Mag ik even kwijt #4

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Mag ik even kwijt #4

Bericht door mb90 »

Inmiddels ben ik weer een paar dagen terug in Nederland, na een heerlijke vakantie in het Zuid-Franse Fuilla. Veel zon gezien, hoge temperaturen tussen de 30 en 35 graden en maar 1 dag echt flinke regen. Dat was ook gelijk de warmste dag met om 3 uur een temperatuur van 35,3 graden. 8-) Totaal anders dan hier dus met vooral donderdag veel regen en net 20 graden (op vandaag na dan).

In de vakantie heb ik genoeg foto's gemaakt en die zullen worden onderverdeeld in 4 reportages. Dit zijn:
1. De Train Jaune (gele trein tussen Villefranche-de-Conflent en Latour de Carol)
2. Station Latour de Carol (station met 3 verschillende spoorbreedtes)
3. Naar Cerbère (grensstation bij Spanje) en Perpignan
4. Wat losse foto's (OV-foto's die ik toevallig ergens gemaakt heb en niet bij de andere 3 passen)

Ik hoop al deze verslagen de aankomende week te posten. :wink:
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: Mag ik even kwijt #4

Bericht door Jurjen »

Als ik dat neerslagkaartje zo zie, ben ik blij dat ik in Limburg zat, en niet in Alkmaar... 42 mm. :|
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #4

Bericht door Caspar »

In een Virm tussen Arnhem en Utrecht zat een condoom om de klink van de wc deur gewikkeld vanmiddag.
De HC sprak er 2 pubers op aan die het mogelijk gedaan konden hebben, maar die schoten in de lach en beweerden er niets mee te maken te hebben...
Bastiaan
Berichten: 620
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:58
Locatie: Zwolle

Re: Mag ik even kwijt #4

Bericht door Bastiaan »

De zon schijnt en er is geen wolkje die het zonlicht komt verstoren als IC 142 over de IJsselbrug komt, en wat doet Bastiaan? Die denkt eens fijn de beeldstijl "Natuurlijk" op zijn camera uit te proberen. Ziet er zo goed uit op het schermpje. Echter, thuis gekomen is de foto zo onscherp als maar kan, en dat is niet verwonderlijk, want kijkend naar de eigenschappen van die beeldstijl komt Bastiaan tot de ontdekking dat beeldstijl "Natuurlijk" de scherpte op NUL heeft staan :evil:
Op 800x600 ziet het er nog goed uit, maar insturen naar een blad heeft echt geen zin. Het is alleen maar hopen dat er komende week nog een paar van die wolkloze momenten komen.
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: Mag ik even kwijt #4

Bericht door Mark »

Wees blij, de s140 rijdt nog t/m vrijdag via Zl :idea: :wink:
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #4

Bericht door Caspar »

Ik hou er ernstig rekening mee dat die werkzaamheden uitlopen, en neem voor mijn ritje naar Polen zondag de 18e maar een uurtje extra speling. Eindbestemming moet zijn Bialystok (vlakbij de Witrussische grens). Misschien dat het voormalig concentratiekamp Treblinka nog wordt aangedaan, de trein rijdt er immers bijna doorheen.
Bastiaan
Berichten: 620
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:58
Locatie: Zwolle

Re: Mag ik even kwijt #4

Bericht door Bastiaan »

Mark schreef:Wees blij, de s140 rijdt nog t/m vrijdag via Zl :idea: :wink:
Ja, maar zal het weer ook zo mooi zijn als deze avond? Ik heb hier namelijk sinds vijf uur geen wolkje voor de zon meer gezien. Windguru heeft voor deze avond max. 73% bewolking voorspeld. Voor de rest van de week is het meestal 100%. Alleen donderdag is er weinig bewolking. En vanaf zaterdag, als de omleidingen (volgens planning) zijn afgelopen, wordt het natuurlijk stralend weer ...
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Mag ik even kwijt #4

Bericht door Daan »

Bastiaan schreef:Ziet er zo goed uit op het schermpje.
De ervaring is dat schermpjes van digitale camera's je nogal eens willen bedonderen... :?
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: Mag ik even kwijt #4

Bericht door BR628 »

Bastiaan schreef:En vanaf zaterdag, als de omleidingen (volgens planning) zijn afgelopen, wordt het natuurlijk stralend weer ...
Ja hoor eens, wie gaat er dan ook op de mooiste dag (afgelopen zaterdag) in die trein een ritje heen en weer maken...
Bastiaan
Berichten: 620
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:58
Locatie: Zwolle

Re: Mag ik even kwijt #4

Bericht door Bastiaan »

Maar ik plan mijn fotomomenten dan ook heel anders in dan jij ... Als ik zin heb om eerst met die trein mee te gaan, dan doe ik dat. Bovendien kan dat op zaterdag makkelijk met mijn OV-weekendkaart. Foto's maken kan de rest van de week ook nog wel, en gisterenavond was het ook heel mooi weer. Alleen moest ik uitgerekend op dat moment een verkeerde instelling uitproberen ...
En daar geef ik mijzelf de schuld van, en niet jou, dus ik snap ook niet waar die reactie ("Ja hoor eens") op slaat :?
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #4

Bericht door tsov »

Zo... Mijn vakantie is bijna ten einde. Ik zit nu op een bankje op KLIA (Kuala Lumpur International Airport) de tijd te doden tot de laatste etappe. Heb net een vermoeiende vlucht van 12 uur van Auckland hierheen achter de rug en mag over anderhalf uur uur weer instappen voor de volgende 12 uur... :shock:
Nieuw-Zeeland was echt absoluut geweldig! :pos: Als ik eenmaal thuis ben en uitgeslapen enzo komen er wel foto's en meer :)

Ik heb in Nieuw-Zeeland wel iets van het nieuws gevolgd en dus ook gehoord van de oorlog in Georgië. Echt bizar om je te realiseren dat sommige van de plekken waar ik heb gelopen nu plat zijn gebombardeerd :(
Ik heb ook nog een verslagje van Georgië klaar liggen, moet alleen de foto's nog uploaden als ik thuis ben, best weird dat ik dat helemaal nietsvermoedend heb getypt en sommige van de plekken op de foto's nu misschien niet meer bestaan...
Eén van de eerste dingen die ik ga doen als ik thuis ben is dan ook helemaal goed bijlezen wat er nu precies gebeurd is daar...

Maarja, eerst nog maar eens 12 uur vliegen :roll: :wink:
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Mag ik even kwijt #4

Bericht door Daan »

Ook mazzel dat je daar nu niet meer zit :shock: :o Fijne reis verder ;)
waldo79
Berichten: 7627
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Mag ik even kwijt #4

Bericht door waldo79 »

Tot binnenkort dan maar, tsov :pos:
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt #4

Bericht door Aking »

Bij deze de groetjes vanuit Boedapest, Obudai Sziget waar het szigetfestival aan de gang is (H)

Ik ben hierheen gereisd als treinbegeleider van een van de Szigetgroepen wat resulteerde in een groot feest in de CNL en de IC Avala ( en vermoedelijk de enige nederlandse omroep in zowel de Intercity Wien Westbf - Budapest - Belgrado alswel op station Wien West... :p en ik moet zeggen dat t me toch wel een kick gaf om mijn eigen stem door de stationshal van wien west te horen schallen :lol:

Verder is het hier vandaag zo'n 36-38 graden... ik ben al sinds maandag mn stem kwijt en ben compleet gesloopt...


maar t is hier fantastisch 8-)

Overigens nog een klein spoornieuwtje de Ujpesti Vasuti Spoorbrug die hier 20 meter voorbij het eiland loopt wordt momenteel compleet vervangen... de laatste oude hoge delen zijn vanmiddag verwijderd... ik zal morgen kijken of ik wat fototjes van maken van het spektakel (ik heb het tot nu alleen gezien tijdens mn dagelijkse ochtendduik in de donau... en dan heb ik mn telefoon niet bij me :p)


Anyhow, de literemmers cocktail roepen 8-)
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: Mag ik even kwijt #4

Bericht door Jurjen »

Grrrr, maak me maar jaloers. ;-)
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #4

Bericht door JeePee »

keleti palyaudvar schreef:Overigens nog een klein spoornieuwtje de Ujpesti Vasuti Spoorbrug die hier 20 meter voorbij het eiland loopt wordt momenteel compleet vervangen... de laatste oude hoge delen zijn vanmiddag verwijderd...
Tja voor een tijdelijke brug werd het ook wel tijd om hem te vervangen. Overigens wel een unieke kans om MÁV materieel op de HÉV lijn te vereeuwigen. Zo vaak rijden er gen Desiro's tussen Kaszásdülõ en Margit Híd :) .

Een Nederlandse omroep op een IC van Budapest naar Nagykanizsa via de zuidelijke Balatonroute doet het ook wel leuk trouwens ;)
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Mag ik even kwijt #4

Bericht door Daan »

Zo, de badkamer is eruit :P We krijgen een nieuwe, dus was het vandaag even een dagje slopen 8-)
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Mag ik even kwijt #4

Bericht door Karl »

Dus het zou zomaar kunnen dat ik een 'unieke' foto heb gemaakt vanaf Margaret Sziget?
Het is een spectrum.
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #4

Bericht door JeePee »

Zo paar daagjes thuiswerken nu. Ik heb iets in mijn rechterknie kapot. Dus poot omhoog en met krukken sjouwen. Pendelen naar Amf leek me derhalve geen strak idee... Altijd leuk een potje voetbal :?
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: Mag ik even kwijt #4

Bericht door Mark »

Beterschap JeePee en fijne vakantie nog Aram :wink:
Daan schreef:Zo, de badkamer is eruit :P We krijgen een nieuwe, dus was het vandaag even een dagje slopen 8-)
Ah, succes met douchen de komende tijd, dat is het meest vervelende :wink: (hier is de badkamer ook vervangen een aantal jaar geleden)
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Mag ik even kwijt #4

Bericht door Daan »

Tja, douchen is inderdaad wat lastig nu :lol: Naja, dat doe ik nu bij familie een paar straten verder, en dan maar een paar weken wat minder frequent.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Mag ik even kwijt #4

Bericht door Wubbo »

Zo, dat was de vakantie... Nu weer back to the real life, en dus weer OVNL-en.

En nu wordt het natuurlijk komend weekend mooi weer... :?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #4

Bericht door Daniel »

Ja zeg, dat had je kunnen voorspellen... als ik vakantie heb is 't altijd mooi weer :mrgreen:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Mag ik even kwijt #4

Bericht door mb90 »

Gisteren bij station Eygelshoven Markt vroeg er iemand de weg naar een straat in Eygelshoven. Dit was prof-voetballer Harrie Gommans die net overgestapt is van Vitesse naar Roda JC. :) Ik kon hem jammergenoeg niet verder helpen, want ik ben zelf helemaal onbekend in Eygelshoven, maar het was wel grappig om aangesproken te worden door een voetballer. Vaak is het andersom voor bijvoorbeeld een handtekening. :P
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: Mag ik even kwijt #4

Bericht door Jurjen »

mb90 schreef:Gisteren bij station Eygelshoven Markt vroeg er iemand de weg naar een straat in Eygelshoven. Dit was prof-voetballer Harrie Gommans die net overgestapt is van Vitesse naar Roda JC. :) Ik kon hem jammergenoeg niet verder helpen, want ik ben zelf helemaal onbekend in Eygelshoven, maar het was wel grappig om aangesproken te worden door een voetballer. Vaak is het andersom voor bijvoorbeeld een handtekening. :P
Nee hoor, ik kaffer ze altijd uit als ze bij me in de winkel komen. ;-)
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 22 gasten