Poolse tunnel te laag voor trein
Door: Cyril Snijders
Gevalletje jammer in de Poolse hoofdstad Warschau. Tunnelmakers en spoorbouwers leverden na maanden werk trots een treintunnel af. Maar ze moesten met het schaamrood op de kaken afdruipen toen controleurs de maten kwamen opmeten.
De hoogte van hun 'meesterwerk' was namelijk onvoldoende om een trein te kunnen herbergen. Bij het binnenrijden zou het dak van de trein er meteen worden afgeschaafd.
Te laag
Reden van het klungelige misverstand is volgens de verantwoordelijken het gebrek aan communicatie tussen het spoorteam en het tunnelteam. De tunnelbouwers hadden er geen rekening mee gehouden dat de het spoor op een berg ballaststenen zou komen. De tunnel was niet toen niet meer hoog genoeg voor een trein.
Volgens nieuwssite Ananova is het de zoveelste keer dat de Polen er een potje van maken. Recentelijk bleek een vrachtwagentunnel te laag voor vrachtwagens en werd er een snelweg ontworpen die midden in een landelijk gebied doodliep.
Bron: DAG.nl
Poolse tunnel te laag voor trein
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39208
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Poolse tunnel te laag voor trein
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Poolse tunnel te laag voor trein
Over dat laatste gesproken: Dat kunnen we in Nederland ook:
http://jaar2008.middendelfland.net/a4/a4_einde.jpg
http://jaar2008.middendelfland.net/a4/a4_einde.jpg
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Poolse tunnel te laag voor trein
Wat een potje maken ze er daarvan! Alsof het de schuld van de bouwers opeens is, je kan toch tekenen dat een tunnel minimaal een bepaalde hoogte moet hebben (inclusief ballastbed), of niet dan? Wie geeft er een hoogte door van rails tot bovenkant... :D
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Re: Poolse tunnel te laag voor trein
En dan nog, je zorgt toch dat je minimaal bepaalde speling hebt. Volgens mij is dat zelfs verplicht voor het PVR (Profiel van vrije ruimte). Laten we zeggen dat ze nu misschien een halve meter tekortkomen, dan zouden ze eerst misschien hooguit een paar centimeter ruimte hebben tussen bovenkant trein en tunnel. Dat lijkt me sowieso veel te weinig.
Re: Poolse tunnel te laag voor trein
Ook daar kan genoeg fout in gaan hoor. Vraag de NASA maar naar een voorval in 1999: Metric mishap caused loss of NASA orbiter. En die operatie kostte ook maar $125 miljoen :)NS-Reiziger schreef:Wie geeft er een hoogte door van rails tot bovenkant... :D
Re: Poolse tunnel te laag voor trein
Of wat dacht je dan de ruimtebalpen van de NASA, om te schrijven bij gewichtloosheid. De inkt kwam er dus niet uit. Hebben ze miljoenen aan ontwikkeling aan uitgegeven. En de Russen, die gebruikten een potlood
Re: Poolse tunnel te laag voor trein
Slimme lui, die Polen
Re: Poolse tunnel te laag voor trein
Haha gevalletje van: 'waarom moeilijk doen als het makkelijk kan?'playertwo schreef:En de Russen, die gebruikten een potlood
Wat een misser...
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Ach, zak er toch allemaal in
Re: Poolse tunnel te laag voor trein
Maar on-topic, heeft er iemand verdere gegevens? Om welke tunnel gaat het, is de tunnel compleet zinloos nu, of valt er nog iets mee te doen? Het nieuwsbericht heeft een ietwat hoog Telegraaf-gehalte wat mij betreft... (Maar goed, het staat dan ook op DAG.nl...)
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 71 gasten