OVer je reiservaringen in oktober 2011

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011

Bericht door reisthijs »

Michael schreef:Gistermiddag zat ik in de trein vanaf Ede-Wageningen naar Utrecht. Trein kwam 1 a 2 minuten te laat binnen. Vervolgens werd bij de aansluitin tussen Veenendaal-De Klomp en Driebergen Zeist (ik meen dat daar de trein uit Rhenen vandaan komt???) de stoptrein ervoor gegooid
Ja, dat gaat heel vaak zo als de trein uit Nijmegen een kleine vertraging heeft. Soms wordt nog weleens die stoptein aan de kant in Driebergen zodat de IC er daar langs kan, maar vaak dus niet.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Thijs
Berichten: 471
Lid geworden op: za 15 mar 2008, 14:27
Locatie: Nijmegen

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011

Bericht door Thijs »

Mijn ervaring is dat de stoptreinen bij De Haar Aansluiting altijd moeten wachten op een licht vertraagde IC uit Arnhem richting Utrecht. Heb zelden meegemaakt dat de IC erachter werd gegooid en al helemaal niet bij een vertraging van <5 minuten.
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011

Bericht door Freek »

In Nijmegen staat de 'coevorden' van de Bentheimer Eisenbahn. Wat doet die trein daar nou, beetje verdwaald?
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011

Bericht door webguy »

Nog geen topic over, dus maar even hier:
Afbeelding
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011

Bericht door Klaasje »

Freek schreef:In Nijmegen staat de 'coevorden' van de Bentheimer Eisenbahn. Wat doet die trein daar nou, beetje verdwaald?
Da's die V200 toch? Toelatingsproefritten voor Nederland.
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011

Bericht door Freek »

Geen idee, lijkt met google wel erg veel op elkaar dus dat zou maar zo kunnen.
VIRM
Berichten: 7570
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011

Bericht door VIRM »

Vandaag weer lekker gebruik gemaakt van de NS: 's ochtends Zaandam - Den Haag en Den Haag - Leiden Centraal, en 's middags laat Leiden Centraal - Zaandam.

Om de heenweg was de IC naar Zandvoort op Sloterdijk licht vertraagd, waardoor ik die nog kon nemen en in Haarlem overgestapt op de Sprinter naar Den Haag Centraal. Dit leverde voor mij dan -3 op bij aankomst in Den Haag (11:23 ipv 11:26 :mrgreen:).
In Haarlem moest ik wel een stukje lopen en van perrons wisselen. Ik was net de trap op en liep langs spoor 6, toen ik ineens werd vastgegrepen door iemand. Die was heel erg overbezorgd, omdat ik te dicht langs de perronrand zou lopen. Toen maar even gewezen op het feit dat ik op een blindegeleidelijn liep. :mrgreen:

In Den Haag valt het op dat, ondanks dat ze lekker aan het verbouwen zijn, er mobiele/verwijderbare blindegeleidelijnen zijn aangelegd. Hoewel het niet overal helemaal perfect gaat, is het wel mooi om te zien dat daar daadwerkelijk iemand z'n best probeert te doen. :pos:

Naar Leiden had ik de s2600 van 11:58. Ik stapte de trein in nadat de TBP's de bestemming aangaven (er stond eerst 'Niet Instappen') op. In mijn coupe zat een Engelstalig iemand te bellen en zei dat dit een 'Fast Train' is en dat hij daardoor vast niet zo snel in Rotterdam zou zijn. Ik stond vlak voor mijn stoel (was nog even de blindenstok aan het inklappen) en ik zag een andere passagier mijn kant op kijken met een blik van 'die zit ECHT in de verkeerde trein!' Een van de passagiers zei dat dus ook tegen hem, en we hebben hem doorverwezen naar de s1900. Ik hoop dat hij is gaan rennen, want hij had nog maar 3 minuten...

Lat op de dag had ik de s2600 van 17:13 vanuit Leiden. De trein zat redelijk vol, dus een zitplaats zat er niet echt in totdat... Iemand op het benedendek van de VIRM opstond en zijn plaats aanbood.
Ik: "U oeft toch echt niet op te staan voor mij?"
Hij: "Jawel, maar ik sta nu toch wel, dus ga maar zitten hoor!"
"Nee dan u, dat hoeft echt niet!"
"Ga maar gewoon zitten hoor."
Inmiddels begonnen al aardig wat zittende reizigers te lachen om de situatie.
Ik: "Er is echt niks mis met mijn benen". Werkelijk, ik heb nog nooit iemand zo opdringerig een zitplaats aan mij zien bieden. –o-
Uiteindelijk zijn we allebei de trap opgeklommen naar het balkon. Ik hoorde een andere reiziger nog achter mij zeggen: "dan neem ik die zitplaats wel!" :mrgreen:
Beul van de blindegeleidelijn
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011

Bericht door webguy »

Klaasje schreef:
Freek schreef:In Nijmegen staat de 'coevorden' van de Bentheimer Eisenbahn. Wat doet die trein daar nou, beetje verdwaald?
Da's die V200 toch? Toelatingsproefritten voor Nederland.
Deze ja:
Afbeelding
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011

Bericht door Freek »

Aan de NS-medewerkers te zien zijn we elkaar net misgelopen. Was je er ook rond 16.15?
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011

Bericht door STF »

Vanavond zeker weer dezelfde chauffeur als gisteravond want de bus begon wederom hier midden op de kruising voor en achteruit te steken om bij de beginhalte te komen...
The best
Berichten: 503
Lid geworden op: wo 01 jun 2011, 10:21

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011

Bericht door The best »

En weer vertraging op het traject Deventer-Zwolle. Gelukkig was het nu maar vijf minuten en bleef de trein naar Groningen nog even wachten zodat ik wel gewoon kon overstappen, maar het begint irritant te worden. Heb nu al een maand last van vertragingen op dat stuk.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011

Bericht door webguy »

Freek schreef:Aan de NS-medewerkers te zien zijn we elkaar net misgelopen. Was je er ook rond 16.15?
Die bleven er dan een uurtje staan want het was rond 17:20
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011

Bericht door Meltrain »

Vanochtend een hoop vertraagde treinen uit de richting Dordrecht in Rotterdam.
Toen ik rond 8:05 op Rlb aankwam, stond de t5118 er nog (volgens de TBP met +10, in de praktijk dus +15). Ik had die dus nog kunnen nemen naar Dtz, maar toen ik zag hoe druk hij was, besloot ik toch maar even te wachten. :P
Vervolgens zou eerst de t2218 komen (met +10) maar uiteindelijk kwam de t5020 als eerst, welke met een VIRM-4 (m9593) reed. :D
Bij Rtd werden we alsnog ingehaald door de t2218, waardoor ik met ongeveer +5 aankwam te Dtz.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011

Bericht door Justin »

Meltrain, ik had je ook daarover ge-sms't ;-). Vanaf Zwijndrecht was het al op elkaar zitten! Per haltering stond ik ook dan weer op een andere plek in het gangpad of balkon.

Het was erg druk in een losse VI... je zou toch zweren dat de 5116-5122 met minimaal twee stellen hoort te rijden... Al de hele week gebeurt dat niet. Je zou haast denken dat dat komt door de vakantie in Zuid-Nederland, maar zo'n groot stuk Brabant wordt er toch ook niet gepakt op Roosendaal-Lage Zwaluwe...
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011

Bericht door Meltrain »

Justin schreef:Meltrain, ik had je ook daarover ge-sms't ;-).
O ja, ik zie het. :oops:
Nou ja, ik neem toch nooit de t5118. :p (En jij meestal ook niet...)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011

Bericht door Justin »

Neuh, meestal neem ik de t5022, t5122 of t5024... maar vandaag was het een uitzondering dat ik besloot vroeger te gaan werken omdat ik maar bijna 2 uur geslapen heb vannacht :neg:

Maar goed...
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011

Bericht door deadlock »

The best schreef:En weer vertraging op het traject Deventer-Zwolle. Gelukkig was het nu maar vijf minuten en bleef de trein naar Groningen nog even wachten zodat ik wel gewoon kon overstappen, maar het begint irritant te worden. Heb nu al een maand last van vertragingen op dat stuk.
Ik nog maar 10 jaar dus niet zo zeuren.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011

Bericht door marvinkok »

Heeft een vrachtwagen de bovenleiding bij het station Enschede kapotgetrokken. Nu minder treinverkeer mogelijk tot een uur of 1800
Tis trouwens precies de overweg waar de elektrische treinen niet overheen rijden...
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011

Bericht door Stefan »

Vanochtend in een recordtijd op school aangekomen. Ik had hier in Numansdorp de 179 van 7.54u, de 44 op Zuidplein van 8.23u en ik stapte dus om 8.39u m'n school binnen. :)
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
TheKnitter
Berichten: 766
Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
Locatie: Zwijndrecht

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011

Bericht door TheKnitter »

@Justin en Meltrain, blij dat ik dan met de scooter naar Lombardijen ging, en niet met de 5118 of 5020 naar Rlb -o-
Etienne
Donateur
Berichten: 7909
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011

Bericht door Etienne »

Vanmiddag bedacht een jongen in de RandstadRail E zich dat ie nog moest inchecken, dus precies bij de sluittoon rent deze naar buiten om in te checken, echter lag z'n tas er nog en stond z'n vriendin nog binnen. :roll:
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011

Bericht door Klaasje »

Als je materialistisch denkt kan je die tas beter bij je vriendin laten liggen dan die vriendin meenemen. Als je die vriendin belangrijk vindt kan je die beter meenemen. :pos:
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011

Bericht door Klaasje »

De liefhebbers van dubbel-enkelsporige dienstregelingen zou ik willen adviseren morgen een kijkje te nemen tussen Almere C en Almere Oostvaarders.
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011

Bericht door MdJ »

marvinkok schreef:Heeft een vrachtwagen de bovenleiding bij het station Enschede kapotgetrokken. Nu minder treinverkeer mogelijk tot een uur of 1800
Tis trouwens precies de overweg waar de elektrische treinen niet overheen rijden...
En daardoor reed de t1748 blijkbaar niet uit Es (stond een VIRM-IV'tje op spoor 4 stil te staan...) en reed de s7000 niet tussen Hgl-Es. Dat kwam doordat er op spoor 3 een SGMm-III'tje stond en blijkbaar spoor 3/4 spanningsloos stonden.
Bij twijfel: gebruik beton.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011

Bericht door Dexter »

Meltrain schreef:Vanochtend een hoop vertraagde treinen uit de richting Dordrecht in Rotterdam.
Tell me about it... Het was overigens zowat de hele week een chaos, dus ik ben blij dat deze week voorbij is. :|

De ochtendspits was vanmorgen ronduit chaotisch. Ik zat ook op de s5000 en tot Rlb ging alles prima op tijd, totdat ik bij Rtst opzij langs het perron werd genomen om een vertraagde s1900 te laten passeren over het binnenspoor. Op het buitenspoor stond al een rijweg voor de Fyra ingesteld, die overigens pas 5 minuten later passeerde. De s1900 liet ook nogal op zich wachten, dus kreeg ik +5. Op Rtd stond die s1900 er nog steeds en toen die vertrok, diende de s2100 zich ook al aan en moest ik die ook nog eens voor laten en liep de vertraging op tot +15. Tussen Rtd en Gv was het filerijden en voor Laa moest ik wachten op de s3400, waardoor de vertraging tot +20 opliep. In Ledn moest ik nog wachten op een paar vertraagde treinen en vertrok daar met +12. In Wp kon ik vrijwel gelijk door en reden we in Hvs weer op tijd. 8-)

Donderdag was ook zo'n lekker dagje, met 2 grote verstoringen bij Bd en Apn. En wat is er erger dan een wc-loze SLT? Een bomvolle, wc-loze VIRM als langeafstandstrein. Ik vertrok vanuit Gvc met de losse m9571 als s1900. Toen ik bij mijn trein kwam, bleken beide toiletten defect. De ene was defect en al afgesloten, de andere nog niet maar die was vol en het toilet liep over. De urine stroomde over het balkon en ik stond gewoon met mijn schoenzolen in de pis. :x Toen ik bij mijn cabine kwam, stond er ineens een SLT voor mijn trein die verkeerd was binnengenomen. Die vertrok pas 5 minuten na mij als s9800, waardoor ik +10 kreeg. En een hoop chaotische taferelen met rondrennende reizigers, omdat de CTA's maar 1 trein tegelijk toonden. Dus met +10 vertrokken, herstel of uitwisseling van de wc-loze VIRM was nergens mogelijk, dus heb ik onderweg een urgente reiniging aangevraagd van het verontreinigde balkon en via de omroep reizigers die hinder van het ontbreken van de toiletten zouden kunnen ondervinden verwezen naar andere treinen.

Het absolute dieptepunt kwam op maandag al, toen ik op een overweg tussen Tbr en Tbu bijna een fotograaf aan stukken reed die met een enorme telelens IN het spoor foto's stond te maken. :shock: Het scheelde maar een haartje en ik ben me echt rotgeschrokken. Het hele verhaal heb ik geplaatst in het Treinspotters-topic, omdat ik dat wat toepasselijker vond. Ondanks dat heb ik mijn dienst gewoon afgemaakt en jawel, dan kom je op de terugweg ook nog eens in een versperring terecht: Een storing in de tunnel bij Brd. En toen had ik het dus écht helemaal gehad. Maar toen ik Gvc binnen kwam rijden met mijn BDs-je, stond forumlid Caspar me daar op te wachten op het perron voor een kop koffie en een luisterend oor. :D En dat heeft echt heel veel goed gemaakt! Dus @Caspar: Bedankt voor de opvang!
Vallend blad maakt rails glad.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten