Papieren treinkaartje niet later afgeschaft

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Tristan
Berichten: 589
Lid geworden op: ma 01 aug 2011, 19:03

Re: Papieren treinkaartje niet later afgeschaft

Bericht door Tristan »

Vinny schreef:Die zullen ook niet een persoonlijke chipkaart hebben denk ik zo :lol:
Incidentele OV-reizigers zullen idd eerder geneigd zijn om een niet-persoonsgebonden chipkaart of enkel losse kaartjes te kopen, incidentele TREINreizigers (die dus wel regelmatig met bus, metro en/of tram reizen, zoals ik), zullen wel een persoonlijke kaart hebben. En dan heeft die € 20,- minimumsaldo geen enkele toegevoegde waarde. Het jaagt mensen alleen maar de trein uit en de file in.
De ov-chipkaart: it's one SMALL CARD for man, one GIANT FAIL for mankind

Bekijk hier een lijst van maar liefst 50 #ovchipkaart #fails. Een product met zoveel #fails vraagt erom om AFGESCHAFT te worden!
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Papieren treinkaartje niet later afgeschaft

Bericht door Vinny »

Maar dan ben je wel vrijwel uniek. Jouw voorstel helpt maar een klein percentage van incidentele treinreizigers, want die reizen meestal ook niet (of zelden) met het streekvervoer. Alleen mensen die vaak met het streekvervoer reizen en weinig met de trein zijn echt geholpen met jouw plan. Iets van 5% van de reizigers ofzo..., nou als die met de auto gaan dan ligt de NS daar iig niet wakker van...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Papieren treinkaartje niet later afgeschaft

Bericht door Suus »

Dat zou ik toch niet zo durven zeggen hoor Vinny. De NS is ook een commercieel bedrijf, die wil klanten erbij en niet klanten eraf. En zeker voor een groot bedrijf is 5% van de klanten gewoon heel veel.

Het zou mij trouwens ook niets verbazen als er in de concessie is afgesproken dat de NS actief moet zorgen voor een reizigersgroei.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Papieren treinkaartje niet later afgeschaft

Bericht door Vinny »

Bee schreef:Dat zou ik toch niet zo durven zeggen hoor Vinny. De NS is ook een commercieel bedrijf, die wil klanten erbij en niet klanten eraf. En zeker voor een groot bedrijf is 5% van de klanten gewoon heel veel.

Het zou mij trouwens ook niets verbazen als er in de concessie is afgesproken dat de NS actief moet zorgen voor een reizigersgroei.
Maar voor die 5% verandert er toch niet veel? Een tientje meer of minder op een chipkaart is hooguit vervelend te noemen, niet dramatisch lijkt me. Voor de echt incidentele treinreiziger, die minimaal 27,50 moet uitgeven voordat er nog maar een kilometer gereisd wordt lijkt me de investering een behoorlijk veel ergere stimulans om maar de auto te gaan nemen, vooral omdat je natuurlijk niet makkelijk je overgebleven saldo ergens kunt incasseren.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
midnet
Berichten: 671
Lid geworden op: di 07 jul 2009, 12:38

Re: Papieren treinkaartje niet later afgeschaft

Bericht door midnet »

Vinny schreef:Zo werkt het in Engeland (althans in Londen Waterloo Station) ook.
OVERAL in de UK waar ze die poortjes hebben. Poortjes gaan open als er niemand is om die funktie te doen.(bvb met Interrail in Bristol, Birmingham, Leeds etc.)
Wel moet je beseffen, dat vrijwel alle provinciale staties in GB nog steeds maar 1-2 smalle poortjes/deuren voor exit/entry hebben-wat vaak enorme loop-omwegen vereist.
midnet
Berichten: 671
Lid geworden op: di 07 jul 2009, 12:38

Re: Papieren treinkaartje niet later afgeschaft

Bericht door midnet »

Geert schreef: Zulke wegwerpkaartjes werken ook goed in het stadsvervoer, ze zijn alleen iets duurder om te produceren.
Kruidvat is al een uitzondering-de enige die nog stempekaarjes doet. Alle andere, Hema, AH etc, doen het met Internatprints. Ik vind het een enorme gemiste kans dat in NL niets van barcodelezers-of die nieuwe scrambled squartes of gewone kaartverkoopautomaten in bussen gecombineerd zijn-dat werkt in het buitenland juist prima.
In FRankrijk heb ik bemerkt, dat enkel heel recent omgegaan zijnde steden wegwerpchipkaartjes ala RET/GVB aanbieden-daarvoor moet je 30 ct betalen en ze zeggen dat je ze 3 of 4 x mee kan reizen.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Papieren treinkaartje niet later afgeschaft

Bericht door find_your_spot »

Ik neem even een Italiaans gezin die aan komt op Schiphol van 14 volwassenen. (ja ze bestaan)

Ze willen graag van Schiphol naar hun hotel vlakbij Amsterdam Centraal reizen.
Ze zijn hier voor het eerst en reizen tweede klas, vol tarief en enkele reis.
Met een papieren kaartje wordt dat 14 x 3,70 = € 51,80.

Straks met de OV-chipkaart wordt dat:
Het aanschaffen van chipkaarten 14 x 7,50 = € 105,00
Vergeet het instaptarief van 14 x 20.00 niet = € 280,00

Voor € 385,00 kunnen ze dan eindelijk 1 enkele reis maken naar Amsterdam Centraal.
Op alle 14 kaarten blijft een redt bedrag over van € 228,20 euro waar ze geen reis meer mee terug kunnen maken naar Schiphol.
Voor de tram, bus en metro hadden ze al een I Amsterdam Card aangevraagd dus het overige saldo blijft achter.

Het moge duidelijk zijn dat het een idioot plan is van de NS om het papieren kaartje af te schaffen. Doe gewoon net als GVB en RET wegwerp kaartjes in de automaat terug.

Voor € 40 heb je al een taxi van Schiphol tot aan je hotel deur. Waarom zou iemand € 385,00 betalen...
For Your Railroad Adventures
RoelZ1
Berichten: 473
Lid geworden op: za 18 jun 2011, 15:58

Re: Papieren treinkaartje niet later afgeschaft

Bericht door RoelZ1 »

Is er trouwens al een bron waaruit zou blijken of NS wel of geen wegwerpchipkaartjes (met enkele reizen) gaat verkopen? Ik kan me namelijk niet voorstellen dat NS dat niet zou doen. De belangrijkste motivatie daarvoor is wel dat ze nu miljoenen aan het investeren zijn om de kaartautomaten maestro te laten accepteren, terwijl drie kwart van de kaartautomaten weg kan als ze geen 'enkele reizen' meer uitgeven. Voor het opladen van je chipkaart konden ze net zo goed die kleine gele apparaten neerzetten.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Papieren treinkaartje niet later afgeschaft

Bericht door Vinny »

Ik dacht dat bij de I Amsterdam Card een treinreis Schiphol-Amsterdam zat inbegrepen... en als dat niet zo is, dan moet je dat natuurlijk invoeren...

En dat je je saldo kwijt bent als toerist is ook al zo'n aanfluiting. In Haute Nendaz bestaan automaten waarbij je skipas kunt inleveren en het tegoed dat er nog op staat keert de automaat in cash uit. Prima systeem, dus dat kan ook worden toegepast voor de OV chipkaart. :idea:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Reiziger Delft
Berichten: 1198
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: Papieren treinkaartje niet later afgeschaft

Bericht door Reiziger Delft »

En verder betaal je in Londen 5 pond voor een Oyster card, die je echter terug krijgt als je dat ding weer inlevert. Zoiets zou hier voor toeristen ook gunstig zijn, zodat ze niet 7,50 per kaart hoeven te betalen die ze na hun trip niet meer gebruiken.
Bram
Berichten: 149
Lid geworden op: za 23 jan 2010, 23:08

Re: Papieren treinkaartje niet later afgeschaft

Bericht door Bram »

RoelZ1 schreef:Is er trouwens al een bron waaruit zou blijken of NS wel of geen wegwerpchipkaartjes (met enkele reizen) gaat verkopen? Ik kan me namelijk niet voorstellen dat NS dat niet zou doen. De belangrijkste motivatie daarvoor is wel dat ze nu miljoenen aan het investeren zijn om de kaartautomaten maestro te laten accepteren, terwijl drie kwart van de kaartautomaten weg kan als ze geen 'enkele reizen' meer uitgeven. Voor het opladen van je chipkaart konden ze net zo goed die kleine gele apparaten neerzetten.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Papieren treinkaartje niet later afgeschaft

Bericht door reisthijs »

RoelZ1 schreef:Is er trouwens al een bron waaruit zou blijken of NS wel of geen wegwerpchipkaartjes (met enkele reizen) gaat verkopen?
Nee. NS heeft nooit iets gezegd over wegwerpkaartjes.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 44 gasten