Vervanging CTA's door TBP's
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39210
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Vervanging CTA's door TBP's
Nog niet helemaal goed werkend (bovenste helft en onderste helft zijn zo te zien verwisseld bij het aansluiten), maar kwam op Twitter deze foto tegen van het nieuwe "blauwe bord" op Utrecht Centraal: http://lockerz.com/s/151696952
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Vervanging CTA's door TBP's
Okee, zal even wennen zijn, zo'n fel schijnend scherm, maar wel strak! Alleen jammer van al die vakjes..
Ik doe ook maar wat
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Vervanging CTA's door TBP's
Ik zag vanmiddag ook een foto waarbij het scherm niet halverwege doormidden werd gehakt: http://yfrog.com/h8149onmj
Alles lijkt nog wel behoorlijk scheef te hangen op deze foto (de contourlijnen lopen niet bepaald recht door).
En natuurlijk de hamvraag: krijgen de andere CS'en ook zo'n verzameling flatscreens??
Alles lijkt nog wel behoorlijk scheef te hangen op deze foto (de contourlijnen lopen niet bepaald recht door).
En natuurlijk de hamvraag: krijgen de andere CS'en ook zo'n verzameling flatscreens??
Re: Vervanging CTA's door TBP's
Als ik dat zo zie zit ik mij af te vragen of een oplossing met een beamer en een wit doek niet beter was geweest. Maar misschien is het tijdelijk, tenslotte moet zelfs het dak er nog af op het station.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Vervanging CTA's door TBP's
Sinds de start van het vervangen van CTA's op Zwolle zijn ze ook in Heino weggehaald, en zijn er een 2 en een 1 scheef opgehangen op een stukje hard wit plastic, wat ook niet erg recht is. ProRail zegt dat er wel een nieuwe TBP komt, maar hoe, wat en wanneer willen ze niet melden. Iemand hier die misschien op de hoogte is? T'is enorm onhandig, aangezien de trein uit Nijverdal naar Zwolle nagenoeg altijd vertraagd is, en vooral de dagjesmensen er geen kant meer van snappen zo
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39210
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Vervanging CTA's door TBP's
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Vervanging CTA's door TBP's
Jammer, jammer, gemiste kans. Ik hoop dat dit over paar maanden na evaluatie weer verdwijnt. Die schermen zijn veel te schots en scheef gemonteerd. Kost wat duiten, maar dit is echt heel irritant kijken. Door de lijnen wil ik ook dingen in "hokjes" stoppen, en zie ik de "rijen" niet meer. Ik zou ook gewoon de rand eraf schroeven en het scherm monteren aan een frame.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Vervanging CTA's door TBP's
Wel mooie foto zo met dat silhouet :) Wat webguy verder zegt, er hokkerig inderdaad. Dat sommige schermen niet helemaal recht hangen helpt ook niet echt mee.
Ik hoop wel dat bij dit grote bord wel iets meer aandacht is besteed aan het laten zien van veranderingen op het bord: bij de T7's (en andere varianten) verspringen alle treinen in een keer als er wat vertrokken is. Ik vind dat erg onprettig om te zien; je bent ineens de trein kwijt waarnaar je aan het kijken was en je ziet ook niet meteen dat er iets veranderd is. Als daar een animatie voor zou zijn (naar boven verschuivende regels bijvoorbeeld) zou dat een stuk prettiger zijn omdat je dan ziet dat er iets verschuift en dat je je trein dus een aantal regels hoger moet zoeken. Zeker bij zo'n groot bord lijkt me dat toch wel belangrijk.
Ik hoop wel dat bij dit grote bord wel iets meer aandacht is besteed aan het laten zien van veranderingen op het bord: bij de T7's (en andere varianten) verspringen alle treinen in een keer als er wat vertrokken is. Ik vind dat erg onprettig om te zien; je bent ineens de trein kwijt waarnaar je aan het kijken was en je ziet ook niet meteen dat er iets veranderd is. Als daar een animatie voor zou zijn (naar boven verschuivende regels bijvoorbeeld) zou dat een stuk prettiger zijn omdat je dan ziet dat er iets verschuift en dat je je trein dus een aantal regels hoger moet zoeken. Zeker bij zo'n groot bord lijkt me dat toch wel belangrijk.
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Vervanging CTA's door TBP's
Denk overigens dat dat hokkerige ook minder zou zijn als de tekst zwart was, maar die is licht/donker blauw, dus relatief veel contrast tussen die rand en de inhoud.
Als je slim bent gebruik je die rand juist als 'natuurlijk hokje', je zou bijvoorbeeld ook er zoiets van kunnen maken, elke rij heeft hier een andere mogelijke stijl, maar boven naar beneden, van links naar rechts alle treinen zo neerzetten, een of twee per scherm.
Als je slim bent gebruik je die rand juist als 'natuurlijk hokje', je zou bijvoorbeeld ook er zoiets van kunnen maken, elke rij heeft hier een andere mogelijke stijl, maar boven naar beneden, van links naar rechts alle treinen zo neerzetten, een of twee per scherm.
Re: Vervanging CTA's door TBP's
Dat idee mag je terugbrengen naar de tekentafel, wat een ongelofelijk onoverzichtelijke puinhoop wordt het dan.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Vervanging CTA's door TBP's
Wat is er mis met de digitale blauwe borden?
Ik vond die dingen erg duidelijk en op Sloterdijk zijn ze weggehaald...
Ik vond die dingen erg duidelijk en op Sloterdijk zijn ze weggehaald...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Vervanging CTA's door TBP's
Bedoel je het oude model? Die gaan waarschijnlijk gewoon vervangen worden door het nieuwe model met breedbeeldschermen, maar soms duren dat soort dingen een paar dagen.
Waarom heeft Heino überhaupt CTA's gehad? Alle treinen hebben dezelfde bestemmingen op die lijn.Amazonous schreef:Sinds de start van het vervangen van CTA's op Zwolle zijn ze ook in Heino weggehaald, en zijn er een 2 en een 1 scheef opgehangen op een stukje hard wit plastic, wat ook niet erg recht is. ProRail zegt dat er wel een nieuwe TBP komt, maar hoe, wat en wanneer willen ze niet melden. Iemand hier die misschien op de hoogte is? T'is enorm onhandig, aangezien de trein uit Nijverdal naar Zwolle nagenoeg altijd vertraagd is, en vooral de dagjesmensen er geen kant meer van snappen zo
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Vervanging CTA's door TBP's
Deze dus. Volgens Westonline slecht leesbaar, maar dat ben ik niet helemaal met ze eens. De borden zijn te klein, dat is wat anders. Op zich is het lettertype, en het contrast gewon enorm prettig voor het oog :)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Vervanging CTA's door TBP's
Die worden gewoon vervangen door nieuwe, maak je niet druk. Het lettertype van die dingen is wel veel te klein, dat zie je ook duidelijk op Amsterdam Centraal waar iedereen voor dat ding staat te klonteren in de Westtunnel.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Vervanging CTA's door TBP's
Ik denk dat hij het voorbeeld van Webguy bedoelde?Bee schreef:Dat idee mag je terugbrengen naar de tekentafel, wat een ongelofelijk onoverzichtelijke puinhoop wordt het dan.
Ik zou beetje gek worden als ik én alles onder elkaar én alles naast elkaar zie staan...
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Ach, zak er toch allemaal in
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Vervanging CTA's door TBP's
Die worden inderdaad vervangen door T7's. Het lettertype van de nieuwe variant is een stuk groter en het contrast is vergelijkbaar (donkerblauw en wit); alleen dan andersom: donker op wit in plaats van wit op donker.Vinny schreef:
Deze dus. Volgens Westonline slecht leesbaar, maar dat ben ik niet helemaal met ze eens. De borden zijn te klein, dat is wat anders. Op zich is het lettertype, en het contrast gewon enorm prettig voor het oog :)
Re: Vervanging CTA's door TBP's
Ik had niet door dat Vinny op mijn bericht reageerde. Ik reageerde op het idee van Webguy waar ik inderdaad niet echt enthousiast over ben.Justin schreef:Ik denk dat hij het voorbeeld van Webguy bedoelde?Bee schreef:Dat idee mag je terugbrengen naar de tekentafel, wat een ongelofelijk onoverzichtelijke puinhoop wordt het dan.
Ik zou beetje gek worden als ik én alles onder elkaar én alles naast elkaar zie staan...
Omdat ik dacht dat Vinny even kwam uithuilen over het dramatische (tijdelijke) verlies van borden op Amsterdam Sloterdijk had die associatie niet echt getrokken namelijk.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Vervanging CTA's door TBP's
Nou ja dramatisch verlies. Ik moest vandaag gewoon heel erg goed zoeken om mijn trein te vinden, en je kijkt wat op je neus als je een bord verwacht dat er niet staat..., en ik vond de borden erg plezierig. Ik hoop dat de T7 borden beter worden, maar als ik de plaatjes zo zie (en de borden in Amersfoort voor mijn netvlies haal) dan wordt het onduidelijker en onoverzichtelijker...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39210
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Vervanging CTA's door TBP's
Klonteren voorkomen die nieuwe TB7s niet. De TB21 bij de toegang aan de HC-zijde van Utrecht Centraal zorgt me voor enorme opstoppingen...Bee schreef:Het lettertype van die dingen is wel veel te klein, dat zie je ook duidelijk op Amsterdam Centraal waar iedereen voor dat ding staat te klonteren in de Westtunnel.
Edit: in 't echt valt het scheef hangen van de schermen allesbehalve op. Of ze moeten ze natuurlijk na de foto nog rechter gehangen hebben
Trouwens nog een onhandigheidje van die TB-schermen als je er meerdere naast elkaar hebt (bij TB14 en TB21 dus): valt het linker scherm uit dan schuiven de treinen niet automatisch door naar de overgebleven schermen, maar mis je simpelweg de eerstvolgende zeven treinen
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Vervanging CTA's door TBP's
Dat is vrij logisch, hoe moet de software herkennen dat het eerste beeldscherm kapot/uit/weg is?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Vervanging CTA's door TBP's
Ben ook geen ontwerper, maar je moet wel zoiets doen met blokken, wil je iets er van maken waar die lijnen niet storen.Bee schreef:Dat idee mag je terugbrengen naar de tekentafel, wat een ongelofelijk onoverzichtelijke puinhoop wordt het dan.
Re: Vervanging CTA's door TBP's
Ze hangen inmiddels netjes recht hoor ;), ze waren nog niet precies netjes vastgemaakt vanwege het testen. Vraag me niet waarom, maar het hangt er nu piekfijn en werkte uitstekend voor mij vanochtend!webguy schreef:Jammer, jammer, gemiste kans. Ik hoop dat dit over paar maanden na evaluatie weer verdwijnt. Die schermen zijn veel te schots en scheef gemonteerd. Kost wat duiten, maar dit is echt heel irritant kijken. Door de lijnen wil ik ook dingen in "hokjes" stoppen, en zie ik de "rijen" niet meer. Ik zou ook gewoon de rand eraf schroeven en het scherm monteren aan een frame.
Komt wel goed schatje.
Re: Vervanging CTA's door TBP's
Het zou zo kunnen zijn dat het 'scheve' deels een optische illusie is, omdat van de zijkant (in heel beperkte mate) te zien is dat de schermen licht naar onder gekanteld zijn. Dit ivm de kijkhoek namelijk. Ik ga het zelf zo nog eens bestuderen
Re: Vervanging CTA's door TBP's
In dat geval hebben ze inmiddels wat oude CTA's teruggehangen; aan het uiteinde van de perrons 14a en 15a welteverstaan ;)Daniel schreef:Spoor 14 en 15 te Utrecht Centraal waren trouwens gistermiddag volledig voorzien van TBPs.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39210
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Vervanging CTA's door TBP's
Ik houd het er maar op dat ik dan niet doorgehad heb dat er bij de Noordertunnel ook CTAs hingen
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 137 gasten