Op de tram moeten ze er zelf maar wat van maken

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Op de tram moeten ze er zelf maar wat van maken

Bericht door STF »

Teveel lijnwisselingen is denk ik niet goed (chauffeurs raken in de war welke route ze nu moeten rijden, of lopen vertraging op bij de voorgaande lijn waardoor de vertraging zich als een olievlek over de stad gaat verdelen e.d.), maar te weinig wisseling op een werkdag lijkt me ook weer niet goed (stoplicht stond al 11 keer op groen, zal de 12e keer ook wel zo zijn... Boem...).

Een dienst zoals Bee eerder op de avond opnoemde is vast niet erg populair bij de meeste chauffeurs; ruim 8,5 uur lang op de 136...
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Op de tram moeten ze er zelf maar wat van maken

Bericht door fogeltje »

Bee schreef:Paul van lijn 5 heeft zijn buik vol van passagiers die vragen hebben over de op handen zijnde invoering van de ov-chipknip. 'Laat je niet gek maken door die graftakken. Je moet ze gewoon uitschelden.'
Hoewel ik geweld nooit goedkeur moeten ze in zulke gevallen niet raar op kijken als ze met (verbaal) geweld te maken krijgen.
Bee schreef:Ook Remko van lijn 9 is van de ongeduldige soort. Op het Centraal Station staat een groep bejaarden. Ze komen uit Limburg, willen naar de Hermitage en kopen allemaal apart een kaartje. 'Hadden ze geen bus kunnen huren?'
Het is OPENBAAR vervoer, dus voor iedereen. Ik denk dat meneer Remko beter bij een toerboer kan solliciteren, dan heeft hij geen last van mensen die een kaartje willen kopen.

Maar dit soort gevallen zullen niet tot Amsterdam beperkt zijn. Ook in Nijmegen en Eindhoven ben ik onder het OV personeel wel eens mensen tegengekomen die op zijn zachts gezegd "klantonvriendelijk" waren, maar gelukkig was dat wel een uitzondering.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Op de tram moeten ze er zelf maar wat van maken

Bericht door Suus »

Wil je nog meer?
Berry, ook lijn 9, spant de kroon. Als mensen niet snel genoeg bij de deur zijn als ze moeten uitstappen, trekt hij op. Een Spaanse toeriste die zo het Waterlooplein heeft gemist, duwt bij de volgende halte zenuwachtig tegen de deur. Die blijft gesloten zolang ze niet op de groene knop heeft gedrukt. 'Opschieten, achterlijk wijf', roept Berry vanuit de cabine.

In paniek haalt het meisje haar chipkaart langs de kaartlezer, hopend dat de deur op die manier opengaat. 'Wat is godverdomme het probleem?', schreeuwt Berry en tikt met zijn wijsvinger tegen zijn voorhoofd. Andere passagiers willen haar te hulp schieten als Berry alle deuren centraal opent. 'Are you fucking stupido?'

De Spaanse begint te gillen als Berry op haar afkomt en haar een duw geeft, de tram uit. 'Zo, oprotten.' Beduusd blijft ze bij de halte staan. 'Stomme Italianen', scheldt Berry, waarna hij terugloopt naar zijn cabine.

De passagiers zijn ook geen lieverdjes, maar dat blijkt meer uit de waarschuwingen die Horsthuis krijgt van collega's 'ze kunnen je bespugen, vooral Marokkanen spugen heel makkelijk' dan uit haar ervaringen. Al hakt de scheldkanonnade eindigend met 'vuile kankerslet' er flink in. 'Nog nooit heeft iemand mij zo uitgescholden. Ik voel me verongelijkt, bang en boos tegelijkertijd', schrijft Horsthuis.

De passagiers houden zich opmerkelijk gedeisd als je het afzet tegen de bejegening die hen ten deel valt. Op oudejaarsavond houdt het openbaar vervoer het om acht uur 's avonds voor gezien. Trambestuurster Sylvia raast met een lege tram voorbij de haltes, waar overal nog mensen staan te wachten. Ze zwaaien, gebaren te stoppen, smeken soms zelfs. Sylvia remt af, trekt met haar hand een horizontale streep over haar keel, klingelt en trekt op.
Ook nog een begrippenlijstje voor de liefhebber
Achterdoos Conductrice Ook wel: stempelgleuf of stempelleteuse. Die twee benamingen hebben met de invoering van de ov-chipknip hun betekenis verloren.
Doorhalen Deel van de route rijden zonder passagiers mee te nemen om een vertraging in te lopen.
Dorp Grote menigte bij een halte. Komt vaak voor bij trein- en metrostations, en bij drukke haltes als de Dam.
Graftakken Chagrijnige passagiers. Ook wel: asbakken.
Naffertjes Jongens van Noord-Afrikaanse afkomst. Ook wel: Marokkanen (al dan niet afkomstig uit Marokko). Reizen veelal in groepjes, veroorzaken geregeld overlast.
Pit Laatste tram van een lijn op een avond. Moet verplicht rijden, ook als er vertraging is. Mensen moeten erop kunnen vertrouwen, omdat er daarna geen alternatief meer is. Niet iedere bestuurder heeft daar een boodschap aan.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Op de tram moeten ze er zelf maar wat van maken

Bericht door Vinny »

Tja als ik dat zo lees ben ik wel heel blij met mijn bus 60. Er gebeuren nooit onregelmatigheden, buschauffeur is altijd erg vriendelijk - ook voor niet Nederlandssprekende buspassagiers en er is niet één spuug- of scheldmarrokkaan te vinden... :) (overigens ook op de andere tram- en buslijnen maak ik zelden tot nooit iets vermeldenswaardig mee, en anders dan pen ik dat neer in "OVer je reiservaringen"...)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Op de tram moeten ze er zelf maar wat van maken

Bericht door Suus »

Vinny schreef:Tja als ik dat zo lees ben was ik wel heel blij met mijn bus 60.
Denk maar niet dat je lijn 60 mag houden he :twisted:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
midnet
Berichten: 671
Lid geworden op: di 07 jul 2009, 12:38

Re: Op de tram moeten ze er zelf maar wat van maken

Bericht door midnet »

deze diskuzie is weer behoorlijk afgedwaald.
De VK is inmiddels al gemeld. Het is een boek uitg. AMBO en kost 17,50.
Zowel artikel als boek gaan allemaal over de TRAM-logies uiteraard. En dan vooral de 9, die eveneens de 136 in Diemen eindigt. ''De mensen wachten op de tram-de tram wacht niet op mensen''.
Limburgse &Brabantse & Arnhems etc. bejaarden: meest zoeken die het wel grondig uit op 92ov vanwege toch tijd teveel en hebben dan gezien dat met die metro vanaf Amstel veel slimmer is naar de Hermitage. Maar ja-die is eng en vol verkrachtende tasjesrovers en zo, geloof ik. (en heb ik paar weken gelden nog de brave engel gespeeld door een gevonden en leeggeroofde tas met nog wel 2 paspoorten+wat spullen van toeristen erin naar hun hotel =oude Burgerziekenhuis terug te brengen-gestolen in de 9!
Naar wat ik me herinner toen ik het ooit eens een sjof vroeg- zowel sávonds als ZO rijdt de 136 tussendoor 2 slagen op de 40-vrijwel zonder pauze (vanwege rijtijd)-en dan hebben ze daarvoor/na kwartiertje pauze-dus totaal rond de 30 min in 2 uren-als ik het goed heb onthouden. Dacht toen ook dat ze of ale die 20-25 min rondjes na elkaar draaiden. Opmerkelijk is dat die 136 nog steeds dezelfde vertektijden heeft als destijds Midnet- helaas nou niet echt goed aansluitiend op gewenste lange afstand treinen Amstel. Voor Diemen ben je nu meest toch beter as met de 44 ri. Bijlmer voor NS-en die blijkt flink afgeslagen te zijn door de chip (1,25-was 2 zones=3strips=1,50, 136=1 zone=1€, maar kost nu rond de 1,20)
Thomas
Berichten: 223
Lid geworden op: do 26 jun 2008, 16:52
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Op de tram moeten ze er zelf maar wat van maken

Bericht door Thomas »

Wel typisch, ik reis al mijn hele leven vrij regelmatig met lijn 9, maar dit soort dingen maak ik nooit mee :mrgreen:. Wel personeel dat over de buitenomroep vrolijk nog toeristen na het uitstappen de weg wijzt naar hun hotel, geïnteresseerd zijn in waar de vakantie heen gaat als er reizigers met grote koffers instappen etc. etc. Staan er eigenlijk ook dat soort positieve verhalen in dat boekje?
paolie
Berichten: 267
Lid geworden op: vr 14 okt 2011, 08:41

Re: Op de tram moeten ze er zelf maar wat van maken

Bericht door paolie »

Ja, er staan ook veel positieve verhalen in. En ook veel best grapppige onschuldige humor, zoals het vragen of iedereen z'n gordel wil vastmaken, waarna de helft van de passagiers uit automatisme op zoek gaat naar een gordel naast de stoel.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Op de tram moeten ze er zelf maar wat van maken

Bericht door Suus »

Mooiste ervaring die ik heb is eigenlijk ook negatief, maar er liep ook op het Damrak iemand midden op de trambaan en ondanks heel veel rinkelen van de bel door de bestuurder van een tram ging hij maar niet aan de kant. Toen hij eindelijk klaar was met bellen stak hij zijn middelvinger op naar de bestuurder en liep hij het fietspad op. De bestuurder kon het toen niet nalaten even door de buitenomroep Asshole! te roepen. Wel iets te hard, want op het Damrak moest iedereen lachen :lol:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
VIRM
Berichten: 7570
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Op de tram moeten ze er zelf maar wat van maken

Bericht door VIRM »

Zo'n buitenomroep kan inderdaad best handig zijn. :)
Ik nam enkele maanden terug de 4 of de 25 naar de Ceintuurbaan en wilde daar oversteken. Helaas staan op die kruising sommige stoplichten niet echt handig gepositioneerd (en de rateltikkertjes daar staan erg zacht). De trambestuurder had dat door, want hij gebruikte ook de buitenomroep om mij te vertellen dat het stoplicht op groen stond. :)
Beul van de blindegeleidelijn
WSM
Berichten: 1403
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: Op de tram moeten ze er zelf maar wat van maken

Bericht door WSM »

find_your_spot schreef:De 136 is een lijn met een dienstregeling die nergens in andere lijnen kon worden geïntegreerd. Als chauffeur is het ook wel is fijn om wat meer pauze te hebben dan je hele dienst continu van A naar B te moeten scheuren in de vertraging.
Het ging hier niet om lijn 136, dat zal allemaal wel.
Het volk dat agressief met klanten omgaat en reizigers 'voor de kanis ramt', die moeten zo snel mogelijk van de tram verdwijnen! Dat gebeurt niet bij een club als het GVB, daarom zeg ik nogmaals: zo snel mogelijk aanbesteden.
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Op de tram moeten ze er zelf maar wat van maken

Bericht door Suus »

Dan is het personeel niet meteen weg, als je dat soms dacht.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Op de tram moeten ze er zelf maar wat van maken

Bericht door hauptbahnhof »

Vinny schreef:Het zijn wel heel erge rondjes rond de kerk, maar goed dat is ook wel een beetje de opzet van de GVB werkwijze natuurlijk. Personeel op de tram wordt bijv. ook erg lijngebonden ingezet. Zelf zou ik dat dus ook niet zo leuk vinden. Bij Arriva hebben ze meer afwisseling...
Dat is alleen als de medewerker dit zelf wilt. Sommige mensen vinden dat prettig (dichtbij huis op- of afstappen, betere klik met collega's, alleen combino's e.d.).
Dit geldt overigens niet voor de bus want daar hebben ze geen lijnen maar units. Daar werk je binnen een dienst gerust op meerdere lijnen. Bij de tram is dat op lijn 7/14 ook zo, er zijn enkele diensten die half om half zijn.

Ikzelf ben reserve op een tramlijn maar kom op alle lijnen, aangezien ik niet in het vaste werkpakket zit. En dat hou ik voorlopig ook zo.
WSM schreef:Het ging hier niet om lijn 136, dat zal allemaal wel.
Het volk dat agressief met klanten omgaat en reizigers 'voor de kanis ramt', die moeten zo snel mogelijk van de tram verdwijnen! Dat gebeurt niet bij een club als het GVB, daarom zeg ik nogmaals: zo snel mogelijk aanbesteden.
Je bedoelt dat een Arriva/CXX/Veolia/whatever geen asociaal personeel heeft?
Als ik jou was zou ik mensen niet laten denken dat je het IQ van een pakje boter hebt en toch maar even nadenken over de onzin dat je uitkraamt... (en het bewijst weer dat wat ik eerder zei klopt: voor sommige mensen is aanbesteden de uitkomt voor alles... zal leuk zijn als ze in de toekomst zwaar bedrogen uitkomen *O* )
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Op de tram moeten ze er zelf maar wat van maken

Bericht door find_your_spot »

WSM schreef:Dat gebeurt niet bij een club als het GVB, daarom zeg ik nogmaals: zo snel mogelijk aanbesteden.
Bij deze nodig ik je van harte uit een dienst samen met mij mee te draaien.
For Your Railroad Adventures
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Op de tram moeten ze er zelf maar wat van maken

Bericht door Klaasje »

Dat is aan te raden. :pos:
WSM
Berichten: 1403
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: Op de tram moeten ze er zelf maar wat van maken

Bericht door WSM »

hauptbahnhof schreef:Je bedoelt dat een Arriva/CXX/Veolia/whatever geen asociaal personeel heeft?
Als ik jou was zou ik mensen niet laten denken dat je het IQ van een pakje boter hebt en toch maar even nadenken over de onzin dat je uitkraamt... (en het bewijst weer dat wat ik eerder zei klopt: voor sommige mensen is aanbesteden de uitkomt voor alles... zal leuk zijn als ze in de toekomst zwaar bedrogen uitkomen *O* )
Heb je eventueel nog inhoudelijke argumenten toe te voegen? Dan hoeven we geen discussies over IQ te voeren namelijk.

Vervoerders als Arriva etc. zijn marktgerichter dan een GVB en zijn dan ook gevoeliger voor een negatieve beeldvorming in deze. Bij instellingen als het GVB, maar ook bijvoorbeeld HTM en RET is dat toch minder.
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Op de tram moeten ze er zelf maar wat van maken

Bericht door Suus »

Als een medewerker van het GVB negatief in het nieuws komt bij AT5 of het Parool kan je er bijna de donder op zeggen dat hij later die week ontslagen wordt. Denk bijvoorbeeld aan het geval van de slapende tramconducteur of de buschauffeur waarbij alle stoppen doorsloegen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Op de tram moeten ze er zelf maar wat van maken

Bericht door Klaasje »

Aanbesteden heeft behoorlijk weinig invloed op de kwaliteit van een bedrijf. Een aanbesteding kan je winnen door allerlei leugens op te schrijven met grootse plannen. Zolang de overheid er niet goed op toeziet en onvoldoende controle- en sanctioneringsmechanismen in de contracten heeft opgenomen komt een vervoerder overal mee weg. De enige twee randvoorwaarden zijn dat de contracten om de paar jaar vervangen moeten worden en dat de ambtelijke staf van de concessieverlenende overheid goed weet waar die mee bezig is. Aanbesteden klinkt leuk, vooral als je ermee kan dreigen (zie GVB of NS) maar het is geen wondermiddel.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Op de tram moeten ze er zelf maar wat van maken

Bericht door Vinny »

Bee schreef:Als een medewerker van het GVB negatief in het nieuws komt bij AT5 of het Parool kan je er bijna de donder op zeggen dat hij later die week ontslagen wordt. Denk bijvoorbeeld aan het geval van de slapende tramconducteur of de buschauffeur waarbij alle stoppen doorsloegen.
De tijd dat er met zes man op het eindpunt op een terrasje gekaart werd, terwijl de vertraging van de tramlijn alleen maar verder opliep ligt gelukkig wel ver achter ons. Toch zijn er kennelijk nog genoeg mensen die eigenlijk niet op de tram thuishoren als ik de krantenartikelen zo lees. Ik vind dat wanneer je voor het GVB werkt je minimaal een bepaald plezier in je werk moet hebben. Aan gefrustreerde types die het liefst een tafeltje-dekje-service op Ameland doet of die de koffiepauze belangrijker vind dan dienstverlening naar klanten toe heeft niemand iets.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Op de tram moeten ze er zelf maar wat van maken

Bericht door Suus »

Weet je wat ik denk. Volgens mij doen ze hard hun best bij het GVB, maar door de vooringenomenheid van de reiziger (Het is het GVB, kan nooit goed gaan) en de enorme hoeveelheden externe invloeden waar ze last van hebben (zwalkende overheid, een stad vol files, werkzaamheden en reizigers met een eigen willetje) komt het waarschijnlijk niet zo goed uit de verf.

Maar als je aan mij vraagt of het GVB nu slechter is dan Veolia of Arriva, dan weet ik het nog niet zo hoor :roll: De verhalen die je in die artikelen leest zijn volgens mij echt uitzonderingen, op de Asshole-roeper op het Damrak heb ik nooit zulke bizarre dingen meegemaakt. Wel van die typische nonsense-antwoorden, maar die krijg je helaas overal in het OV.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Op de tram moeten ze er zelf maar wat van maken

Bericht door Vinny »

maar door de vooringenomenheid van de reiziger
Ik woonde in Diemen toen daar nog de "oude" 136 reed (Connexxion). Een buslijn van Hilversum via een enorme toeristische route naar Amsterdam Amstel. Opmerkelijk was zelfs in het hart van de ochtendspits deze bus uiterst punctueel op de bushalte. En tram 9, één halte na het beginpunt dus totaal niet..., om over de metro maar te zwijgen. Ik heb meegemaakt dat de metro bij Diemen Zuid precies tussen de twee officiele vertrekmomenten in vertrok. En dat heeft het GVB wel een hele week redelijk consequent volgehouden, dus dat was dan ook weer best knap... (daarna werd het weer een volstrekte willekeur)

(OK, de 136 gaat eens per half uur, dus dan is punctualiteit ietsje belangrijker, ik geef het toe).
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Op de tram moeten ze er zelf maar wat van maken

Bericht door find_your_spot »

Vinny schreef:Opmerkelijk was zelfs in het hart van de ochtendspits deze bus uiterst punctueel op de bushalte. En tram 9, één halte na het beginpunt dus totaal niet...,
Je zou jezelf eens achter de oren moeten krabben of dat komt door het rijdend personeel of door de mensen die de dienstregeling maken.
For Your Railroad Adventures
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Op de tram moeten ze er zelf maar wat van maken

Bericht door Daniel »

Dat ligt aan beiden... in Dordrecht bijvoorbeeld geregeld mee mogen maken dat rond hetzelfde moment op een dag met vergelijkbare omstandigheden in het verkeer de ene chauffeur op een bepaalde lijn keurig op tijd kon rijden terwijl een andere met zo'n 10 minuten vertraging op 'n kwartiersdienst reed.
Die laatste was uiteraard het vakbondslid dat als een gek aan het rondracen was en om het hardst riep dat de rijtijden niet haalbaar waren, eerstgenoemde juist een chauffeur die gewoon op z'n gemak de route reed.

Daarnaast: de streekvervoerders blinken uit in hun denken dat de rijtijden altijd nog korter kunnen als ze al redelijk efficiënt zijn. Zodoende zou je bij die vervoerders dus meer vertraging moeten verwachten.

Overigens is vertraging vlak na het beginpunt niet altijd een eerlijke maat om mee te meten. Het is goed mogelijk dat juist in het begin van de rit de rijtijden krap zijn maar er vervolgens een buffer ingebouwd zit op een knooppunt verderop waardoor de aansluitingen daar betrouwbaarder worden.
Andersom (ruime rijtijd na een krappe kering) komt overigens ook nog weleens voor.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Op de tram moeten ze er zelf maar wat van maken

Bericht door hauptbahnhof »

Als een voertuig in de spits maar 2 minuten buffertijd heeft (hebben veel trams in de ochtendspits, en tegen het einde van de avondspits vooral), en je bent vertraagd, dan zul je nooit op tijd kunnen vertrekken. Moet het personeel even een sanitaire stop maken, dan zal die rit te laat vertrekken ja.
Het hangt ook van de lijn af. Sommige lijnen hebben zeeën van rijtijd, andere weer niet. Zal die tram sneller te laat zijn als er weinig rijtijd is, en de stoplichten werken niet mee.
WSM schreef: Heb je eventueel nog inhoudelijke argumenten toe te voegen? Dan hoeven we geen discussies over IQ te voeren namelijk.
Kom jij maar eens met een argument wat echt klopt, waarom er aanbesteedt moet worden, dan zul je mij niet horen. Maar het is alleen maar GVB = slecht en de andere bedrijven zijn geweldig. Alleen maar aannames maar geen concrete feiten.
Nou geloof me, als er een klacht over jou als GVB'er binnenkomt, dan worden er echt wel wat mee gedaan. Dus... :roll:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Op de tram moeten ze er zelf maar wat van maken

Bericht door Daniel »

hauptbahnhof schreef:Als een voertuig in de spits maar 2 minuten buffertijd heeft (hebben veel trams in de ochtendspits, en tegen het einde van de avondspits vooral), en je bent vertraagd, dan zul je nooit op tijd kunnen vertrekken.
Maar het effect daarvan ligt aan de rijtijden erna. Het voorbeeld wat ik noemde (ruimere rijtijd na krappe kering) betreft trouwens een allesbehalve rustige lijn met op één van z'n eindpunten een keertijd van 0 (ja echt, NUL) minuten. En die kan alsnog best aardig op tijd rijden hoor. (Andere eindpunt staat men ook slechts 7 min. stil)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 58 gasten