Zu viele Pannen: Hochbahn legt XXL-Busse still

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
Plaats reactie
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Zu viele Pannen: Hochbahn legt XXL-Busse still

Bericht door Stefan »

Kurz vor Präsentation des umfangreichen Bus-Ausbauprogramms in Hamburg verabschiedet sich die Hochbahn überraschend von ihren größten Fahrzeugen. Das Unternehmen will sich von den extralangen XXL-Bussen trennen. Grund ist die hohe Pannenanfälligkeit.

Zufrieden war die Hamburger Hochbahn schon lange nicht mit ihnen – jetzt zieht das Unternehmen die Notbremse und trennt sich von den extralangen XXL-Bussen der belgischen Firma Van Hool, die auf der Metrobuslinie 5 fahren.

Lees verder

--

Met andere woorden: De Hochbahn in Hamburg zet hun dubbelgelede wagens stil en wil deze afstoten vanwege de vele problemen met de bussen. Naar het schijnt staan er elke dag 4 van de 26 bussen in de garage, wat dus inhoud dat ruim 15% van de wagens dagelijks stilstaat. De plannen zijn nu om de AGG300's tot 2016 te vervangen door 20 meter geledes. Dus ik gok op óf Mercedes-Benz Capacity of MAN Lion's City GL.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
midnet
Berichten: 671
Lid geworden op: di 07 jul 2009, 12:38

Re: Zu viele Pannen: Hochbahn legt XXL-Busse still

Bericht door midnet »

Kan iemand mij dit vergelijken? Dit zijn toch vrijwel dezelfde bussen als in Utrecht op de 11 en de 12 naar Uithof rijden? Is daar de uitval vergelijkbaar? Of meer weer gevalletje van'' hier niet uitgevonden (deutrscher Spitzenqualit"at) dus kan niet goed wezen? of inmiddels gewoon te oud geworden?
In enkele Franse steden rijden die dingen ook.
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: Zu viele Pannen: Hochbahn legt XXL-Busse still

Bericht door R-Flow »

Het zijn volgens mij inderdaad dezelfde bussel als die in Utrecht rondrijden... Heb daar eigenlijk nog nooit problemen ondervonden met de bussen zelf, behalve dat de displays om de haverklap stuk zijn maar goed dat lijkt me gewoon een stukje onderhoud van Connexxion.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Zu viele Pannen: Hochbahn legt XXL-Busse still

Bericht door Suus »

Volgens mij zijn de dubbelgeledes in Frankrijk, zover ze nog rijden, van Renault. Ik weet dat ze in Bordeaux reden, maar daar zijn ze vervangen door trams.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: Zu viele Pannen: Hochbahn legt XXL-Busse still

Bericht door R-Flow »

Die achterlijke trambussen die her en der in Frankrijk rijden... lol
midnet
Berichten: 671
Lid geworden op: di 07 jul 2009, 12:38

Re: Zu viele Pannen: Hochbahn legt XXL-Busse still

Bericht door midnet »

Bee schreef:Volgens mij zijn de dubbelgeledes in Frankrijk, zover ze nog rijden, van Renault. Ik weet dat ze in Bordeaux reden, maar daar zijn ze vervangen door trams.
Kwestie van motor en body-ik weet vrij zeker ze in FR met body 3xgeleed vanHOol te hebben gezien-en op mijn laatste reis (met IRail-nog in sept '11) en ben niet in Bordeaux geweest toen. Maar zit nu in koude tropen ver weg-geen tijd/zin dit uit te zoeken.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten