Machinist stopt trein na beledigingen

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Plaats reactie
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Machinist stopt trein na beledigingen

Bericht door Gekko123 »

Machinist stopt trein na beledigingen
Geplaatst op: maandag 24 oktober 2011 18:09

TERBORG - Een machinist van spoorvervoerder Syntus heeft maandagmiddag de trein van Arnhem naar Winterswijk stilgezet ter hoogte van Terborg, omdat een groep jongeren beledigingen naar hem schreeuwde.
lees verder

Echt respect voor de machinist. Hopelijk is dit voor Syntus reden om wat meer controleurs op die lijn te zetten (al zal dat wel niet zo zijn). Anders is het zaak voor Arriva om wat vaker controleurs in te zetten.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Machinist stopt trein na beledigingen

Bericht door Michael 1988 »

Minder respect voor de passagiers die ooggetuigen waren en hun mond stijf dicht hielden :N . Maar ja voor zoiets zou ik zeggen, deuren sluiten en iedereen in de trein laten zitten tot dat de politie er is.
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: Machinist stopt trein na beledigingen

Bericht door Joshua »

Ik snap nooit zo goed waarom mensen geen verklaring willen aflegen. Hierdoor zullen die herrieschoppers het eens afleren.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Machinist stopt trein na beledigingen

Bericht door fogeltje »

Joshua schreef:Ik snap nooit zo goed waarom mensen geen verklaring willen aflegen. Hierdoor zullen die herrieschoppers het eens afleren.
Eerlijk gezegd betwijfel ik dat. Die krijgen een "foei niet meer doen" en worden weer naar huis gestuurd. De ouders zullen ook niets aan hun ontspoorde jeugd doen, want dan moeten ze tijd aan de kinderen besteden (en worden wellicht met falende opvoeding geconfronteerd). Niet dat dit overigens een reden is om geen verklaring af te leggen.
"Een touringcar is geen bus"
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: Machinist stopt trein na beledigingen

Bericht door Gekko123 »

De reden die ik verwacht van het geen verklaring afgeven is dat deze reizigers de volgende dag weer in die trein zitten en op deze manier hopen ze te voorkomen zelf slachtoffer te worden de volgende keer.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Machinist stopt trein na beledigingen

Bericht door fogeltje »

Gekko123 schreef:De reden die ik verwacht van het geen verklaring afgeven is dat deze reizigers de volgende dag weer in die trein zitten en op deze manier hopen ze te voorkomen zelf slachtoffer te worden de volgende keer.
Dat zou ook kunnen. Maar dan leg je toch achteraf, al dan niet, anoniem nog een verklaring af?
"Een touringcar is geen bus"
Zonnig
Berichten: 537
Lid geworden op: do 16 jun 2011, 14:09

Re: Machinist stopt trein na beledigingen

Bericht door Zonnig »

Als je geen verklaring aflegt belemmer je de rechtsgang!
Als je geen verklaring aflegt accepteer je eigenlijk het gedrag (waar je dan zelf ook de dupe van bent geworden).

De machinist verdient een pluim, hij stelt een grens aan dit ongewenste gedrag.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Machinist stopt trein na beledigingen

Bericht door deadlock »

Zonnig schreef:Als je geen verklaring aflegt belemmer je de rechtsgang!
Nee.
Als je geen verklaring aflegt accepteer je eigenlijk het gedrag (waar je dan zelf ook de dupe van bent geworden).
Niet per definitie.
De machinist verdient een pluim, hij stelt een grens aan dit ongewenste gedrag.
De haas had er ook wat van kunnen gaan zeggen.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Machinist stopt trein na beledigingen

Bericht door Michael 1988 »

@Deadlock

Misschien het artikel beter lezen. Hij had de jongens al gewaarschuwd in Doetinchem en pas in Terborg stopte de machinist definitief.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Machinist stopt trein na beledigingen

Bericht door deadlock »

Hoe heeft hij ze gewaarschuwd? Door de omroep? Hij had ze er ook gewoon uit kunnen gaan zetten en ik krijg nu de indruk dat hij vanuit zijn cabine heeft zitten roeptoeteren.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Machinist stopt trein na beledigingen

Bericht door hauptbahnhof »

Zou jij in je eentje een groepje jongeren eruit zetten?
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Machinist stopt trein na beledigingen

Bericht door deadlock »

Euh, ja natuurlijk.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Machinist stopt trein na beledigingen

Bericht door find_your_spot »

Op de bus ben ik ook vaak genoeg beledigd door een wel groep jongeren. Het beste middel is door ze volledig te negeren. Ga er niet op in. En 9/10 keer is het met 5 minuten afgelopen.

De jeugd schreeuwt om aandacht. Of dit nou positief of negatief is. Geef ze het niet, maar zwijg het dood. In mijn ogen heeft deze machinist verkeerd gehandeld door ze net die extra fles spiritus te geven om verder te ontbranden.
For Your Railroad Adventures
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Machinist stopt trein na beledigingen

Bericht door hauptbahnhof »

Nou, doodnegeren werkt niet altijd hoor. Als ik op de tram zou meemaken, dan zo ik de tram ook gewoon stilzetten. 9 van de 10 keer gaan ze er niet uit, maar zoals gewoonlijk gaan andere passagiers zich mee bemoeien en die zorgen wel dat diegene eruit gaat, aangezien zij ook naar hun bestemming willen...
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Machinist stopt trein na beledigingen

Bericht door Fles »

deadlock schreef:Hoe heeft hij ze gewaarschuwd? Door de omroep? Hij had ze er ook gewoon uit kunnen gaan zetten en ik krijg nu de indruk dat hij vanuit zijn cabine heeft zitten roeptoeteren.
Ja precies, ik dus ook. Anders roep je toch gewoon een PBT team op? Die zijn daar toch voor? Of? :?
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Machinist stopt trein na beledigingen

Bericht door Freek »

Fles.... Syntus en pbt?!? Volgens mij hebben ze daar niet eens een gewone hc
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Machinist stopt trein na beledigingen

Bericht door Klaasje »

Dan roepen ze toch de FMN-S&V teams op? Oh, nee, die zitten natuurlijk in Almere, Schiphol en Hoofddorp. :oops:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Machinist stopt trein na beledigingen

Bericht door Suus »

Volgens mij heeft Syntus wel een paar controleurs in dienst. Ik heb geloof ik 5 keer in een trein van Syntus gezeten en daarbij ben ik 3 keer gecontroleerd door iets wat op een conducteur leek :lol:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Machinist stopt trein na beledigingen

Bericht door webguy »

Ze hebben wel controleurs in dienst, ook machinisten die soms sleutelen, etc.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Machinist stopt trein na beledigingen

Bericht door Ardan »

Bij Syntus heten ze 'Service & controleteams'. Ik heb jaren met Syntus gereisd, en in die tijd heb ik alle controleurs leren kennen van gezicht, het zijn er wel zes.
Dat lage aantal is ergens júíst wel slim, mensen gaan denken dat ze toch nooit gecontroleerd worden, gaan geen kaartjes meer kopen, totdat het misgaat..
Ik doe ook maar wat
Amazonous
Berichten: 53
Lid geworden op: wo 12 okt 2011, 00:54

Re: Machinist stopt trein na beledigingen

Bericht door Amazonous »

Ardan schreef:Bij Syntus heten ze 'Service & controleteams'. Ik heb jaren met Syntus gereisd, en in die tijd heb ik alle controleurs leren kennen van gezicht, het zijn er wel zes.
Dat lage aantal is ergens júíst wel slim, mensen gaan denken dat ze toch nooit gecontroleerd worden, gaan geen kaartjes meer kopen, totdat het misgaat..
Ik reis erg veel met zowel Syntus op de trein als op de bus, en zie heel erg weinig controleurs e.d. Het idee dat mensen dan 'ineens' gepakt worden nadat ze denken zonder kaart te kunnen reizen - er komt immers toch geen controleur - zou je inderdaad kunnen aanvoeren om juist geen controleurs in te zetten, maar in situaties zoals deze lijkt wat personeel in de trein naast de machinist me niet verkeerd.... :?
Laatst gewijzigd door Amazonous op wo 11 jun 2014, 04:52, 1 keer totaal gewijzigd.
visgraat
Berichten: 861
Lid geworden op: vr 13 mei 2011, 23:13

Re: Machinist stopt trein na beledigingen

Bericht door visgraat »

Ik schat dat ik ongeveer 5% van de keren ben gecontroleerd van de keren die ik met Syntus heb gereisd, veelal tussen Hengelo en Zutphen. Stel je reist dan 100x a 4,60 euro, dan kost dat je 460 euro. Reis je zwart dan betaal je ongeveer 5x een boete a 35 euro + 5x een kaartje a 4,60. Totale kosten: 197 euro. Zelfs wordt je in 10% van de reizen gecontroleerd, dan is een zwartrijder goedkoper uit.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 29 gasten