit de wastafel omhoog kan liften. Dat ging ik vandaag monteren. Ik doe alles volgens de gebruiksaanwijzing in elkaar en hou een rubberen ringetje over. Die plaats ik er enigszins vertwijfeld ook tussen. Caspar draait de kraan open en jahoor, het lekt enorm bij de afvoer...
Haalt alles weer los, en ziet dat het rubberen ringetje gescheurd is. Stapt op de fiets en fiets langs een onderdelenhuis, loodgieter, Gamma, ijzerwaren winkel, Karwei. Nergens zo'n ringetje te krijgen. Anderhalf uur later ben ik weer thuis, de klantenservice van Plieger gebeld, en die zegt dat het ringetje bedoeld is om de stop af te sluiten als je het stangetje/hendeltje NIET gaat gebruiken. Dat ding heb ik dus helemaal niet nodig. Ben nu 3 uren verder, en eindelijk kan de stop omhoog zonder dat het water aan de onderkant van de wasbak naar de grond drupt.

Dit overkomt me geen tweede keer zoiets. :twisted:
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Het Grote Blundertopic #7

Bericht door Klaasje »

Fles schreef:Ik wacht even op de bloemrijke versie van dit verhaal. Ziet er veelbelovend uit :mrgreen:
Nou, goed dan. :mrgreen:

Eens op een dag was er een jongen die 's ochtends van Almere naar Amersfoort zou gaan reizen. Daarvoor zou hij de trein van 7:50 vanaf station Centrum naar Hilversum pakken. Deze jongen woont alleen een kleine 10 minuutjes fietsen bij het station vandaan. Om 7:38 stapte de jongen op de fiets, niet wetende wat er daarna zou gebeuren.

Na ongeveer 4 minuten fietsen kwam de jongen bij een kruising in een woonwijk waar werkzaamheden aan een soort fly-over gedaan worden. Hier stond een vrachtauto met chauffeur die achteruit aan het steken was om in een straatje terecht te komen. Dit ging niet goed, dus moest de chauffeur nog een paar keer steken. Na meer dan een minuut was de jongen er klaar mee en vroeg zich af waarom de chauffeur niet gewoon een rondje had gereden, dan was dit geklooi nergens voor nodig geweest. Toen, ontstond er een gat waar een fietser door pastte. Enigszins geïrriteerd maakte de jongen gebruik van dit gat om meteen weer in de ankers te kunnen voor een passerende bus op de busbaan.

Toen de vrachtauto en die busbaan gepasseerd waren was er natuurlijk niet meer veel tijd om naar het station te komen. Vol op de trappers reed de jongen de achterliggende straat in zich nog steeds irriterende aan wat er was voorgevallen. Aan het einde van de straat is een kruising waar de jongen linksaf moest. Die bocht is met een noodgang te nemen als je maar op tijd en goed instuurt. Helaas lette de jongen niet goed op doordat hij nog met zijn hoofd bij die "irritante vrachtauto" was. In de bocht kwam de overkant van de kruising iets te snel dichtbij en het was te laat om nog wat te doen.. Remmen?.. KUT! *Bam tegen de stoeprand* daarna vliegende over 3 meter gras de bosjes in, om daarachter neer te komen. Achter de bosjes zit een parkeerplaats. De jongen lag voorover op de parkeerplaats zich afvragende wat er nou gebeurd was. De jongen probeerde op te staan; "hé, dat lukt niet". Er zat een tak vast tussen de jongen en de tas van de jongen. Toen die los was ging het goed. De jongen stond op en zag allemaal langsfietsende, verbaasd kijkende fietsers langskomen. Die zullen vast hebben gedacht "Wat doet hij nou weer met een fiets in de bosjes?". (Probeer jezelf dan maar een houding te geven :wink: )

De fiets deed het nog, de remmen werkten en het stuur zat nog vast. Scheef, dat wel. De race was nog niet gelopen... De trein moest gehaald worden! De jongen is dus weer op de fiets gestapt en verder gefietst. Hij haalde de trein nét.

Uiteindelijke schade: 2 schaafwondjes, 1 forse slag in het voorwiel, 1 gesneuvelde spaak. Dat had erger kunnen aflopen. *O*
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Het Grote Blundertopic #7

Bericht door Fles »

:D zulke dingen deed ik alleen toen ik echt op tijd op school MOEST komen :')

Als joch van 14 werd je zowat vermoord als je te laat op school was :') Maar jij kon ECHT niet een kwartiertje later met de trein? :D
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Het Grote Blundertopic #7

Bericht door Klaasje »

Dat monster naar Utrecht rijdt maar 1 x in het halve uur. Anders mag ik een kwartier op het altijd gezellige Weesp overstappen. :')
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39182
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #7

Bericht door Daniel »

Vanmorgen kwam men op m'n werk het chemisch afval ophalen. En de medewerker van het inzamelbedrijf had duidelijk z'n dag niet... Zo zit er een klein hobbeltje waar de afrit vanaf de deur overgaat in de straat, bleef daar het pallet achter haken en bestond dit vervolgens uit losse onderdelen.
Het pallet werd zodoende even op een ander pallet gezet, zodat niet alle zware volle vaten er weer af moesten. Vervolgens moesten twee containers de vrachtwagen uit, dus ging de laadklep even omhoog. Een laadklep waarvan net een punt onder het pallet zat...

Nouja, moet ik nog verder vertellen... de vaten konden dus alsnog opnieuw op het pallet gezet worden, 't schoof prachtig leeg :mrgreen:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Het Grote Blundertopic #7

Bericht door Vinny »

Bee schreef:Afbeelding
Justin heeft een foto gemaakt van de Thalysposter waar ik het dinsdag over had.

Taalfaal :pos:
Thalysreclame wordt volgens mij altijd door Franstaligen omgezet naar het Nederlands. Hierdoor doen de zinsconstructies soms wat lachwekkend aan... :lol:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Het Grote Blundertopic #7

Bericht door Justin »

Fles schreef::D zulke dingen deed ik alleen toen ik echt op tijd op school MOEST komen :')

Als joch van 14 werd je zowat vermoord als je te laat op school was :') Maar jij kon ECHT niet een kwartiertje later met de trein? :D
Tjeu daar zeg je wat inderdaad!

Klinkt als een humorverhaal, op dat moment was het vast balen *O*

Overigens was het op mijn school ook net zo. Als je al maar 2 minuten te laat kwam, mocht je gelijk 3 uur strafcorvee doen, de volgende dag om 8:00 melden en nog eens 2 uur nablijven...

Mijn huidige (en vorige) werkgevers doen echt niet moeilijk over 15 minuten later. Dan werk je gewoon maar lekker 15 minuten door ofzo...
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15344
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Het Grote Blundertopic #7

Bericht door ODRAIL »

Justin schreef:Overigens was het op mijn school ook net zo. Als je al maar 2 minuten te laat kwam, mocht je gelijk 3 uur strafcorvee doen, de volgende dag om 8:00 melden en nog eens 2 uur nablijven...
Dit was bij ons ook zo, maar als er een heleboel te laat waren door een gemiste trein of bus dan werd de maatregel geschapt. We hebben er een flink aantal keer (mis)(ge)bruik van gemaakt :wink:.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50895
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #7

Bericht door Suus »

Voor elk te laatje moest je een uur nakomen. Dat nakomen kon je opsparen tot de laatste week voor een vakantie en als je tien te laatjes had mocht je er eentje laten vallen. Als niet alles in de middag ingehaald kon worden kreeg je die week een vierkant rooster.

Ik ben in mijn hele middelbare schoolcarriere geloof ik maar 1 keer te laat geweest dus ik heb er nooit last van gehad :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Etienne
Donateur
Berichten: 7941
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #7

Bericht door Etienne »

Bij mij op school gaan ze die vierkante roosters juist weer invoeren, omdat men erachter is gekomen dat het voor het grootste deel telkens dezelfde mensen zijn die te laat komen. *O*
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Het Grote Blundertopic #7

Bericht door Justin »

Vierkant rooster! Wow, dat heb ik al lang niet meer gehoord :P.

Niemand van ons ging met de bus en trein. Er waren slechts twee personen die dit deden: ik mijn 3e jaar, omdat ik toen geen fiets had, en een meisje uit Barendrecht. Maar kreeg nooit het voordeel van de twijfel, wanneer de bus niet kwam op dagen. Destijds was het wel Connexxion wat er bij ons reed, met vier bussen tussen 7 en 8, dus op zich lukte het wel om op tijd te komen.... maar vaak is de aankomst voor 9:10 altijd net 5 minuten te laat voor mij geweest :(. Naja, it's history thank God! Zou voor geen goud meer terug naar de middelbare willen gaan (alhoewel ik me helemaal kapot schrik als ik een keer droom dat ik daar weer in de schoolbankjes zit!)
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39182
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #7

Bericht door Daniel »

Justin schreef:Maar kreeg nooit het voordeel van de twijfel, wanneer de bus niet kwam op dagen.
Ow, werkte bij mij altijd uitstekend hoor... nooit na hoeven te blijven als "de bus vertraging had", ookal was ik op de fiets :mrgreen:
Niet dat het vaak voorkwam dat ik te laat was overigens...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Het Grote Blundertopic #7

Bericht door Justin »

Hehe, omdat ik ook maar 1 van de 2 was die met het OV ging destijds :p.

Overigens heb ik mijn laatste jaar actief gezeten in commissies, waardoor men vrij flexibel met me was, en ik eigenlijk bijna alles kon permiteren :p.

Gerelateerd aan schoolperikelen:

Blunder was toch we het niet aankrijgen van mijn puch brommertje. Was zo'n ding die je moest inrennen, wat niet altijd lukte. Als ik pech had ging dat ding pas aan als ik bijna op school/thuis was, bij wijze van. Men wees mij vaak na: ' oh daar gaat Justin weer proberen zijn brommer in te rennen' :mrgreen:
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #7

Bericht door Daantje »

Wij hadden een te laat kaart die je af moest laten tekenen als je te laat was. Na drie keer moest je hem inleveren voor een nieuwe en kreeg je straf (papiertjes/rotzooi prikken of nablijven oid, nooit gehad iig). Als je met de bus/trein naar school kwam en de aansluiting slecht was (Zeeland dus veel lijnen maar 1x per uur) dan kon je een verlofpasje krijgen waarmee je later mocht komen of eerder weg mocht zodat je niet 55 minuten op je bus/trein hoefde te wachten.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Het Grote Blundertopic #7

Bericht door Stefan »

Wij mochten op de middelbare school altijd een blauw briefje halen als we te laat kwamen. Was wel mooi, als bus 269 te laat was in de winter ofzo. Dan stonden er ineens 80-100 mensen bij de conciërge te wachten op zo'n briefje. :mrgreen:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Het Grote Blundertopic #7

Bericht door Thom91 »

Ik heb nog nooit iemand met de bus naar mijn school zien gaan :S
(Woon dan ook niet in zo'n gat ;))
Komt wel goed schatje.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Het Grote Blundertopic #7

Bericht door Caspar »

Nou ehm, Heerhugowaard geen gat? :lol:
Als je vanuit Stad van de Zon helemaal naar het uiteinde van Heerhugowaard naar het Han Fortmann College moet, dan is dat al bijna 5 kilometer. Ik ken mensen die de bus pakken voor kortere afstanden...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50895
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #7

Bericht door Suus »

Ik wil nog altijd een keer vanaf mijn huis met de bus naar het treinstation :mrgreen:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Het Grote Blundertopic #7

Bericht door Stefan »

Ach, bij mij pakt er iemand altijd de bus 's morgens van de Wethouder van der Veldenweg naar de halte Middelsluis. :') En koopt dan nog een kaartje ook.... :N
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39182
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #7

Bericht door Daniel »

Je moest eens weten hoeveel mensen ik in Utrecht dagelijks twee strippen af zie stempelen voor een ritje van het centraal station naar halte Bleekstraat... Ah, nu weet ik ook gelijk waar die gemiddeld niet stijgende ritprijs met de OV-chipkaart vandaan komt, al die ritjes halen het gemiddelde natuurlijk wel aardig omlaag :lol:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Het Grote Blundertopic #7

Bericht door Fles »

Bee schreef:Ik wil nog altijd een keer vanaf mijn huis met de bus naar het treinstation :mrgreen:


:D Dat ga ik niet doen. Te ver lopen :P
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #7

Bericht door Daantje »

Ik woonde de eerste 3 jaar 23 km van school af dus dan is de bus wel te rechtvaardigen ;) Overigens ging ik vanaf de 2e met de fiets als het goed weer was en ik niet om 8.10 uur hoefde te beginnen omdat de bussen toen erg karige dienstregeling kregen en alleen nog 's ochtends vier keer heen en 's middags vier keer terug reden.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39182
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #7

Bericht door Daniel »

Haal ik een heel schap in een stelling overhoop om een voldoende grote doos van het juiste type te vinden vanmorgen, wijst een collega me op een doos achter me onder een tafel. Juist ja, die zocht ik dus :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15344
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Het Grote Blundertopic #7

Bericht door ODRAIL »

Daniel schreef:Haal ik een heel schap in een stelling overhoop om een voldoende grote doos van het juiste type te vinden vanmorgen, wijst een collega me op een doos achter me onder een tafel. Juist ja, die zocht ik dus :P
Dat had ik dus ook een keertje :P. Heel fijn, vooral als een uurtje bezig ben met zoeken en vervolgens een uur om de de stelling weer in te ruimen :?.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 58 gasten