Mokum #2

Voor OV-gerelateerde hobby's, computerspelletjes, gezelschapsspellen, etcetera
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mokum #2

Bericht door Fles »

Hier moet ik zijn denk ik. Ik kwam er gisteren achter dat er in Amsterdam bepaalde haltes door streeklijnen overgeslagen werden? Stoppen daar alleen maar stadsbussen dan of zo? Kan me niet herinneren dat ik dat in Utrecht ooit zo gezien heb. Of gebeurt dat wel meer?
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mokum #2

Bericht door Ardan »

Op de Lairessestraat wordt niet overal gestopt, nee. Betreft die streekdingen uit Grafstelveen, die van het Haarlemmermeerstation recht nar Museumplein rijden. Op het Raamplein stoppen ze ook niet, en ik dacht ook niet op de Hobbemastraat. Lijnen die doorrijden naar CS stoppen verder alleen nog op de Westermarkt, de Dam en CS-Hendrikkade.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mokum #2

Bericht door Suus »

Ja, dat komt voor in Amsterdam.

In Oost slaan de bussen bijvoorbeeld de haltes Fizeaustraat‎, Maxwellstraat en Pieter Zeemanlaan over.
In Zuidoost slaan de streekbussen een hele reeks haltes over: Frissenstein, Dolingadreef, Daalwijk, Dennenrode, Echtenstein en Egeldonk.
In Noord stikt het ervan, o.a. op de Waddenweg, de Lange Vonder, de Kamperfoelieweg en de Klaprozenweg zijn er haltes die door streekbussen worden overgeslagen.
In Zuid de halte Van Baerlestraat. Bovendien rijdt er in Centrum en Zuid ook lijn 142, die snelbus is en haltes overslaat in Amsterdam en Amstelveen.

@Ardan: Raamplein staat in de dienstregeling van lijn 170 en 172. De enige halte die lijn 170 en 172 overslaan is dus Van Baerlestraat.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Mokum #2

Bericht door Vinny »

Bij gebrek aan een bushalte :twisted:
Er rijden ook wel sneldiensten trouwens, die niet op alle haltes stoppen (zoals buslijn 142). Eentje die verwarring geeft is hier:
http://maps.google.nl/?ll=52.375501,4.8 ... 75,,0,3.07
De 82 stopt zoals je ziet niet meer bij het Marcanti-college. Veel leerlingen hebben daar over geklaagd... :lol:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mokum #2

Bericht door Suus »

Het niet stoppen bij de Van Baerlestraat is vooral om praktische redenen niet mogelijk. Omdat de trambaan op de Van Baerlestraat bij het museumplein te smal is voor bussen is deze verboden voor bussen, duidelijk aangegeven door het witte kruis onder de tekst LIJNBUS. Daarom rijden de bussen in de Paulus Potterstraat alvast op de straat zodat ze op de Van Baerlestraat ook op straat kunnen rijden, anders wordt de bocht erg krap. Omdat het laatste stukje van de Paulus Potter voorsorteerstroken heeft, is een bushalte realiseren daar erg lastig.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Mokum #2

Bericht door Vinny »

De verkeerssituatie bij het Museumplein/Concertgebouw is redelijk dramatisch te noemen, maar er is helaas niet een eenvoudige oplossing voor. Er zijn zo van die "onvermijdelijke" punten in de stad waar je toch telkens weer op uitkomt of je nou met de auto, OV of met de fiets bent en dat stukje Van Baerlestraat is daar één van. En om alle modaliteiten fatsoenlijk te accomoderen heb je ruimte nodig die er niet is. Toch maar het Stedelijk slopen, dan maar. Amsterdam heeft de afgelopen jaren prima bewezen zonder te kunnen :evil:

:wink:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mokum #2

Bericht door Suus »

Ik denk dat de verkeerssituatie bij het Museumplein nog wel meevalt hoor, er zijn daar maar 6 ongevallen met letsel of erger gebeurt in de periode 2007-2009, de kruising Hobbemakade - Ruysdaelstraat had er in diezelfde periode 9. De gevaarlijkste kruising in Amsterdam is de kruising Insulindeweg/Molukkenstraat met 12 letselgevallen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mokum #2

Bericht door Fles »

Bee schreef:Ja, dat komt voor in Amsterdam.

In Noord stikt het ervan, o.a. op de Waddenweg, de Lange Vonder, de Kamperfoelieweg en de Klaprozenweg zijn er haltes die door streekbussen worden overgeslagen.
Oh die namen zeggen me niks, maar het was iig tussen de IJtunnel en het Buikslotermeerplein :) Ik zat in de 93 met het haltelijstje op schoot (ik kom daar nooit) en toen kwamen we langs allemaal haltes die niet op mijn lijstje stonden :shock: Nou, gillende paniek natuurlijk :Y
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mokum #2

Bericht door Fles »

Bee schreef:De gevaarlijkste kruising in Amsterdam is de kruising Insulindeweg/Molukkenstraat met 12 letselgevallen.
Of "de kruising waar de grootste idioten oversteken" :mrgreen:

Is niet zomaar die kruising z'n schuld natuurlijk ;)
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mokum #2

Bericht door Ardan »

Heb 10 jaar vlakbij die kruising gewoond, stapten we altijd op als we met de tram gingen. Molukkenstraat is smal, veel mensen schieten er niet op, bijvoorbeeld laatst nog gezien toen er twee auto's in tegengestelde richting naast elkaar stilstonden en de bestuurders met elkaar gingen kletsen, een auto erachter, een bus daarachter, die even flink van zijn claxon liet horen :twisted:
EN het is er best onoverzichtelijk, zeker als je vanuit de richting Javaplein komt.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Mokum #2

Bericht door Vinny »

En er staan verkeerslichten. Maar als men massaal denkt: nou dat rood geldt niet voor mij, dan houdt het op natuurlijk... :twisted:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mokum #2

Bericht door Daniel »

Fles schreef:Kan me niet herinneren dat ik dat in Utrecht ooit zo gezien heb.
Bleekstraat en Anne Frankplein worden toch echt door diverse streeklijnen overgeslagen. En de Arriva- en Veolia-lijnen stoppen zelfs nergens in Utrecht behalve op 't station (op 81 na).
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mokum #2

Bericht door Suus »

Fles schreef:
Bee schreef:Ja, dat komt voor in Amsterdam.

In Noord stikt het ervan, o.a. op de Waddenweg, de Lange Vonder, de Kamperfoelieweg en de Klaprozenweg zijn er haltes die door streekbussen worden overgeslagen.
Oh die namen zeggen me niks, maar het was iig tussen de IJtunnel en het Buikslotermeerplein :) Ik zat in de 93 met het haltelijstje op schoot (ik kom daar nooit) en toen kwamen we langs allemaal haltes die niet op mijn lijstje stonden :shock: Nou, gillende paniek natuurlijk :Y
Ja, dat is de Waddenweg :) Lijn 93 slaat de Johan van Hasseltweg‎, Merelstraat, Waddenweg, Rode Kruisstraat en Het Breed over. Die worden allemaal aangedaan door de 33.
Vinny schreef:En er staan verkeerslichten. Maar als men massaal denkt: nou dat rood geldt niet voor mij, dan houdt het op natuurlijk... :twisted:
De Molukkenstraat is smal en de verkeerslichten staan rot afgesteld, de tram en bus krijgen vaak achter elkaar prioriteit. Er komt sowieso erg veel OV daar: Twee tramlijnen en drie buslijnen. Ik vind dat je daar als fietser lang staat te wachten en zeker de noordzijde van de kruising is voor fietsers erg rot uitgevoerd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Mokum #2

Bericht door hauptbahnhof »

Sinds wanneer wachten fietsers bij een rood licht?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mokum #2

Bericht door Suus »

Al sinds mensenheugenis stopt de meerderheid gewoon voor rood. In Utrecht wordt je dan uitgescholden, maar in Amsterdam stopt de meerderheid toch echt voor rood hoor. Ga maar kijken bij populaire oversteekplaatsen met verkeerslichten zoals de Weesperzijde/Meester Treublaan, Wibautstraat/Eerste Oosterparkstraat, Lineausstraat/Oosterpark/Wijttenbachstraat, Damstraat/Rokin of Theophile de Bockstraat/Amstelveenseweg, de massa's mensen die voor rood staan te wachten zijn vaak zo groot dat ze niet in een keer kunnen oversteken :x
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Mokum #2

Bericht door hauptbahnhof »

Ik nodig je uit een ritje met mij op de tram te komen maken :twisted:
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Mokum #2

Bericht door JWM »

Bee schreef: Ja, dat is de Waddenweg :) Lijn 93 slaat de Johan van Hasseltweg‎, Merelstraat, Waddenweg, Rode Kruisstraat en Het Breed over. Die worden allemaal aangedaan door de 33.
De 93 komt niet eens langs de haltes Johan van Hasseltweg t/m de Rode Kruisstraat. Alleen "Het breed" wordt voorbijgereden.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mokum #2

Bericht door Fles »

op de terugweg wel meer hoor :Y
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Mokum #2

Bericht door tsov »

Wat ijsfoto's vanuit de hoofdstad.
Afbeelding
Lijn 14 onder de oude Wester, vanaf het ijs van de Prinsengracht.

Afbeelding
Een VIRM rijdt over de Korte Prinsengracht, nabij Amsterdam CS.

Afbeelding
IJsveer 33 vaart langs de Russische onderzeeër die bij de NDSM-werf ligt afgemeerd.
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Mokum #2

Bericht door tsov »

*stof, stof, stof*

Afgelopen zondag was de Amsterdam Marathon, daarvoor was de halve stad afgesloten en lag dus ook het tram- en busnet flink overhoop. Wat plaatjes.

Lijn 16 was vanwege de marathon ingekort tot het Haarlemmermeerstation en omgeleid via Vondelbrug - Leidseplein - Weteringschans en rijdt hier voor het Concertgebouw langs.
Afbeelding

Over de Vondelbrug
Afbeelding
Afbeelding

En met de torentjes van het Rijksmuseum.
Afbeelding

Op de Weteringschans zijn 12G's toch wel een zeldzaamheid.
Afbeelding

In de ochtenduren reed lijn 3 slechts een pendeltje Muiderpoortstation - Amstelstation via de Van Woustraat. Hier draait de 2127 vanuit de Van Wou de Ceintuurbaan op.
Afbeelding

Lijn 40 reed ineens langs Betondorp.
Afbeelding

En lijn 37 verscheen ineens in Diemen.
Afbeelding

Lijn 9 kon tijdens de marathon niet rijden, maar bij het eindpunt stond een viertal trams opgesteld om vanaf 17u snel de dienst te kunnen opstarten.
Afbeelding

Op het Azartplein had lijn 10 gezelschap gekregen van lijn 7.
Afbeelding
Afbeelding

Ook lijn 22 reed hier, aangezien lijn 65 hier niet kon komen.
Afbeelding

Bovendien reed lijn 22 via de Cruquiuskade, waar sinds 1 januari geen reguliere bus meer rijdt, maar vanaf de nieuwe dienstregeling deze zelfde lijn 22 zal gaan rijden. Op de achtergrond molen De Gooijer, nu Brouwerij 't IJ.
Afbeelding

Lijn 14 was ingekort tot de Plantage Parklaan (de Artislus).
Afbeelding

Daardoor kwam er weer eens een tram voor de poort van Artis.
Afbeelding

Aan de andere kant van het lusje viel me op dat lijn 14 ineens de bestemming Sloterpark gebruikte. Normaal is dat Slotermeer. Het is hetzelfde eindpunt...
Afbeelding

Connexxion had ook last van de marathon. De lijnen die normaal door de De Lairessestraat rijden, reden om via de Overtoom en konden daar lekker in de file aansluiten, aangezien de trambaan te smal is om als busbaan te gebruiken...
Overigens is lijn 197 helemaal geen R-Net-lijn, maar een Sternetlijn. Ach, 't is ook rood...
Afbeelding

Lijn 145 in de file in de Haarlemmermeerstraat.
Afbeelding

Lijn 2 bestond slechts uit een pendeltje Nieuw Sloten - Hoofddorpplein.
Afbeelding

Lijn 15 reed vanaf het Hoofddorpplein via de Aalsmeerweg, de Ring en de VU naar Station Zuid.
Hier op de Aalsmeerweg.
Afbeelding

En bij de VU, met de wolkenkrabbers van de Zuidas die letterlijk de wolken krabben.
Afbeelding

Lijn 5 reed alleen tussen Amstelveen en Station Zuid. Toen de 12G's digitale films kregen heette dat station al tijden zo. Waarom de films dan dat WTC erbij tonen?
Afbeelding

Ook opvallend: aan de A-zijde staat Zuid WTC, aan de B-zijde Zuid/WTC...
Afbeelding

Verderop op de Strawinskylaan staken de 914 en 905 de koppen bij elkaar, in afwachting van inzet.
Afbeelding

Ook bij de Prinses Irenestraat stond een viertal trams te wachten tot lijn 5 weer naar het CS kon gaan rijden. Daaronder één Combino.
Afbeelding
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mokum #2

Bericht door Meltrain »

Leuke foto's. :pos:

Ehm, "Leidseplein Amsterdam"? :?
Moet dat niet andersom? :P
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Mokum #2

Bericht door tsov »

Ja, dat is weer iets nieuws van Infoxx... Leidseplein Amsterdam, Bijlmer ArenA Amsterdam, Osdorpplein Amsterdam enzovoorts. Ik gok dat het te maken heeft met de via's. Nu heeft bijvoorbeeld de 146 bij vertrek uit Uithoorn de filmtekst "Bijlmer ArenA via Amstelveen", voorheen was dat "Amsterdam via Amstelveen", maar dat had de 170 (die naar Centraal gaat) ook.
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mokum #2

Bericht door webguy »

Het is ook het belangrijkste eerst, dat vind ik ook wel een goed idee :pos:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mokum #2

Bericht door Suus »

Je had wel even mogen melden dat je de 37 op de foto ging zetten in Diemen, dan had je een kopje thee gekregen :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten