Ddrs on tour #25: "vergeelde" rode Lintjes

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39192
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Ddrs on tour #25: "vergeelde" rode Lintjes

Bericht door Daniel »

Een dag als vandaag, met alleen maar veelvouden van acht in de datum, vroeg er natuurlijk om een achtje door Nederland te maken. Nouja, eigenlijk was het toch gewoon puur toevallig...
Na nog 'n beetje uitgeslapen te hebben begon het dan maar met de bus naar het station, waarvandaan een rumoerige t1933 me naar Breda zou brengen. Aldaar was er even tijd de bouw van de nieuwe tunnel te aanschouwen, waarvoor men weer een stukje was opgeschoven: 2 en 3 liggen er nu uit om het grote gat te kunnen graven. Wordt inmiddels toch tijd voor een verschuivingsoperatie in de stationshal, anders mogen de reizigers straks het station via de AH to go verlaten :P

Maargoed, ik ging verder met de t3636 naar het eerste reisdoel Nijmegen. Een rustig reisje werd dat in een op deze zaterdagochtend nog redelijk uitgestorven IRM-VI. En dat ondanks een "evenement"... nouja, in ieder geval kregen we bij Oss te horen dat ook bezoekers voor het poppenmuseum daar moesten uitstappen.
De hoop was er in Nijmegen het eerste in reizigersdienst rijdende gloednieuwe IRM-viertje 9551 te treffen, maar in de t3736 kreeg ik 3x Plan V voorgeschoteld. Ach, dat maakte me in ieder geval gelukkiger dan een "oude" IRM, beetje scheuren met V'tjes heeft ook wel wat :) Gescheurd werd er uiteindelijk tot Olst, waar het eigenlijk de bedoeling wat V'tjes op de IJssellijn vast te leggen. Het kwam er echter niet van dus ging 't met de t3738 weer verder naar Zwolle.

Aldaar kon ik nog een IC naar de Randstad bewonderen met liefst drie keer ICMm voorop, dan merk je toch wel dat die dingen inmiddels wat talrijker kunnen worden. Voor mij werd het echter nog een extra dosis Plan V, dit keer een Overijssel/Drenthe stelletje: de 961 als trein t3843. En wie de titel goed gelezen heeft voorziet nu al een "probleem" wat er echter eigenlijk niet was: had gewoon geen zin een half uur op de stoptrein te gaan wachten.
Op naar Hardenberg dus met dat turbo-V'tje, waar alsnog een half uurtje gewacht zou moeten worden. Dat maar even besteed aan het maken van wat plaatjes, zoals een onbekend V'tje in de t3852 naar Zwolle...
Afbeelding

En na nog even in 't zonnetje gezeten te hebben op 't perron kwam 't stoptreintje t8054 al binnen...
Afbeelding

...die me naar Mariënberg zou gaan vervoeren. En tja, nou had ik het lijntje daarvandaan naar Almelo nog nooit in een Lint afgelegd, dus verwachtte ik toch wel minstens een rode. Maarja, je kan niet alles hebben, in de t31054 reed een wit/gele.
Afbeelding

En hetzelfde stelletje na de kering in Almelo...
Afbeelding

Daar in Almelo beschikt men ook over een CTA met wel erg summiere informatie...
Afbeelding

...op de andere kant ervan stond ook nog eens exact hetzelfde. De andere CTA van spoor 2 wist wel te melden waar de trein van 15.46 uur heen zou gaan.
Een klein wandelingetje langs het hulpspoor volgde, waarbij duidelijk zichtbaar was dat het verdiepte spoor al aardig vordert. Daarna was ik precies op tijd weer op 't perron om de IC t1658 richting Amersfoort te nemen, waar het hoog tijd was voor 'n kleine pauze. Na wat gegeten en gedronken te hebben bracht de t2860 me in Rotterdam, inclusief wat humor... In Utrecht stapte een tweetal in waarvan er eentje even ging bellen, en hoe. Zo ongeveer de hele trein weet nu dat ze na aankomst in Dordrecht niet eerst naar Sterrenburg ging fietsen, maar eerst ergens anders heen ging :P

Maargoed, voor mij resteerde na aankomst in Rotterdam nog slechts een ritje met de t1969 naar Dordrecht, waarvandaan de t32571 me weer op loopafstand van huis bracht.

De statistiekjes:
- Reisroute: Dordrecht - Breda - Nijmegen - Olst - Zwolle - Hardenberg - Mariënberg - Almelo - Amersfoort - Rotterdam Centraal - Dordrecht - Dordrecht Stadspolders
- Reisduur: 9 uur en 45 minuten
- Trefkans HC: 54,5%
- Vervoerbewijs: eBay-dagkaart
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dubbele P
Berichten: 767
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:36
Locatie: Vlodrop [Vdp]

Re: Ddrs on tour #25: "vergeelde" rode Lintjes

Bericht door Dubbele P »

Leuk om te zien dat Almelo nog een ouderwets zakspoor heeft. Vroeger hadden meer stations dat, nu is Almelo waarschijnlijk nog een van de enige. :)
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Ddrs on tour #25: "vergeelde" rode Lintjes

Bericht door Karl »

Gouda heeft er ook nog twee, al weet ik niet of het zakspoor aan de centrumzijde nog gebruikt kan worden. Het andere wordt gebruikt voor de lightrailvoertuigen richting Apn.
Het is een spectrum.
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: Ddrs on tour #25: "vergeelde" rode Lintjes

Bericht door Mark »

Hengelo uiteraard ook :wink:
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15353
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Ddrs on tour #25: "vergeelde" rode Lintjes

Bericht door ODRAIL »

Karl schreef:Gouda heeft er ook nog twee, al weet ik niet of het zakspoor aan de centrumzijde nog gebruikt kan worden.
Volgens de Site Http://www.Sporenplan.nl niet.

Groet, R :) nald
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39192
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Ddrs on tour #25: "vergeelde" rode Lintjes

Bericht door Daniel »

Spoor 4 in Gouda is inderdaad enige tijd onbereikbaar geweest vanwege tijdelijke verlenging van spoor 3 met een steigerperron dat deels over spoor 4 heen stond.
Inmiddels is dat steigerperron weer weg, de CTA niet meer afgeplakt en vertrekt er zelfs twee dagen in de week een trein. Kijk maar eens helemaal rechtsonder deze vertrekstaat :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15353
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Ddrs on tour #25: "vergeelde" rode Lintjes

Bericht door ODRAIL »

Reiziger Ddrs schreef:Spoor 4 in Gouda is inderdaad enige tijd onbereikbaar geweest vanwege tijdelijke verlenging van spoor 3 met een steigerperron dat deels over spoor 4 heen stond.
Inmiddels is dat steigerperron weer weg, de CTA niet meer afgeplakt en vertrekt er zelfs twee dagen in de week een trein. Kijk maar eens helemaal rechtsonder deze vertrekstaat :wink:
Nu je dit zo schrijft meen ik in mei 2008 daar inderdaad werkzaamheden gezien te hebben. Ik vroeg me alleen af waarvoor dit was, in dit geval loopt sporenplan achter met de werkelijke stand van zaken.

Groet, R :) nald
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 gasten