OVer Missers in de Reisinformatie #17
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39192
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #17
Waarschijnlijk staat de server voor OBIS in Engeland dan... OBIS werkt op de theoretische omloop van de treinstellen, het treinpersoneel kan daar niks aan aanpassen. Wat dus zo af en toe tot knap verwarrende situaties leidt (ook al eens een IC naar Enschede en Zwolle gezien )
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #17
Vandaag reed één van de bussen op lijn 71 (Zwolle - Emmeloord) richting Emmeloord als lijn 999. Na aankomst ging de bus weer terug naar Zwolle, wederom als 71, maar nu stond de lijnfilm wel goed...
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #17
Aah, op die fiets (of trein, klinkt misschien beter :]). Dat zou goed kunnen inderdaad, want het bedrijf achter OBIS is een Ltd. in Engeland. Thanks voor de info!Daniel schreef:Waarschijnlijk staat de server voor OBIS in Engeland dan... OBIS werkt op de theoretische omloop van de treinstellen, het treinpersoneel kan daar niks aan aanpassen. Wat dus zo af en toe tot knap verwarrende situaties leidt (ook al eens een IC naar Enschede en Zwolle gezien )
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #17
Ik raakte helemaal in de war in de bus net, zomertijd stond er nog in, Dat dit kan tegenwoordig!
Komt wel goed schatje.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #17
Vroeger had je klokken bij veel busstations, en dan kon het wel weken duren voordat er een monteur langs gestuurd werd...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #17
Het viel vanochtend op in mijn s4000 (SLT) dat de bestemmingen van de trein niet meteen werden omgeroepen toen de dueren open gingen, maar dat het pas zo'n 5 tot 10 seconden later was. Foutje of verbetering? Dit gebeurte zowel op Zaandam als op Sloterdijk. :)
Beul van de blindegeleidelijn
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #17
Bliksem. Zoiets valt je op ja? Hmmkee..VIRM schreef:Het viel vanochtend op in mijn s4000 (SLT) dat de bestemmingen van de trein niet meteen werden omgeroepen toen de dueren open gingen, maar dat het pas zo'n 5 tot 10 seconden later was.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #17
Ik zit zeer regelmatig in de series s4000 en s14700 tussen Zaandam en Amsterdam Sloterdijk of -Centraal. Deze series worden over het algemeen ook gereden met SLT, dus dat soort kleine dingetjes vallen wel eens op ja. ;)Fles schreef:Bliksem. Zoiets valt je op ja? Hmmkee..VIRM schreef:Het viel vanochtend op in mijn s4000 (SLT) dat de bestemmingen van de trein niet meteen werden omgeroepen toen de dueren open gingen, maar dat het pas zo'n 5 tot 10 seconden later was.
Beul van de blindegeleidelijn
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39192
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #17
De TBP-afkortingen van stationsnamen zijn nu zelfs in de omroepberichten beland... vanmiddag op Utrecht Centraal een omroep dat de s9800 niet verder reed dan "station Ypenburg"
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #17
Tis toch wel duidelijk zo? Ypenburg lijkt me niet zo moeilijk, zeker als er gouda en den haag centraal ook bij vermeldt wordt..
Komt wel goed schatje.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39192
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #17
Vanmorgen was het blok schermen linksboven het nieuwe grote bord van Utrecht Centraal uitgevallen... "Vertrek van de treinen" stond zodoende dus bovenaan het blok linksonder, de info die normaal links staat liep rechtsboven nog door en daar weer onder stond nog de helft van wat er normaal rechts staat...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #17
Oef wat een ondoorgrondelijke zin. Bedoel je nou dat de eerstvolgende te vertrekken treinen er niet op stonden omdat de schermen linksboven het niet deden?
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39192
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #17
Nee die stonden er wel op. 'tis lastig in woorden te beschrijven, maar wat normaal dus in het blok van vier schermen linksboven staat stond nu linksonder. Wat normaal in het blok linksonder staat was naar rechtsboven verhuisd en dat wat normaal rechtsboven staat staat nu rechtsonder
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #17
Dus die blokken schuiven dus bij uitvallen van één van de blokken door (al dan niet automatisch) denk?
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39192
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #17
Blijkbaar ja. Al zag dat er aan de rechterkant natuurlijk wel raar uit aangezien de tekst "Vertrek van de treinen" daar nu in het midden stond...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #17
Veel voorkomend euvel hier, vooral de Volvo 8700's hebben hier last van.Gekko123 schreef:Vandaag reed één van de bussen op lijn 71 (Zwolle - Emmeloord) richting Emmeloord als lijn 999. Na aankomst ging de bus weer terug naar Zwolle, wederom als 71, maar nu stond de lijnfilm wel goed...
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #17
Ze moeten de Infoxx gewoon goed bijhouden. Sinds er in Almere een eigen Infoxx-monteur is zijn er veel minder storingen.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #17
Vanochtend wilde ik de Sprinter van 11:44 uit Zaandam richting Amsterdam nemen.
Rond vertrektijd werd er ineens omgeroepen dat hij +15 had. Volgens de TBP had hij inderdaad +15, was de volgende trein de s800 van 11:50 en reed de Sprinter van 12:14 niet.
Dus zo blijft de TBP doodleuk staan, totdat de s800 gewoon binnenreed (die werd dus aangekondigd als Sprinter). Geen omroep op het station of in de trein. En in de trein werd bij Sloterdijk ook niks omgeroepen over de stremming bij Amstel.
Oftewel: weer een gevalletje van trein verkeerd aangegeven. Is ook niet de eerste keer dat zoiets op Zaandam gebeurt.
Rond vertrektijd werd er ineens omgeroepen dat hij +15 had. Volgens de TBP had hij inderdaad +15, was de volgende trein de s800 van 11:50 en reed de Sprinter van 12:14 niet.
Dus zo blijft de TBP doodleuk staan, totdat de s800 gewoon binnenreed (die werd dus aangekondigd als Sprinter). Geen omroep op het station of in de trein. En in de trein werd bij Sloterdijk ook niks omgeroepen over de stremming bij Amstel.
Oftewel: weer een gevalletje van trein verkeerd aangegeven. Is ook niet de eerste keer dat zoiets op Zaandam gebeurt.
Beul van de blindegeleidelijn
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #17
En vanmiddag laat nog een e-mail van NS gehad: of ik even een enquete wilde invullen over de afhandeling van mijn laatste klacht bij de Klantenservice. Nou, daar was dus eigenlijks (helaas) niks positiefs over te melden...
Goed dat ze dit soort enquetes uitzetten, maar gaat er aan de hand van de uitslagen echt iets veranderen?
Goed dat ze dit soort enquetes uitzetten, maar gaat er aan de hand van de uitslagen echt iets veranderen?
Beul van de blindegeleidelijn
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #17
Aan de hand van dat soort enquêtes worden statistieken gemaakt over de klanttevredenheid over de helpdesk. Vaak zijn dat soort statistieken de zaken waarop managers worden afgerekend.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #17
Nouja, wat opviel aan deze enquete was dat er toch aardig wat open vragen in zaten. Als dat het geval is, hoop ik dat ze er echt serieus naar gaan kijken en niet alleen even wat statistiekjes uitprinten.Bee schreef:Aan de hand van dat soort enquêtes worden statistieken gemaakt over de klanttevredenheid over de helpdesk. Vaak zijn dat soort statistieken de zaken waarop managers worden afgerekend.
Beul van de blindegeleidelijn
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39192
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #17
Op spoor 9 te Utrecht Centraal stond keurig de t2818 op de TBPs, met dan in het blauwe balkje onderaan "07.32 Intercity Rotterdam Centraal vertrekt van spoor 9". Ehm ja, dat doet 'ie dagelijks (en 't stond er dus ook al boven...)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #17
Na het invullen van het formulier voor aanmelding voor de NS sms-alert kreeg ik het volgende bericht:
"Hartelijk dank voor uw aanmelding voor NS SMS alert. Uw aanvraag wordt binnen 24 uur verwerkt."
24 uur voor het verwerken van een online formuliertje? Het is toch gewoon kwestie van nummer in database kieperen en klaar?
5 seconden later krijg ik dus per sms een soortgelijk bericht, dat mijn aanvraag binnen 24 uur wordt verwerkt. Wordt dit handmatig gedaan ofzo?
"Hartelijk dank voor uw aanmelding voor NS SMS alert. Uw aanvraag wordt binnen 24 uur verwerkt."
24 uur voor het verwerken van een online formuliertje? Het is toch gewoon kwestie van nummer in database kieperen en klaar?
5 seconden later krijg ik dus per sms een soortgelijk bericht, dat mijn aanvraag binnen 24 uur wordt verwerkt. Wordt dit handmatig gedaan ofzo?
Beul van de blindegeleidelijn
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #17
Ze creeeren gewoon ruimte voor zichzelf ;)
Komt wel goed schatje.
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #17
Ik vermoed dat het twee databases zijn die maar eens in de 24 uur worden uitgewisseld.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 50 gasten