Stadsregio Rotterdam wil bezuinigen op openbaar vervoer
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Stadsregio Rotterdam wil bezuinigen op openbaar vervoer
Oh, dan heb ik dat verkeerd begrepen, ik dacht dat de bussen gelijk weer terugkeerden richting CS bij de Kerkhoflaan (net zoals de lijnen in de Spaanse Polder bijvoorbeeld).
- Daantje
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 6473
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Re: Stadsregio Rotterdam wil bezuinigen op openbaar vervoer
Niet altijd. Er is echt een eindpunt inclusief wachthuisje.
Re: Stadsregio Rotterdam wil bezuinigen op openbaar vervoer
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Stadsregio Rotterdam wil bezuinigen op openbaar vervoer
Opvallend vind ik wel dat lijn 46 straks maar tot de Westblaak rijdt.. Dat ze 'm inkorten oké, maar dit is wel erg rigoureus. :')
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
-
- Berichten: 3050
- Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13
Re: Stadsregio Rotterdam wil bezuinigen op openbaar vervoer
Als ik dan toch een bezuiniging mag inbrengen. Laat de Stadsregio alsjeblieft stoppen met die malle ParkShuttl. Dat is echt een dood geboren kindje wat al jaren aan het subsidie infuus ligt.
For Your Railroad Adventures
Re: Stadsregio Rotterdam wil bezuinigen op openbaar vervoer
De Parkshuttle is opnieuw aanbesteed, vanaf eind dit jaar moet er voor betaald worden d.m.v de OV-Chipkaart.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Stadsregio Rotterdam wil bezuinigen op openbaar vervoer
Ik vraag me ook af tot hoever hij zal rijden: t/m Eendrachtsplein of t/m het eind van de Westblaak, waar de gelijknamige halte is.Stefan schreef:Opvallend vind ik wel dat lijn 46 straks maar tot de Westblaak rijdt.. Dat ze 'm inkorten oké, maar dit is wel erg rigoureus. :')
Verder dacht ik ergens gelezen te hebben dat de buslijnen in Charlois zouden blijven bestaan: dat lijn 63/64 toch wordt opgeheven is wel jammer. :( Ook komt nu het bedrijvenpark Charloisse Poort zonder bus te zitten: ik had persoonlijk lijn 67 in de spitsuren doorgetrokken.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Stadsregio Rotterdam wil bezuinigen op openbaar vervoer
Verder valt het me op dat ze de 45 wegbezuinigen. Dat ding rijdt met taxi-busjes wegens het geringe aantal passagiers. Alleen het schrappen van de 40 op zaterdag vind ik echt extreem. Er zijn genoeg ritten die redelijk goed gevuld zijn (10 - 15 man in Delft).
Re: Stadsregio Rotterdam wil bezuinigen op openbaar vervoer
Maar zijn die mensen er al niet uit voordat de bus Delft uit is?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Stadsregio Rotterdam wil bezuinigen op openbaar vervoer
Er zijn er genoeg die blijven zitten tot aan Overschie. De bus rijdt een mooiere route en is sneller dan de combinatie trein/bus.
-
- Berichten: 1200
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36
Re: Stadsregio Rotterdam wil bezuinigen op openbaar vervoer
Ook op zaterdag? Dan zijn er namelijk geen studenten van/naar de TU.
Re: Stadsregio Rotterdam wil bezuinigen op openbaar vervoer
zoals ik het goed las blijft de route van lijn 38 (39) in crooswijk het zelfde?, volgens mij is dat wel een beetje overkill als er toch ook al 2 tramlijnen rijden die haast de zelfde route. op het eindpunt in crooswijk na dan
Re: Stadsregio Rotterdam wil bezuinigen op openbaar vervoer
wat me ook opvalt is de lagere frequentie op lijn 77 tijdens de daluren.. zeker tussen rijnhaven en katendrecht mogel wel extra bussen rijdens tijdens de spitsuren. de bussen zitten echt overvol. tussen de spitsuren zitten de bussen ook goed vol op katendrecht
Re: Stadsregio Rotterdam wil bezuinigen op openbaar vervoer
Tijdens Bavaria City Racing in augustus reed lijn 46 al even als omleiding tot de Westblaak en toen werd er tot de halte Westblaak gereden met dat ook als bestemming op de bussen. Vanaf de Westblaak werd er via de Schiedamsevest, Witte de Withstraat en de Hartmanstraat een rondje gereden om daarna weer op de Westblaak uit te komen voor de route terug naar Charlois. Ik denk dat dat nu ook wel gedaan zal worden.Meltrain schreef:Ik vraag me ook af tot hoever hij zal rijden: t/m Eendrachtsplein of t/m het eind van de Westblaak, waar de gelijknamige halte is.Stefan schreef:Opvallend vind ik wel dat lijn 46 straks maar tot de Westblaak rijdt.. Dat ze 'm inkorten oké, maar dit is wel erg rigoureus. :')
De route van lijn 39 is inderdaad hetzelfde als die van de 38 nu. Wel gaat de 39 een stuk minder vaak rijden dan de 38.010jongen schreef:zoals ik het goed las blijft de route van lijn 38 (39) in crooswijk het zelfde?, volgens mij is dat wel een beetje overkill als er toch ook al 2 tramlijnen rijden die haast de zelfde route. op het eindpunt in crooswijk na dan
Re: Stadsregio Rotterdam wil bezuinigen op openbaar vervoer
Klopt, dat gaat lijn 46 ook doen. ;) Kijk maar op de lijnennetkaart.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Re: Stadsregio Rotterdam wil bezuinigen op openbaar vervoer
Die zag ik inderdaad net nadat ik m'n bericht getypt had. Die stond er vanochtend vroeg nog niet op. Daar zijn overigens ook de nieuwe routes van de streekconcessie en deels die van Haaglanden te zien.
Re: Stadsregio Rotterdam wil bezuinigen op openbaar vervoer
Inderdaad, de lijnennetkaart staat er pas sinds kort op.
Waarom lijn 37 trouwens wordt gesplitst in lijn 34 en 37 is me niet helemaal duidelijk. :?
Verder is het jammer dat lijn 35 niet wordt omgeleid via het SFG: de verbinding Station Noord - SFG vervalt zo.
Opvallende veranderingen in Haaglanden: het deel Naaldwijk - Maassluis van lijn 30 wordt lijn 33 en lijn 128 wordt vernummerd in 32. Lijn 121 houdt nog wel zijn huidige nummer.
Waarom lijn 37 trouwens wordt gesplitst in lijn 34 en 37 is me niet helemaal duidelijk. :?
Verder is het jammer dat lijn 35 niet wordt omgeleid via het SFG: de verbinding Station Noord - SFG vervalt zo.
Opvallende veranderingen in Haaglanden: het deel Naaldwijk - Maassluis van lijn 30 wordt lijn 33 en lijn 128 wordt vernummerd in 32. Lijn 121 houdt nog wel zijn huidige nummer.
Laatst gewijzigd door Meltrain op do 27 okt 2011, 19:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Stadsregio Rotterdam wil bezuinigen op openbaar vervoer
Komt er nu nog maar één keer per uur een bus bij het IJsselland Ziekenhuis?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Daantje
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 6473
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Re: Stadsregio Rotterdam wil bezuinigen op openbaar vervoer
Dat valt tegen hoor. Het is echt een druk traject. Veel woningen, geen metrolijn of randstadrail in de buurt als alternatief. Het komt nu in de spits nog voor dat je in een stampvolle bus/tram zit.010jongen schreef:zoals ik het goed las blijft de route van lijn 38 (39) in crooswijk het zelfde?, volgens mij is dat wel een beetje overkill als er toch ook al 2 tramlijnen rijden die haast de zelfde route. op het eindpunt in crooswijk na dan
Bus 40 snap ik ook niet helemaal. Vond het al karig dat ie op zondag helemaal niet rijdt. Ik vind het vooral kwalijk dat er bij crematorium Hofwijk nu helemaal geen OV in de buurt komt terwijl er zeker op zaterdag nogal eens uitvaarten zijn. Het hoort toch niet midden in de randstad dat je daar nu niet meer met het OV kan komen? Zie ik nu trouwens goed dat de 174 van Delft via Berkel, Bergschenhoek en Bleiswijk doorrijdt naar Zoetermeer?
Re: Stadsregio Rotterdam wil bezuinigen op openbaar vervoer
Dat lijn 57 ingekort wordt tot de Holy en niet meer naar Schiedam gaat is opzich wel logisch, die rijdt toch al voor een groot deel parralel met de tram.
Vind de inkorting van de 53 tot Schiedam Centrum wel vaag, zo verliest Oud-Mathenesse toch voor een deel de verbinding met het Marconiplein?
En een frequentieverlaging van lijn 8 in de spits... ben benieuwd.
Vind de inkorting van de 53 tot Schiedam Centrum wel vaag, zo verliest Oud-Mathenesse toch voor een deel de verbinding met het Marconiplein?
En een frequentieverlaging van lijn 8 in de spits... ben benieuwd.
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Re: Stadsregio Rotterdam wil bezuinigen op openbaar vervoer
Ja. maar dat is al sinds 23 augustus 2010 hoor.Daantje schreef:Zie ik nu trouwens goed dat de 174 van Delft via Berkel, Bergschenhoek en Bleiswijk doorrijdt naar Zoetermeer?
@ Mark: lijn 8 gaat van elke 8 naar elke 10 minuten in de spits, maar als het goed is, komen er dan wel Citadissen op te rijden.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Stadsregio Rotterdam wil bezuinigen op openbaar vervoer
Ik ben niet bekend in Rotterdam maar een vraag voor de kenners: zijn er nou bijzondere bezuinigingen? Of lijnen die ongemoeid worden gelaten terwijl daar wel gesnoeid had kunnen worden?
Bestaan er geen mogelijkheden om dmv geledebussen te bezuinigen? Door bv van een 10min standaards naar 15 min geleed te gaan?
Bestaan er geen mogelijkheden om dmv geledebussen te bezuinigen? Door bv van een 10min standaards naar 15 min geleed te gaan?
immer kwaliteits posts
Re: Stadsregio Rotterdam wil bezuinigen op openbaar vervoer
Het rijden van een gelede bus is anderhalf keer zo duur als met een standaardbus (zonder personeelskosten).
Een tien-minutendienst vervangen door een kwartierdienst bespaart per richting misschien 2 chauffeurs per uur, maar de kosten voor de bussen blijven op zijn minst even hoog, zo niet hoger. Bovendien heeft de RET slechts 2 gelede bussen in het wagenpark en zijn de huidige bussen nog redelijk nieuw. Het lijkt mij al met al geen nuttige manier van bezuinigen.
Een tien-minutendienst vervangen door een kwartierdienst bespaart per richting misschien 2 chauffeurs per uur, maar de kosten voor de bussen blijven op zijn minst even hoog, zo niet hoger. Bovendien heeft de RET slechts 2 gelede bussen in het wagenpark en zijn de huidige bussen nog redelijk nieuw. Het lijkt mij al met al geen nuttige manier van bezuinigen.
Een volgende (logische) stap lijkt mij ook het opheffen van die hele lijn. Als ik hem op de kaart zo zie vind ik het een behoorlijk kansloos lijntje.Mark schreef:Vind de inkorting van de 53 tot Schiedam Centrum wel vaag, zo verliest Oud-Mathenesse toch voor een deel de verbinding met het Marconiplein?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Stadsregio Rotterdam wil bezuinigen op openbaar vervoer
Vergis je niet, in de spits gaan er nog aardig wat mensen mee hoor.
Opheffen van lijn 53 lijkt me vrij uitgesloten, maar degraderen tot spitslijn zou nog wel eens kunnen gebeuren.
Opheffen van lijn 53 lijkt me vrij uitgesloten, maar degraderen tot spitslijn zou nog wel eens kunnen gebeuren.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Stadsregio Rotterdam wil bezuinigen op openbaar vervoer
Humor, we gaan van 10 naar 8 en nu weer naar 10 minuten in de spits. :)Meltrain schreef:@ Mark: lijn 8 gaat van elke 8 naar elke 10 minuten in de spits, maar als het goed is, komen er dan wel Citadissen op te rijden.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 156 gasten