OVer Missers in de Reisinformatie #17

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21336
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

OVer Missers in de Reisinformatie #17

Bericht door Meltrain »

Afgelopen week waren er werkzaamheden met de tramsporen op de Laan op Zuid en het Wilhelminaplein (in Rotterdam), waardoor lijn 23 en 25 omgeleid waren en lijn 20 tijdelijk opgeheven was.
Speciaal daarvoor had de RET zelfs vertrekstaten gedrukt en op de haltes gehangen. :pos:
Men was vandaag echter wel vergeten om de normale vertrekstaten weer op te hangen. :roll: :lol:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
VIRM
Berichten: 7597
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #16

Bericht door VIRM »

Twee msisers in de reisinformatie vandaag:

Vanmiddag op Leiden Centraal werd er omgeroepen dat er een seinstoring was en dat er geen treinverkeer was tussen Leiden Centraal en Leiden Lammenschans en dat er bussen zouden rijden. Voor Gouda kon er via Den Haag worden omgereisd. Er zou wel om :22 en :52 een Intercity naar Leiden Lammenschans vertrekken.
Even later werd dit door een collega verbeterd naar een seinstoring tussen Lammenschans en Alphen. De eerste zat er dus een stationnetje naast.

Maar de leukste was wel op Sloterdijk. De OV-chippoortjes bij spoor 9 en 10 (de Hemboog) waren buiten werking. Reizigers konden volgens de omroepster een kaartje in de trein kopen. Voor de ritprijs kon men de klantenservice bellen, waarvan het nummer kon worden gevonden op ns.nl
Welke slimbo dit heeft bedacht...?
Beul van de blindegeleidelijn
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #16

Bericht door Ronald »

Op de digitale haltedisplays in Amersfoort werd getoond dat de OV chipkaart-bus op 26 oktober op de Markt in Vianen staat. Leuk, maar erg zinvolle informatie is het niet. Zeker niet als door deze melding de helft van het aantal vertrekkende bussen niet meer wordt getoond...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #16

Bericht door Daniel »

Ow ze hebben het nieteens tot het BRU beperkt... die melding viel me vanmorgen in Utrecht ook al op. Overigens stond 'ie er daar gisteren ook op, maar dan uiteraard met andere datum en locatie.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #16

Bericht door Geert »

Haha! :D Ik zag vanochtend ook iets voorbij scrollen met 26 oktober, grote markt en ov-chipkaart in Woerden, maar ik nam aan dat het dan ook in Woerden was. Wat heeft het nou voor zin om in de hele provincie Utrecht mensen naar de markt van Vianen te laten gaan :N
lamar
Berichten: 136
Lid geworden op: vr 12 jun 2009, 22:15

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #16

Bericht door lamar »

Er staan sinds een tijde door heel de regio Rotterdam van die vertrektijdschermen bij diverse haltes, zo ook bij de halte bij mij voor de deur. Alleen volgens mij zit het bord verwerkt in de stroomkring van de lantaarnpalen, want ik zie het bord alleen werken als het donker is. Ik denk dat ik maar een keertje een mailtje ga sturen o.i.d.
''Schade dass die bahn nicht fliegen kann!''
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #16

Bericht door Daniel »

Vandaag stond de OV-chipkaart-infobus in de provincie Utrecht kennelijk nergens. In plaats van een melding te tonen waar 'ie stond waren nu namelijk gewoon de onderste twee regels van de DRIPs in Utrecht blanco...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15341
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #16

Bericht door ODRAIL »

lamar schreef:Er staan sinds een tijde door heel de regio Rotterdam van die vertrektijdschermen bij diverse haltes, zo ook bij de halte bij mij voor de deur. Alleen volgens mij zit het bord verwerkt in de stroomkring van de lantaarnpalen, want ik zie het bord alleen werken als het donker is. Ik denk dat ik maar een keertje een mailtje ga sturen o.i.d.
Dat komt wel vaker voor in de stad en vooral in de regio Rotterdam. Zou het iets te maken kunnen hebben met de bezounigingen :wink:.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #16

Bericht door webguy »

Haha, das een best domme actie. Dat 'ie alleen werkt op een drukknop snap ik ja, maar alleen tegelijk met lantarenpalen is nogal suf.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #16

Bericht door Ardan »

Ik heb die schermen bij de Pieter de Hoogh in ieder geval nog NOOIT zien doen :(
Ik doe ook maar wat
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #16

Bericht door Chauf21 »

Ardan schreef:Ik heb die schermen bij de Pieter de Hoogh in ieder geval nog NOOIT zien doen :(
Maar daar komt alleen trammel 8 en bij die ZGT-lijnen heb ik het nog nooit zien werken ;)
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #16

Bericht door Ardan »

Ohnee tuurlijk. Alléén als mensen bij een TraagPlus-halte opstappen hebben ze recht op actuele informatie. Anders zoeken ze het maar uit. Pech gehad.
:neg:
Ik doe ook maar wat
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #16

Bericht door Chauf21 »

Ik zie het nog wel gebeuren dat ze op lijn 8 zelfs mét werkende borden met actuele vertrektijden niet op de aangekondigde tijd rijden :') :pos:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #16

Bericht door Suus »

Sterker nog, als er normale tramlijnen en TramPlus lijnen bij dezelfde halte stoppen, bijvoorbeeld de tramhalte Beurs, dan nog worden alleen de vertrektijden van de TramPluslijnen getoond.

Maar ach, misschien ook maar beter bij lijn 8, want dan wordt pas duidelijk hoe slecht de dienstuitvoering is :lol:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #16

Bericht door Stefan »

Denk dat je dan iets krijgt als:

8 Spangen 3 min.
8 Spangen 25 min.
8 Spangen 46 min.

En dát met een 10 minuten dienstregeling! :mrgreen:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21336
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #16

Bericht door Meltrain »

Meer dit :P :

8 Spangen 3 min.
8 Spangen 25 min.
8 Spangen 26 min.

Gebeurt in Brussel ook trouwens. :lol:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #16

Bericht door Fles »

Ging weer lekker vanmiddag. Sta in Zutphen op de T7 te kijken om 14:29. Hey, IC 14:34 Zwolle rijdt niet? :o Eindeloze omroep over werkzaamheden bij Oss en oh ja de IC naar Zwolle staat klaar op spoor 3. Stond inderdaad een trein, 2 SGMmmetjes, met de displays op "NIET INSTAPPEN". TBP gaf aan dat de IC van 14:34 +10 had. De +10 melding verdween plotseling, de deuren van de banaantjes gingen open, er stapten wat verdwaasden in (waaronder ik) en de trein reed weg, als een dief in de nacht :')
Abracadabram
Berichten: 241
Lid geworden op: za 18 dec 2010, 02:56

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #16

Bericht door Abracadabram »

Ardan schreef:Ohnee tuurlijk. Alléén als mensen bij een TraagPlus-halte opstappen hebben ze recht op actuele informatie. Anders zoeken ze het maar uit. Pech gehad.
:neg:
Volgens mij is het probleem, dat de oude trams geen GPS hebben die met dat systeem overweg kan. En aangezien die ZGTs er toch uit gaan, word er niks aan aangepast. Dat zie je nu ook wel eens bij tramplus lijnen dat eentje net weg is en dat de tijd verspringt naar volgende over 20 minuten. Dan is de volgende meestal een ZGT zonder GPS
TheKnitter
Berichten: 766
Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
Locatie: Zwijndrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #16

Bericht door TheKnitter »

Meltrain schreef:Meer dit :P :

8 Spangen 3 min.
8 Spangen 25 min.
8 Spangen 26 min.

Gebeurt in Brussel ook trouwens. :lol:
Ja, in Brussel wel errug vaak. Voorbeeld op lijn 4 op Brussel Zuid afgelopen donderdag ochtend, met de mededeling dat hij iedere 3 minuten reed (Spits). Staat erbij dat de volgende over 1 minuut komt, 6 minuten, 7 minuten, 9 minuten en 10 minuten -o-
Goede drie-minuten dienstregeling :neg:
Toen ik terug ging geven ze doodleuk aan dat de tram over 6 minuten komt, en 2 minuten later was het nog maar 1 minuut. Na die minuut was hij er ook :mrgreen:
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #16

Bericht door Mark »

Stefan schreef:Denk dat je dan iets krijgt als:

8 Spangen 3 min.
8 Spangen 25 min.
8 Spangen 46 min.

En dát met een 10 minuten dienstregeling! :mrgreen:
Tja, met z'n allen proppen op Leuvehaven en daarna nog het knetterdrukke Drooglever Fortuynplein oversteken komt de punctualiteit niet echt ten goede.
Ik vrees dat die borden dan meer 'oponthoud' moeten gaan tonen dan het aantal resterende minuten... :wink:
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #16

Bericht door Vinny »

TheKnitter schreef:
Meltrain schreef:Meer dit :P :

8 Spangen 3 min.
8 Spangen 25 min.
8 Spangen 26 min.

Gebeurt in Brussel ook trouwens. :lol:
Ja, in Brussel wel errug vaak. Voorbeeld op lijn 4 op Brussel Zuid afgelopen donderdag ochtend, met de mededeling dat hij iedere 3 minuten reed (Spits). Staat erbij dat de volgende over 1 minuut komt, 6 minuten, 7 minuten, 9 minuten en 10 minuten -o-
Goede drie-minuten dienstregeling :neg:
Toen ik terug ging geven ze doodleuk aan dat de tram over 6 minuten komt, en 2 minuten later was het nog maar 1 minuut. Na die minuut was hij er ook :mrgreen:
In Zürich: "Vanwege verkeersoverbelasting rijdt het bus- en tramverkeer van de lijnen 5, 6, 7, 32, 33 en 72 in onregelmatige tijdsafstanden. Wij verexcuseren ons voor het ongemak" *bus*
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #16

Bericht door Geert »

Geen misser in de reisinformatie, maar het viel me wel op gisteren: heeft NS sinds kort de pictogrammen aangepast voor metro's? In Rotterdam Centraal zag ik 's ochtends al een M in een vakje als verwijzing naar de metro (was eerst een plaatje van een metro in een tunnel), en 's avonds zag ik op Den Haag Laan van NOI hetzelfde icoontje als verwijzing naar Lijn E (zullen de Hagenezen leuk vinden ;)). Ook viel me op dat op Laan van NOI de borden specifiek naar metro- en tramlijnen verwezen: tram 2, 3 en 4 werden genoemd met lijnnummer en eindbestemming.

Is dit nieuw? Wel een verbetering, maar hopelijk wordt de lijninformatie ook actueel gehouden. Metro-icoontje is in ieder geval wel lekker duidelijk zo. :)
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #17

Bericht door Ardan »

Is al een tijdje zo, ook in Amsterdam.
Ik doe ook maar wat
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #17

Bericht door MdJ »

In trein 1759:
"Treinstel 4084 blijft in Deventer, de treinstellen 4023 en 4087 gaan door als IC naar Enschede.

Obis meldt dat het de IC naar Rtd is die normaal gesproken om 17.55 daar aankomt en om 17.56 uit Gd en 17.46 uit Rta vertrekt.

En je zit in treinstel 4083...

Vraag: waar gaan we heen?:P
Bij twijfel: gebruik beton.
Amazonous
Berichten: 53
Lid geworden op: wo 12 okt 2011, 00:54

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #17

Bericht door Amazonous »

Donderdagmorgen, de IC Naar Leeuwarden komt met +15/+20 op Spoor 6 binnen te Zwolle. Normaal sta ik op Spoor 1 te wachten, maar de IC's naar Rtd en Shl waren verplaatst naar 6. In de trein werd gemeld dat de trein in zijn geheel doorgaat naar Leeuwarden, en er geen deel achterblijft in Zl.

Een minuut later over de portofoon een man een een vrouw, waarschijnlijk HC en Machinist dat het laatste deel waarschijnlijk toch afgekoppeld gaat worden. Nog even wat klagen "ik snap al jaren niets meer van dit bedrijf, grom grom", en jahoor, toch blijkt het laatste deel afgekoppeld te gaan worden. Al die mensen in de trein snel naar voren, vond het bijna zielig voor ze. Toch jammer, die lekkere communicatie. Jammer dat HC en Machinist ook gewoon niets te horen krijgen...

Meteen nog even een ander, klein vraagje. In de IC van Hilversum naar Groningen vrijdag stond op de voorste borden Leeuwarden, terwijl dat Groningen moet zijn, en het laatste deel naar Leeuwarden gaat. Over de portofoon hoorde ik personeel melden dat de borden via een knop ergens op zwart konden worden gezet, wat gedaan werd, en hoorde ik dat "het via Engeland opgelost moest worden, HC ging wel even bellen". Nou is mijn vraag; wat zit er in Engeland? Gaat dit gewoon vanuit de Treindienstleiding, of zit er iets in Engeland, mogelijk server-apparatuur die deze aansturing doet?
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten