OVer Missers in de Reisinformatie #17

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39166
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #17

Bericht door Daniel »

Waarschijnlijk staat de server voor OBIS in Engeland dan... OBIS werkt op de theoretische omloop van de treinstellen, het treinpersoneel kan daar niks aan aanpassen. Wat dus zo af en toe tot knap verwarrende situaties leidt (ook al eens een IC naar Enschede en Zwolle gezien :P )
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #17

Bericht door Gekko123 »

Vandaag reed één van de bussen op lijn 71 (Zwolle - Emmeloord) richting Emmeloord als lijn 999. Na aankomst ging de bus weer terug naar Zwolle, wederom als 71, maar nu stond de lijnfilm wel goed...
Amazonous
Berichten: 53
Lid geworden op: wo 12 okt 2011, 00:54

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #17

Bericht door Amazonous »

Daniel schreef:Waarschijnlijk staat de server voor OBIS in Engeland dan... OBIS werkt op de theoretische omloop van de treinstellen, het treinpersoneel kan daar niks aan aanpassen. Wat dus zo af en toe tot knap verwarrende situaties leidt (ook al eens een IC naar Enschede en Zwolle gezien :P )
Aah, op die fiets (of trein, klinkt misschien beter :]). Dat zou goed kunnen inderdaad, want het bedrijf achter OBIS is een Ltd. in Engeland. Thanks voor de info!
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #17

Bericht door Thom91 »

Ik raakte helemaal in de war in de bus net, zomertijd stond er nog in, Dat dit kan tegenwoordig! :wink:
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #17

Bericht door Vinny »

:lol: Vroeger had je klokken bij veel busstations, en dan kon het wel weken duren voordat er een monteur langs gestuurd werd...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
VIRM
Berichten: 7595
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #17

Bericht door VIRM »

Het viel vanochtend op in mijn s4000 (SLT) dat de bestemmingen van de trein niet meteen werden omgeroepen toen de dueren open gingen, maar dat het pas zo'n 5 tot 10 seconden later was. Foutje of verbetering? Dit gebeurte zowel op Zaandam als op Sloterdijk. :)
Beul van de blindegeleidelijn
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #17

Bericht door Fles »

VIRM schreef:Het viel vanochtend op in mijn s4000 (SLT) dat de bestemmingen van de trein niet meteen werden omgeroepen toen de dueren open gingen, maar dat het pas zo'n 5 tot 10 seconden later was.
Bliksem. Zoiets valt je op ja? :shock: Hmmkee..
VIRM
Berichten: 7595
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #17

Bericht door VIRM »

Fles schreef:
VIRM schreef:Het viel vanochtend op in mijn s4000 (SLT) dat de bestemmingen van de trein niet meteen werden omgeroepen toen de dueren open gingen, maar dat het pas zo'n 5 tot 10 seconden later was.
Bliksem. Zoiets valt je op ja? :shock: Hmmkee..
Ik zit zeer regelmatig in de series s4000 en s14700 tussen Zaandam en Amsterdam Sloterdijk of -Centraal. Deze series worden over het algemeen ook gereden met SLT, dus dat soort kleine dingetjes vallen wel eens op ja. ;)
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39166
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #17

Bericht door Daniel »

De TBP-afkortingen van stationsnamen zijn nu zelfs in de omroepberichten beland... vanmiddag op Utrecht Centraal een omroep dat de s9800 niet verder reed dan "station Ypenburg" :roll:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #17

Bericht door Thom91 »

Tis toch wel duidelijk zo? Ypenburg lijkt me niet zo moeilijk, zeker als er gouda en den haag centraal ook bij vermeldt wordt..
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39166
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #17

Bericht door Daniel »

Vanmorgen was het blok schermen linksboven het nieuwe grote bord van Utrecht Centraal uitgevallen... "Vertrek van de treinen" stond zodoende dus bovenaan het blok linksonder, de info die normaal links staat liep rechtsboven nog door en daar weer onder stond nog de helft van wat er normaal rechts staat...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #17

Bericht door Vinny »

Oef wat een ondoorgrondelijke zin. Bedoel je nou dat de eerstvolgende te vertrekken treinen er niet op stonden omdat de schermen linksboven het niet deden?
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39166
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #17

Bericht door Daniel »

Nee die stonden er wel op. 'tis lastig in woorden te beschrijven, maar wat normaal dus in het blok van vier schermen linksboven staat stond nu linksonder. Wat normaal in het blok linksonder staat was naar rechtsboven verhuisd en dat wat normaal rechtsboven staat staat nu rechtsonder :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
ThisRulez
Berichten: 45
Lid geworden op: ma 26 sep 2011, 11:37

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #17

Bericht door ThisRulez »

Dus die blokken schuiven dus bij uitvallen van één van de blokken door (al dan niet automatisch) denk?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39166
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #17

Bericht door Daniel »

Blijkbaar ja. Al zag dat er aan de rechterkant natuurlijk wel raar uit aangezien de tekst "Vertrek van de treinen" daar nu in het midden stond...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
flipje
Berichten: 1253
Lid geworden op: di 02 nov 2010, 10:36
Locatie: Zwolle e.o.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #17

Bericht door flipje »

Gekko123 schreef:Vandaag reed één van de bussen op lijn 71 (Zwolle - Emmeloord) richting Emmeloord als lijn 999. Na aankomst ging de bus weer terug naar Zwolle, wederom als 71, maar nu stond de lijnfilm wel goed...
Veel voorkomend euvel hier, vooral de Volvo 8700's hebben hier last van.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #17

Bericht door Klaasje »

Ze moeten de Infoxx gewoon goed bijhouden. Sinds er in Almere een eigen Infoxx-monteur is zijn er veel minder storingen.
VIRM
Berichten: 7595
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #17

Bericht door VIRM »

Vanochtend wilde ik de Sprinter van 11:44 uit Zaandam richting Amsterdam nemen.
Rond vertrektijd werd er ineens omgeroepen dat hij +15 had. Volgens de TBP had hij inderdaad +15, was de volgende trein de s800 van 11:50 en reed de Sprinter van 12:14 niet.
Dus zo blijft de TBP doodleuk staan, totdat de s800 gewoon binnenreed (die werd dus aangekondigd als Sprinter). Geen omroep op het station of in de trein. En in de trein werd bij Sloterdijk ook niks omgeroepen over de stremming bij Amstel.

Oftewel: weer een gevalletje van trein verkeerd aangegeven. Is ook niet de eerste keer dat zoiets op Zaandam gebeurt.
Beul van de blindegeleidelijn
VIRM
Berichten: 7595
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #17

Bericht door VIRM »

En vanmiddag laat nog een e-mail van NS gehad: of ik even een enquete wilde invullen over de afhandeling van mijn laatste klacht bij de Klantenservice. Nou, daar was dus eigenlijks (helaas) niks positiefs over te melden...

Goed dat ze dit soort enquetes uitzetten, maar gaat er aan de hand van de uitslagen echt iets veranderen?
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #17

Bericht door Suus »

Aan de hand van dat soort enquêtes worden statistieken gemaakt over de klanttevredenheid over de helpdesk. Vaak zijn dat soort statistieken de zaken waarop managers worden afgerekend.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
VIRM
Berichten: 7595
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #17

Bericht door VIRM »

Bee schreef:Aan de hand van dat soort enquêtes worden statistieken gemaakt over de klanttevredenheid over de helpdesk. Vaak zijn dat soort statistieken de zaken waarop managers worden afgerekend.
Nouja, wat opviel aan deze enquete was dat er toch aardig wat open vragen in zaten. Als dat het geval is, hoop ik dat ze er echt serieus naar gaan kijken en niet alleen even wat statistiekjes uitprinten.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39166
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #17

Bericht door Daniel »

Op spoor 9 te Utrecht Centraal stond keurig de t2818 op de TBPs, met dan in het blauwe balkje onderaan "07.32 Intercity Rotterdam Centraal vertrekt van spoor 9". Ehm ja, dat doet 'ie dagelijks (en 't stond er dus ook al boven...)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
VIRM
Berichten: 7595
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #17

Bericht door VIRM »

Na het invullen van het formulier voor aanmelding voor de NS sms-alert kreeg ik het volgende bericht:
"Hartelijk dank voor uw aanmelding voor NS SMS alert. Uw aanvraag wordt binnen 24 uur verwerkt."
24 uur voor het verwerken van een online formuliertje? Het is toch gewoon kwestie van nummer in database kieperen en klaar?

5 seconden later krijg ik dus per sms een soortgelijk bericht, dat mijn aanvraag binnen 24 uur wordt verwerkt. Wordt dit handmatig gedaan ofzo?
Beul van de blindegeleidelijn
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #17

Bericht door Thom91 »

Ze creeeren gewoon ruimte voor zichzelf ;)
Komt wel goed schatje.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #17

Bericht door webguy »

Ik vermoed dat het twee databases zijn die maar eens in de 24 uur worden uitgewisseld.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten